Strona 2 z 2

Re: Regeneracja chromów

: 24 marca 2009, 12:35
autor: Robert von Berlin
Jak nie zastosujesz zabki hydraulicznej to nie popeka.

Re: Regeneracja chromów

: 24 marca 2009, 14:24
autor: mario63
Bertoner pisze:Jak nie zastosujesz zabki hydraulicznej to nie popeka.
Czy mógłbyś jaśnie, :roll: czyli, że mam ją zastosować? A co to jest :oops: hehe.

Re: Regeneracja chromów

: 27 marca 2009, 14:55
autor: Damian
Bertoner napisał/a:
Jak nie zastosujesz zabki hydraulicznej to nie popeka.

Czy mógłbyś jaśnie, czyli, że mam ją zastosować? A co to jest hehe.
Właśnie masz jej nie stosować. Chociaż to i tak nie da Ci gwarancji że chrom nie pęknie. Może uszkdozić się w miejscu zgięcia całkiem niewidocznie z zewnątrz i odpadnie po czasie :roll:

Re: Regeneracja chromów

: 03 kwietnia 2009, 09:43
autor: ryszard16488
pytacie ochromowanie nałożenie chromu na używane aluminium mija się z celem chrom po pewnym czasie złuszczy się polecam polerowanie polerowałem osobiscie w okresie zimowym dekle silnika dekle gazników iwszystko co jest aluminiowe w virago efekt super koszt pasty papierów uszczelek pod dekle 150zł

Re: Regeneracja chromów

: 03 kwietnia 2009, 17:31
autor: plaza66
ryszard16488 pisze:nałożenie chromu na używane aluminium mija się z celem
Nie mija się z celem, bo przed chromem całość jest miedziowana i polerowana... :roll:
Kolega posty czyta wyrywkowo :humm:

:rock:

Re: Regeneracja chromów

: 03 kwietnia 2009, 20:21
autor: ryszard16488
jeżeli pisałem że chromowanie używanego aluminium mija się z celem to popytaj uczciwego galwanizera zobaczysz co ci odpowie

Re: Regeneracja chromów

: 03 kwietnia 2009, 20:26
autor: plaza66
Ok, popytam... :oops:
Ale miło by było jakbyś przywitał się w powitalni i uzupełnił swój profil.
Takie tu u nas panują miłe zasady.

:rock:

Re: Regeneracja chromów

: 03 kwietnia 2009, 20:37
autor: Marek73
plaza66 pisze:Ale miło by było jakbyś przywitał się w powitalni i uzupełnił swój profil.
Takie tu u nas panują miłe zasady.
Jeżeli chodzi o chromowanie to wg. mnie też nie zaszkodzi dać podkładu miedziowego. Zwiększy to z cała pewnością trwałość. Ale jeżeli chodzi o powitalnie to plaza66 ma 100 % racji. Zawsze przyjemniej się dyskutuje z kimś kto nie jest czarną księgą.

Re: Regeneracja chromów

: 03 kwietnia 2009, 22:21
autor: Damian
plaza66 pisze:Nie mija się z celem, bo przed chromem całość jest miedziowana i polerowana... :roll:
a przed tym co napisał plaza jest jeszcze usuwanie chemiczne, lub mechaniczne starego chromu, oraz polerka.

Nie za bardzo rozumiem pojęcie "stare aluminium". Moje częsci aluminiowe w moto mają po 20 lat i świecą się jak... :mrgreen:

Re: Regeneracja chromów

: 06 kwietnia 2009, 20:04
autor: ryszard16488
damian napisal że nie rozumie pojęcia stare alu stare to jest takie które miało jużstyczność z olejami ijest już do jakiejś głebokości utlenione takiemu żadna kąpiel i miedziowanie nie pomoże znajomy galwanizer dawał 3miesiące gwarancji jeżeli własnoręcznie dojdziesz na alu do poleru to zrezygnujesz z chromu ja to zrobiłem efekt przeszedł oczekiwania

Re: Regeneracja chromów

: 07 kwietnia 2009, 14:33
autor: piochu-m
ryszard16488 pisze:...stare alu stare to jest takie które miało jużstyczność z olejami ijest już do jakiejś głebokości utlenione takiemu żadna kąpiel i miedziowanie nie pomoże
Dokładnie taką sytuację przerabiał kolega poruszający się Intruderem.
Kupił motor za atrakcyjną cenę, ale chromy silnika były w opłakanym stanie.
Kontaktował się z kilkoma galwanizerniami i żadna z nich nie dawała mu gwarancji na efekt z racji starości aluminium i jego wcześniejszego kontaktu z olejami który po czasie częściowo wżera się w pory aluminium itp. Fachowcy twierdzili, że po chromowaniu efekt nie będzie długotrwały i do niego należy wybór, bo gwarancji nie dają.
Zrezygnował więc z chromowania i kombinuje z lakierowaniem pod kolor motoru.

Re: Regeneracja chromów

: 16 marca 2010, 18:34
autor: poolski
Polecam jak koledzy wcześniej ZELAN Nakło nad Notecią. Na allegro 2 gości chciało 200 zł za chromowanie osłony wału kardana :cry:
W ZELAN położyli gruby solidny chrom za ??? całe 22 zł za chromowanie (nadmieniam, że sam wypolerowałem bo to też ma znaczenie jest wtedy dużo szybciej i taniej w 2 tyg miałem zrobione) POLECAM Zelan :bravo: :rock:

Moja osłona wału po chromowaniu:
viewtopic.php?t=7725
_________________

Re: Regeneracja chromów

: 16 maja 2010, 23:22
autor: Bazyl Wspaniały
Arktos pisze:
Gliwicki pisze:Maszyna do której startuję zaczyna się łuszczyć i prędzej czy później mnie to czeka ...
Nie kupuj mina jest :pomocy:
Dlaczego mina?? Masz na myśli to, że maszyna niedługo padnie??
W tej która mi się trafiła też chromy się łuszczą, ale silnikowi myślę nic nie brakuje. Pali pięknie i tak samo ciągnie.

Re: Regeneracja chromów

: 31 października 2014, 13:08
autor: max13
Dodam coś od siebie odnośnie chromowania a konkretnie koła przedniego od XV535 rok'96
tak wyglądało

Obrazek

jak widać szprychy w opłakanym stanie rdzewiały bo ocynk od szorowania już zlazł
Koło rozebrałem szprychy papier 400,nyple niestety miały lekkie wżery i tylko szczotka miedziana na szlifierce
co do obręczy też wykazywała oznaki występowania korozji.Piasta została wyszkiełkowana ponieważ oryginalnie był tam lakier proszkowy.

Obrazek

Po szkiełkowaniu niestety papier wodny zaczynając od gradacji 400 i monotonna praca szlifowania kończąc na 2000 no i polerowanie na szmacie.
Wiadomo że efekt polerowania już jest zadowalający:) tak przygotowaną piaste oddałem do chromowania.
po chromowaniu
Obrazek

przed montażem
Obrazek

zaplecione
Obrazek
Obrazek

Ile to kosztowało
-chromowanie:
2pln nypel za sztuke x 36
4pln szprycha za sztuke x 36
204 piasta
obręcz 200
nowe:
38pln łożyska do piasty
11pln simmering

Re: Regeneracja chromów

: 31 października 2014, 13:11
autor: max13
tak na marginesie kapy silnika,pokrywy rozrządu wykonane są ze Znalu
piasta natomiast z Aluminium i koszta chromowania są inne

Re: Regeneracja chromów

: 31 października 2014, 23:36
autor: Authilius
niezłe to kółko, pewnie w pełnym słońcu można zaliczyć opad szczeny

Re: Regeneracja chromów

: 31 października 2014, 23:43
autor: Artur
Ładna robota, ale do polerowania używa się sciernic filcowych obklejonych korundem o różnych gradacjach, a potem filcu i pasty diamentowej, szmacianki używa się do aluminium i pochodnych

Re: Regeneracja chromów

: 01 listopada 2014, 00:13
autor: truckmaniac
Połamaliście mi nadgarstki. Myślałem, że ja jestem pedancikiem, bo jak jest auto, czy moto zakurzone, to je zleję wodą ...
Chylę czoła.

Re: Regeneracja chromów

: 01 listopada 2014, 15:05
autor: joozek
:bravo: ja swoje Robaki robię identycznie: obręcze i szprychy. Nyple udało mi się kupić z nierdzewki, gdyż po chromowaniu wszystkie musiałem przegwintowywać. Gdzieś czytałem że w Częstochowie jest producent szprych i nypli na zamówienie, chyba wychodzi taniej od chromowania starych. Co do piast ... taniej jest je wyczyścić i wypolerować na tokarce :mrgreen: jedna robota, bo po szkiełkowaniu to trzeba się narobić 2 razy. Piasty aluminiowe oczywiście chromuję u Roberta na niklu.
... max13 ... dobra robota i super efekt. O cenie nic nie powiem :mrgreen: też płacę dużo :bravo:

Re: Regeneracja chromów

: 01 listopada 2014, 20:20
autor: max13
dzięki za miłe słowa :)
na tokarce próbowałem nie dość ze kłopot z zamocowaniem żeby piasty nie uszkodzić to uwaga na paluchy
tokarka błędów nie wybacza. Piastę do galwanizacji przygotowywałem jeden dzień.