Ciśnienie sprężania

Jeżeli masz kłopoty ze swoją Virago lub nie wiesz jak coś naprawić to idealne miejsce by o tym napisać
Awatar użytkownika
Raider
Posty: 1365
Rejestracja: 30 kwietnia 2009, 10:38
Motocykl: XV1900 Raider
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 56
Kontakt:
Status: Offline

Ciśnienie sprężania

Post autor: Raider »

Witam!

Pochwale się - zmierzono mi profesjonalnie ciśnienie w cylindrach: pierwszy 10,5 a drugi 10,2.

Fabrycznie powinno tam być 9,6, więc jak do tej pory, silnik zachował się jak dobre wino :twisted: im starszy...

To niewątpliwie cieszy. Do tego motocykl przeszedł czyszczenie i regulację gaźników oraz zaworów (nie ingerowałem w wartości ustawień), dostał nowe o-ringi pokrywek zaworów, także na wiosnę zaleję go tylko nowymi płynami, wyposażę w filtry i w drogę.
Dziś korzystając z ładnej pogody, dałem mu trochę w dupcię (celem sprawdzenia poprawności regulacji) - żadnego jęknięcia, chętnie się wkręca, przyspiesza - miodzio.

Zastanawia mnie tylko ten fakt wyższego sprężania (nie ma mowy o pomyłce - miernik profesjonalny). Wiem, że często tak się zdarza, ale z czego to wynika?
Na logikę, po tych kilkudziesięciu tysiącach km powinien mieć już jakieś zużycie a nie zachowywać się jak dziewica :oops:
"Stabilizacja motylka to szpilka."

Żyję tylko dlatego, że jeżdżę szybciej niż moi oprawcy.
_________________

http://www.sigaro.pl/ http://www.eprestigio.pl
_________________

Obrazek
Awatar użytkownika
acol
Posty: 71
Rejestracja: 16 września 2009, 12:15
Motocykl: Virago 535 r.93 Suzuki C90 T
Lokalizacja: Końskie
Wiek: 67
Status: Offline

Re: Ciśnienie sprężania

Post autor: acol »

A jaki masz przebieg?
kto gra w karty ten ma łeb obdarty
Awatar użytkownika
radar64
Posty: 525
Rejestracja: 15 sierpnia 2008, 18:03
Motocykl: VTX 1300
Lokalizacja: w-wa/N.Iwiczna
Wiek: 59
Status: Offline

Re: Ciśnienie sprężania

Post autor: radar64 »

therion a gdzie leczyłeś maszynę,czyżby kyller garage bo moja też się domaga pieszczoty
podbiel
Posty: 1639
Rejestracja: 05 czerwca 2010, 14:09
Motocykl: virago xv750 '95
Status: Offline

Re: Ciśnienie sprężania

Post autor: podbiel »

te 9,6 to nie jest przypadkiem stopień sprężania a nie ciśnienie?
Awatar użytkownika
Raider
Posty: 1365
Rejestracja: 30 kwietnia 2009, 10:38
Motocykl: XV1900 Raider
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 56
Kontakt:
Status: Offline

Re: Ciśnienie sprężania

Post autor: Raider »

acol pisze:A jaki masz przebieg?
67.000km

[ Dodano: Pon Lis 01, 2010 6:10 pm ]
podbiel pisze:te 9,6 to nie jest przypadkiem stopień sprężania a nie ciśnienie?
Oooops... Na nazewnictwie az tak się nie znam - serwisant powiedział, że mam tyle a tyle, że w nowym powinno być 9,6 i że w związku z tym jest super.

Serwisowałem w ASO. W sumie jestem zadowolony (choć drugie wrażenie było bardzo złe) i... strasznie oskubany. Zapłaciłem... Niewazne. Baaaardzo dużo. Ale lali nie będę przecież wypominał. na szczęście na fakturę, więc prawie połowę wrzucę w koszty i po sprawie.

[ Dodano: Pon Lis 01, 2010 6:24 pm ]
Niestety, to jest Wwa, więc serwis nie jest tani. Nie jest to moje rodzinne miasto (tam mam super serwis) a zatem i nie za bardzo wiedziałem gdzie się udać.

U Kyllera byłem latem, co mogliśmy, to zrobiliśmy.

Jako, że musiałem szybko wymienić o-ringi, to i tak pojechalem do ASO a skoro pojechałem, to im zostawiłem. A jak już zostawiłem, to pomyślałem, że najwyżej nich już zrobią wszystko jak ma być. :twisted: Tylko nie sądziłem, że aż tak mnie oskubią.

Do niedawna, był tam gościu, który miał Virago i kumał o co kaman. Na niego liczyłem. Po zostawieniu moto okazało się że gość już nie pracuje i serwisował ktoś inny, kto o Virago wiedział tylko tyle, że to Yamaha. chyba :)

Ale skończyło się OK. Virago to prosty motocykl, ASO ma książki - udalo się.
"Stabilizacja motylka to szpilka."

Żyję tylko dlatego, że jeżdżę szybciej niż moi oprawcy.
_________________

http://www.sigaro.pl/ http://www.eprestigio.pl
_________________

Obrazek
Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5793
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Trek X-Caliber 8
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 72
Status: Offline

Re: Ciśnienie sprężania

Post autor: Blunio »

Stopień sprężania a ciśnienie sprężania to dwie różne rzeczy. Jak pamiętam, to ciśnienie sprężania powinno się równać stopień sprężania x 1,1. Ale może się mylę, proszę mnie poprawić :razz:
Ważne jest, że nie ma różnic pomiędzy cylindrami przekraczających 10%.
Z tego co wiem, ciśnienie sprężania może rosnąc powyżej danych fabrycznych z powodu zalegającego w komorach sprężania nagaru.
Pozdrawiam :bravo:
ps. kolego, najwyższy czas trochę poczytać, uzupełnić trochę narzędzi i wziąć się samemu za robotę. Serwisy puszczą Cię z torbami :shock:
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
podbiel
Posty: 1639
Rejestracja: 05 czerwca 2010, 14:09
Motocykl: virago xv750 '95
Status: Offline

Re: Ciśnienie sprężania

Post autor: podbiel »

stopień sprężania to wielkość stała i się nie zmienia (stosunek komory spalania do całkowitej objętości) i nie ma nawet miana natomiast ciśnie będzie się zmieniać w zależności od wyeksploatowania silnika i ma miano czyli jednostki
Awatar użytkownika
strazak
Posty: 1412
Rejestracja: 29 listopada 2007, 00:21
Motocykl: XV 1000 GE USA 1984.
Lokalizacja: Piaseczno(złotokłos)
Wiek: 50
Status: Offline

Re: Ciśnienie sprężania

Post autor: strazak »

podbiel pisze:stopień sprężania to wielkość stała i się nie zmienia (stosunek komory spalania do całkowitej objętości)
podbiel, a jak to sie ma do planowanej głowicy ? coś sie powinno zmienić prawda ?
ADAM
Awatar użytkownika
Raider
Posty: 1365
Rejestracja: 30 kwietnia 2009, 10:38
Motocykl: XV1900 Raider
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 56
Kontakt:
Status: Offline

Re: Ciśnienie sprężania

Post autor: Raider »

Blunio pisze:ps. kolego, najwyższy czas trochę poczytać, uzupełnić trochę narzędzi i wziąć się samemu za robotę. Serwisy puszczą Cię z torbami :shock:

Do tej pory naprawiałem wszystko sam (nawet wymieniłem sprzęgło jednokierunkowe rozrusznika - jak na moje doświadczenie mechaniczne to wyczyn nie lada), ale jako, że od 5ciu lat nie był czyszczony gaźnik, zdecydowałem, że może wreszcie trzeba to zrobić. Nie znam się na gaźnikach - na forum naczytałem się o ludziach, którzy podeszli do tematu sami i nieźle narozrabiali, wiec uznałem, że niech to zrobi ktos, kto robi to na co dzień.

Oleje, filtry wymieniam już sam.

[ Dodano: Pon Lis 01, 2010 8:06 pm ]
na pewno jedną rzecz robiłem źle - za mocno skręcałem śruby. dlatego poleciały mi o-ringi. Teraz już wiem, że nie należy tego skręcać na maxa - do oporu i jeszcze ciut.
"Stabilizacja motylka to szpilka."

Żyję tylko dlatego, że jeżdżę szybciej niż moi oprawcy.
_________________

http://www.sigaro.pl/ http://www.eprestigio.pl
_________________

Obrazek
podbiel
Posty: 1639
Rejestracja: 05 czerwca 2010, 14:09
Motocykl: virago xv750 '95
Status: Offline

Re: Ciśnienie sprężania

Post autor: podbiel »

Teoretycznie przy planowaniu zmiana uszczelki ale te wielkości są tak znikome że chyba je sie pomija. W czasach ciągłego braku wachy w ten sposób przerabiało się fiaciory na gorsze paliwko.
Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5793
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Trek X-Caliber 8
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 72
Status: Offline

Re: Ciśnienie sprężania

Post autor: Blunio »

podbiel pisze:W czasach ciągłego braku wachy w ten sposób przerabiało się fiaciory na gorsze paliwko.
Słyszałem, że była taka domorosła garażowa metoda dawania dwóch uszczelek pod głowicę w celu zmniejszenie stopnia sprężania i możliwości bezstukowego spalania paliwa o mniejszej liczbie oktanowej. Wymagało to jeszcze zmiany kata wyprzedzenia zapłonu. W sumie nie wiadomo, czy skórka była warta wyprawki :?:
Ale jak ktoś lubi i stać go, to można poeksperymentować :roll:
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
podbiel
Posty: 1639
Rejestracja: 05 czerwca 2010, 14:09
Motocykl: virago xv750 '95
Status: Offline

Re: Ciśnienie sprężania

Post autor: podbiel »

no miejmy nadzieję że te czasy już nie wrócą
Awatar użytkownika
wąsaty7
Posty: 1418
Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
Motocykl: XV 1100 98r.
Lokalizacja: Szczecin
Status: Offline

Re: Ciśnienie sprężania

Post autor: wąsaty7 »

Therion pisze:Witam!

Pochwale się - zmierzono mi profesjonalnie ciśnienie w cylindrach: pierwszy 10,5 a drugi 10,2.
Dane serwisowe dla vx1100;
-max ciśnienie sprężania -11.78 Bar
-min 8.8 Bar
-standard -10.75 Bar
Patrząc na przebieg masz za sobą jakąś 1/3 żywota silnika,pod warunkiem dobrego traktowania.
Wąsaty7
Awatar użytkownika
Raider
Posty: 1365
Rejestracja: 30 kwietnia 2009, 10:38
Motocykl: XV1900 Raider
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 56
Kontakt:
Status: Offline

Re: Ciśnienie sprężania

Post autor: Raider »

wąsaty7 pisze:
Therion pisze: -max ciśnienie sprężania -11.78 Bar
Mowiłem o podobnych wartościach mechanikowi z ASO ( nie używałem nomenklatury Bar) ale on twierdził, że fabrycznie ma być 9,6.


jak go zobaczę, to dokładniej wypytam co miał na mysli.
"Stabilizacja motylka to szpilka."

Żyję tylko dlatego, że jeżdżę szybciej niż moi oprawcy.
_________________

http://www.sigaro.pl/ http://www.eprestigio.pl
_________________

Obrazek
ODPOWIEDZ