Problem z przelewającym się paliwem virago 125

Tematy związane z gażnikami
przemo81
Posty: 64
Rejestracja: 20 stycznia 2015, 23:25
Motocykl: Virago 125/99
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 43
Status: Offline

Problem z przelewającym się paliwem virago 125

Post autor: przemo81 »

Panowie mam bardzo duży problem. W świąteczny poniedziałek wybrałem się na małą przejażdżkę by przewietrzyć moje maleństwo po zimowaniu. odstawiłem moto do garażu. Wczoraj gdy poszedłem do garażu poczułem zapach paliwa. Okazało się, że kapało z gaźnika. Następnie gdy moto wyprostowałem okazało się, że paliwo również mam w wydechu i ciurkiem z niego leci. Postanowiłem zerknąć dalej i okazało się, że podwyższył się mi poziom oleju a po odkręceniu korka czuć znany już wcześniej zapach. Chciałem dowiedzieć się jaki jest problem? Czy to jest kwestia zapchanego gaźnika? Czy mogę virkę w takim stanie odpalić i przetransportować ją do serwisu? Czy lepiej najpierw wymienić olej, filtr i wtedy jechać. :( Czy może lepszą opcją będzie nic nie robić i tylko przetransportować ją do naprawy? A może ktoś z Was zna kogoś w Fordonie kto zaopiekowałby się moim sprzętem?
Awatar użytkownika
marian07
Posty: 271
Rejestracja: 20 listopada 2009, 08:48
Motocykl: VN900
Lokalizacja: Zajezierze
Wiek: 59
Status: Offline

Re: Problem z przelewającym się paliwem virago 125

Post autor: marian07 »

na pewno nie odpalać!
Poradzisz sobie z tematem - olej już trzeba spisać na straty.
Jaki jest kranik w 125? Podciśnieniowy czy zwykły?

Patrzę po goglach że podciśnieniowy (trzy położenia: ON RES PRI), jeśli taki to zerknij czy nie został na PRI po tym pierwszym odpaleniu.
Najdroższa jest pierwsza butelka
LS650, XV750, C90, VTX1300, VTX1800, ST1100, VS1400, VL800, VT1100C3Aero, VF750, MGNevada750, C50
przemo81
Posty: 64
Rejestracja: 20 stycznia 2015, 23:25
Motocykl: Virago 125/99
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 43
Status: Offline

Re: Problem z przelewającym się paliwem virago 125

Post autor: przemo81 »

W jakiej pozycji był kranik nie wiem. Teraz jest w pozycji RES ale nim kręciłem. Jutro zabieram się na wymianę oleju i filtra. Wyczyszczę świece i pozbędę się paliwa z wydechu. Zobaczymy co będzie dalej. Jeśli problem nie ustanie będzie trzeba zabrać się za gaźnik. Kwestia czy sam podołam. Nigdy nie rozbierałem gaźnika.
Awatar użytkownika
marian07
Posty: 271
Rejestracja: 20 listopada 2009, 08:48
Motocykl: VN900
Lokalizacja: Zajezierze
Wiek: 59
Status: Offline

Re: Problem z przelewającym się paliwem virago 125

Post autor: marian07 »

Może zacznij od kranika, zdejmij wężyk wychodzący i zobacz co się dzieje.
Paliwo powinno lecieć tylko w położeniu PRI.
W położeniu ON i RES nie powinno ? jeśli leci to kranik do przeglądu, albo coś podeszło pod zaworek, sprężynka się rozleciała itp. Problem mały bo są zestawy naprawcze.
W tych położeniach powinno lecieć tylko jeśli podajesz podciśnienie przez wężyk sterujący ? łatwo sprawdzić zasysając ?paszczą?.
Gaźnik w drugiej kolejności, zaworek pływaka mógł się zawiesić itp. ? też dasz radę sam.
Najdroższa jest pierwsza butelka
LS650, XV750, C90, VTX1300, VTX1800, ST1100, VS1400, VL800, VT1100C3Aero, VF750, MGNevada750, C50
Awatar użytkownika
grzegorzbr2
Posty: 4920
Rejestracja: 13 listopada 2012, 21:00
Motocykl: XV 535 1,1 1,7 1,3
Lokalizacja: Świętokrzyskie - TOP
Wiek: 52
Status: Offline

Re: Problem z przelewającym się paliwem virago 125

Post autor: grzegorzbr2 »

Zacięty zaworek iglicowy w gaźniku lub pływak i nie zamyka paliwa. Stąd paliwo przelewa się przez gaznik i leci do cylindrów na tłoki i spływa do komory silnika.Popukaj w gaźnik młotkiem gumowym może się odblokuje. Olej wraz z filtrem do wymiany, inaczej grozi zatarciem silnika.
przemo81
Posty: 64
Rejestracja: 20 stycznia 2015, 23:25
Motocykl: Virago 125/99
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 43
Status: Offline

Re: Problem z przelewającym się paliwem virago 125

Post autor: przemo81 »

olej i filtr wymieniony. Świece wyczyściłem. Było widać że były zalewane. Kranik był prawdopodobnie w pozycji w pozycji PRI teraz przełączyłem na RES. Przejechałem się motocyklem i niby wszystko jest ok. Jedyny problem to taki że ma problem z odpaleniem. Odkręciłem ponownie świece i są suche więc go nie zalewa. Ale zastanawiam się co z tym odpalaniem. Czy może to być wina zbyt słabego akumulatora?

Jest jeszcze jedna sprawa. Mój sąsiad ma virago 535 która pali mu na 1 gar. Sprawdziliśmy świece - są ok i iskra też jest. Więc prawdopodobnie gaździki do czyszczenia i synchronizacji. Czy mam w tym przypadku rację?
-Ostry-
Posty: 129
Rejestracja: 17 grudnia 2013, 21:50
Motocykl: w trakcie spawania
Status: Offline

Re: Problem z przelewającym się paliwem virago 125

Post autor: -Ostry- »

Pozycja kranika nie ma tu nic do rzeczy :idea:
To co opisujesz to kwestia nieszczelnego zaworka(ów) iglicowego(ych)....jest(są) po prostu niesprawny(e).
Gaźnik jest tak skonstruowany, że możesz go podłączyć do wielkiej beczki z paliwem bez kranika i jak zaworek trzyma....to paliwo nie przecieknie. Sprawne zaworki "NIE MAJĄ PRAWA" przepuścić paliwa nawet w pozycji "PRI" :idea:
A robiłem gaźniki, w których po sezonie potrafiły się "skończyć" wcześniej wymieniane zaworki
Jak nie ogarniesz gaźników...za chwilę będziesz znów miał paliwo w oleju :idea:
Problem z odpalaniem może mieć związek z ciągle zalewającym garem i świecą :idea:
Awatar użytkownika
marian07
Posty: 271
Rejestracja: 20 listopada 2009, 08:48
Motocykl: VN900
Lokalizacja: Zajezierze
Wiek: 59
Status: Offline

Re: Problem z przelewającym się paliwem virago 125

Post autor: marian07 »

Trzeba zaczac od kranika zawsze w takiej sytuacji, gaznik oczywiscie tez bo przez dwa dni nie powinien tyle puscic. Postawione na zime moto z niesprawnym kranikiem czy tez otwartym to spore niebezpieczenstwo paliwa w oleju. Zaworek to nie zawor kulowy, moze po troszku puszczac - moze tez nie puscic nic ale po co ryzykowac. Sprawdzenie banalnie proste wiec po mojemu trzeba to zzrobic zeby miec spokoj na przyszlosc. Nie lekcewazyc kranika. Ziec ma supermagne, tam sa dwa kraniki - normalny i jeszcze podcisnieniowy tak ze cos to znaczy.
Najdroższa jest pierwsza butelka
LS650, XV750, C90, VTX1300, VTX1800, ST1100, VS1400, VL800, VT1100C3Aero, VF750, MGNevada750, C50
-Ostry-
Posty: 129
Rejestracja: 17 grudnia 2013, 21:50
Motocykl: w trakcie spawania
Status: Offline

Re: Problem z przelewającym się paliwem virago 125

Post autor: -Ostry- »

Przez 20 lat posiadania motocykli gaźnikowych i z różnymi kranikami (zwykłymi i podciśnieniowymi) NIGDY....powtarzam nigdy nie zakręcałem kranika na "OFF", motocykle stały tydzień, dwa tygodnie, miesiąc, kwartał...nawet na zimowanie :idea:
I NIGDY mając sprawne gaźniki nie miałem niespodzianek w postaci paliwa w oleju.
Wszystko z temacie.
przemo81
Posty: 64
Rejestracja: 20 stycznia 2015, 23:25
Motocykl: Virago 125/99
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 43
Status: Offline

Re: Problem z przelewającym się paliwem virago 125

Post autor: przemo81 »

Więc wracając dale do tematu. Motocykl odpala od strzała na zimnym jak i na ciepłym silniku, ale zauważyłem, że przy mocniejszym "odkręceniu" i tak paliwo pojawia się w wydechu tzn moto "pluje" przez otwór w wydechu.
P.S Czy wymianę zaworka iglicowego ogarnę sam?
Awatar użytkownika
marian07
Posty: 271
Rejestracja: 20 listopada 2009, 08:48
Motocykl: VN900
Lokalizacja: Zajezierze
Wiek: 59
Status: Offline

Re: Problem z przelewającym się paliwem virago 125

Post autor: marian07 »

Najpierw sprawdz plywak i poziom paliwa, moze zaworek jest dobry a jest nieustawione prawidlowo. Z manualem w reku na pewno dasz rade ustawic prawidlowy poziom paliwa, moze to zalatwi temat.
Najdroższa jest pierwsza butelka
LS650, XV750, C90, VTX1300, VTX1800, ST1100, VS1400, VL800, VT1100C3Aero, VF750, MGNevada750, C50
przemo81
Posty: 64
Rejestracja: 20 stycznia 2015, 23:25
Motocykl: Virago 125/99
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 43
Status: Offline

Re: Problem z przelewającym się paliwem virago 125

Post autor: przemo81 »

ok dzięki.
Awatar użytkownika
Dzidek
Posty: 62
Rejestracja: 01 października 2011, 11:44
Motocykl: Yamaha xv 535
Lokalizacja: Radom
Wiek: 59
Status: Offline

Re: Problem z przelewającym się paliwem virago 125

Post autor: Dzidek »

Witaj przemo81 i innych też witam, ciekawi mnie jak zakończyłeś temat z tym paliwem, ja dziś poczułem zapach paliwa w garażu i okazuje się ze to od mojej 535 nic nigdzie wizualnie nie cieknie moto pali normalnie ,ale na wizjerze oleju poziom wysoki kiedyś po wymianie był powyżej połowy okienka a teraz całe okienko czyli max czyli więcej i po odkręceniu korka delikatny zapach paliwa - czuje podobny problem ale teraz jak poczytałem powyższe posty boje się odpalić żeby podjechać do mechanika podejrzewam też jak wyżej zawór/ory/ iglicowy przepuszczający albo pływak nie zamyka powiem tak n i e w i e m jestem praktycznie zielony w temacie po 33 latach od momentu ostatniej jazdy motocyklem zrobiłem około 250 km praktycznie na nowo ucząc się jazdy dodam że olej po wymianie i gażniki też po regulacji jakieś 2 miesiące temu, proszę o porady co o tym myślicie. Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 18 kwietnia 2017, 21:50 przez Dzidek, łącznie zmieniany 1 raz.
Stary Łoś może - lecz nie musi !!!
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Problem z przelewającym się paliwem virago 125

Post autor: -waldi- »

zaworki iglicowe Ci przepuszczają - do wymiany

Ewentualnie pływak uszkodzony co raczej mało prawdopodobne
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
Dzidek
Posty: 62
Rejestracja: 01 października 2011, 11:44
Motocykl: Yamaha xv 535
Lokalizacja: Radom
Wiek: 59
Status: Offline

Re: Problem z przelewającym się paliwem virago 125

Post autor: Dzidek »

Dzieki -waldi- a co myślisz o poziomie oleju /jak pisałem wyżej wydaje mi się że po wymianie w okienku było tak 3/4 a teraz okienko pełne wydaje się ze przybyło ale oleju czy benzyny w oleju/ i czy nie trzeba jednak na nowo go wymienić i czy wogóle odpalać moto teraz sory sporo pytań
Ostatnio zmieniony 18 kwietnia 2017, 21:57 przez Dzidek, łącznie zmieniany 1 raz.
Stary Łoś może - lecz nie musi !!!
-Ostry-
Posty: 129
Rejestracja: 17 grudnia 2013, 21:50
Motocykl: w trakcie spawania
Status: Offline

Re: Problem z przelewającym się paliwem virago 125

Post autor: -Ostry- »

Olej z filtrem bezwzględnie do wymiany
Awatar użytkownika
Dzidek
Posty: 62
Rejestracja: 01 października 2011, 11:44
Motocykl: Yamaha xv 535
Lokalizacja: Radom
Wiek: 59
Status: Offline

Re: Problem z przelewającym się paliwem virago 125

Post autor: Dzidek »

Dziś jednak odpaliłem ale nie wiem do mojego fachowca około 4 km podjechać czy na busa włożyć -szkoda byłoby zatrzeć silnik czy też tak myślicie dodam że od momentu kiedy poczułem paliwo przejechałem raptem kilka kilometrów.
Stary Łoś może - lecz nie musi !!!
Awatar użytkownika
mpendzik
Posty: 158
Rejestracja: 04 września 2016, 21:35
Motocykl: Yamaha Virago 125
Lokalizacja: Kielce
Status: Offline

Re: Problem z przelewającym się paliwem virago 125

Post autor: mpendzik »

Koszt wymiany oleju i filtra jest nie współmierny do kosztów remontu silnika...
Poza tym czasowo też jest to moment - ja jak poczułem paliwo w oleju to się nie zastanawiałem... wymieniłem jak tylko się dało najszybciej...
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Dzidek
Posty: 62
Rejestracja: 01 października 2011, 11:44
Motocykl: Yamaha xv 535
Lokalizacja: Radom
Wiek: 59
Status: Offline

Re: Problem z przelewającym się paliwem virago 125

Post autor: Dzidek »

Dziękuję wszystkim zaangażowanym pewność już mam na 99,9% po waszych wypowiedziach olej i filtr do wymiany ocena i ew. wymiana zaworków iglicowych /bo przecież powód paliwa w oleju zdiagnozować trzeba/ nie wiem tylko czy podjechać motocyklem na warsztat te 4 km czy dać go na busa/chyba jednak nie będę go odpalał/. Dodam tylko że mimo wieku doświadczenie mam żadne -próbuje przypomnieć sobie jak się jeździło te 30 lat temu. Jeszcze raz dzięki za rady
Stary Łoś może - lecz nie musi !!!
Awatar użytkownika
mpendzik
Posty: 158
Rejestracja: 04 września 2016, 21:35
Motocykl: Yamaha Virago 125
Lokalizacja: Kielce
Status: Offline

Re: Problem z przelewającym się paliwem virago 125

Post autor: mpendzik »

Kurcze - wiem że łatwo mówić, bo może nie czujesz się na siłach, ale to możesz zrobić samemu i będziesz miał pewność, że zrobiłeś to tak jak należy.
Sam mam taką maszynę i to nie jest skomplikowane. Zamów zestaw naprawczy np tu: http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-gazn ... 87190.html albo jeszcze taniej sam zaworek o tu http://www.sklepmotocyklowy.pl/pl/produ ... ha-xv.html Podnieś bak, odkręć dekielek od komory pływakowej, później zdejmujesz pływak z zaworkiem i masz dostęp do gniazda z oringiem... Na koniec zmieniasz olej z filtrem i cieszysz się jazdą - bo ma się pogoda robić od przyszłego tygodnia :-)
ODPOWIEDZ