Kranik paliwa - czujnik paliwa ?

Jeżeli masz kłopoty ze swoją Virago lub nie wiesz jak coś naprawić to idealne miejsce by o tym napisać
Awatar użytkownika
Strażak
Posty: 598
Rejestracja: 11 grudnia 2007, 16:53
Motocykl: Yamaha 1100 Virago
Lokalizacja: Opole
Wiek: 55
Kontakt:
Status: Offline

Kranik paliwa - czujnik paliwa ?

Post autor: Strażak »

Cześć
Może durne pytanie :) no ale po to jest forum.
- po pierwsze, oznaczenia na kraniku ?

- do góry "RES"
- w lewo "FUEL"
- w prawo "PRI"
- w dół "ON"
co one oznaczają ? co się dzieje jak się kranik w dane położenie się ustawi ?

- po drugie w 750 nie świeci mi się rezerwa paliwa ? żarówka sprawna - gdzie mam szukać przyczyny ?

- po trzecie - poprzedni właściciel jeździł zawsze na "RES" ja w zeszłym sezonie próbowałem inaczej kranik ustawiać ale były problemy :( zaczynał pracować na jeden gar ? nie wiem dla czego, jak przestawiałem na "RES" wszystko wracało do normy.

mój typ - coś jest spieprzone (zasyfione) w kraniku, ale dla czego nie świeci rezerwa ?

Prawdopodobnie ściągnę bak, wykręcę kranik i wszystko wyczyszczę ale co z kontrolką ? nie chcę napieprzyć jak będę grzebał :)

ps. w zeszłym sezonie trafiło mi się dwa razy stanąć bez paliwa :) całe szczęście że w obu przypadkach akurat jechałem na wodopój :) żeby napoić viróweczkę i raptem to było w okolicy do 1km to se dopchałem (ale i tak byłem wściekły).
Nie jedź szybciej niż twój Anioł Stróż umie latać

Jawa 350 => XJ 700S MAXIM 1990 r. => XV 750 VIRAGO 1987 r. =>> już jest XV 1100 1993 r.

http://www.ma-ro.com.pl
Awatar użytkownika
Arktos
Posty: 782
Rejestracja: 12 września 2007, 17:12
Motocykl: Virago 750 z 96r
Lokalizacja: Włocławek
Wiek: 53
Status: Offline

Re: Kranik paliwa - czujnik paliwa ?

Post autor: Arktos »

Strażak chyba zadales za duzo pytan na raz i nikt nie ma sily na nie odpowiedziec.
1-Pozycje kranika byly juz omawiane na forum
2- nie wiem na jakiej zasadzie dziala kontrolka rezerwy w moto w puszce jest plywak
3-poprzednik mial dobra technike w Virago nie ruszaj kranika bo ci padnie nawet na zime zostawiam na RES caly czas mam RES jak stał dwa miesiace nie zalalem gazników (PRI) tylko ssanie i zapalil po chwili. Jak sie zapali rezerwa to wiem ze mam jeszcze 2,5 litra i 50km na dojazd do Stacji
4-Jak naprawisz napisz jaki uklad uruchamia lampke rezerwy bo mnie to ciekawi
Gang dzikich wieprzy.
Motórzyści Włocławek.
Grupa Kujawska.
Błażej
Status: Offline

Re: Kranik paliwa - czujnik paliwa ?

Post autor: Błażej »

Ja mogę coś powiedzieć o czujniku rezerwy. Miałem ten sam problem w postaci niedziałającej kontrolki rezerwy (pomimo działającej diody). Czujnik rezerwy przedstawiony na zdjęciu działa o ile dobrze pamiętam na bazie tyrystora. To takie urządzonko które jak ma określoną temperaturę to zaczyna przewodzić prąd. W naszym wypadku, jeśli czujnik jest zanurzony w paliwie, poziom paliwa jest powyżej rezerwy, temperatura jest zbyt niska i rezystancja (opór) rośnie = dioda nie świeci. Jeżeli czujnik jest ponad powierzchnią paliwa, temperatura jest wyższa, rezystancja maleje, zapala się kontrolka. Ja chcąc jakoś dojść do tego co jest nie tak z moim czujnikiem wymontowałem go i poddałem paru próbom (przydaje się urządzenie do mierzenie przepływu prądu- elektryk będzie miał). Najpierw sprawdziłem czy kabelki nie są przerwane i czy przepływa przez nie prąd, a później sprawdziłem działanie temperatury na czujnik. Czujnik został podpięty do wcześniej wspomnianego "urządzenia" z ustawioną funkcją pomiaru rezystancji, po dmuchnięciu albo wystawieniu za okno czujnika rezystancja się zmienała, znaczy się wszystko w porządku. Nie wiem czemu czujnik jakiś czas nie działał, ale teraz jest już prawie OK. Prawie dlatego, że po primo: czujnik jest za nisko, co wiąże się z tym że najpierw muszę przekręcić kranik na RES a później po jakimś czasie zapala się kontrolka, secundo: ta dioda jest tak h..., że nie widać w jasny dzień jak świeci.

Mam nadzieje, że to co napisałem choć trochę się przyda. Życzę owocnego rozkminiania problemu.

Obrazek
Awatar użytkownika
Strażak
Posty: 598
Rejestracja: 11 grudnia 2007, 16:53
Motocykl: Yamaha 1100 Virago
Lokalizacja: Opole
Wiek: 55
Kontakt:
Status: Offline

Re: Kranik paliwa - czujnik paliwa ?

Post autor: Strażak »

dzięki za info, jak coś się bliżej dowiem tz. jak rozwikłam problem dam znać.

ps. wiem co to miernik i tyrystor :D elektryk/elektronik w wolnych chwilach
Nie jedź szybciej niż twój Anioł Stróż umie latać

Jawa 350 => XJ 700S MAXIM 1990 r. => XV 750 VIRAGO 1987 r. =>> już jest XV 1100 1993 r.

http://www.ma-ro.com.pl
MuSStaFFa
Status: Offline

Re: Kranik paliwa - czujnik paliwa ?

Post autor: MuSStaFFa »

mam ten sam teraz problem przy czym moj czujnik chyba w ogole nie dziala :-( gdzie to kupic ??
jaroz
Posty: 755
Rejestracja: 04 marca 2008, 22:03
Motocykl: virago 535
Lokalizacja: galicja
Wiek: 56
Kontakt:
Status: Offline

Re: Kranik paliwa - czujnik paliwa ?

Post autor: jaroz »

znam kilka takich sklepów, ale to hamerykańskie. np:
TU mają wszystko i do wszystkiego.
spróbuj poszperać na niemieckich stronach, może znajdziesz coś bliżej.
dudi o7
Posty: 198
Rejestracja: 20 maja 2008, 09:51
Motocykl: xv750,Road Star 1700
Lokalizacja: Rogów
Status: Offline

Re: Kranik paliwa - czujnik paliwa ?

Post autor: dudi o7 »

TYRYSTOR-najprośćiej mówiąc jest to,DIODA STEROWANA.Na jej działąnie nie ma wpływu temperatura a tym bardziej płyny.Czujnik w moim motocyklu wygląda dokładnie tak samo jak na obrazku u kolegi Błażeja.W moim przypadku jest tam kulka [pływak] która przy odpowiednim poziomie paliwa zwiera lub rozwiera dwa styki. Jak wygląda dalej sterowanie kontrolką rezerwy,to już jest inna sprawa,czy jest tam tyrystor czy nie, stwierdzić morzna mając schemat. U mnie wystarczyłó wyczyścić czujnik rezerwy i po sprawie .
Pozdrawiam
TERMISTOR-opornik, ktory pod wpływem temperatury zmienia rezystancję.
WARYSTOR-opornik,ktury pod wpływem napięcia zmienia rezystancję.


.
MuSStaFFa
Status: Offline

Re: Kranik paliwa - czujnik paliwa ?

Post autor: MuSStaFFa »

no wiec sprawdzilem miernikiem i chlodzac go Altacetem w sprayu... opornosc rosnie... podgrzewajac zapalniczka maleje... a ja kto wyczysciles ?? mozesz cos wiecej napisac bo sam w sobie wyglada na czysty...a jest nie zabardzo rozbieralny.. hmm ?? moze w baku teraz latem mam tak goraco ze dlatego nic nie pokazuje ?? jak to u was wyglada ???

[ Dodano: Pią Cze 27, 2008 3:36 pm ]
Błażej pisze:secundo: ta dioda jest tak h..., że nie widać w jasny dzień jak świeci.
ps. zaloz 3w diode !! siwieci pieknie :-)
slawek_z
Status: Offline

Re: Kranik paliwa - czujnik paliwa ?

Post autor: slawek_z »

Ja z kolei mam inny problem ale podpiąłem się pod ten tema ponieważ dotyczy kranika paliwa i zaworu rezerwy. Mianowicie zauważyłem, że w miejscu gdzie wchodzi kabelek sterujący zaworem, oderwana jest uszczelka i czasami sączy się w tym miejscu paliwo. Czy macie koledzy może jakiś pomysł jak to usunąć ? Można wymienić sam kabelek z tą gumą ? Kupić cały zaworek ?
MuSStaFFa
Status: Offline

Re: Kranik paliwa - czujnik paliwa ?

Post autor: MuSStaFFa »

kup czarny silikon... i ladnie uszczelnij... pozdro..
slawek_z
Status: Offline

Re: Kranik paliwa - czujnik paliwa ?

Post autor: slawek_z »

MuSStaFFa dzięki za radę. Zrobiłem jak napisałeś i pomogło. Ale ...!!!!!!! ... wczoraj sadzio28 udokumentował rozebranie tego zawotu w wątku
http://virago.com.pl/viewtopic.php?t=25 ... f068603c91
i dreszcz mnie po plecach przeszedł. Paliwa w tym miejscu wogóle nie powinno być. Jego obecność wskazywała by na uszkodzoną membranę. Co gorsza włączanie rezerwy mogłoby chyba spowodować zapłon, wybuch paliwa.... brrrrr
W takim razie czeka mnie szukanie membrany albo całego zaworu z kranikiem.
Byłbym wdzieczny za informację gdzie to można znaleźć..
Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5793
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Trek X-Caliber 8
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 72
Status: Offline

Re: Kranik paliwa - czujnik paliwa ?

Post autor: Blunio »

slawek_z pisze:szukanie membrany albo całego zaworu z kranikiem
Ze zdjęć kolegi Sadzio28 wynika, że ta membranka to jest niewielka. Jak masz trochę zdolności manualnych, można by się pokusić o wycięcie takiej z membrany pompy paliwowej do samochodu Żuk (lub pochodnej). Tam pompa jest dość okazała, to i membrana spora. Tylko ten otwór środkowy ... ale może by dało wyciąć z części bocznej.
A części do Żuka są tanie i dostępne od ręki :idea:
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
selwinek
Status: Offline

Re: Kranik paliwa - czujnik paliwa ?

Post autor: selwinek »

Wymontowałem dziś czujnik rezerwy paliwa,gdyż nie zapalała mi się nigdy kontrolka. Myślałem ,że będzie w środku tego czujnika jakiś pływak ,który po obniżeniu paliwa zamknie styk. Okazało się ,że jest tam ,tak jak już w tym poście wspomiano ,nie tyrystor ,ale termistor. Rozebrałem ten cylinderek z czujnika i pewnie czujnik do wywalenia ,ale w sumie i tak nie działał.
Wygląda ten czujnik ,jak na poniższej aukcji i opis potwierdza ,że jest to termistor.
1.
http://moto.allegro.pl/item504543583_cz ... istor.html
2.
http://moto.allegro.pl/item504194175_cz ... wa_r1.html

Znalazłem jeszcze coś takiego,róznica w cenie spora ,a efekt chyba ten sam. W opisie potwierdza się ,że w środku jest termistor no i co dziwne od Daewoo:))) Kupiłem ten za 15 zł,po montażu napisze czy się sprawdziło.

http://www.allegro.pl/item508024866_czu ... legan.html

http://www.allegro.pl/item503707687_czu ... aewoo.html

Na forum Daewoo znalazłem ,że czujnik ten ulega uszkodzeniu,a w zasadzie przepaleniu, wtedy kiedy jeździ się bardzo często na rezerwie.,poprostu sie przegrzewa.

Czujnik działa na zasadzie zmiany temperatury, a jak ma się do tego pora roku czyli temperatury powietrza??Może być przecież na dworze +5 ,a może +30 st. Temperatura benzyny nie zmienia się tak bardzo???

[ Dodano: Pon Gru 29, 2008 1:01 pm ]
CZujnik wymieniony i kontrolka rezerwy działa prawidłowo.
AdamK
Status: Offline

Re: Kranik paliwa - czujnik paliwa ?

Post autor: AdamK »

Wtrącę się jeszcze w temat. Mam tak, że najpierw muszę przekręcić kranik na rezerwę (jak nagle moto traci moc) na później za 30-50 km zaświeca sie kontrolka paliwa? Czy jazda cały czas na rezerwie to dobre rozwiązanie? Jeden raz na autostradzie nie zdążyłem sie przełączyć w locie i stanąłem. Zanim ponownie uruchomiłem moto to już mało mnie ...uj nie trafił!
pierzasty
Status: Offline

Re: Kranik paliwa - czujnik paliwa ?

Post autor: pierzasty »

Witam miałem taki sam problem z tym czujnikiem ale założyłem dokładnie taki sam zresztą we wszystkich japońskich samochodach rezerwa jest tak samo rozwiązana poznać można po tym że jeżeli jest ten element elektroniczny to lampka rezerwy zaświeca się powoli a nie raptownie jak by to miało miejsce przy styku

[ Dodano: Pon Sty 19, 2009 5:40 pm ]
Dużo na temat czujników termistorowych można znaleść na elektrodzie np. http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto ... zerwy&sid=
Awatar użytkownika
iwan
Posty: 742
Rejestracja: 21 lutego 2008, 10:00
Motocykl: V-Strom
Lokalizacja: Skierniewice
Wiek: 48
Status: Offline

Re: Kranik paliwa - czujnik paliwa ?

Post autor: iwan »

AdamK pisze:Mam tak, że najpierw muszę przekręcić kranik na rezerwę (jak nagle moto traci moc) na później za 30-50 km zaświeca sie kontrolka paliwa?
Dokładnie tak, jak u mnie. Tylko dystans trochę krótszy - ok. 10km.
kaszalot16
Posty: 98
Rejestracja: 06 lutego 2008, 23:56
Motocykl: Yamaha XV 750
Lokalizacja: Dziki Zachód
Wiek: 62
Status: Offline

Re: Kranik paliwa - czujnik paliwa ?

Post autor: kaszalot16 »

Przeleciałem temat i dopisuję własne przeżycia z kranikiem.
Nawiązując właśnie do kranika, to wyciął mi taki numer: benzyna "wleciała" przez zepsuty kranik i gaźniki do miski olejowej, mam przyjaciele mechanika, który sprowadził mi komplet naprawczy do kranika i po wymianie, wszystko wróciło do normy! :lol:

Naturalnie musiałem wylać mieszankę (oleju i benzyny) z miski olejowej (było tego ok 8 litrów) i wymienić filtr oleju i sam olej naturalnie. no nie wiem ale mam wrażenie, że przy okazji awarii conieco sie przepłukało :mrgreen:

Teraz chodzi i wszystko gra!

Pozdrawiam i szerokości
:rock:
żyj i daj żyć innym...
Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5793
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Trek X-Caliber 8
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 72
Status: Offline

Re: Kranik paliwa - czujnik paliwa ?

Post autor: Blunio »

kaszalot16 pisze:benzyna "wleciała" przez zepsuty kranik i gaźniki do miski olejowej
A co robiły w tym czasie zaworki iglicowe w komorach pływakowych gaźników ???
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
bartazzz
Status: Offline

Re: Kranik paliwa - czujnik paliwa ?

Post autor: bartazzz »

były zabrudzone paprochami lub innymi syfami lub bo prostu wyrobione. Radze wyjąć gaźniki i sprawdzić ich stan, to może sie powtórzyć, chociażby jak sie przez pomyłkę zostawi na PRI
Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5793
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Trek X-Caliber 8
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 72
Status: Offline

Re: Kranik paliwa - czujnik paliwa ?

Post autor: Blunio »

bartazzz pisze:były zabrudzone paprochami lub innymi syfami
Moje pytanie było z serii retorycznych :roll:
A swoją rolą, jak to jest że pompa paliwa przepuszcza ? Może ktoś, kto ją rozbierał pojaśni, jaki to typ pompy ? Z zaworkami, czy może tego typu jak były w Polonezach pompki do spryskiwaczy, czyli przepychająca ciecz przez miękki przewód rolką czy czymś w tym rodzaju ?
Przy okazji zadam pytanie, kiedy włącza sie pompa paliwa. Słyszałem/czytałem, że w gażnikach są bimetale i jak nie są chłodzone benzyną, to załączają pompę paliwa, ta podaje paliwo, bimetale są chłodzone podanym paliwem i wyłączają pompę. Dobrze rozumuję ?
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
ODPOWIEDZ