kask
- Top Gun
- Posty: 2994
- Rejestracja: 25 sierpnia 2015, 16:23
- Motocykl: CRF 1000
- Lokalizacja: Wrocław
- Wiek: 60
- Status: Offline
Re: kask
:[/quote]Obecnie używam HJC IS-Max II, który jest jeszcze cięższy (1750g) i nie narzekam. W przypadku kasku szczękowego czego innego byś oczekiwał ? Nawet najdroższe kaski konkurencji nie są wiele lżejsze.[/quote]
Dlatego do turystyki preferuje integrala Co by nie było to na Virkę używam otwartego
Dlatego do turystyki preferuje integrala Co by nie było to na Virkę używam otwartego
,,Nie rezygnuj z marzeń, nigdy nie wiesz kiedy okażą się potrzebne,,
-
- Posty: 896
- Rejestracja: 12 grudnia 2012, 15:33
- Motocykl: 535 I DS 650
- Lokalizacja: Wrocław
- Wiek: 25
- Status: Offline
Re: kask
Tak na prawdę musisz mieć pewein budżet i pomierzyć kilka kasków. Każdy ma łepek inny i kask inaczej pasuje. Ja jak kupowałem swój to pojechałem na oldtimerbazar i pół bazaru przymierzyłem. Szukałem integrala bądź szczękowca i wybór padł na nolana n91
Sajmon
- pisior
- Posty: 5366
- Rejestracja: 21 sierpnia 2009, 12:55
- Motocykl: 535,1100 1500 1255
- Lokalizacja: kostrzyn nad odra
- Wiek: 46
- Status: Offline
Re: kask
schuberth c3pro , jest super ekstra , mam już w szafie chyba z 5 kasków i jak bym wczesniej nie zydził kasy to dawno bym kupił , pamietaj opony i kask to co musi być dobre
- 2007XV1700
- Posty: 5107
- Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
- Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
- Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
- Wiek: 42
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: kask
ośmielam sie z powyższym zdaniem niezgodzić.tylust pisze:W przypadku kasku szczękowego czego innego byś oczekiwał ? Nawet najdroższe kaski konkurencji nie są wiele lżejsze.
mój szczękowy waży 1350 +- 50 gram i nie jest z termoplastiku i nie kosztował tyle co c3pro
(...)łażę po wszystkich tematach na tym forum i psuję ludziom krew(...)
- tylust
- Posty: 2698
- Rejestracja: 13 stycznia 2014, 09:26
- Motocykl: XV 750 1982r.
- Lokalizacja: Kalisz - Wlkp.
- Wiek: 51
- Status: Offline
Re: kask
Napisałem jedynie, że na masę swojego nie narzekam. Oczywiście, że lepiej mieć to 200-300-400 gram mniej na głowie, szczególnie w dalekiej podróży, ale nie robiłbym, z tego tragedii. Może jakbym był filigranową, wątłą kobietką 45 kg wagi to bym płakał, że garnek uwiera, ale myślę, że zdrowemu facetowi to krzywdy nie zrobi. Oczywiście rozumiem, że chodzi o to co będzie w razie wypadku. Cięższa cała głowa to większy moment bezwładności, inne przeciążenia w sytuacjach granicznych itp. Natomiast jak rozumiem kaski jakieś tam badania przechodzą i jeśli otrzymują homologację, a do tego są dobrze oceniane w testach konsumenckich, są na rynku kilka ładnych lat to te dodatkowe kilkaset gram ja akceptuję. Myślę, że masa kasku może być sporym problemem gdy kask jest kiepsko zaprojektowany aerodynamicznie. Wtedy kolokwialnie mówiąc łeb chce urwać przy delikatnym skręcie głowy lub nawet patrząc na wprost. Tego rodzaju problemów w moim kasku nie zauważyłem. Jak będzie mnie stać na droższy i lepszy to na pewno zakupię. Przywołany do tablicy c3pro waży podobno 1570 g czyli jest cięższy od mojego o tabliczkę czekolady a różnica w cenie do mojego HJC is-max II wynosi tyle ile dałem kiedyś za swoje Virago .... a Ty Łukaszu z ciekawości czego używasz ?
Ostatnio zmieniony 24 marca 2017, 11:39 przez tylust, łącznie zmieniany 1 raz.
Tomek
- Pandik
- Posty: 2755
- Rejestracja: 22 kwietnia 2012, 19:55
- Motocykl: Borsuk
- Lokalizacja: Czerwionka
- Wiek: 48
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: kask
Dobry to musi być sernik z rodzynkami.pisior pisze:schuberth c3pro , jest super ekstra , mam już w szafie chyba z 5 kasków i jak bym wczesniej nie zydził kasy to dawno bym kupił , pamietaj opony i kask to co musi być dobre
- Pandik
- Posty: 2755
- Rejestracja: 22 kwietnia 2012, 19:55
- Motocykl: Borsuk
- Lokalizacja: Czerwionka
- Wiek: 48
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: kask
To w końcu te nocniki są z termoplastu czy nie? Bo zgłupiałem...2007XV1700 pisze:mój szczękowy waży 1350 +- 50 gram i nie jest z termoplastiku i nie kosztował tyle co c3pro
- 2007XV1700
- Posty: 5107
- Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
- Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
- Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
- Wiek: 42
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: kask
są i Twój kask też
- Maruda
- Posty: 1846
- Rejestracja: 22 września 2013, 23:00
- Motocykl: Czarny :)
- Lokalizacja: Wrocław
- Wiek: 36
- Status: Offline
Re: kask
Łukasz pewnie mówi o Lazerze Monaco Evo... Swoją drogą sam nabyłem ostatnio Monaco i po pierwszych 100 kilometrach przejechanych w nim pierwsze obserwacje, waga na mega plus (kask z włókna węglowego), lepsza aerodynamika, pomimo że szczękowiec to jest cichszy od mojego poprzedniego integrala, wentylacja jeszcze nie wiadomo (chłodno było) ale jak otworzyłem to wiało solidnie... Widoczność bardzo dobra... No i fotochrom robi mega robotę...tylust pisze:.... a Ty Łukaszu z ciekawości czego używasz ?
...żyj tak jakby jutra miało nie być...
-
- Posty: 247
- Rejestracja: 15 maja 2016, 17:18
- Motocykl: Virago 535
- Lokalizacja: Poznań
- Wiek: 37
- Status: Offline
Re: kask
Ja mam Shark Nano United, otwarty. Jestem bardzo zadowolony. Jedyny minus gabaryty, troche nie pasują do mojej Czechy. Jak dla mnie jest bardziej bezpieczny od szczekowego z jednego powodu. Wszystko widzę, jak przymierzalem kaski z szczeka to czulem jakbym miał ograniczona przestrzeń widzenia )subiektywnie) W otwartym jak jadę to zapominam ze wogole mam kask. Jakbym frunal w powietrzu. Osobiście wole zapobiegać kolizjom niż ograniczać ich skutki.
- Maruda
- Posty: 1846
- Rejestracja: 22 września 2013, 23:00
- Motocykl: Czarny :)
- Lokalizacja: Wrocław
- Wiek: 36
- Status: Offline
Re: kask
Tylko jedna taka dygresja... Bezpieczeństwem nie nazywamy dobre pole widzenia, a zabezpieczenie głowy w momencie ewentualnego dzwonu (którego nikomu nie życzę.... ) W kasku otwartym to bezpieczeństwo jest dyskusyjne....Kirin pisze:Ja mam Shark Nano United, otwarty. Jestem bardzo zadowolony. Jedyny minus gabaryty, troche nie pasują do mojej Czechy. Jak dla mnie jest bardziej bezpieczny od szczekowego z jednego powodu. Wszystko widzę, jak przymierzalem kaski z szczeka to czulem jakbym miał ograniczona przestrzeń widzenia )subiektywnie) W otwartym jak jadę to zapominam ze wogole mam kask. Jakbym frunal w powietrzu. Osobiście wole zapobiegać kolizjom niż ograniczać ich skutki.
...żyj tak jakby jutra miało nie być...
-
- Posty: 247
- Rejestracja: 15 maja 2016, 17:18
- Motocykl: Virago 535
- Lokalizacja: Poznań
- Wiek: 37
- Status: Offline
Re: kask
Tylko jedna taka dygresja... Bezpieczeństwem nie nazywamy dobre pole widzenia, a zabezpieczenie głowy w momencie ewentualnego dzwonu (którego nikomu nie życzę.... ) W kasku otwartym to bezpieczeństwo jest dyskusyjne....
bezpieczeństwo dzieli się na czynne i bierne. Bierne to takie które w bezpośredni sposób chroni przed stkutkami wypadku. Czynne natomiast to takie które ma zapobiegać powstaniu kolizji. Pole widzenia zaliczymy zatem do bezpieczeństwa czynnego. Wyobraź sobie że nagle w swoim samochodzie zakrywasz 25 % powierzchni szyby. Zdecydowanie wpłynie to na twoje bezpieczeństwo.
- Top Gun
- Posty: 2994
- Rejestracja: 25 sierpnia 2015, 16:23
- Motocykl: CRF 1000
- Lokalizacja: Wrocław
- Wiek: 60
- Status: Offline
Re: kask
A fakty przedstawiają się następująco.
Kask integralny
Kask integralny. Dzięki swojej budowie zakrywają całą twarz i głowę. Skorupa odlana jest z jednego kawałka materiału. Odpowiednie ulokowanie otworów i kanałów wentylacyjnych zapewnia dostęp powietrza do skóry. Według specjalistów, stanowią najlepszą ochronę głowy motocyklisty w momencie wypadku. Dlatego polecamy zakup tego właśnie rodzaju kasku niezależnie od tego, czy jeździsz skuterem, ścigaczem, turystykiem albo chopperem.
Kask szczękowy
Wyobraź sobie rycerski średniowieczny hełm z podnoszoną przyłbicą. Z opuszczoną częścią szczękową wyglądają zupełnie jak integralne. Po podniesieniu stają się kaskami otwartymi. Są równie solidne jak kaski integralne i oferują przybliżony poziom zabezpieczenia. Zastosowanie mechanizmu podnoszenia odbija się jednak niekorzystnie na wadze ?kaski szczękowe są z reguły cięższe od integralnych kuzynów o ok. 200 ? 300 gramów, co w długiej trasie może być mocno odczuwalne. Bardzo chętnie są stosowane przez kurierów motocyklowych. Podczas kontaktu z klientem nie muszą oni za każdym razem zdejmować kasku. Wystarczy podnieść część szczękową i już można swobodnie rozmawiać.
Kask otwarte
Skorupa w tego rodzaju kaskach swoją powierzchnią obejmuje tylko część głowy ? czoło, skronie, uszy i niemal całą część potyliczną. Takie kaski motocyklowe nie chronią twarzy. W przypadku jazdy latem są bardzo komfortowe, (nawet z opuszczoną szybą gwarantują doskonały przepływ powietrza). Nie trzeba takiego kasku zdejmować, jeśli chce się z kimś porozmawiać. Mimo że kaski otwarte spełniają normy dopuszczające je do sprzedaży, w kwestii bezpieczeństwa pozostają daleko w tyle za wymienionymi wyżej.
Kask weteran
Dostępne są również kaski otwarte typu ?weteran?, które nie osłaniają nawet uszu i części potylicznej głowy. Wyglądem przypominają kaski dżokejskie lub wojskowe hełmy. Świetnie wyglądają na głowach bohaterów serialu Sons of Anarchy, w rzeczywistości niezbyt skutecznie spełniają funkcje ochronne. Zgruchotanie szczęki w czasie wypadku zapewne nie należy do najprzyjemniejszych. Dlatego, naszym zdaniem, zastanów się dwa razy zanim wydasz pieniądze na kast otwarty. Stawiasz na szali własne bezpieczeństwo.
Kask enduro
Są to kaski integralne specjalnie przygotowane dla miłośników jazdy po bezdrożach i na torach crossowych. Dodatkową ochronę stanowi daszek oraz wzmocniona część szczękowa. Bardzo często kaski enduro nie mają na wyposażeniu szyby i konieczne jest dokupienie odpowiednich gogli.
Uwaga!!! Niektóre niezależne organizacje zajmujące się oceną poziomu bezpieczeństwa kasków (np. SHARP) nawet nie zaprzątają sobie głowy testowaniem kasków otwartych.
Kask integralny
Kask integralny. Dzięki swojej budowie zakrywają całą twarz i głowę. Skorupa odlana jest z jednego kawałka materiału. Odpowiednie ulokowanie otworów i kanałów wentylacyjnych zapewnia dostęp powietrza do skóry. Według specjalistów, stanowią najlepszą ochronę głowy motocyklisty w momencie wypadku. Dlatego polecamy zakup tego właśnie rodzaju kasku niezależnie od tego, czy jeździsz skuterem, ścigaczem, turystykiem albo chopperem.
Kask szczękowy
Wyobraź sobie rycerski średniowieczny hełm z podnoszoną przyłbicą. Z opuszczoną częścią szczękową wyglądają zupełnie jak integralne. Po podniesieniu stają się kaskami otwartymi. Są równie solidne jak kaski integralne i oferują przybliżony poziom zabezpieczenia. Zastosowanie mechanizmu podnoszenia odbija się jednak niekorzystnie na wadze ?kaski szczękowe są z reguły cięższe od integralnych kuzynów o ok. 200 ? 300 gramów, co w długiej trasie może być mocno odczuwalne. Bardzo chętnie są stosowane przez kurierów motocyklowych. Podczas kontaktu z klientem nie muszą oni za każdym razem zdejmować kasku. Wystarczy podnieść część szczękową i już można swobodnie rozmawiać.
Kask otwarte
Skorupa w tego rodzaju kaskach swoją powierzchnią obejmuje tylko część głowy ? czoło, skronie, uszy i niemal całą część potyliczną. Takie kaski motocyklowe nie chronią twarzy. W przypadku jazdy latem są bardzo komfortowe, (nawet z opuszczoną szybą gwarantują doskonały przepływ powietrza). Nie trzeba takiego kasku zdejmować, jeśli chce się z kimś porozmawiać. Mimo że kaski otwarte spełniają normy dopuszczające je do sprzedaży, w kwestii bezpieczeństwa pozostają daleko w tyle za wymienionymi wyżej.
Kask weteran
Dostępne są również kaski otwarte typu ?weteran?, które nie osłaniają nawet uszu i części potylicznej głowy. Wyglądem przypominają kaski dżokejskie lub wojskowe hełmy. Świetnie wyglądają na głowach bohaterów serialu Sons of Anarchy, w rzeczywistości niezbyt skutecznie spełniają funkcje ochronne. Zgruchotanie szczęki w czasie wypadku zapewne nie należy do najprzyjemniejszych. Dlatego, naszym zdaniem, zastanów się dwa razy zanim wydasz pieniądze na kast otwarty. Stawiasz na szali własne bezpieczeństwo.
Kask enduro
Są to kaski integralne specjalnie przygotowane dla miłośników jazdy po bezdrożach i na torach crossowych. Dodatkową ochronę stanowi daszek oraz wzmocniona część szczękowa. Bardzo często kaski enduro nie mają na wyposażeniu szyby i konieczne jest dokupienie odpowiednich gogli.
Uwaga!!! Niektóre niezależne organizacje zajmujące się oceną poziomu bezpieczeństwa kasków (np. SHARP) nawet nie zaprzątają sobie głowy testowaniem kasków otwartych.
,,Nie rezygnuj z marzeń, nigdy nie wiesz kiedy okażą się potrzebne,,
- tylust
- Posty: 2698
- Rejestracja: 13 stycznia 2014, 09:26
- Motocykl: XV 750 1982r.
- Lokalizacja: Kalisz - Wlkp.
- Wiek: 51
- Status: Offline
Re: kask
aha.... niezależne powiadasz ?Top Gun pisze:........Uwaga!!! Niektóre niezależne organizacje zajmujące się oceną poziomu bezpieczeństwa kasków (np. SHARP) nawet nie zaprzątają sobie głowy testowaniem kasków otwartych.
Tomek
- 2007XV1700
- Posty: 5107
- Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
- Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
- Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
- Wiek: 42
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: kask
rotfl...
-
- Posty: 247
- Rejestracja: 15 maja 2016, 17:18
- Motocykl: Virago 535
- Lokalizacja: Poznań
- Wiek: 37
- Status: Offline
Re: kask
Wiadomka. W chwili wypadku wieksza ochronę daje szczekowy. Wg badan z lat bodajże 90-tych w USA najwięcej urazów glowy dotyczyło właśnie tej części ktora chroni szczeka. Z drugiej strony jak ci lamie kręgi szyjne to żaden kask nie pomoże.
- Top Gun
- Posty: 2994
- Rejestracja: 25 sierpnia 2015, 16:23
- Motocykl: CRF 1000
- Lokalizacja: Wrocław
- Wiek: 60
- Status: Offline
Re: kask
W coś trzeba wierzyćtylust pisze:aha.... niezależne powiadasz ?Top Gun pisze:........Uwaga!!! Niektóre niezależne organizacje zajmujące się oceną poziomu bezpieczeństwa kasków (np. SHARP) nawet nie zaprzątają sobie głowy testowaniem kasków otwartych.
,,Nie rezygnuj z marzeń, nigdy nie wiesz kiedy okażą się potrzebne,,
- Alicjana
- Posty: 664
- Rejestracja: 06 stycznia 2012, 00:47
- Motocykl: XV535, BMW GS650
- Lokalizacja: Warszawa/Mokotów
- Status: Offline
Re: kask
Chłopieeee....Kirin pisze:Jak dla mnie jest bardziej bezpieczny od szczekowego z jednego powodu. Wszystko widzę, jak przymierzalem kaski z szczeka to czulem jakbym miał ograniczona przestrzeń widzenia )subiektywnie) W otwartym jak jadę to zapominam ze wogole mam kask. Jakbym frunal w powietrzu. Osobiście wole zapobiegać kolizjom niż ograniczać ich skutki.
Dostateczna przestrzeń widzenia... tiaaa...
Zapobiegać niż ograniczać.... pobożne życzenia...
Przeszłam przez wszystkie typy kasków, poza crossowymi.
Obecnie jeżdżę w szczękowym.
Nie mam problemów z widocznością, wentylacją, temperaturą i takimi tam.
Ani w kraju, ani na Bałkanach.
Twardym trza być, nie mientkim
Gdzie diabeł nie może tam babę na moto pośle
- Martin
- Posty: 654
- Rejestracja: 24 lutego 2012, 18:09
- Motocykl: 0.9 litra szerszenia
- Lokalizacja: Ziemięcice O/S
- Status: Offline
Re: kask
Oczywiście pod warunkiem że motocyklista go posiadarobson pisze:Jedyna ochroną motocyklisty jest rozum
" Nie będąc motocyklistą tracisz z życia tyle samo co abstynent i impotent "
- Maruda
- Posty: 1846
- Rejestracja: 22 września 2013, 23:00
- Motocykl: Czarny :)
- Lokalizacja: Wrocław
- Wiek: 36
- Status: Offline
Re: kask
Wszystko zależy jak masz kask skrojony... W sensie wykrojona skorupa w obrębie Twoich skroni, co z pewnością zapewni Ci dobrą widoczność na boki.... Drugą kwestią jest czy kask pasuje do głowy użytkownika, co jest bardzo szerokim tematem... A kwestia zasłonięcia widoczności w obrębie Twojej szczęki i jej wpływ na bezpieczeństwo uniknięcia kolizji do mnie nie przemawia zupełnie... Większą korzyść i bezpieczeństwo zachowujesz w momencie stosowanie kasku integralnego ewentualnie szczękowego unikając tym samym podczas kolizji ewentualnych uderzeń w żuchwę... Ale to moje zdanie, a wiadomo ze zdaniem jak z dupą każdy ma swoją... Zrobisz jak będziesz uważał i będziesz jeździł w czym Ci wygodnie...Kirin pisze:
Tylko jedna taka dygresja... Bezpieczeństwem nie nazywamy dobre pole widzenia, a zabezpieczenie głowy w momencie ewentualnego dzwonu (którego nikomu nie życzę.... ) W kasku otwartym to bezpieczeństwo jest dyskusyjne....
bezpieczeństwo dzieli się na czynne i bierne. Bierne to takie które w bezpośredni sposób chroni przed stkutkami wypadku. Czynne natomiast to takie które ma zapobiegać powstaniu kolizji. Pole widzenia zaliczymy zatem do bezpieczeństwa czynnego. Wyobraź sobie że nagle w swoim samochodzie zakrywasz 25 % powierzchni szyby. Zdecydowanie wpłynie to na twoje bezpieczeństwo.
...żyj tak jakby jutra miało nie być...
- GregorS
- Posty: 1904
- Rejestracja: 20 maja 2009, 23:48
- Motocykl: 535,750=> NT650V
- Lokalizacja: z e-wsi w woj. łódzkim
- Wiek: 48
- Status: Offline
Re: kask
Jedno jest tylko pewne. .......wódka zawsze musi być zimna.
https://www.youtube.com/watch?v=9rr5Z7kpCTo
........MOTÓR NIE UMIERA NIGDY, MOTÓR JEST WIECZNY..........
http://www.youtube.com/watch?v=mNg3TuXL7Do
........MOTÓR NIE UMIERA NIGDY, MOTÓR JEST WIECZNY..........
http://www.youtube.com/watch?v=mNg3TuXL7Do