Cześć
Zwracam się z pytaniem do doświadczonych czyli tych którzy praktykują długie trasy na ogólnie mówiąc chopperze (z naciskiem na Virago 750 i Wild/Road Star 1600). Jak sprawdzają sie w dluzszej trasie i czy wogole jest sens jesli docelowo mysli sie o turystyce inwestować w wymieniony w tej sprzęt?
Obecnie robię raczej krótsze trasy ale w planach mam wypad do Czarnogóry. Czy jest sens planować taką wyprawę na takim moto?
Virago/Road star jako turystyk
- jmc
- Posty: 143
- Rejestracja: 19 czerwca 2015, 08:23
- Motocykl: burdel na kołach 750
- Lokalizacja: Wrocław
- Wiek: 34
- Status: Offline
Re: Virago/Road star jako turystyk
Odpowiedź brzmi "to zależy" - w głównej mierze od tego w co motocykl będzie doposażony. Na gołym virago będzie bardzo wiało i ogólnie nie jest to na pewno typowy połykacz kilometrów - niewielki zbiornik paliwa wymusza częste tankowania a niska masa powoduje podatność na podmuchy bocznego wiatru. Fabryczne zawieszenie też nie jest najbardziej komfortowe. Oczywiście wszystko się da, ale trasy powyżej 200-300 km ciągiem są już dość męczące.
Ciężki cruiser w typie Wild Stara to inna bajka, o ile trasa będzie się składała głównie z dobrej jakości asfaltu.
Ciężki cruiser w typie Wild Stara to inna bajka, o ile trasa będzie się składała głównie z dobrej jakości asfaltu.
w kasku każdy motocyklista jest przystojny
- Top Gun
- Posty: 2994
- Rejestracja: 25 sierpnia 2015, 16:23
- Motocykl: CRF 1000
- Lokalizacja: Wrocław
- Wiek: 60
- Status: Offline
Re: Virago/Road star jako turystyk
Do tego celu służą TURYSTYKI
Motocykl turystyczny to typ motocykla przeznaczonego do turystyki. Pomimo że prawie każdy motocykl może być wykorzystywany do tego celu, producenci rozwinęli specyficzną linię modeli zaprojektowanych i zaadresowane szczególnie potrzebującym motocykli do tego celu. Motocykle turystyczne zazwyczaj mają wysokie owiewki i przednie szyby oferujące wysoki stopień ochrony przed wiatrem i warunkami pogodowymi. Zbiorniki paliwa o dużych pojemnościach do przebywania długich dystansów pomiędzy tankowaniami i oferujące wygodniejszą, wyprostowaną pozycję niż motocykle sportowe.
Motocykl turystyczny to typ motocykla przeznaczonego do turystyki. Pomimo że prawie każdy motocykl może być wykorzystywany do tego celu, producenci rozwinęli specyficzną linię modeli zaprojektowanych i zaadresowane szczególnie potrzebującym motocykli do tego celu. Motocykle turystyczne zazwyczaj mają wysokie owiewki i przednie szyby oferujące wysoki stopień ochrony przed wiatrem i warunkami pogodowymi. Zbiorniki paliwa o dużych pojemnościach do przebywania długich dystansów pomiędzy tankowaniami i oferujące wygodniejszą, wyprostowaną pozycję niż motocykle sportowe.
,,Nie rezygnuj z marzeń, nigdy nie wiesz kiedy okażą się potrzebne,,
- Bynio
- Posty: 1300
- Rejestracja: 05 czerwca 2011, 18:21
- Motocykl: XVS 1300 2007r.
- Lokalizacja: Kutno
- Wiek: 58
- Status: Offline
Re: Virago/Road star jako turystyk
Jeździłem z plecaczkiem Virówką 1100 ale zaczęło robić się nam ciasno i przesiadłem się na v-star1300 . Na nim zaliczyliśmy Rumunię i Norwegię i jestem bardzo zadowolony. Przymierzałem się do typowych turystyków ale jakoś pozycja na nim mi nie odpowiadała.
Umiarkowane spożywanie alkoholu nie jest szkodliwe nawet w duzych ilościach
- coolman111
- Posty: 1506
- Rejestracja: 28 marca 2011, 12:14
- Motocykl: Flat Six Custom
- Lokalizacja: Kobylnica
- Wiek: 37
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Virago/Road star jako turystyk
Na Virago 1100 zrobiłem jednego dnia max 1tkm, czasami robię trasy 500-600 km. Wszystko zależy jak mocno cenisz komfort jazdy i czy jesteś twardym zawodnikiem.
- Pawlas
- Posty: 204
- Rejestracja: 03 lutego 2010, 16:35
- Motocykl: XV1100/Tiger 900
- Lokalizacja: Kraków
- Wiek: 54
- Status: Offline
Re: Virago/Road star jako turystyk
Czarnogóra zrobiona w 2015 na Virago 1100 - ale każdy turystyk będzie o niebo wygodniejszy.
Nie ma co pytać tylko siadać i jechać a reszta sama przyjdzie (znaczy info czy jest O'k czy nie O'k )
A Coolmann powyżej też słusznie prawi
Nie ma co pytać tylko siadać i jechać a reszta sama przyjdzie (znaczy info czy jest O'k czy nie O'k )
A Coolmann powyżej też słusznie prawi
-
- Posty: 422
- Rejestracja: 22 stycznia 2015, 22:06
- Motocykl: FJR1300, SHL M11 61r
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Virago/Road star jako turystyk
Jeśli trochę jeździsz i jesteś przyzwyczajony do siodła to 400 - 500 km dasz radę zrobić na virago 1100 i następnego dnia jechać dalej. Sporo zależy od przyzwyczajenia organizmu do jazdy.
W tym roku jedziemy z kolegami do Rumuni i tak właśnie zakładamy ok 450km każdego dnia.
W tym roku jedziemy z kolegami do Rumuni i tak właśnie zakładamy ok 450km każdego dnia.
- Schwartzu
- Posty: 1805
- Rejestracja: 23 kwietnia 2009, 21:03
- Motocykl: XV535'99, BMWR1100RT
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 39
- Status: Offline
Re: Virago/Road star jako turystyk
To jest troche jak pytanie o gusta - o ktorych ponoć sie nie dyskutuje. A prawda jest taka że jedzie się tym czym się dysponuje. A wszelkie ograniczenia i niedogodnosci to kwestia nastawienia. Są rzeczy które to wszystko rekompensują.
"Without Contraries is no progression. Attraction and Repulsion, reason and Energy, Love and Hate, are necessary to Human existence."
W. Blake
W. Blake
- pero
- Posty: 229
- Rejestracja: 19 kwietnia 2014, 18:45
- Motocykl: Wild Star 1600
- Lokalizacja: k. Strzelec Op.
- Status: Offline
Re: Virago/Road star jako turystyk
Dzięki wielkie za opinie.
W przyszlym tygodniu zrobię sobie weekendowa trasę w Tatry więc wyrobię sobie również własne zdanie bo trasa ponad 5h w siodle Do tej pory to niestety tylko wokół komina.
W przyszlym tygodniu zrobię sobie weekendowa trasę w Tatry więc wyrobię sobie również własne zdanie bo trasa ponad 5h w siodle Do tej pory to niestety tylko wokół komina.