Regulacja gaźnika XVS 125

Tematy związane z gażnikami
Matth
Posty: 13
Rejestracja: 23 maja 2017, 21:14
Motocykl: Dragstar 125
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 31
Status: Offline

Regulacja gaźnika XVS 125

Post autor: Matth »

Witam,

mam do wymiany króciec ssący w XVS 125 i jako, że mam na wierzchu gaźnik to spróbuję go wyregulować. Czy jest ktoś w stanie mi podpowiedzieć, gdzie są śruby od regulacji i jak tego dokonać?
Dodam, że na zimnym silniku ma wysokie obroty a gdy już silnik jest ciepły to potrafi zgasnąć na postoju. Dziwne jest też to, że obroty zmieniają się w zależności od pochylenia motocykla. Na stopce ma wysokie a na kołach silnik gaśnie. Ostatnio moto było u mechanika i mówił, że zmieniał położenie iglicy w gaźniku, bo zalewało cylindry od zbyt dużej dawki paliwa, przez co spaliły się nowe świece.
Matth
Posty: 13
Rejestracja: 23 maja 2017, 21:14
Motocykl: Dragstar 125
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 31
Status: Offline

Re: Regulacja gaźnika XVS 125

Post autor: Matth »

Mam jeszcze pytanko, gdzie dostanę taką gumkę jak na zdjęciu poniżej? Jest przerwana i jak dodaję gazu to podcieka paliwem.

Obrazek
Awatar użytkownika
mpendzik
Posty: 158
Rejestracja: 04 września 2016, 21:35
Motocykl: Yamaha Virago 125
Lokalizacja: Kielce
Status: Offline

Re: Regulacja gaźnika XVS 125

Post autor: mpendzik »

Witam - ta gumka to tylko osłona tłoczka od pompki przyspieszającej - wtryskuje ona dodatkową (szybką) dawkę paliwa po nagłym odkręceniu manetki. Wymiana tej gumki nie zatamuje podciekania - musisz zdemontować tą pompkę i zobaczyć co tam się dzieje - może wystarczy tylko dokręcić...
Co do zalewania silnika - pierwsze co, to sprawdź poziom paliwa. Śrubka od regulacji składu mieszanki na wolnych obrotach znajduje się tuż pod pokrywą od membrany - ma być wykręcona ok 2,5 obrotu - jest to taki punkt startowy, bo później po nagrzaniu silnika musisz ją wykręcać lub wkręcać.
Jak odpalisz moto z wykręconą śrubkę o 2,5 obrotu, to odkręcaj co ćwierć obrotu i obserwuj jak się zachowuje silnik. Po odkręceniu powinien zwiększać obroty - wtedy zmniejszasz je do najwolniejszych - stabilnych obrotów i ponawiasz procedurę.
Skoro gaśnie Ci na jałowych po nagrzaniu, to zalewa silnik - może to być kwestia regulacji, ale może też trzeba zobaczyć zaworek iglicowy czy nie puszcza oraz ten poziom paliwa sprawdzić.
Pozdrawiam
Matth
Posty: 13
Rejestracja: 23 maja 2017, 21:14
Motocykl: Dragstar 125
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 31
Status: Offline

Re: Regulacja gaźnika XVS 125

Post autor: Matth »

Wielkie dzięki za konkretną odpowiedź. ;)
ODPOWIEDZ