140/70/15 opona tył virago 750
- vinny
- Posty: 1107
- Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
- Motocykl: xv 750 92 4FY
- Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
- Status: Offline
140/70/15 opona tył virago 750
Taki wymiar opony mam w moim virago I mam pytanie , z tym związane , do szanownych kolegów szczęśliwych posiadaczy 750 .
Ile obrotów pokazuje Wam obrotomierz przy prędkości 90 km/h ?
Ile obrotów pokazuje Wam obrotomierz przy prędkości 90 km/h ?
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
- jacek64
- Posty: 595
- Rejestracja: 15 października 2012, 23:22
- Motocykl: XVS 1,3
- Lokalizacja: Inowrocław
- Wiek: 59
- Status: Offline
Re: 140/70/15 opona tył virago 750
Nie mam co prawda 750-ki ale nadajnik prędkości masz przy przednim kole a obroty z silnika i to z rozmiaru tej opony mogą być ewentualne różnice.
- vinny
- Posty: 1107
- Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
- Motocykl: xv 750 92 4FY
- Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
- Status: Offline
Re: 140/70/15 opona tył virago 750
Świadomość , co , jak I dlaczego to ja mam . Potrzebuję dwóch , trzech odpowiedzi na pytanie z pierwszego postu .
W moim moto przy 90 km/h obrotomierz pokazuje 4000 obrotów.
W moim moto przy 90 km/h obrotomierz pokazuje 4000 obrotów.
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
- zbródel
- Posty: 222
- Rejestracja: 11 czerwca 2015, 11:48
- Motocykl: Wild Star 1600
- Lokalizacja: Legionowo
- Wiek: 57
- Status: Offline
Re: 140/70/15 opona tył virago 750
Hmm... Specjalnie sprawdziłem bo nie byłem pewien czy dobrze pamiętam.
4000 mam przy licznikowej "stówce". Przy 90km/h pokazuje troszkę powyżej trzech i pół, powiedziałbym że jakieś 3600.
Masz mniejszą średnicę tylnego koła?
4000 mam przy licznikowej "stówce". Przy 90km/h pokazuje troszkę powyżej trzech i pół, powiedziałbym że jakieś 3600.
Masz mniejszą średnicę tylnego koła?
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
tłoczno w busie i w pociągu, a ja jadę na motongu...
tłoczno w busie i w pociągu, a ja jadę na motongu...
- tylust
- Posty: 2698
- Rejestracja: 13 stycznia 2014, 09:26
- Motocykl: XV 750 1982r.
- Lokalizacja: Kalisz - Wlkp.
- Wiek: 51
- Status: Offline
Re: 140/70/15 opona tył virago 750
Obrotomierz nie ma nic do rozmiaru tylnej opony bo działa np. również na postoju, a wskazanie prędkość w km/h i ewentualne różnice jak zauważył wyżej Jacek wynikają z rozmiaru przedniego koła więc raczej o przednią oponę powinieneś pytać. Pytanie Twojej jest więc z pytań rodzaju - Mam zegarek marki Casio więc jak ktoś ma taki sam zegarek to jaka u Was jest dzisiaj pogoda ?
Tomek
- zbródel
- Posty: 222
- Rejestracja: 11 czerwca 2015, 11:48
- Motocykl: Wild Star 1600
- Lokalizacja: Legionowo
- Wiek: 57
- Status: Offline
Re: 140/70/15 opona tył virago 750
Za to od średnicy tylnego koła zależy prędkość przy danych obrotach... bo przełożenie się efektywnie zmienia.tylust pisze:Obrotomierz nie ma nic do rozmiaru tylnej opony bo działa np. również na postoju, a wskazanie prędkość w km/h i ewentualne różnice jak zauważył wyżej Jacek wynikają z rozmiaru przedniego koł
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
tłoczno w busie i w pociągu, a ja jadę na motongu...
tłoczno w busie i w pociągu, a ja jadę na motongu...
- vinny
- Posty: 1107
- Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
- Motocykl: xv 750 92 4FY
- Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
- Status: Offline
Re: 140/70/15 opona tył virago 750
zbródel pisze:Za to od średnicy tylnego koła zależy prędkość przy danych obrotach... bo przełożenie się efektywnie zmienia.tylust pisze:Obrotomierz nie ma nic do rozmiaru tylnej opony bo działa np. również na postoju, a wskazanie prędkość w km/h i ewentualne różnice jak zauważył wyżej Jacek wynikają z rozmiaru przedniego koł
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
- tylust
- Posty: 2698
- Rejestracja: 13 stycznia 2014, 09:26
- Motocykl: XV 750 1982r.
- Lokalizacja: Kalisz - Wlkp.
- Wiek: 51
- Status: Offline
Re: 140/70/15 opona tył virago 750
Oczywiście macie racjęzbródel pisze:Za to od średnicy tylnego koła zależy prędkość przy danych obrotach... bo przełożenie się efektywnie zmienia.
Tak czy inaczej aby mieć pełnię informacji potrzebne są wymiary obu kół
Tomek
- vinny
- Posty: 1107
- Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
- Motocykl: xv 750 92 4FY
- Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
- Status: Offline
Re: 140/70/15 opona tył virago 750
Z matematycznych wyliczeń wyszło mi , że obwód 140/70/15 od dedykowanej jest mniejszy o cirka 18 cm to daje jakieś 8 % mniej , dlatego moje pytanie o obroty przy danej prędkości .Niższa opona ma jedną zaletę ( obniża tył motocykla , moto wygląda bardziej na czopa , niższe siedzenie ) ale ma pare wad ( krótkie biegi , jest nadsterowny w ciasnych łukach I potrzeba dwóch chłopa , żeby postawić na centralnej )
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
- Top Gun
- Posty: 2989
- Rejestracja: 25 sierpnia 2015, 16:23
- Motocykl: CRF 1000
- Lokalizacja: Wrocław
- Wiek: 60
- Status: Offline
Re: 140/70/15 opona tył virago 750
Jak ma jedną zaletę (wygląd nie jest żadną zaletą) i same wady, to dlaczego nie wymienić na taką jaka ma być?vinny pisze:Z matematycznych wyliczeń wyszło mi , że obwód 140/70/15 od dedykowanej jest mniejszy o cirka 18 cm to daje jakieś 8 % mniej , dlatego moje pytanie o obroty przy danej prędkości .Niższa opona ma jedną zaletę ( obniża tył motocykla , moto wygląda bardziej na czopa , niższe siedzenie ) ale ma pare wad ( krótkie biegi , jest nadsterowny w ciasnych łukach I potrzeba dwóch chłopa , żeby postawić na centralnej )
,,Nie rezygnuj z marzeń, nigdy nie wiesz kiedy okażą się potrzebne,,
- tylust
- Posty: 2698
- Rejestracja: 13 stycznia 2014, 09:26
- Motocykl: XV 750 1982r.
- Lokalizacja: Kalisz - Wlkp.
- Wiek: 51
- Status: Offline
Re: 140/70/15 opona tył virago 750
Top Gun ma niestety rację też chciałem żeby "ładnie wyglądało" i założyłem na przód 120/90/17 na felgę od gsx-r.... walec wygląda kozacko, ale jeździ się fatalnie. Już się kilka razy prawie nie zabiłem ... moto najchętniej jeździłoby tylko prosto, trudno nakłonić je do skręcania. Przemęczę się do końca sezonu i wracam do oryginału. W Twoim przypadku niższa tylna opona przy pozostawieniu przedniego koło o niezmienionej średnicy wpływa też na zmianę konta główki ramy. Może są to minimalne wielkości, ale wpływające w sposób odczuwalny na prowadzenie.
Tomek
- 2007XV1700
- Posty: 5107
- Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
- Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
- Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
- Wiek: 42
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: 140/70/15 opona tył virago 750
gówno tam, nie znacie się. wygląd może być zaletą która przewyższy "bezpieczeństwo" i zdrowy rozsądek.
jeśli szerokość obu opon powiększa się proporcjonalnie to nie ma zmiany w prowadzeniu
oprócz "chęci składania się w zakręt" maszyny i wkładu prowadzącego w przechyły
jeśli zmienia się kąt główki ramy zmienia się "trail" czyli wyprzedzenie(czasem opóźnienie) koła
jeśli zwiększa się ten kąt, motocykl ma tendencję do zapadania się w zakręt ale lepiej jedzie na wprost
jeśli kąt się zmniejsza motocykl ma tendencję do "nerwowości" przy manewrach kierownicą i dzień dobry tankslapper i speed wobble
nie pitolcie że się nie da jechać tylko dostosujcie technikę jazdy do nowej konfiguracji
dla przykładu u mnie w Virago 90/90 przód 150/90 tył obniżony na zawiasie 20mm i jeździ się fajnie na wprost.
wolne zakręty moto wali się na glebę. taki urok Virago i jego geometri
w wariacie przód 140/60r18 tył 225/45R17 (zawias fabryka) obie opony szerokość +17% (+-0.4%)
profil (wysokość opony) zachowany fabryczny
po za inicjacją pochylenia przeciwskrętem(walec nawleczony na tylne koło) zachowanie motocykla w zakręcie jest neutralne
ani się nie prostuje ani nie wali się do wewnątrz
ważne jest zachowanie proporcji szerokości i profilu obu opon. a do kąta główki ramy idzie się przyzwyczaić i ogarnąć
wystarczy nauczyć się nowej geometrii motocykla i jeździć a nie pierdolić, że nie można, że się nie da, że to niebezpieczne...
jeśli szerokość obu opon powiększa się proporcjonalnie to nie ma zmiany w prowadzeniu
oprócz "chęci składania się w zakręt" maszyny i wkładu prowadzącego w przechyły
jeśli zmienia się kąt główki ramy zmienia się "trail" czyli wyprzedzenie(czasem opóźnienie) koła
jeśli zwiększa się ten kąt, motocykl ma tendencję do zapadania się w zakręt ale lepiej jedzie na wprost
jeśli kąt się zmniejsza motocykl ma tendencję do "nerwowości" przy manewrach kierownicą i dzień dobry tankslapper i speed wobble
nie pitolcie że się nie da jechać tylko dostosujcie technikę jazdy do nowej konfiguracji
dla przykładu u mnie w Virago 90/90 przód 150/90 tył obniżony na zawiasie 20mm i jeździ się fajnie na wprost.
wolne zakręty moto wali się na glebę. taki urok Virago i jego geometri
w wariacie przód 140/60r18 tył 225/45R17 (zawias fabryka) obie opony szerokość +17% (+-0.4%)
profil (wysokość opony) zachowany fabryczny
po za inicjacją pochylenia przeciwskrętem(walec nawleczony na tylne koło) zachowanie motocykla w zakręcie jest neutralne
ani się nie prostuje ani nie wali się do wewnątrz
ważne jest zachowanie proporcji szerokości i profilu obu opon. a do kąta główki ramy idzie się przyzwyczaić i ogarnąć
wystarczy nauczyć się nowej geometrii motocykla i jeździć a nie pierdolić, że nie można, że się nie da, że to niebezpieczne...
(...)łażę po wszystkich tematach na tym forum i psuję ludziom krew(...)
- vinny
- Posty: 1107
- Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
- Motocykl: xv 750 92 4FY
- Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
- Status: Offline
Re: 140/70/15 opona tył virago 750
Panowie opona zamówiona . Przekonało mnie 4000 obrotów przy 100 km/h (u mnie przy 100 km/h jest lekko powyżej 4500). To co napisałem wyżej o nadsterowności , jest zauważalna , ale można sie przyzwyczaić ( na mokrym trzeba uważać ) , krótkie biegi ale za to jakie zrywne ( od 90 do 130 idzie łeb w łeb ze 120 konnym kawasaki zrx1200)
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
- Top Gun
- Posty: 2989
- Rejestracja: 25 sierpnia 2015, 16:23
- Motocykl: CRF 1000
- Lokalizacja: Wrocław
- Wiek: 60
- Status: Offline
Re: 140/70/15 opona tył virago 750
No pewnie źe do opony od traktora, a i od kobajnu też da się przyzwyczaić
Virago nie służy do wyścigów z 120 konną Kawą
Od 90 do 130 ,,idzie równo,, ale jak Vira ma 90 to Kawą już 200
Założyć można wzystko, ale udowadnianie że konstruktor się pomylił, to już śmieszne jest...
Jaką oponę zamowiles?
Virago nie służy do wyścigów z 120 konną Kawą
Od 90 do 130 ,,idzie równo,, ale jak Vira ma 90 to Kawą już 200
Założyć można wzystko, ale udowadnianie że konstruktor się pomylił, to już śmieszne jest...
Jaką oponę zamowiles?
,,Nie rezygnuj z marzeń, nigdy nie wiesz kiedy okażą się potrzebne,,
- vinny
- Posty: 1107
- Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
- Motocykl: xv 750 92 4FY
- Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
- Status: Offline
Re: 140/70/15 opona tył virago 750
Zamówiłem http://www.eiretyres.com/product/Full+B ... 5/R-260251 mialem taką w 535 byłem zadowolony.
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
- grzegorzbr2
- Posty: 4923
- Rejestracja: 13 listopada 2012, 21:00
- Motocykl: XV 535 1,1 1,7 1,3
- Lokalizacja: Świętokrzyskie - TOP
- Wiek: 52
- Status: Offline
Re: 140/70/15 opona tył virago 750
Też z tej firmy kupilem,latam od zeszlego sezonu tylko że na tyle, też zadowolony jestem.vinny pisze:Zamówiłem http://www.eiretyres.com/product/Full+B ... 5/R-260251 mialem taką w 535 byłem zadowolony.
https://www.youtube.com/channel/UC2cqDn ... subscriber
https://m.facebook.com/groups/660822217 ... mail_notif
ŻYCIE JEST PO TO BY LATAĆ NA MOTO
https://m.facebook.com/groups/660822217 ... mail_notif
ŻYCIE JEST PO TO BY LATAĆ NA MOTO
-
- Posty: 411
- Rejestracja: 06 stycznia 2011, 20:57
- Motocykl: 700 1985 serce 1,1o
- Lokalizacja: Meszna/Irlandia
- Wiek: 45
- Status: Offline
Re: 140/70/15 opona tył virago 750
Pany czytajcie ze zrozumieniem !!Pytanie było o obroty przy 90 oraz Cały czas chodzi o fozmiar i kupno tylniej opony )) ! Vito stawiasz browara bo gdyby nie Ja dalej byś myślał:-))ja mam 32oo przy 90 .A virka dobrze podkręcona daje rade nie jednemu moto ) Moto ma jezdzić jak potrzeba a nie pierdziec bez ikry . a da rade i 180 pojechać a nie tylko mierzyč się z kawasaki. Vito czasem myśle ze ns forum są same" dziadki "po 90 co nigdy nie pojechali na 100 procent swoim moto . Nie obrażając dziadków .
Ostatnio zmieniony 27 czerwca 2016, 23:01 przez goral, łącznie zmieniany 1 raz.
- vinny
- Posty: 1107
- Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
- Motocykl: xv 750 92 4FY
- Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
- Status: Offline
Re: 140/70/15 opona tył virago 750
Ale Ty masz 1100 , a to się nie liczy , na razie to musi Ci wystarczyćgoral pisze:Pany czytajcie ze zrozumieniem !!Pytanie było o obroty przy 90 oraz Cały czas chodzi o fozmiar i kupno tylniej opony )) ! Vito stawiasz browara bo gdyby nie Ja dalej byś myślał:-))ja mam 32oo przy 90.
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
- Top Gun
- Posty: 2989
- Rejestracja: 25 sierpnia 2015, 16:23
- Motocykl: CRF 1000
- Lokalizacja: Wrocław
- Wiek: 60
- Status: Offline
Re: 140/70/15 opona tył virago 750
No i jednak taka jak zaleca producent...i będzie hulać...vinny pisze:Zamówiłem http://www.eiretyres.com/product/Full+B ... 5/R-260251 mialem taką w 535 byłem zadowolony.
,,Nie rezygnuj z marzeń, nigdy nie wiesz kiedy okażą się potrzebne,,
- tylust
- Posty: 2698
- Rejestracja: 13 stycznia 2014, 09:26
- Motocykl: XV 750 1982r.
- Lokalizacja: Kalisz - Wlkp.
- Wiek: 51
- Status: Offline
Re: 140/70/15 opona tył virago 750
Łukaszu jak zwykle reagujesz nadpobudliwie. Jak mawiał mój kolega wszystko się da poza założeniem gaci przez głowę. Do wszystkiego można się przyzwyczaić... pewnie i do skrzywionej ramy. Napisałem jedynie, że trzeba mieć świadomość, że po takiej modyfikacji prowadzenie moto się zmieni i nie każdemu taka zmiana będzie odpowiadać, a opona parę złotych kosztuje... a mówiąc, że "wrócę do oryginału" miałem na myśli oryginał jaki siedział na tej feldze wcześniej czyli 120/70/17 bo opona 120/90/17 układa się na tej feldze przedziwnie (czoło jest prawie płaskie) co w zakrętach nie bardzo pomaga, albo muszę poszukać oponki innego producenta
Tomek
- Top Gun
- Posty: 2989
- Rejestracja: 25 sierpnia 2015, 16:23
- Motocykl: CRF 1000
- Lokalizacja: Wrocław
- Wiek: 60
- Status: Offline
Re: 140/70/15 opona tył virago 750
To ma wpływ czy nie ma? Chyba że składanie się w zakręt to nie prowadzenie2007XV1700 pisze:
jeśli szerokość obu opon powiększa się proporcjonalnie to nie ma zmiany w prowadzeniu
oprócz "chęci składania się w zakręt" maszyny i wkładu prowadzącego w przechyły:paw:
To taki sam absurd jak pisanie Jawa 638 cyrulicą :lol:Wiem że się czepiam
,,Nie rezygnuj z marzeń, nigdy nie wiesz kiedy okażą się potrzebne,,
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: 140/70/15 opona tył virago 750
skrzynie 700, 750 jak i 1100 się różniły jednym zębem
ja w 750 silnik 4PW przy 4000 - 110km/h nowy dunlop 150/90/15
ja w 750 silnik 4PW przy 4000 - 110km/h nowy dunlop 150/90/15
- 2007XV1700
- Posty: 5107
- Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
- Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
- Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
- Wiek: 42
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: 140/70/15 opona tył virago 750
ad1Top Gun pisze: To ma wpływ czy nie ma? Chyba że składanie się w zakręt to nie prowadzenie
To taki sam absurd jak pisanie Jawa 638 cyrulicą :lol:Wiem że się czepiam
po Twoich wypowiedziach wnoszę, że nie masz doświadczenia w jeździe na różnego typu motocyklach, które różnią się gabarytami, masą, geometrią i ogólnie właściwościami trakcyjnymi.
z tego powodu nie będę wdawał się w szczegóły i kontynuował z Tobą dyskusji na temat "prowadzenia motocykla"
ad2
"Jawa" nie chciała się zmieścić w profilu a ??? ma o jedną literkę mniej.
Sam widzisz, to że czegoś nie wiesz czemu jest tak a nie inaczej nie znaczy, że jest od razu absurdem.
i tak. czepiasz się nie pierwszy już raz z autorytarnym tonem wypowiedzi swych co wzbudza niechęć mej osoby do Twojej
(...)łażę po wszystkich tematach na tym forum i psuję ludziom krew(...)
- vinny
- Posty: 1107
- Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
- Motocykl: xv 750 92 4FY
- Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
- Status: Offline
Re: 140/70/15 opona tył virago 750
Dzięki panowie , że pomogliście mi podjąc decyzję . Muszę w przyszłości zsynchronizować mój pobyt w Polsce z jakimś zlotem
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
- 2007XV1700
- Posty: 5107
- Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
- Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
- Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
- Wiek: 42
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: 140/70/15 opona tył virago 750
glad to help
(...)łażę po wszystkich tematach na tym forum i psuję ludziom krew(...)