Problemy z ładowaniem, lub słaby akumulator?
Re: Problemy z ładowaniem, lub słaby akumulator?
W takim razie, od czego zacząć? Bo wymienić i zapłacić, to nie problem, a zaoszczędzić i wymienić co trzeba, to druga sprawa...
- GregorS
- Posty: 1904
- Rejestracja: 20 maja 2009, 23:48
- Motocykl: 535,750=> NT650V
- Lokalizacja: z e-wsi w woj. łódzkim
- Wiek: 48
- Status: Offline
Re: Problemy z ładowaniem, lub słaby akumulator?
Poszukaj na forum, jest to dokładnie opisane.
,,Poradnik- badanie alternatora i regulatora"
,,Poradnik- badanie alternatora i regulatora"
https://www.youtube.com/watch?v=9rr5Z7kpCTo
........MOTÓR NIE UMIERA NIGDY, MOTÓR JEST WIECZNY..........
http://www.youtube.com/watch?v=mNg3TuXL7Do
........MOTÓR NIE UMIERA NIGDY, MOTÓR JEST WIECZNY..........
http://www.youtube.com/watch?v=mNg3TuXL7Do
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 19 grudnia 2016, 01:14
- Motocykl: virago 535
- Wiek: 37
- Status: Offline
Re: Problemy z ładowaniem, lub słaby akumulator?
Witam. Wczoraj motocykl stracił prąd podczas jazdy. Wywaliło bezpiecznik. włożyłem nowy i dojechałem do domu. W domu sprawdziłem regulator bo jego przewody robiły się gorące i miękkie-miał zwarcie między fazami. Wymieniłem go na nowy i motocykl ożył. Napięcie na wolnych obrotach ma 14,2 bez świateł, na światłach 14-13,9. Na średnich obrotach widać ze światła lekko przygasają a napięcie spada do 13.4-13,8.
czy to prawidłowe wartości?
czy to prawidłowe wartości?
- GregorS
- Posty: 1904
- Rejestracja: 20 maja 2009, 23:48
- Motocykl: 535,750=> NT650V
- Lokalizacja: z e-wsi w woj. łódzkim
- Wiek: 48
- Status: Offline
Re: Problemy z ładowaniem, lub słaby akumulator?
Przeczytaj Poradnik i będziesz wiedział
https://www.youtube.com/watch?v=9rr5Z7kpCTo
........MOTÓR NIE UMIERA NIGDY, MOTÓR JEST WIECZNY..........
http://www.youtube.com/watch?v=mNg3TuXL7Do
........MOTÓR NIE UMIERA NIGDY, MOTÓR JEST WIECZNY..........
http://www.youtube.com/watch?v=mNg3TuXL7Do
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 19 grudnia 2016, 01:14
- Motocykl: virago 535
- Wiek: 37
- Status: Offline
Re: Problemy z ładowaniem, lub słaby akumulator?
masy sprawdzone i poczyszczone. regler założony nowy, akumulator 2 miesiące temu nowy. alternator sprawny. alumulator trzyma 12,4V włączam stacyjke 11,75 do tego zapłon 11,70. pale motocykl jest 14,2 na światłach i bez też ale dodając obroty spada do 13,4-13,8 dodam ze regulator dość szybko ciepły około 70-80 stopni. czy stacyjka może mieć na to jakiś wpływ? i czy tak zostawić?
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Problemy z ładowaniem, lub słaby akumulator?
masy to nie wszystko a przewód + ??
opisywałem gdzie w 535 jest problem
miernik do ręki i po przewodzie + musisz posprawdzać
opisywałem gdzie w 535 jest problem
miernik do ręki i po przewodzie + musisz posprawdzać
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 19 grudnia 2016, 01:14
- Motocykl: virago 535
- Wiek: 37
- Status: Offline
Re: Problemy z ładowaniem, lub słaby akumulator?
Witam Panie -waldi-
szukam dobrego schematu od 535 z 95r.
przewody + sprawdzałem nie ma spadków, ale stacyjka była lekko czarna na styku w środku.
sama stacyjka ma coś wspólnego z ładowaniem? wymieniałem już dwie w ciągu 10 lat ale na zamienniki. wyczyściłem wszystko ale poprawy brak. jutro zlutuje przewody zamiast kostek alternator-regulator i regulator złącze bezpośrednio do akumulatora z bezpiecznikiem ale poza oryginalną wiązką. tak jak opisywano wcześniej. wiem ze temat był wałkowany ale bez dobrego miernika trudno o dokładne pomiary.
szukam dobrego schematu od 535 z 95r.
przewody + sprawdzałem nie ma spadków, ale stacyjka była lekko czarna na styku w środku.
sama stacyjka ma coś wspólnego z ładowaniem? wymieniałem już dwie w ciągu 10 lat ale na zamienniki. wyczyściłem wszystko ale poprawy brak. jutro zlutuje przewody zamiast kostek alternator-regulator i regulator złącze bezpośrednio do akumulatora z bezpiecznikiem ale poza oryginalną wiązką. tak jak opisywano wcześniej. wiem ze temat był wałkowany ale bez dobrego miernika trudno o dokładne pomiary.
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 19 grudnia 2016, 01:14
- Motocykl: virago 535
- Wiek: 37
- Status: Offline
Re: Problemy z ładowaniem, lub słaby akumulator?
śledzę schemat z google pokazuje ze z regulatora powinien się rozdzielać na stacyjke i bezpiecznik a z niego na akumulator. dodam ze opór między bezpiecznikiem a wejściem do stacyjki ma od 30 do 60 ohm.
dodam ze podgrzewane gaźniki włączają się na około minute i dodatkowo obciążają bez odpalenia motocykla nawet o 1V.
dodam ze podgrzewane gaźniki włączają się na około minute i dodatkowo obciążają bez odpalenia motocykla nawet o 1V.
Ostatnio zmieniony 09 marca 2017, 23:35 przez marcin witek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 19 grudnia 2016, 01:14
- Motocykl: virago 535
- Wiek: 37
- Status: Offline
Re: Problemy z ładowaniem, lub słaby akumulator?
zrobiłem dodatkową masę między regulatorem a akumulatorem z przewodu takiego samego jak oryginalna gruba masa.
dodatkowo + regulator- bezpieczniki i stacyjka, kostka masy pod lewą kapą kostki wyjęte i złącza polutowane. po włączniu stacyjki spadek tylko o 0,2v z 14,2v.
teraz napięcia 14,5v na wolnych obrotach z światłami i bez.
13,7v na wysokich obrotach i na światłach. lekko faluje ale to chyba przez tani miernik. spadek jest tylko na obrotach bardzo niskich na 13,4v. wystarczy?
jednak wiek instalacji robi swoje i końcówki przewodów trzeba zmieniać lub lutować. dziękuje za poświęcony czas i naprowadzenie mnie na właściwy kierunek poszukiwań. to forum jest lepsze niż serwis. jeśli macie uwagi proszę pisać.
dodatkowo + regulator- bezpieczniki i stacyjka, kostka masy pod lewą kapą kostki wyjęte i złącza polutowane. po włączniu stacyjki spadek tylko o 0,2v z 14,2v.
teraz napięcia 14,5v na wolnych obrotach z światłami i bez.
13,7v na wysokich obrotach i na światłach. lekko faluje ale to chyba przez tani miernik. spadek jest tylko na obrotach bardzo niskich na 13,4v. wystarczy?
jednak wiek instalacji robi swoje i końcówki przewodów trzeba zmieniać lub lutować. dziękuje za poświęcony czas i naprowadzenie mnie na właściwy kierunek poszukiwań. to forum jest lepsze niż serwis. jeśli macie uwagi proszę pisać.
Re: Problemy z ładowaniem, lub słaby akumulator?
Witam ponownie. Jednak to oszukał mnie miernik, nie wiem czemu, ale przekłamuje o 4V. I jeszcze raz wszystko sprawdzałem. Na wolnych obrotach bez świateł 14.4V, obroty 3tys. - 13.8V. Po włączeniu świateł(z lightbarami chyba normalne żarówki) spada do ok 12V. I przy 3tys. - ok. 12.5V. Mam rozumieć, że za mocne te lightbary są, czy problem ze stykami?
pzdr
pzdr
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 19 grudnia 2016, 01:14
- Motocykl: virago 535
- Wiek: 37
- Status: Offline
Re: Problemy z ładowaniem, lub słaby akumulator?
zostawijąc zwykłe żarówki w lightbarach alternator się ugotuje. przerabiałem to na swojej i do dziś walcze.
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Problemy z ładowaniem, lub słaby akumulator?
nie jest to normalne i tu szukał bym przyczyny w .... zwarcie uzwojeń prądnicy do masyMisku87 pisze:Witam ponownie. Jednak to oszukał mnie miernik, nie wiem czemu, ale przekłamuje o 4V. I jeszcze raz wszystko sprawdzałem. Na wolnych obrotach bez świateł 14.4V, obroty 3tys. - 13.8V. Po włączeniu świateł(z lightbarami chyba normalne żarówki) spada do ok 12V. I przy 3tys. - ok. 12.5V. Mam rozumieć, że za mocne te lightbary są, czy problem ze stykami?
pzdr
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Problemy z ładowaniem, lub słaby akumulator?
do marcin witek - wahania o 0,5V dalej bym eliminował - doszedłeś może do "złączki" w instalacji
na przewodzie "+" przed stacyjką? - 3 przewody zaciśnięte rurką? tam jest cały problem w 535
ps: a na pana to trzeba wyglądać i zasłużyć
na przewodzie "+" przed stacyjką? - 3 przewody zaciśnięte rurką? tam jest cały problem w 535
ps: a na pana to trzeba wyglądać i zasłużyć
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 19 grudnia 2016, 01:14
- Motocykl: virago 535
- Wiek: 37
- Status: Offline
Re: Problemy z ładowaniem, lub słaby akumulator?
zlutowałem te trzy czerwone przewody na nowo i zamknąłem w termokurczu. zrobiłem jakieś 40km i nagle moto zgasło podczas jazdy. ruszyłem kluczykiem po chwili prąd wrócił. stacyjka rozebrana i co się okazuje znowu czarna w środku. masz na to jakieś wyjaśnienie? dodam ze światła są tylko standardowe i nic nie jest przerabiane dalej. stacyjka była już wymieniana. strach jechać w trase.
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Problemy z ładowaniem, lub słaby akumulator?
lipna stacyjka, zamienniki z tego co widziałem to straszny badziew.
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 19 grudnia 2016, 01:14
- Motocykl: virago 535
- Wiek: 37
- Status: Offline
Re: Problemy z ładowaniem, lub słaby akumulator?
rozebrałem stacyjkę znowu była okopcona. wyczyściłem i złożyłem do testu. ak. ma 12,6V włączam stacyjkę lekko spada, bo włącza się grzanie gaźników na chwile, zapalam i jest 14,6V na ok1500rpm, dodaje gazu do ponad 4000rmp i jest 14,3V światła nie robią różnicy. jedyny spadek jest na bardzo wolnych obrotach bliskich zaduszenia 13V.
-waldi- oryginalna stacyjka z kostki wychodzą 4piny do wiązki ale w połowie rozdziela napięcie na 5 przewodów dzieląc obciążenia na większej ilości styków wewnątrz na płytce.
zamienniki z allegro dość że mają cienkie przewody i inaczej ułożone styki na płytce to nie rozdzielają napięcia na większą liczbę styków. po prostu badziew, nic dziwnego ze się grzeją topią i pala-powodując spadki napięć. są tyle samo warte co regulatory za 40zł.
czekam na używkę ale oryginał napisze jak dostane.
-waldi- oryginalna stacyjka z kostki wychodzą 4piny do wiązki ale w połowie rozdziela napięcie na 5 przewodów dzieląc obciążenia na większej ilości styków wewnątrz na płytce.
zamienniki z allegro dość że mają cienkie przewody i inaczej ułożone styki na płytce to nie rozdzielają napięcia na większą liczbę styków. po prostu badziew, nic dziwnego ze się grzeją topią i pala-powodując spadki napięć. są tyle samo warte co regulatory za 40zł.
czekam na używkę ale oryginał napisze jak dostane.
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 19 grudnia 2016, 01:14
- Motocykl: virago 535
- Wiek: 37
- Status: Offline
Re: Problemy z ładowaniem, lub słaby akumulator?
byłem w ASO yamaha. oryginalna stacyjka do virago 535 kosztuje na 905zł-kosmos zamienniki z allegro około 100zł ale to szajs.
-waldi-
co myślisz o zasileniu instalacji z akumulatora poprzez przekaźnik zasilany stacyjką. może wtedy zamiennik się nie wypali? i czy można użyć przekaźnika takiego samego jak jest w virago 25Gm OMRON
-waldi-
co myślisz o zasileniu instalacji z akumulatora poprzez przekaźnik zasilany stacyjką. może wtedy zamiennik się nie wypali? i czy można użyć przekaźnika takiego samego jak jest w virago 25Gm OMRON
- Kargul
- Posty: 686
- Rejestracja: 23 listopada 2011, 11:44
- Motocykl: BMW R1200GS
- Lokalizacja: Luboń
- Wiek: 43
- Status: Offline
Re: Problemy z ładowaniem, lub słaby akumulator?
Możesz wykorzystać dowolny przekaźnik 12V o dopuszczalnym obciążeniu na stykach 20A lub więcej (bo chyba 20A ma bezpiecznik główny w 535). I wtedy na stacyjka nie powinna się wypalać (nawet zamiennik). Tylko trzeba to dobrze połączyć i lepiej zastosować jakiś dobry przekaźnik a nie najtańszy za 3zł.
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Problemy z ładowaniem, lub słaby akumulator?
ja jak kiedyś robiłem, to poskładałem z dwóch jedną - żyje do teraz
jak najbardziej możesz użyć przekaźnika tego co piszesz - odpowiednio połącz i po problemie
jak najbardziej możesz użyć przekaźnika tego co piszesz - odpowiednio połącz i po problemie
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 15 listopada 2016, 21:56
- Motocykl: Yamaha virago XV 750
- Status: Offline
Re: Problemhhy z ładowaniem, lub słaby akumulator?
W ostatnia niedzielę padło mi ładowanie w mojej XV750 . Okazało się , że to regulator . Od poprzedniego właściciela dostałem przy zakupie nowy więc go wymieniłem i jest ok. Ale coś nie dało mi spokoju i zacząłem w temacie szperać na szanownym forum i włosy mi się zjeżyły. Po przestudiowaniu kilometra postów w temacie reglery, ładowanie , alternatory dotarło do mnie , ze to problem rangi cieknących silników w junakach ( czytaj nie do opanowania) a od czasów jak mi w 6-cio woltowej cz350 gasł silnik na wolnych obrotach przy włączonych światłach niewiele się zmieniło , a mętlik w głowie większy bo dostępność wszelkiej maści badziewia ogromna. Co nieco już wyczytałem i jestem mądrzejszy. Powiedzcie mi tylko czy celowe jest dołożenie dodatkowej masy od reglera do akumulatora? Tak mi poradził jeden koleś który też miał sporo problemów z ładowaniem w Virago. Myślę że ma to sens bo jak się przyglądałem mocowaniom puszki od reglera stwierdziłem wszędzie na połączeniach sporo farby proszkowej w otworach. Regler bez tej dodatkowej masy działa ale przy tak sporym prądzie jaki musi wytracać to chyba dodatkowy przewód nie zaszkodzi. A co do przegrzewania to chyba lepiej byłoby go przymocować do porządnego radiatora i zamontować pod lampą między lagami?
- vinny
- Posty: 1107
- Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
- Motocykl: xv 750 92 4FY
- Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
- Status: Offline
Re: Problemy z ładowaniem, lub słaby akumulator?
Dodatkowa masa to dobre rozwiązanie , skończy sie problem z przegrzewaniem reglera . Jak masz słabe ładowanie zrób bay pass , czerwony przewód z regulatora bezpośrednio do plusa na akumulatorze , unikniesz staty prądu ( czasami jest to nawet 1-2 V ) , na przewodzie zainstaluj opornik , tak na wszelki wypadek . Bay pass to takie rozwiąznie dla leniwych , w zasadzie to przy stratach prądu w instalacji należy przelutować złączki , te w wiązce ,zaciskane w miedzianych rurkach .
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 15 listopada 2016, 21:56
- Motocykl: Yamaha virago XV 750
- Status: Offline
Re: Problemy z ładowaniem, lub słaby akumulator?
No i problem wrócił jak bumerang. Po niecałych trzech miesiącach padł znów regulator. Zanim założyłem nowy postanowiłem sprawdzić alternator opierając się na wskazówkach znalezionych na tym forum. Oznaczyłem kable wychodzące z alternatora 1,2,3 i tak:
Silnik - wyłączony
Test przebicia na masę:
1- masa - brak sygnału
2- masa - brak sygnału
3- masa - brak sygnału
Test na przejście między fazami:
1-2 sygnał jest
1-3 sygnał jest
2-3 sygnał jest
Pomiar oporu między fazami;
1-2 0,6 ohm
1-3 0,5 ohm
2-3 0,7 ohm
Silnik odpalony
Pomiar napięcia między fazami:
1-2 ~25 V 1000 obr ~50 V 3000-3500 obr ~67 V 4000-4500 obr
1-3 ~26 V 1000 obr ~56 V 3000-3500 obr ~68 V 4000-4500 obr
2-3 ~25 V 1000 obr ~53 V 3000-3500 obr ~68 V 4000-4500 obr
Przy wyższych obrotach nawet do 90-100 V
Pomiar napięcia między fazami a masą:
1- masa - 11,5 V
2- masa - 11,7 V
3- masa - 11,6 V
Pomiar napięcia ładowania
wolne obroty - 14,7 V bez świateł 14,5 V ze światłami
3000 obr - 14,3 V bez świateł 14,3 V ze światłami
Po włączeniu light bar`ów 13,8 V
Wydaje mi się trochę wysokie to napięcie ładowania ale nie wiem czy to wina alternatora , czy marnego regulatora . w każdym razie jakiś problem jest bo trzy tygodnie temu przy okazji przeglądu motocykla przed wyjazdem na Polanów stwierdziłem jakieś 2 cm ubytku elektrolitu poniżej min . Czyli typowy objaw przeładowania. Regulator kupiłem w Wilmacie w Toruniu za 80, PLN Taki sam jak założyłem wcześniej . Kupowałem jako zapas jeszcze zanim mi padł ten w motorze. Gość w sklepie mówił że są dobre i nie ma sensu wydawać ok 200 zł na inne . Pewnie gdybym kupował po awarii to kupiłbym lepszy. Teraz mam dylemat i proszę kolegów o poradę . Czy inwestować w coś lepszego ( droższego)? Czy może jest inna przyczyna mojego problemu . Nie chciałbym wydać sporo kasy i znów za moment mieć spalony regulator. Ceny niektórych regulatorów zwalają z nóg. Np. http://allegro.pl/regulator-napiecia-ya ... 13005.html . A poza ty sakramentalne zdanie na końcu aukcji "Uwaga!
Montaż modułów, cewek oraz regulatorów napięcia przez niewyspecjalizowane warsztaty mechaniczne grozi utratą gwarancji!!! "
rysuje perspektywę kolejnego zbędnego wydatku. Poradźcie mi w którym kierunku ruszyć .
Silnik - wyłączony
Test przebicia na masę:
1- masa - brak sygnału
2- masa - brak sygnału
3- masa - brak sygnału
Test na przejście między fazami:
1-2 sygnał jest
1-3 sygnał jest
2-3 sygnał jest
Pomiar oporu między fazami;
1-2 0,6 ohm
1-3 0,5 ohm
2-3 0,7 ohm
Silnik odpalony
Pomiar napięcia między fazami:
1-2 ~25 V 1000 obr ~50 V 3000-3500 obr ~67 V 4000-4500 obr
1-3 ~26 V 1000 obr ~56 V 3000-3500 obr ~68 V 4000-4500 obr
2-3 ~25 V 1000 obr ~53 V 3000-3500 obr ~68 V 4000-4500 obr
Przy wyższych obrotach nawet do 90-100 V
Pomiar napięcia między fazami a masą:
1- masa - 11,5 V
2- masa - 11,7 V
3- masa - 11,6 V
Pomiar napięcia ładowania
wolne obroty - 14,7 V bez świateł 14,5 V ze światłami
3000 obr - 14,3 V bez świateł 14,3 V ze światłami
Po włączeniu light bar`ów 13,8 V
Wydaje mi się trochę wysokie to napięcie ładowania ale nie wiem czy to wina alternatora , czy marnego regulatora . w każdym razie jakiś problem jest bo trzy tygodnie temu przy okazji przeglądu motocykla przed wyjazdem na Polanów stwierdziłem jakieś 2 cm ubytku elektrolitu poniżej min . Czyli typowy objaw przeładowania. Regulator kupiłem w Wilmacie w Toruniu za 80, PLN Taki sam jak założyłem wcześniej . Kupowałem jako zapas jeszcze zanim mi padł ten w motorze. Gość w sklepie mówił że są dobre i nie ma sensu wydawać ok 200 zł na inne . Pewnie gdybym kupował po awarii to kupiłbym lepszy. Teraz mam dylemat i proszę kolegów o poradę . Czy inwestować w coś lepszego ( droższego)? Czy może jest inna przyczyna mojego problemu . Nie chciałbym wydać sporo kasy i znów za moment mieć spalony regulator. Ceny niektórych regulatorów zwalają z nóg. Np. http://allegro.pl/regulator-napiecia-ya ... 13005.html . A poza ty sakramentalne zdanie na końcu aukcji "Uwaga!
Montaż modułów, cewek oraz regulatorów napięcia przez niewyspecjalizowane warsztaty mechaniczne grozi utratą gwarancji!!! "
rysuje perspektywę kolejnego zbędnego wydatku. Poradźcie mi w którym kierunku ruszyć .
- grzegorzbr2
- Posty: 4923
- Rejestracja: 13 listopada 2012, 21:00
- Motocykl: XV 535 1,1 1,7 1,3
- Lokalizacja: Świętokrzyskie - TOP
- Wiek: 52
- Status: Offline
Re: Problemy z ładowaniem, lub słaby akumulator?
Wskazania na mierniku są prawidłowe, przyczyny uszkodzenia reguła może być kilka.
_ kiepskiej jakości regulator
_ słabe połączenia lub chwilowe przerwy elektryczne na konektorach regulator_akmulator.
_ chwilowe zwarcie, przepięknie na instalacji elektrycznej.
_ słabe chłodzenie regulatora.
_ kiepskiej jakości regulator
_ słabe połączenia lub chwilowe przerwy elektryczne na konektorach regulator_akmulator.
_ chwilowe zwarcie, przepięknie na instalacji elektrycznej.
_ słabe chłodzenie regulatora.
https://www.youtube.com/channel/UC2cqDn ... subscriber
https://m.facebook.com/groups/660822217 ... mail_notif
ŻYCIE JEST PO TO BY LATAĆ NA MOTO
https://m.facebook.com/groups/660822217 ... mail_notif
ŻYCIE JEST PO TO BY LATAĆ NA MOTO
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 15 listopada 2016, 21:56
- Motocykl: Yamaha virago XV 750
- Status: Offline
Re: Problemy z ładowaniem, lub słaby akumulator?
Ok. Zaryzykuję zakup Tourmaxa. Pewnie idealny pod względem chłodzenia byłby ten z linku który przytoczyłem ( monolityczny korpus) ale ponad cztery stówy to dla mnie za dużo. Przejrzę jeszcze raz połączenia, chłodzenie trudno będzie poprawić, chociaż uważam że jak w regulatorze jest kiepska elektronika to choć byś to w ciekłym azocie schował to przy długiej trasie i ciągłym nawalaniu wysokim napięciem to i tak padnie. Jeszcze tylko jedno pytanie mnie nurtuje, może głupie ale nie jestem elektronikiem raczej mechanizmy bardzie mnie słuchają . Czy jazda na włączonych light barach ( H3 nie ledy) obciąża bardziej regler czy też odwrotnie powoduje, że ze względu na większe zapotrzebowanie prądu nie trzeba go tyle zutylizować. Pytam w trosce o regulator.
- vinny
- Posty: 1107
- Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
- Motocykl: xv 750 92 4FY
- Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
- Status: Offline
Re: Problemy z ładowaniem, lub słaby akumulator?
Jak dla mnie z Twoim układem ładowania wszysko jest ok . Jeżeli ubywa Ci elektrolit , to raczej problem akumulatora , dolej destylowanej i sprawdz , za jakiś czas . Do regulatora daj dodatkową mase , najcząściej padają i grzeją się z braku dobrej masy .
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office