Ciśnienie sprężania
- Raider
- Posty: 1365
- Rejestracja: 30 kwietnia 2009, 10:38
- Motocykl: XV1900 Raider
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 56
- Kontakt:
- Status: Offline
Ciśnienie sprężania
Witam!
Pochwale się - zmierzono mi profesjonalnie ciśnienie w cylindrach: pierwszy 10,5 a drugi 10,2.
Fabrycznie powinno tam być 9,6, więc jak do tej pory, silnik zachował się jak dobre wino im starszy...
To niewątpliwie cieszy. Do tego motocykl przeszedł czyszczenie i regulację gaźników oraz zaworów (nie ingerowałem w wartości ustawień), dostał nowe o-ringi pokrywek zaworów, także na wiosnę zaleję go tylko nowymi płynami, wyposażę w filtry i w drogę.
Dziś korzystając z ładnej pogody, dałem mu trochę w dupcię (celem sprawdzenia poprawności regulacji) - żadnego jęknięcia, chętnie się wkręca, przyspiesza - miodzio.
Zastanawia mnie tylko ten fakt wyższego sprężania (nie ma mowy o pomyłce - miernik profesjonalny). Wiem, że często tak się zdarza, ale z czego to wynika?
Na logikę, po tych kilkudziesięciu tysiącach km powinien mieć już jakieś zużycie a nie zachowywać się jak dziewica
Pochwale się - zmierzono mi profesjonalnie ciśnienie w cylindrach: pierwszy 10,5 a drugi 10,2.
Fabrycznie powinno tam być 9,6, więc jak do tej pory, silnik zachował się jak dobre wino im starszy...
To niewątpliwie cieszy. Do tego motocykl przeszedł czyszczenie i regulację gaźników oraz zaworów (nie ingerowałem w wartości ustawień), dostał nowe o-ringi pokrywek zaworów, także na wiosnę zaleję go tylko nowymi płynami, wyposażę w filtry i w drogę.
Dziś korzystając z ładnej pogody, dałem mu trochę w dupcię (celem sprawdzenia poprawności regulacji) - żadnego jęknięcia, chętnie się wkręca, przyspiesza - miodzio.
Zastanawia mnie tylko ten fakt wyższego sprężania (nie ma mowy o pomyłce - miernik profesjonalny). Wiem, że często tak się zdarza, ale z czego to wynika?
Na logikę, po tych kilkudziesięciu tysiącach km powinien mieć już jakieś zużycie a nie zachowywać się jak dziewica
"Stabilizacja motylka to szpilka."
Żyję tylko dlatego, że jeżdżę szybciej niż moi oprawcy.
_________________
http://www.sigaro.pl/ http://www.eprestigio.pl
_________________
Żyję tylko dlatego, że jeżdżę szybciej niż moi oprawcy.
_________________
http://www.sigaro.pl/ http://www.eprestigio.pl
_________________
- radar64
- Posty: 525
- Rejestracja: 15 sierpnia 2008, 18:03
- Motocykl: VTX 1300
- Lokalizacja: w-wa/N.Iwiczna
- Wiek: 59
- Status: Offline
Re: Ciśnienie sprężania
therion a gdzie leczyłeś maszynę,czyżby kyller garage bo moja też się domaga pieszczoty
Re: Ciśnienie sprężania
te 9,6 to nie jest przypadkiem stopień sprężania a nie ciśnienie?
- Raider
- Posty: 1365
- Rejestracja: 30 kwietnia 2009, 10:38
- Motocykl: XV1900 Raider
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 56
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Ciśnienie sprężania
67.000kmacol pisze:A jaki masz przebieg?
[ Dodano: Pon Lis 01, 2010 6:10 pm ]
Oooops... Na nazewnictwie az tak się nie znam - serwisant powiedział, że mam tyle a tyle, że w nowym powinno być 9,6 i że w związku z tym jest super.podbiel pisze:te 9,6 to nie jest przypadkiem stopień sprężania a nie ciśnienie?
Serwisowałem w ASO. W sumie jestem zadowolony (choć drugie wrażenie było bardzo złe) i... strasznie oskubany. Zapłaciłem... Niewazne. Baaaardzo dużo. Ale lali nie będę przecież wypominał. na szczęście na fakturę, więc prawie połowę wrzucę w koszty i po sprawie.
[ Dodano: Pon Lis 01, 2010 6:24 pm ]
Niestety, to jest Wwa, więc serwis nie jest tani. Nie jest to moje rodzinne miasto (tam mam super serwis) a zatem i nie za bardzo wiedziałem gdzie się udać.
U Kyllera byłem latem, co mogliśmy, to zrobiliśmy.
Jako, że musiałem szybko wymienić o-ringi, to i tak pojechalem do ASO a skoro pojechałem, to im zostawiłem. A jak już zostawiłem, to pomyślałem, że najwyżej nich już zrobią wszystko jak ma być. Tylko nie sądziłem, że aż tak mnie oskubią.
Do niedawna, był tam gościu, który miał Virago i kumał o co kaman. Na niego liczyłem. Po zostawieniu moto okazało się że gość już nie pracuje i serwisował ktoś inny, kto o Virago wiedział tylko tyle, że to Yamaha. chyba
Ale skończyło się OK. Virago to prosty motocykl, ASO ma książki - udalo się.
"Stabilizacja motylka to szpilka."
Żyję tylko dlatego, że jeżdżę szybciej niż moi oprawcy.
_________________
http://www.sigaro.pl/ http://www.eprestigio.pl
_________________
Żyję tylko dlatego, że jeżdżę szybciej niż moi oprawcy.
_________________
http://www.sigaro.pl/ http://www.eprestigio.pl
_________________
- Blunio
- Posty: 5793
- Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
- Motocykl: Trek X-Caliber 8
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: Ciśnienie sprężania
Stopień sprężania a ciśnienie sprężania to dwie różne rzeczy. Jak pamiętam, to ciśnienie sprężania powinno się równać stopień sprężania x 1,1. Ale może się mylę, proszę mnie poprawić
Ważne jest, że nie ma różnic pomiędzy cylindrami przekraczających 10%.
Z tego co wiem, ciśnienie sprężania może rosnąc powyżej danych fabrycznych z powodu zalegającego w komorach sprężania nagaru.
Pozdrawiam
ps. kolego, najwyższy czas trochę poczytać, uzupełnić trochę narzędzi i wziąć się samemu za robotę. Serwisy puszczą Cię z torbami
Ważne jest, że nie ma różnic pomiędzy cylindrami przekraczających 10%.
Z tego co wiem, ciśnienie sprężania może rosnąc powyżej danych fabrycznych z powodu zalegającego w komorach sprężania nagaru.
Pozdrawiam
ps. kolego, najwyższy czas trochę poczytać, uzupełnić trochę narzędzi i wziąć się samemu za robotę. Serwisy puszczą Cię z torbami
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Re: Ciśnienie sprężania
stopień sprężania to wielkość stała i się nie zmienia (stosunek komory spalania do całkowitej objętości) i nie ma nawet miana natomiast ciśnie będzie się zmieniać w zależności od wyeksploatowania silnika i ma miano czyli jednostki
- strazak
- Posty: 1412
- Rejestracja: 29 listopada 2007, 00:21
- Motocykl: XV 1000 GE USA 1984.
- Lokalizacja: Piaseczno(złotokłos)
- Wiek: 50
- Status: Offline
Re: Ciśnienie sprężania
podbiel, a jak to sie ma do planowanej głowicy ? coś sie powinno zmienić prawda ?podbiel pisze:stopień sprężania to wielkość stała i się nie zmienia (stosunek komory spalania do całkowitej objętości)
ADAM
- Raider
- Posty: 1365
- Rejestracja: 30 kwietnia 2009, 10:38
- Motocykl: XV1900 Raider
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 56
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Ciśnienie sprężania
Blunio pisze:ps. kolego, najwyższy czas trochę poczytać, uzupełnić trochę narzędzi i wziąć się samemu za robotę. Serwisy puszczą Cię z torbami
Do tej pory naprawiałem wszystko sam (nawet wymieniłem sprzęgło jednokierunkowe rozrusznika - jak na moje doświadczenie mechaniczne to wyczyn nie lada), ale jako, że od 5ciu lat nie był czyszczony gaźnik, zdecydowałem, że może wreszcie trzeba to zrobić. Nie znam się na gaźnikach - na forum naczytałem się o ludziach, którzy podeszli do tematu sami i nieźle narozrabiali, wiec uznałem, że niech to zrobi ktos, kto robi to na co dzień.
Oleje, filtry wymieniam już sam.
[ Dodano: Pon Lis 01, 2010 8:06 pm ]
na pewno jedną rzecz robiłem źle - za mocno skręcałem śruby. dlatego poleciały mi o-ringi. Teraz już wiem, że nie należy tego skręcać na maxa - do oporu i jeszcze ciut.
"Stabilizacja motylka to szpilka."
Żyję tylko dlatego, że jeżdżę szybciej niż moi oprawcy.
_________________
http://www.sigaro.pl/ http://www.eprestigio.pl
_________________
Żyję tylko dlatego, że jeżdżę szybciej niż moi oprawcy.
_________________
http://www.sigaro.pl/ http://www.eprestigio.pl
_________________
Re: Ciśnienie sprężania
Teoretycznie przy planowaniu zmiana uszczelki ale te wielkości są tak znikome że chyba je sie pomija. W czasach ciągłego braku wachy w ten sposób przerabiało się fiaciory na gorsze paliwko.
- Blunio
- Posty: 5793
- Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
- Motocykl: Trek X-Caliber 8
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: Ciśnienie sprężania
Słyszałem, że była taka domorosła garażowa metoda dawania dwóch uszczelek pod głowicę w celu zmniejszenie stopnia sprężania i możliwości bezstukowego spalania paliwa o mniejszej liczbie oktanowej. Wymagało to jeszcze zmiany kata wyprzedzenia zapłonu. W sumie nie wiadomo, czy skórka była warta wyprawkipodbiel pisze:W czasach ciągłego braku wachy w ten sposób przerabiało się fiaciory na gorsze paliwko.
Ale jak ktoś lubi i stać go, to można poeksperymentować
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Re: Ciśnienie sprężania
no miejmy nadzieję że te czasy już nie wrócą
- wąsaty7
- Posty: 1418
- Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
- Motocykl: XV 1100 98r.
- Lokalizacja: Szczecin
- Status: Offline
Re: Ciśnienie sprężania
Dane serwisowe dla vx1100;Therion pisze:Witam!
Pochwale się - zmierzono mi profesjonalnie ciśnienie w cylindrach: pierwszy 10,5 a drugi 10,2.
-max ciśnienie sprężania -11.78 Bar
-min 8.8 Bar
-standard -10.75 Bar
Patrząc na przebieg masz za sobą jakąś 1/3 żywota silnika,pod warunkiem dobrego traktowania.
Wąsaty7
- Raider
- Posty: 1365
- Rejestracja: 30 kwietnia 2009, 10:38
- Motocykl: XV1900 Raider
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 56
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Ciśnienie sprężania
Mowiłem o podobnych wartościach mechanikowi z ASO ( nie używałem nomenklatury Bar) ale on twierdził, że fabrycznie ma być 9,6.wąsaty7 pisze:Therion pisze: -max ciśnienie sprężania -11.78 Bar
jak go zobaczę, to dokładniej wypytam co miał na mysli.
"Stabilizacja motylka to szpilka."
Żyję tylko dlatego, że jeżdżę szybciej niż moi oprawcy.
_________________
http://www.sigaro.pl/ http://www.eprestigio.pl
_________________
Żyję tylko dlatego, że jeżdżę szybciej niż moi oprawcy.
_________________
http://www.sigaro.pl/ http://www.eprestigio.pl
_________________