Kranik paliwa - czujnik paliwa ?
- Strażak
- Posty: 598
- Rejestracja: 11 grudnia 2007, 16:53
- Motocykl: Yamaha 1100 Virago
- Lokalizacja: Opole
- Wiek: 55
- Kontakt:
- Status: Offline
Kranik paliwa - czujnik paliwa ?
Cześć
Może durne pytanie no ale po to jest forum.
- po pierwsze, oznaczenia na kraniku ?
- do góry "RES"
- w lewo "FUEL"
- w prawo "PRI"
- w dół "ON"
co one oznaczają ? co się dzieje jak się kranik w dane położenie się ustawi ?
- po drugie w 750 nie świeci mi się rezerwa paliwa ? żarówka sprawna - gdzie mam szukać przyczyny ?
- po trzecie - poprzedni właściciel jeździł zawsze na "RES" ja w zeszłym sezonie próbowałem inaczej kranik ustawiać ale były problemy zaczynał pracować na jeden gar ? nie wiem dla czego, jak przestawiałem na "RES" wszystko wracało do normy.
mój typ - coś jest spieprzone (zasyfione) w kraniku, ale dla czego nie świeci rezerwa ?
Prawdopodobnie ściągnę bak, wykręcę kranik i wszystko wyczyszczę ale co z kontrolką ? nie chcę napieprzyć jak będę grzebał
ps. w zeszłym sezonie trafiło mi się dwa razy stanąć bez paliwa całe szczęście że w obu przypadkach akurat jechałem na wodopój żeby napoić viróweczkę i raptem to było w okolicy do 1km to se dopchałem (ale i tak byłem wściekły).
Może durne pytanie no ale po to jest forum.
- po pierwsze, oznaczenia na kraniku ?
- do góry "RES"
- w lewo "FUEL"
- w prawo "PRI"
- w dół "ON"
co one oznaczają ? co się dzieje jak się kranik w dane położenie się ustawi ?
- po drugie w 750 nie świeci mi się rezerwa paliwa ? żarówka sprawna - gdzie mam szukać przyczyny ?
- po trzecie - poprzedni właściciel jeździł zawsze na "RES" ja w zeszłym sezonie próbowałem inaczej kranik ustawiać ale były problemy zaczynał pracować na jeden gar ? nie wiem dla czego, jak przestawiałem na "RES" wszystko wracało do normy.
mój typ - coś jest spieprzone (zasyfione) w kraniku, ale dla czego nie świeci rezerwa ?
Prawdopodobnie ściągnę bak, wykręcę kranik i wszystko wyczyszczę ale co z kontrolką ? nie chcę napieprzyć jak będę grzebał
ps. w zeszłym sezonie trafiło mi się dwa razy stanąć bez paliwa całe szczęście że w obu przypadkach akurat jechałem na wodopój żeby napoić viróweczkę i raptem to było w okolicy do 1km to se dopchałem (ale i tak byłem wściekły).
Nie jedź szybciej niż twój Anioł Stróż umie latać
Jawa 350 => XJ 700S MAXIM 1990 r. => XV 750 VIRAGO 1987 r. =>> już jest XV 1100 1993 r.
http://www.ma-ro.com.pl
Jawa 350 => XJ 700S MAXIM 1990 r. => XV 750 VIRAGO 1987 r. =>> już jest XV 1100 1993 r.
http://www.ma-ro.com.pl
- Arktos
- Posty: 782
- Rejestracja: 12 września 2007, 17:12
- Motocykl: Virago 750 z 96r
- Lokalizacja: Włocławek
- Wiek: 53
- Status: Offline
Re: Kranik paliwa - czujnik paliwa ?
Strażak chyba zadales za duzo pytan na raz i nikt nie ma sily na nie odpowiedziec.
1-Pozycje kranika byly juz omawiane na forum
2- nie wiem na jakiej zasadzie dziala kontrolka rezerwy w moto w puszce jest plywak
3-poprzednik mial dobra technike w Virago nie ruszaj kranika bo ci padnie nawet na zime zostawiam na RES caly czas mam RES jak stał dwa miesiace nie zalalem gazników (PRI) tylko ssanie i zapalil po chwili. Jak sie zapali rezerwa to wiem ze mam jeszcze 2,5 litra i 50km na dojazd do Stacji
4-Jak naprawisz napisz jaki uklad uruchamia lampke rezerwy bo mnie to ciekawi
1-Pozycje kranika byly juz omawiane na forum
2- nie wiem na jakiej zasadzie dziala kontrolka rezerwy w moto w puszce jest plywak
3-poprzednik mial dobra technike w Virago nie ruszaj kranika bo ci padnie nawet na zime zostawiam na RES caly czas mam RES jak stał dwa miesiace nie zalalem gazników (PRI) tylko ssanie i zapalil po chwili. Jak sie zapali rezerwa to wiem ze mam jeszcze 2,5 litra i 50km na dojazd do Stacji
4-Jak naprawisz napisz jaki uklad uruchamia lampke rezerwy bo mnie to ciekawi
Gang dzikich wieprzy.
Motórzyści Włocławek.
Grupa Kujawska.
Motórzyści Włocławek.
Grupa Kujawska.
-
- Status: Offline
Re: Kranik paliwa - czujnik paliwa ?
Ja mogę coś powiedzieć o czujniku rezerwy. Miałem ten sam problem w postaci niedziałającej kontrolki rezerwy (pomimo działającej diody). Czujnik rezerwy przedstawiony na zdjęciu działa o ile dobrze pamiętam na bazie tyrystora. To takie urządzonko które jak ma określoną temperaturę to zaczyna przewodzić prąd. W naszym wypadku, jeśli czujnik jest zanurzony w paliwie, poziom paliwa jest powyżej rezerwy, temperatura jest zbyt niska i rezystancja (opór) rośnie = dioda nie świeci. Jeżeli czujnik jest ponad powierzchnią paliwa, temperatura jest wyższa, rezystancja maleje, zapala się kontrolka. Ja chcąc jakoś dojść do tego co jest nie tak z moim czujnikiem wymontowałem go i poddałem paru próbom (przydaje się urządzenie do mierzenie przepływu prądu- elektryk będzie miał). Najpierw sprawdziłem czy kabelki nie są przerwane i czy przepływa przez nie prąd, a później sprawdziłem działanie temperatury na czujnik. Czujnik został podpięty do wcześniej wspomnianego "urządzenia" z ustawioną funkcją pomiaru rezystancji, po dmuchnięciu albo wystawieniu za okno czujnika rezystancja się zmienała, znaczy się wszystko w porządku. Nie wiem czemu czujnik jakiś czas nie działał, ale teraz jest już prawie OK. Prawie dlatego, że po primo: czujnik jest za nisko, co wiąże się z tym że najpierw muszę przekręcić kranik na RES a później po jakimś czasie zapala się kontrolka, secundo: ta dioda jest tak h..., że nie widać w jasny dzień jak świeci.
Mam nadzieje, że to co napisałem choć trochę się przyda. Życzę owocnego rozkminiania problemu.
Mam nadzieje, że to co napisałem choć trochę się przyda. Życzę owocnego rozkminiania problemu.
- Strażak
- Posty: 598
- Rejestracja: 11 grudnia 2007, 16:53
- Motocykl: Yamaha 1100 Virago
- Lokalizacja: Opole
- Wiek: 55
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Kranik paliwa - czujnik paliwa ?
dzięki za info, jak coś się bliżej dowiem tz. jak rozwikłam problem dam znać.
ps. wiem co to miernik i tyrystor elektryk/elektronik w wolnych chwilach
ps. wiem co to miernik i tyrystor elektryk/elektronik w wolnych chwilach
Nie jedź szybciej niż twój Anioł Stróż umie latać
Jawa 350 => XJ 700S MAXIM 1990 r. => XV 750 VIRAGO 1987 r. =>> już jest XV 1100 1993 r.
http://www.ma-ro.com.pl
Jawa 350 => XJ 700S MAXIM 1990 r. => XV 750 VIRAGO 1987 r. =>> już jest XV 1100 1993 r.
http://www.ma-ro.com.pl
-
- Status: Offline
Re: Kranik paliwa - czujnik paliwa ?
mam ten sam teraz problem przy czym moj czujnik chyba w ogole nie dziala gdzie to kupic ??
-
- Posty: 755
- Rejestracja: 04 marca 2008, 22:03
- Motocykl: virago 535
- Lokalizacja: galicja
- Wiek: 56
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Kranik paliwa - czujnik paliwa ?
znam kilka takich sklepów, ale to hamerykańskie. np:
TU mają wszystko i do wszystkiego.
spróbuj poszperać na niemieckich stronach, może znajdziesz coś bliżej.
TU mają wszystko i do wszystkiego.
spróbuj poszperać na niemieckich stronach, może znajdziesz coś bliżej.
-
- Posty: 198
- Rejestracja: 20 maja 2008, 09:51
- Motocykl: xv750,Road Star 1700
- Lokalizacja: Rogów
- Status: Offline
Re: Kranik paliwa - czujnik paliwa ?
TYRYSTOR-najprośćiej mówiąc jest to,DIODA STEROWANA.Na jej działąnie nie ma wpływu temperatura a tym bardziej płyny.Czujnik w moim motocyklu wygląda dokładnie tak samo jak na obrazku u kolegi Błażeja.W moim przypadku jest tam kulka [pływak] która przy odpowiednim poziomie paliwa zwiera lub rozwiera dwa styki. Jak wygląda dalej sterowanie kontrolką rezerwy,to już jest inna sprawa,czy jest tam tyrystor czy nie, stwierdzić morzna mając schemat. U mnie wystarczyłó wyczyścić czujnik rezerwy i po sprawie .
Pozdrawiam
TERMISTOR-opornik, ktory pod wpływem temperatury zmienia rezystancję.
WARYSTOR-opornik,ktury pod wpływem napięcia zmienia rezystancję.
.
Pozdrawiam
TERMISTOR-opornik, ktory pod wpływem temperatury zmienia rezystancję.
WARYSTOR-opornik,ktury pod wpływem napięcia zmienia rezystancję.
.
-
- Status: Offline
Re: Kranik paliwa - czujnik paliwa ?
no wiec sprawdzilem miernikiem i chlodzac go Altacetem w sprayu... opornosc rosnie... podgrzewajac zapalniczka maleje... a ja kto wyczysciles ?? mozesz cos wiecej napisac bo sam w sobie wyglada na czysty...a jest nie zabardzo rozbieralny.. hmm ?? moze w baku teraz latem mam tak goraco ze dlatego nic nie pokazuje ?? jak to u was wyglada ???
[ Dodano: Pią Cze 27, 2008 3:36 pm ]
[ Dodano: Pią Cze 27, 2008 3:36 pm ]
ps. zaloz 3w diode !! siwieci pieknieBłażej pisze:secundo: ta dioda jest tak h..., że nie widać w jasny dzień jak świeci.
-
- Status: Offline
Re: Kranik paliwa - czujnik paliwa ?
Ja z kolei mam inny problem ale podpiąłem się pod ten tema ponieważ dotyczy kranika paliwa i zaworu rezerwy. Mianowicie zauważyłem, że w miejscu gdzie wchodzi kabelek sterujący zaworem, oderwana jest uszczelka i czasami sączy się w tym miejscu paliwo. Czy macie koledzy może jakiś pomysł jak to usunąć ? Można wymienić sam kabelek z tą gumą ? Kupić cały zaworek ?
-
- Status: Offline
Re: Kranik paliwa - czujnik paliwa ?
kup czarny silikon... i ladnie uszczelnij... pozdro..
-
- Status: Offline
Re: Kranik paliwa - czujnik paliwa ?
MuSStaFFa dzięki za radę. Zrobiłem jak napisałeś i pomogło. Ale ...!!!!!!! ... wczoraj sadzio28 udokumentował rozebranie tego zawotu w wątku
http://virago.com.pl/viewtopic.php?t=25 ... f068603c91
i dreszcz mnie po plecach przeszedł. Paliwa w tym miejscu wogóle nie powinno być. Jego obecność wskazywała by na uszkodzoną membranę. Co gorsza włączanie rezerwy mogłoby chyba spowodować zapłon, wybuch paliwa.... brrrrr
W takim razie czeka mnie szukanie membrany albo całego zaworu z kranikiem.
Byłbym wdzieczny za informację gdzie to można znaleźć..
http://virago.com.pl/viewtopic.php?t=25 ... f068603c91
i dreszcz mnie po plecach przeszedł. Paliwa w tym miejscu wogóle nie powinno być. Jego obecność wskazywała by na uszkodzoną membranę. Co gorsza włączanie rezerwy mogłoby chyba spowodować zapłon, wybuch paliwa.... brrrrr
W takim razie czeka mnie szukanie membrany albo całego zaworu z kranikiem.
Byłbym wdzieczny za informację gdzie to można znaleźć..
- Blunio
- Posty: 5793
- Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
- Motocykl: Trek X-Caliber 8
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: Kranik paliwa - czujnik paliwa ?
Ze zdjęć kolegi Sadzio28 wynika, że ta membranka to jest niewielka. Jak masz trochę zdolności manualnych, można by się pokusić o wycięcie takiej z membrany pompy paliwowej do samochodu Żuk (lub pochodnej). Tam pompa jest dość okazała, to i membrana spora. Tylko ten otwór środkowy ... ale może by dało wyciąć z części bocznej.slawek_z pisze:szukanie membrany albo całego zaworu z kranikiem
A części do Żuka są tanie i dostępne od ręki
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
-
- Status: Offline
Re: Kranik paliwa - czujnik paliwa ?
Wymontowałem dziś czujnik rezerwy paliwa,gdyż nie zapalała mi się nigdy kontrolka. Myślałem ,że będzie w środku tego czujnika jakiś pływak ,który po obniżeniu paliwa zamknie styk. Okazało się ,że jest tam ,tak jak już w tym poście wspomiano ,nie tyrystor ,ale termistor. Rozebrałem ten cylinderek z czujnika i pewnie czujnik do wywalenia ,ale w sumie i tak nie działał.
Wygląda ten czujnik ,jak na poniższej aukcji i opis potwierdza ,że jest to termistor.
1.
http://moto.allegro.pl/item504543583_cz ... istor.html
2.
http://moto.allegro.pl/item504194175_cz ... wa_r1.html
Znalazłem jeszcze coś takiego,róznica w cenie spora ,a efekt chyba ten sam. W opisie potwierdza się ,że w środku jest termistor no i co dziwne od Daewoo:))) Kupiłem ten za 15 zł,po montażu napisze czy się sprawdziło.
http://www.allegro.pl/item508024866_czu ... legan.html
http://www.allegro.pl/item503707687_czu ... aewoo.html
Na forum Daewoo znalazłem ,że czujnik ten ulega uszkodzeniu,a w zasadzie przepaleniu, wtedy kiedy jeździ się bardzo często na rezerwie.,poprostu sie przegrzewa.
Czujnik działa na zasadzie zmiany temperatury, a jak ma się do tego pora roku czyli temperatury powietrza??Może być przecież na dworze +5 ,a może +30 st. Temperatura benzyny nie zmienia się tak bardzo???
[ Dodano: Pon Gru 29, 2008 1:01 pm ]
CZujnik wymieniony i kontrolka rezerwy działa prawidłowo.
Wygląda ten czujnik ,jak na poniższej aukcji i opis potwierdza ,że jest to termistor.
1.
http://moto.allegro.pl/item504543583_cz ... istor.html
2.
http://moto.allegro.pl/item504194175_cz ... wa_r1.html
Znalazłem jeszcze coś takiego,róznica w cenie spora ,a efekt chyba ten sam. W opisie potwierdza się ,że w środku jest termistor no i co dziwne od Daewoo:))) Kupiłem ten za 15 zł,po montażu napisze czy się sprawdziło.
http://www.allegro.pl/item508024866_czu ... legan.html
http://www.allegro.pl/item503707687_czu ... aewoo.html
Na forum Daewoo znalazłem ,że czujnik ten ulega uszkodzeniu,a w zasadzie przepaleniu, wtedy kiedy jeździ się bardzo często na rezerwie.,poprostu sie przegrzewa.
Czujnik działa na zasadzie zmiany temperatury, a jak ma się do tego pora roku czyli temperatury powietrza??Może być przecież na dworze +5 ,a może +30 st. Temperatura benzyny nie zmienia się tak bardzo???
[ Dodano: Pon Gru 29, 2008 1:01 pm ]
CZujnik wymieniony i kontrolka rezerwy działa prawidłowo.
-
- Status: Offline
Re: Kranik paliwa - czujnik paliwa ?
Wtrącę się jeszcze w temat. Mam tak, że najpierw muszę przekręcić kranik na rezerwę (jak nagle moto traci moc) na później za 30-50 km zaświeca sie kontrolka paliwa? Czy jazda cały czas na rezerwie to dobre rozwiązanie? Jeden raz na autostradzie nie zdążyłem sie przełączyć w locie i stanąłem. Zanim ponownie uruchomiłem moto to już mało mnie ...uj nie trafił!
-
- Status: Offline
Re: Kranik paliwa - czujnik paliwa ?
Witam miałem taki sam problem z tym czujnikiem ale założyłem dokładnie taki sam zresztą we wszystkich japońskich samochodach rezerwa jest tak samo rozwiązana poznać można po tym że jeżeli jest ten element elektroniczny to lampka rezerwy zaświeca się powoli a nie raptownie jak by to miało miejsce przy styku
[ Dodano: Pon Sty 19, 2009 5:40 pm ]
Dużo na temat czujników termistorowych można znaleść na elektrodzie np. http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto ... zerwy&sid=
[ Dodano: Pon Sty 19, 2009 5:40 pm ]
Dużo na temat czujników termistorowych można znaleść na elektrodzie np. http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto ... zerwy&sid=
- iwan
- Posty: 742
- Rejestracja: 21 lutego 2008, 10:00
- Motocykl: V-Strom
- Lokalizacja: Skierniewice
- Wiek: 48
- Status: Offline
Re: Kranik paliwa - czujnik paliwa ?
Dokładnie tak, jak u mnie. Tylko dystans trochę krótszy - ok. 10km.AdamK pisze:Mam tak, że najpierw muszę przekręcić kranik na rezerwę (jak nagle moto traci moc) na później za 30-50 km zaświeca sie kontrolka paliwa?
-
- Posty: 98
- Rejestracja: 06 lutego 2008, 23:56
- Motocykl: Yamaha XV 750
- Lokalizacja: Dziki Zachód
- Wiek: 62
- Status: Offline
Re: Kranik paliwa - czujnik paliwa ?
Przeleciałem temat i dopisuję własne przeżycia z kranikiem.
Nawiązując właśnie do kranika, to wyciął mi taki numer: benzyna "wleciała" przez zepsuty kranik i gaźniki do miski olejowej, mam przyjaciele mechanika, który sprowadził mi komplet naprawczy do kranika i po wymianie, wszystko wróciło do normy!
Naturalnie musiałem wylać mieszankę (oleju i benzyny) z miski olejowej (było tego ok 8 litrów) i wymienić filtr oleju i sam olej naturalnie. no nie wiem ale mam wrażenie, że przy okazji awarii conieco sie przepłukało
Teraz chodzi i wszystko gra!
Pozdrawiam i szerokości
Nawiązując właśnie do kranika, to wyciął mi taki numer: benzyna "wleciała" przez zepsuty kranik i gaźniki do miski olejowej, mam przyjaciele mechanika, który sprowadził mi komplet naprawczy do kranika i po wymianie, wszystko wróciło do normy!
Naturalnie musiałem wylać mieszankę (oleju i benzyny) z miski olejowej (było tego ok 8 litrów) i wymienić filtr oleju i sam olej naturalnie. no nie wiem ale mam wrażenie, że przy okazji awarii conieco sie przepłukało
Teraz chodzi i wszystko gra!
Pozdrawiam i szerokości
żyj i daj żyć innym...
- Blunio
- Posty: 5793
- Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
- Motocykl: Trek X-Caliber 8
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: Kranik paliwa - czujnik paliwa ?
A co robiły w tym czasie zaworki iglicowe w komorach pływakowych gaźników ???kaszalot16 pisze:benzyna "wleciała" przez zepsuty kranik i gaźniki do miski olejowej
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
-
- Status: Offline
Re: Kranik paliwa - czujnik paliwa ?
były zabrudzone paprochami lub innymi syfami lub bo prostu wyrobione. Radze wyjąć gaźniki i sprawdzić ich stan, to może sie powtórzyć, chociażby jak sie przez pomyłkę zostawi na PRI
- Blunio
- Posty: 5793
- Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
- Motocykl: Trek X-Caliber 8
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: Kranik paliwa - czujnik paliwa ?
Moje pytanie było z serii retorycznychbartazzz pisze:były zabrudzone paprochami lub innymi syfami
A swoją rolą, jak to jest że pompa paliwa przepuszcza ? Może ktoś, kto ją rozbierał pojaśni, jaki to typ pompy ? Z zaworkami, czy może tego typu jak były w Polonezach pompki do spryskiwaczy, czyli przepychająca ciecz przez miękki przewód rolką czy czymś w tym rodzaju ?
Przy okazji zadam pytanie, kiedy włącza sie pompa paliwa. Słyszałem/czytałem, że w gażnikach są bimetale i jak nie są chłodzone benzyną, to załączają pompę paliwa, ta podaje paliwo, bimetale są chłodzone podanym paliwem i wyłączają pompę. Dobrze rozumuję ?
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!