Strona 2 z 13

Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)

: 02 czerwca 2010, 16:33
autor: Prezes
Szukam szukam i znaleźć nie mogę podrzuci ktoś ile wlać oleju do lagi w 750-tce

Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)

: 02 czerwca 2010, 19:03
autor: strazak
396ml

Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)

: 02 czerwca 2010, 19:07
autor: Prezes
Dzięki właśnie znalazłem gdzieś 396 tylko cc i się zastanawiałem czy jest jakiś przelicznik ? ale spoko teraz już wiem dzięki.

Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)

: 11 czerwca 2010, 13:45
autor: S_K_W_A_R_A
są typowe słoiki 400ml np.Winiary więc sprawa jest prosta
czy można dolać oleju mineralnego ????? 15W40

Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)

: 13 lipca 2010, 22:21
autor: pisior
panowie ,czytalem temat ,mam tą srubke spustową na lagach ,ale za cholere nie widze wejscia na imbusa ,pozdjeciu korka ozdobnego z góry lagi ,mam tam taką blaszke co zasłania ,pytam ,bo niechce coś spierniczyc ,moglbym prosić o posta od początku do konca jak mam to zrobić ,dzieki z góry ,a olej kupilem castrola 15 w :mrgreen: stawiam piwwwwo zadobra rade nawet w realu :mrgreen:
a niechcialbym demontować lag bo przy okazji wymiany opon chcialem to zrobić ,ale mam podnosniki od yamahy r6 i one lagi łapią od spodu :nazdrowie:

Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)

: 15 lipca 2010, 21:27
autor: slawek
hi gregor.
Patrzyłem w instrukcje od 535, ta blaszka z góry laga to korek, nad nim powinien być pierścień z okrągłego drutu <zawleczka>, który zabezpiecza przed wyskoczeniem do góry tego korka, wyjąć go trzeba, sprężyna wypchnie korek, w tym korku jest oring. w virago 750 mam tam wkręcany korek. w tym temacie trochę wyżej, opisałem jak rozbierałem cale lagi, ale jeśli nie chcesz rozbierać, a tylko wymienić olej to musisz tą spustową śrubkę odkręcić<< z boku laga a nie od dołu>>, ona jest na płaski wkrętak, lub krzyżak, mała chyba M4 , lub M5. odkręcasz i olej wypływa, daj później nowe uszczelki. jak masz trochę więcej oleju to wlej po 50 gram świeżego do każdej lagi i zmontuj wszystko. postaw moto na kola i poruszaj motongiem przód - tył na zaciśniętym przednim hamulcu, przepłuczesz świeżym olejem w środku i wypłuczesz pozostałości starego oleju i ewentualne drobne brudy wypłyną przy spuszczaniu, w instrukcji piszą aby przy spuszczaniu oleju poruszać lagami góra -dół, jak dasz rade na tym swoim podnośniku to tak zrób.
ustaw go na podnośniku i rozbierz jeszcze raz górne korki i zlej z dołu odkręcając te małe spustowe śrubki jeszcze raz. zakręć dolne śrubki i zalej odpowiednią ilość oleju i zamontuj korki na górze lag, zestaw z podnośnika i można latać.
a dodam ze tam wyżej kolega gangster napisał że nie ma tam imbusa 22, kolega killer pisał o szpecjal tool, to właśnie po to aby włożyć do środka lagi na długim przedłużaczu i rozkręcić kompletnie laga. w virago 750 jest, a do odkręcania korka lagi to imbus 17mm, to fakt. :rock:
a tak na marginesie powinieneś już dawno mieć instrukcje do motonga, tam wszystko jest ładnie rozrysowane i pokazane, poszukaj na necie a znajdziesz,
właściwie to na forum mamy w dziale download

pozdrowionka i mam nadzieje że nie zamąciłem ci w głowie :mrgreen:


:chopper: :nazdrowie:

Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)

: 16 lipca 2010, 21:17
autor: Arktos
[ Dodano: Pią Lip 16, 2010 9:21 pm ]
slawek pisze:w virago 750 jest, a do odkręcania korka lagi to imbus 17mm, to fakt. :rock:
Jeżeli ktoś nie ma tak dużego imbusu to śruba (jej lep będzie robił za imbus) z dwoma nakrętkami za kontrowanymi i gucio będzie
.
S_K_W_A_R_A pisze:czy można dolać oleju mineralnego ????? 15W40
Musisz nalać oleju specjalnego do teleskopów i nic nie kombinuj proponuje nalać tak jak serwisówka mówi gęstość 10W a czy mnierał czy syntetyk to już Twój wybór.Ja wlałem motula do lag mineralny 20W i przekombinowałem nie jestem zadowolony :oops:

Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)

: 21 lipca 2010, 12:14
autor: seba
Ja do swojej 250-tki zalałem Elfa Fork Oil 15W. Różnica w prowadzeniu moto na nierównościach i hamowaniu ogromna, oczywiście in plus. Przed wymianą moto strasznie nurkowało nawet przy delikatnym naciśnięciu przedniego hamulca, a jazdy po kocich łbach lepiej było unikać. No i wreszcie piórnik nie obija mi się o błotnik ;)

Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)

: 05 sierpnia 2010, 08:58
autor: Kapello
Witam wszystkich . Mam Małe pytanko ,w mojej maszynce vx750 se 81r. :rock: zamiast śruby czy blaszki jest zaworek ,taki do pompowania jak do koła .Moze ktoś wie jak w tej sytułacji poradzić sobie z olejem i ile tam potem dopompować.Dzieki z góry.

Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)

: 05 sierpnia 2010, 09:50
autor: GLIWICKI
Kapello pisze:Witam wszystkich . Mam Małe pytanko ,w mojej maszynce vx750 se 81r. :rock: zamiast śruby czy blaszki jest zaworek ,taki do pompowania jak do koła .Moze ktoś wie jak w tej sytułacji poradzić sobie z olejem i ile tam potem dopompować.Dzieki z góry.
Nie robilem tego i nie pomogę Ci w sposób bezpośredni. Proponuję Ci jednak ściągnać serwisówkę (jest w dziale download) i tam znajdziesz wszystko czego potrzebujesz ...

Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)

: 05 sierpnia 2010, 15:25
autor: Kapello
O :chopper: k dzięki wielkie i nara

Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)

: 21 stycznia 2011, 19:58
autor: pisior
czy olej hydrauliczny stosowany do wozkow widlowych można wlac do lag ,i czy 396 ml to do 1100 jest ok ,mam dostep do takich plynow w robocie :)
3w ,5w,10,15 ,20 ,30,:)

Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)

: 31 stycznia 2011, 20:21
autor: DARQ
Witam,
Lagi rozmontowane,wyczyszczone,przygotowane do montrażu - i tu niespodzianka.W czasie " próbnego" montażu pojawiła się tulejka wykonana z brązu (?) - pasująca wymiarowo do wnętrza " tłoka" amortyzatora. Tuejka - czyli JEDNA sztuka na dwa amortyzatory. Moje pytanie: czy ta tuleja to pozostalość po małym fiacie? czy może powinny być dwie tuleje a poprzedniemu właścicelowi zostało części po złożenieu amorków?
Może ktoś wie jak to jest z temi tulejamy?
Pozdrawiam
Darq

Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)

: 05 marca 2011, 20:09
autor: bambosz99
Ja dziś wymieniłem olej w lagach. Wszystko poszło gładko, mimo że musiałem rozebrać cały przód :mrgreen: Ale. Właśnie jak zwykle pojawiły się jakieś ale. Mam dwa pytania:
Jak zmieniacie olej to jakiego koloru jest stary który wylewacie z lag?
Czy macie duże braki oleju, czy jest go dokładnie tyle ile było wlane? (zakładam że lagi są szczelne)

Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)

: 23 marca 2011, 14:32
autor: mak
Witam kolegów mam pewien problem z wyciągnięciem lag pompowanych z xv1000 z 1986r
dokładnie z tym elementem do pompowania oraz łączeniem z druga lagą przewodem
i teraz pytanie czy ten cały element ma zostać wysunięty do góry lagi podczas wyciągania lagi w dół :cry:

Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)

: 23 marca 2011, 15:55
autor: pisior
mak pisze: dokładnie z tym elementem do pompowania oraz łączeniem z druga lagą przewodem
i teraz pytanie czy ten cały element ma zostać wysunięty do góry lagi podczas wyciągania lagi w dół
do gory , a potem zdejmij kołnierz kontrujący ten element ,bo nie zdejmiesz uszczelniacza i całej reszty :) :mrgreen:

Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)

: 23 marca 2011, 18:13
autor: mak
Spoko udało się teraz jaki konkretnie idzie tam uszczelniacz bo mak tak zdezolowany ze nie idzie odczytać numeru i jaki najlepszy olej

Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)

: 23 marca 2011, 18:15
autor: pisior
50 x38 x 8/9,5 .a;e sprawdze i dam znać ,ale chyba te jak masz te pompowane :)

Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)

: 23 marca 2011, 18:17
autor: mak

Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)

: 23 marca 2011, 18:21
autor: pisior
idz do motoryzacyjnego i niech ci zamowi z intercarsa połowe mniej zaplacisz :)

Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)

: 23 marca 2011, 19:23
autor: mak
50 x38 x 8/9,5 .a;e sprawdze i dam znać ,ale chyba te jak masz te pompowane

ale wymiary si sie zgadzaja jaki najlepszy olej

Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)

: 23 marca 2011, 20:16
autor: pisior
obojetnie , ale ja lałem 15 W castrola , ale podobno to płacisz tylkoo za firme :) i zapodaj jakiś nr tele moze sie stykniemy ,przecie miedzyrzecz to rzut beretem odemnie :)
:nazdrowie:

Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)

: 24 marca 2011, 11:56
autor: mak
oki dzisiaj jade kupic wszystko i trza składac bo pogoda coraz lepsza oto numer 661055506 Sławek pozdrawiam

Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)

: 24 marca 2011, 11:59
autor: Jarek72
wierzba pisze:Żeby wymienić olej w lagach trzeba wszystko zdemontować :)
W nowszych modelach, gdzie nie ma korków spustowych w lagach musisz wyjąć lagi z motocykla żeby wylać olej. A według serwisu przy tej operacji (samej wymianie oleju bez mycia goleni) nie powinno się ruszać śruby na dole lagi, olej należy wylać i wlać świeży górą.
:)
pozdrawiam
wierzba
No właśnie w mojej xv750 nie ma tych śrubek spustowych, w serwisówkach wszędzie są pokazane a w mojej nie ma :frustrated:. Odlew lagi jest przygotowany pod tą śrubkę, ale chyba zapomnieli jej wkręcić :wink:. Chciałbym wymienić olej i nie jestem pewien czy demontować cały przód.
Czy faktycznie ja napisano powyżej muszę zdemontować całe lagi tylko do wymiany oleju?
Co się stanie jak do spuszczenia oleju odkręcę śrubę imbusową od spodu lagi?
Czy będę miał problem jak kolega gutek_sm?
gutek_sm pisze:Podepnę się pod temat. Właśnie wymieniłem uszczelniacz w ladze co wiązało się z jej rozkręceniem i teraz po złożeniu wszystko jest niby ok., laga nie leje, odbija i ładnie pracuje ale śruba, która jest na dole lagi, ta co trzyma tłoczysko i odpowiada za spust oleju, nie daje się dokręcić. Nic z niej nie cieknie, olej trzyma a śruba od pewnego momentu kręci się w kółko.
Co zrobiłem nie tak?
Pomożecie :?: :pomocy:

Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)

: 24 marca 2011, 14:19
autor: mak
witam niestety tej sruby na imbus od dołu nieodkręcisz bo musi byc kątra od srodka lagi imbus 22 ja jestem w trakcie wymiany uszczelniaczy oraz oleju i mam wszystko na wierchu tylko że umnie jest srubka spustowa na sróbokręt krzyrzakowy

[ Dodano: Czw Mar 24, 2011 2:21 pm ]
jedyny sposub jaki mi się nasuwa to wyciągniecie lag ustawieniem dogury du............pom i niech scieka ale najpierw srube od gury odkęc imbus 17