Strona 1 z 1

Tylna opona VEE RUBBER

: 21 marca 2011, 23:02
autor: bambosz99
Koledzy mam pytanie odnośnie tylnej opony:
Ja u siebie posiadam oponę Vee Rubber 130/90-15 66S (4807)
Co myślicie o takiej oponie? (może jakieś opinie)
Opona wygląda dobrze żadnych pęknięć, tylko naturalne ślady zużycia i nie chciał bym się wpędzać w koszty.

Re: Tylna opona VEE RUBBER

: 21 marca 2011, 23:35
autor: EDDIE
Jaka jest głębokość bieżnika na szczycie opony? Jaka jest data produkcji opony?

Re: Tylna opona VEE RUBBER

: 21 marca 2011, 23:49
autor: -waldi-
EDDIE pisze:Jaka jest data produkcji opony?
bambosz99 pisze:(4807)

Re: Tylna opona VEE RUBBER

: 22 marca 2011, 21:35
autor: bambosz99
-waldi- pisze:
EDDIE pisze:Jaka jest data produkcji opony?
bambosz99 pisze:(4807)
Dokładnie taka, (sorki za mało czytelny post)

Głębokości nie zmierzyłem :frustrated: A jaka jest minimalna głębokość która dyskwalifikuje oponę? (może trochę banalne pytanie :oops: )

A co myślicie o samym rozmiarze opony? Czy będzie to miało jakiś bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo i komfort jazdy?

Re: Tylna opona VEE RUBBER

: 22 marca 2011, 21:37
autor: Pixa
Co do samego rozmiaru to nie wiem, ale data produkcji to prawie 2008 rok, wiec spokojnie mozna na niej latac. Ja w tym sezonie opony akurat zmieniam, no ale moje maja zdaje sie juz 11 (!) lat i strach troche na nich jezdzic.

Re: Tylna opona VEE RUBBER

: 22 marca 2011, 21:54
autor: Qbeł
Wg teorii opona nie powinna być starsza niż pięć lat.Min głebokośc bieżnika powinna być 1,5 mm ponad znacznik.750-ka wg instrukcji powinna mieć 140/90-15.
Ja do tej pory latałem na Continentalu 10-letnim z doskonałym bieżnikiem w rozmiarze 150/90 , ale zmieniłem ponieważ zrobiło sie jajo z boku opony.
Pomimo innego rozmiaru niż jest w serwisówce jeździło mi się dobrze i taka oponę również założyłem.
Jeżeli bieżnik masz głęboki , dobrze Ci się moto prowadzi(koleiny , winkle)to jest OK. Nie wpędzaj sie w koszty.
No , może od tyłu patrząc moto lepiej :wink: wygląda na 150 niz 130 , ale to kwestia uznania

Re: Tylna opona VEE RUBBER

: 22 marca 2011, 22:06
autor: bambosz99
Qbeł pisze:Wg teorii opona nie powinna być starsza niż pięć lat.
:shock: w zakładzie koleś powiedział że na oponach można do 10 lat śmigać jak bieżnik zdrowy?
Tak jak napisałem wyżej wizualnie nie mam się do czego doczepić. Jedyna rzecz jaką zauważyłem to że czasami tak dziwnie d...ą mi majtneło. Ale pewności nie mam czy to jakaś nierówność na drodze, czy coś innego. Dopiero jak porównałem rozmiar mojej oponki z tym zalecanym to pomyślałem że może to jest przyczyną.
Sprawdzę jeszcze ten bieżnik.

Re: Tylna opona VEE RUBBER

: 22 marca 2011, 22:10
autor: TOM
to co mnie sie ubzdurało , że 160/80- 15 mozna wsadzic na tył?

Re: Tylna opona VEE RUBBER

: 22 marca 2011, 22:22
autor: Qbeł
bambosz99 pisze: :shock: w zakładzie koleś powiedział że na oponach można do 10 lat śmigać jak bieżnik zdrowy?
http://www.oponeo.pl/artykul/wiek-opony-poradnik
Ja śmigałem na swojej przestarzałej oponie dwa sezony , dopóki nie wyskoczyło jajo. I w okolicach 140/h czesto o niej myslałem. :grin:
Tak czy siak i tak w tym sezonie bym zmienił :rock:
To na czym jeździsz jest Twoje :rock:

Re: Tylna opona VEE RUBBER

: 22 marca 2011, 22:25
autor: Pixa
bambosz99 pisze: :shock: w zakładzie koleś powiedział że na oponach można do 10 lat śmigać jak bieżnik zdrowy?
.
10 to juz absolutna granica jak dla mnie. Moim zdaniem mozna z czystym sumieniem wymieniac jak opona ma wiecej jak 8 lat.

Re: Tylna opona VEE RUBBER

: 22 marca 2011, 22:25
autor: Qbeł
Synu pisze:to co mnie sie ubzdurało , że 160/80- 15 mozna wsadzic na tył?
Taka też się zmieści pomiedzy ramionami wahacza(mniejszy balon).Podobno i 170 wchodzi na styk.

Re: Tylna opona VEE RUBBER

: 22 marca 2011, 22:47
autor: bambosz99
Qbeł pisze:
bambosz99 pisze: :shock: w zakładzie koleś powiedział że na oponach można do 10 lat śmigać jak bieżnik zdrowy?
http://www.oponeo.pl/artykul/wiek-opony-poradnik
Ja śmigałem na swojej przestarzałej oponie dwa sezony , dopóki nie wyskoczyło jajo. I w okolicach 140/h czesto o niej myslałem. :grin:
Tak czy siak i tak w tym sezonie bym zmienił :rock:
To na czym jeździsz jest Twoje :rock:
Może ten pan z zakładu wulkanizacyjnego sugerował się tym na jakich oponach jeżdżą jego klienci :mrgreen:
Tak czy siak wiek tej opony nie jest przeszkodą do tego żeby dalej na niej śmigać.
Co do rozmiaru to wyczytałem na forum (ale nie pamietam dokładnie gdzie) że 170/90 to przesada i jeździć się na tym nie da.
Jak na 150/90 nie czuje się różnicy to na 130/90 też powinno być dobrze.
Jak bieżnik jest wystarczająco głęboki to zostaje, tylko będę musiał jeszcze z tym majtaniem poeksperymentować.

Re: Tylna opona VEE RUBBER

: 22 marca 2011, 23:23
autor: meteor
Pixa pisze:Taka też się zmieści pomiedzy ramionami wahacza(mniejszy balon).Podobno i 170 wchodzi na styk.
Potwierdzam, mam na tył 170/80, wygląda fajnie, dobrze się prowadzi w zakrętach.

Re: Tylna opona VEE RUBBER

: 23 marca 2011, 19:58
autor: bambosz99
Taternik pisze:170/80/15 ale nie polecam
Taternik pisze:Chodzi dokładnie o komfort jazdy.Motocykl gorzej się zachowuje na nierównościach a szczególnie zle w zakrętach
meteor pisze:
Pixa pisze:Taka też się zmieści pomiedzy ramionami wahacza(mniejszy balon).Podobno i 170 wchodzi na styk.
Potwierdzam, mam na tył 170/80, wygląda fajnie, dobrze się prowadzi w zakrętach.
No to mamy dwie skrajnie różne opinie :mrgreen:

Re: Tylna opona VEE RUBBER

: 23 marca 2011, 20:02
autor: meteor
Nie miałem porównania z inną oponą, ale właśnie czekam na Metzelera 140/90 więc napiszę jak wymienię ;)