Jak dla mnie umieszczenie sondy w puszce rozprężnej nic Ci nie daje . W puszcze są zmiksowane spaliny I tak naprawdę nie wiesz , który gażnik wymaga regulacji , a gażniki w naszych maszynach należy ustawiać indywidualnie każdy . Gdyby sąda była podpieta na kolektorach , byloby to przydatne narzędzie do "zabawy " z gażnikami .Podniesienie , a raczej opuszcenie iglicy przerabiał Goral . Na oryginalnej podkładce teflonowej ( chyba 3 mm grubości )xv 1100 paliła mu pod 8 litrów na 100 po obniżeniu o połowe pali pod 6/100 km , nie zauważył spadku mocy. Jeżeli chodzi o wzbogacenie lub zubożenie mieszanki to można to zrobić na dwa sposoby
1 podnieść lub obniżyć poziom paliwa w komorze ( to bym radził)
2 zmieniać dysze , ale to już wyższa szkoła ustawiania gażników ( nakład pracy I koszt mogą być niewarte rezultatów jakie możes uzyskać )
Mogę się mylić , ale regulacja wkrętem składu mieszanki wolnych obrotów I podnoszenie lub opuszczanie iglicy nie powoduje zmiany składu mieszanki ( a jeżeli zmienia to w bardzo małym stopniu , niezauważalnym podczas ekspluatacji )
Hypercharger,filtr K&N i DynoJet
- vinny
- Posty: 1107
- Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
- Motocykl: xv 750 92 4FY
- Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
- Status: Offline
Re: Hypercharger,filtr K&N i DynoJet
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
- robdk
- Posty: 108
- Rejestracja: 29 listopada 2015, 12:14
- Motocykl: Kawasaki EN500
- Lokalizacja: Końskie TKN
- Status: Offline
Re: Hypercharger,filtr K&N i DynoJet
Zasada pracy i regulacji gaźników jest z grubsza taka sama we wszystkich pojazdach. Bardzo dużo mam do czynienia z gaźnikami pojazdów o mniejszej pojemności jednocylindrowych.vinny pisze:...
Mogę się mylić , ale regulacja wkrętem składu mieszanki wolnych obrotów I podnoszenie lub opuszczanie iglicy nie powoduje zmiany składu mieszanki ( a jeżeli zmienia to w bardzo małym stopniu , niezauważalnym podczas ekspluatacji )
Każda zmiana regulacji czy to śruby składu mieszanki, wysokości ustawienia iglicy jak i dyszy głównej. Niemniej każdy z tych elementów reguluje skład mieszanki w innym zakresie obrotów. Śruba regulacji składu mieszanki wolnych obrotów jak sama nazwa wskazuje reguluje w zakresie wolnych obrotów i ok 1/4 do max 1/3 obrotów (w zależności od typu gaźnika), Dysza główna w pełni pracuje przy maksymalny wychyleni manetki. Pozostały zakres obrotów reguluje iglica poprzez jej kształt oraz wysokość ustawienia. Gdy dodajemy gazu iglica podnosząc się odsłania dyszę główną a stożek iglicy zwiększa otwór w jej gnieździe powodując wzbogacanie mieszanki.
Więc wszystkie elementy biorą udział w określaniu składu mieszanki. Dobrze to widać w regulacji silników 2T.
EDIT
W zestawach DynoJet dlatego są różne iglice bo mają inne stożki co daje bardzo dużą różnorodność regulacji.
POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk
Mój kanał Motogaraż robdk
-
- Posty: 422
- Rejestracja: 22 stycznia 2015, 22:06
- Motocykl: FJR1300, SHL M11 61r
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Hypercharger,filtr K&N i DynoJet
Robdk dzięki za wyjaśnienie, teraz doskonale będę wiedział za co się wziąść jak sprawdzę skład mieszanki na drodze
Może wiesz jeszcze jakie rozmiary daszek są dostępne? Tak za wczasu się merytorycznie przygotowuje
Vinny, Moze dla ciebie nic to nie da, a w zasadzie napewno nic Ci to nie da, bo sonda jest zamontowana w mojej maszynie i mi da o wiele więcej niż sprawdzenie jak wyglądają świece.
A teraz tak na poważnie. Sonda w puszce da bardzo wiele bo:
- będę miał pogląd co się dzieje
- będę mógł precyzyjnie skorygować skład
I bez problemu można będzie to zrobić dość precyzyjnie dla obu gaznikow. Tylko chwileczkę pomysł jak to wykonać a napewno wykombinujesz
Co do spalania mojej virowki to to daje mi najwięcej do myślenia żeby się pogrzebać (plus do tego przyszłe niecne zamiary), bo w trasie przy 90km/h jest poniżej 4,5l.
Może wiesz jeszcze jakie rozmiary daszek są dostępne? Tak za wczasu się merytorycznie przygotowuje
Vinny, Moze dla ciebie nic to nie da, a w zasadzie napewno nic Ci to nie da, bo sonda jest zamontowana w mojej maszynie i mi da o wiele więcej niż sprawdzenie jak wyglądają świece.
A teraz tak na poważnie. Sonda w puszce da bardzo wiele bo:
- będę miał pogląd co się dzieje
- będę mógł precyzyjnie skorygować skład
I bez problemu można będzie to zrobić dość precyzyjnie dla obu gaznikow. Tylko chwileczkę pomysł jak to wykonać a napewno wykombinujesz
Co do spalania mojej virowki to to daje mi najwięcej do myślenia żeby się pogrzebać (plus do tego przyszłe niecne zamiary), bo w trasie przy 90km/h jest poniżej 4,5l.
- 2007XV1700
- Posty: 5107
- Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
- Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
- Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
- Wiek: 42
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Hypercharger,filtr K&N i DynoJet
zaskocz nasgazownik pisze:Tylko chwileczkę pomysł jak to wykonać a napewno wykombinujesz
- Top Gun
- Posty: 2989
- Rejestracja: 25 sierpnia 2015, 16:23
- Motocykl: CRF 1000
- Lokalizacja: Wrocław
- Wiek: 60
- Status: Offline
Re: Hypercharger,filtr K&N i DynoJet
A co jest celem...2,6 l/100gazownik pisze: Co do spalania mojej virowki to to daje mi najwięcej do myślenia żeby się pogrzebać (plus do tego przyszłe niecne zamiary), bo w trasie przy 90km/h jest poniżej 4,5l.
,,Nie rezygnuj z marzeń, nigdy nie wiesz kiedy okażą się potrzebne,,
- vinny
- Posty: 1107
- Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
- Motocykl: xv 750 92 4FY
- Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
- Status: Offline
Re: Hypercharger,filtr K&N i DynoJet
Kolega pewnie myśli o odłączeniu jednego cylindra podczas pomiaru , ale się zdziwi .Ja przetrenowałem ustawienia w 535 ( latwy dostęp do komory pływakowej I membrany ) ,spostrzeżenia opisalem wyżej .2007XV1700 pisze:zaskocz nasgazownik pisze:Tylko chwileczkę pomysł jak to wykonać a napewno wykombinujesz
Do poczytania , niezły materiał http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=2993,
powodzenia
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
-
- Posty: 422
- Rejestracja: 22 stycznia 2015, 22:06
- Motocykl: FJR1300, SHL M11 61r
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Hypercharger,filtr K&N i DynoJet
Celem jest poprawny skład i satysfakcja a spalanie będzie jakie będzie, po prostu będzie odpowiednie :p.Top Gun pisze:A co jest celem...2,6 l/100
Dokładnie plan jest taki. A co mam mnie zdziwić? Z dupy wyjęty skład mieszanki? W czym ma to przeszkodzić?vinny pisze:Kolega pewnie myśli o odłączeniu jednego cylindra podczas pomiaru , ale się zdziwi
Faktycznie jest co poczytać .vinny pisze:Do poczytania , niezły materiał http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=2993,
-
- Posty: 422
- Rejestracja: 22 stycznia 2015, 22:06
- Motocykl: FJR1300, SHL M11 61r
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Hypercharger,filtr K&N i DynoJet
Zrobiony test drogowy Może nie do końca taki jaki chciałem bo miałem problem z gniazdem zapalniczki i AFR się rozłączał...
Jednak to trochę rzuciło światła na to co z mieszanką się dzieje.
Na wolnych obrotach jest delikatnie ubogo (ale to ekologia miesza i nie ma na to co patrzeć) podczas spokojnej jazdy z prędkością 90km/h AFR jest na mniej więcej 0.93 czyli ok przy rozkręcaniu już się robi znacznie bardziej bogato jakieś 0,65, czyli maszyna jest dość dobrze podlana (aż za bardzo).
Wniosek:
- faktycznie nie muszę się grzebać w gaźnikach z dyszami bo jest bogato i z czego się cieszę
- jakiś filtr o lepszej przepustowości powinien podnieść moc silnika (lepszy stosunek AFR).
Jednak to trochę rzuciło światła na to co z mieszanką się dzieje.
Na wolnych obrotach jest delikatnie ubogo (ale to ekologia miesza i nie ma na to co patrzeć) podczas spokojnej jazdy z prędkością 90km/h AFR jest na mniej więcej 0.93 czyli ok przy rozkręcaniu już się robi znacznie bardziej bogato jakieś 0,65, czyli maszyna jest dość dobrze podlana (aż za bardzo).
Wniosek:
- faktycznie nie muszę się grzebać w gaźnikach z dyszami bo jest bogato i z czego się cieszę
- jakiś filtr o lepszej przepustowości powinien podnieść moc silnika (lepszy stosunek AFR).