Regulacja składu mieszanki
- ALBINERO
- Posty: 1091
- Rejestracja: 21 marca 2011, 19:55
- Motocykl: Yamaha Virago XV1000
- Lokalizacja: Wrocław/UK
- Wiek: 58
- Status: Offline
Regulacja składu mieszanki
Mam pytanie tak jak w temacie . Jeżeli wkręcam śrubę od regulacji składu mieszanki to robię ją uboższą czy bogatszą ?.Często czytam masz za ubogą mieszankę lub za bogatą !. Więc jak to regulować.
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Regulacja składu mieszanki
Wkręcanie zmniejsza dawkę emulsji (powietrza i paliwa). Zakładając że przepustnica jest minimalnie uchylona to wkręcanie zuboża, wykręcanie wzbogaca.ALBINERO pisze:Jeżeli wkręcam śrubę od regulacji składu mieszanki to robię ją uboższą czy bogatszą ?
- okulczyk
- Posty: 82
- Rejestracja: 15 lutego 2010, 12:42
- Motocykl: xv920RJ xv500K
- Lokalizacja: Łowicz
- Wiek: 38
- Status: Offline
Re: Regulacja składu mieszanki
Napisałeś również że te śruby to "może coś robią do 3 tyś" - dlaczego tylko do 3, jak to wygląda później?
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Regulacja składu mieszanki
później praktycznie całość już jest zasysana przez dyszę główną
- ALBINERO
- Posty: 1091
- Rejestracja: 21 marca 2011, 19:55
- Motocykl: Yamaha Virago XV1000
- Lokalizacja: Wrocław/UK
- Wiek: 58
- Status: Offline
Re: Regulacja składu mieszanki
Zamówiłem 2 zestawy do gażników z USA. Jak przyjdą to powymieniam je. Jest jakeiś średnie ustawienie od którego trzeba zacząć ,np. wykręć 3 obroty i wtedy reguluj .
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Regulacja składu mieszanki
średniego ustawienia nie ma, ogólnie ciężko się je reguluje :/
zakładając że poziom paliwa OK, dysze i iglice OK to:
Zacznij od ustawienia minimalnego otwarcia przepustnicy tylnego cylindra tak by pod światło było coś widać.
Wkręty ustaw: przedni na 1,5 obrotu, tył na 3,5 obrotu.
Odpal moto, jak za niskie obroty to podkręć przy prawym gaźniku, podłącz wakuometr i sprawdź różnice między cylindrami, duże odchylenia między cylindrami skoryguj śrubą od synchronizacji.
Ustaw obroty na 950 - 1050 sprawdź czy cylindry równo palą i oczywiście jak wyglądają podciśnienia między nimi.
Jeżeli w trakcie zmniejszania obrotów zauważysz że przedni przestał palić a tył chodzi sprawdź czy nie za bardzo masz wkręcony ogranicznik przepustnicy tylnego cylindra, i to on napędza....
Przypuszczalnie braknie Ci regulacji na synchro ale niektórzy ratują się podkręcając ogranicznik przepustnicy tylnego cylindra - potem odbija się to przy 2-3 tyś. nierówną pracą i "pulsowaniem" przy stałej prędkości - ale bieg jałowy jest OK
staraj się tak ustawić śrubę od synchro by nie było luzu między gaźnikami i lewa przepustnica nie opierała się zbytnio o ogranicznik no i podciśnienia gaźników były jak najbardziej zbliżone.
jak to zrobisz to jazda i po dłuższej trasie sprawdź świece, dokonujesz korekty wkrętami
Sprawdź też na 4 lub 5 biegu przy 2,5tyś obr i stałej prędkości czy nie pulsuje i nie zarzuca świec.
to taki mój patencik na te gaźniki i skrótowo opisany, każdy ma swój...
Najlepszy do tego jest analizator spalin jak masz możliwość i oczywiście oddzielne wydechy z każdego cylindra.
zakładając że poziom paliwa OK, dysze i iglice OK to:
Zacznij od ustawienia minimalnego otwarcia przepustnicy tylnego cylindra tak by pod światło było coś widać.
Wkręty ustaw: przedni na 1,5 obrotu, tył na 3,5 obrotu.
Odpal moto, jak za niskie obroty to podkręć przy prawym gaźniku, podłącz wakuometr i sprawdź różnice między cylindrami, duże odchylenia między cylindrami skoryguj śrubą od synchronizacji.
Ustaw obroty na 950 - 1050 sprawdź czy cylindry równo palą i oczywiście jak wyglądają podciśnienia między nimi.
Jeżeli w trakcie zmniejszania obrotów zauważysz że przedni przestał palić a tył chodzi sprawdź czy nie za bardzo masz wkręcony ogranicznik przepustnicy tylnego cylindra, i to on napędza....
Przypuszczalnie braknie Ci regulacji na synchro ale niektórzy ratują się podkręcając ogranicznik przepustnicy tylnego cylindra - potem odbija się to przy 2-3 tyś. nierówną pracą i "pulsowaniem" przy stałej prędkości - ale bieg jałowy jest OK
staraj się tak ustawić śrubę od synchro by nie było luzu między gaźnikami i lewa przepustnica nie opierała się zbytnio o ogranicznik no i podciśnienia gaźników były jak najbardziej zbliżone.
jak to zrobisz to jazda i po dłuższej trasie sprawdź świece, dokonujesz korekty wkrętami
Sprawdź też na 4 lub 5 biegu przy 2,5tyś obr i stałej prędkości czy nie pulsuje i nie zarzuca świec.
to taki mój patencik na te gaźniki i skrótowo opisany, każdy ma swój...
Najlepszy do tego jest analizator spalin jak masz możliwość i oczywiście oddzielne wydechy z każdego cylindra.
- ALBINERO
- Posty: 1091
- Rejestracja: 21 marca 2011, 19:55
- Motocykl: Yamaha Virago XV1000
- Lokalizacja: Wrocław/UK
- Wiek: 58
- Status: Offline
Re: Regulacja składu mieszanki
No to mam następny problem . Pod lewą pokrywą przy zbiorniku znajduje się coś co wygląda na EGR . Jest nie podłączony a rurki które wychodzą z króćców przy gażniku nie są nigdzie podłączone bo są zaślepione.Czyli podciśnienia odłączone. Pod zbiornikiem znalazłem przewód z trójnikiem chyba ma taką samą średnice jak te od podciśnienia z króćców od gażnika.Odkryłem też że brak jest wkładu filtra paliwa. Sruby do regulacji składu mieszanki były wykręcone na 2.75 i 3.0.Dodam że to gażniki HITACHI.
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Regulacja składu mieszanki
EGR na pewno nie masz bo to układ zawracania spalin na ssanie
co najwyżej APS (są inne nazwy tego) czyli układ rozrzedzania spalin poprzez zasysanie do kolektora wydechowego powietrza. Jezeli masz cienkie rureczki przy cylindrach idące w stronę wydechu to masz ten system.
zrób zdjęcie tego pomyśli się
co najwyżej APS (są inne nazwy tego) czyli układ rozrzedzania spalin poprzez zasysanie do kolektora wydechowego powietrza. Jezeli masz cienkie rureczki przy cylindrach idące w stronę wydechu to masz ten system.
zrób zdjęcie tego pomyśli się
te wkręty dla tych gaźników są ustawiane indywidualnie więc spróbuj i z takim ustawieniemALBINERO pisze:Sruby do regulacji składu mieszanki były wykręcone na 2.75 i 3.0
- ALBINERO
- Posty: 1091
- Rejestracja: 21 marca 2011, 19:55
- Motocykl: Yamaha Virago XV1000
- Lokalizacja: Wrocław/UK
- Wiek: 58
- Status: Offline
Re: Regulacja składu mieszanki
Mam coś takiego , piszą że jest to zawór EGR . Zawór recyrkulacji spalin.
http://cgi.ebay.co.uk/YAMAHA-VIRAGO-XV7 ... 1e6205dcce
http://cgi.ebay.co.uk/YAMAHA-VIRAGO-XV7 ... 1e6205dcce
- kyller
- Posty: 2198
- Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
- Motocykl: pożyczony XV1000
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Regulacja składu mieszanki
waldi bardzo dobrze opisał regulacje
dodam tylko ze zawsze jak gdyby "brakuje" zakresu na śrubie do synchronizacji
i defacto trzeba to podniesc na ograniczniku ale da rade tak to ustawic żeby nie było pulsowania
kwestia ilości prób
dodam tylko ze zawsze jak gdyby "brakuje" zakresu na śrubie do synchronizacji
i defacto trzeba to podniesc na ograniczniku ale da rade tak to ustawic żeby nie było pulsowania
kwestia ilości prób
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Regulacja składu mieszanki
tak da radę ratując się wkrętami wolnych tylko po czasie zaś wszystko się "rozjedzie" lub.... regenerując dźwignie łączące przepustnice - zamiast rolki dałem łożysko i gitara
pozaślepiaj przewody podciśnieniowe idące od króćców i będzie OK - nie zmienia to parametrów silnika tylko obniża toksyczność spalin
to żle piszą...ALBINERO pisze:Mam coś takiego , piszą że jest to zawór EGR
pozaślepiaj przewody podciśnieniowe idące od króćców i będzie OK - nie zmienia to parametrów silnika tylko obniża toksyczność spalin
- ALBINERO
- Posty: 1091
- Rejestracja: 21 marca 2011, 19:55
- Motocykl: Yamaha Virago XV1000
- Lokalizacja: Wrocław/UK
- Wiek: 58
- Status: Offline
Re: Regulacja składu mieszanki
Dzięki to dobra wiadomość . Bałem się przez brak podłączenia tego ustroistwa nie będzie miał wolnych obrotów.Czy ktoś miał do czynienia z metodą do czyszczenia (mycia) ULTRASONIC .Ponoć idealnie czyści gażniki i nie tylko.
[ Dodano: Nie Kwi 03, 2011 11:05 pm ]
Założyłem nowy KIT do gażników , jest lepiej ale miałem wielkie problemy z ustawieniem poziomu paliwa w komorze pływakowej. Albo wogóle nie dostawał paliwa albo go przelewał. Nie byłem w stanie wyregulować tego zgodnie z poziomem który podaje książka. Ustawiłem średnio. Nie zalewa go , ale też nie jest go tyle co powinno( chyba). Sprawdzę jak wyjadę na drogę . Próby odbyły się jedynie na podwórku do 2 biegu max.
[ Dodano: Nie Kwi 03, 2011 11:05 pm ]
Założyłem nowy KIT do gażników , jest lepiej ale miałem wielkie problemy z ustawieniem poziomu paliwa w komorze pływakowej. Albo wogóle nie dostawał paliwa albo go przelewał. Nie byłem w stanie wyregulować tego zgodnie z poziomem który podaje książka. Ustawiłem średnio. Nie zalewa go , ale też nie jest go tyle co powinno( chyba). Sprawdzę jak wyjadę na drogę . Próby odbyły się jedynie na podwórku do 2 biegu max.
-
- Posty: 208
- Rejestracja: 08 listopada 2009, 22:19
- Motocykl: virago xv 1000
- Lokalizacja: międzyrzecz
- Wiek: 39
- Status: Offline
Re: Regulacja składu mieszanki
witam wszystkich forumowiczów mam mały problem ze śrubą do regulacji powietrza (wzbogacania mieszanki paliwa) a mianowicie chciałem minimalnie zmniejszyć mieszankę i zrobił się problem po ruszeniu ta śrubką zaczeło pokazywać się paliwo w miejscu regulacji tej śrubki gdzieś jest nieszczelne proszę o pomoc a nie mogę całkowicie wykręcić tej śrubki yamaha xv 1000 1988r Gaźniki Hitachi HSC 40
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Regulacja składu mieszanki
musisz ją wykręcić, wewnątrz jest sprężynka, mała podkładka i o-ring i jego wymień
- ALBINERO
- Posty: 1091
- Rejestracja: 21 marca 2011, 19:55
- Motocykl: Yamaha Virago XV1000
- Lokalizacja: Wrocław/UK
- Wiek: 58
- Status: Offline
Re: Regulacja składu mieszanki
Po wymianie zestawu naprawczego gaźników moja maszyna hula
- Bynio
- Posty: 1300
- Rejestracja: 05 czerwca 2011, 18:21
- Motocykl: XVS 1300 2007r.
- Lokalizacja: Kutno
- Wiek: 58
- Status: Offline
Re: Regulacja składu mieszanki
A co wchodzi w ten zestaw naprawczy ? jakie elementy ?
Umiarkowane spożywanie alkoholu nie jest szkodliwe nawet w duzych ilościach
-
- Posty: 208
- Rejestracja: 08 listopada 2009, 22:19
- Motocykl: virago xv 1000
- Lokalizacja: międzyrzecz
- Wiek: 39
- Status: Offline
Re: Regulacja składu mieszanki
witam oring wymieniony ale kicha w tłumnik na tylnim garku orig także wymieniałem w gazniku od tylniego
garka dodam tylko ze jakis czas temu może z dwa tygodnie temu zmniejszałem poziom paliwa bo cały czas miałem okopconą na czarno swiecę może teraz jest zamały
garka dodam tylko ze jakis czas temu może z dwa tygodnie temu zmniejszałem poziom paliwa bo cały czas miałem okopconą na czarno swiecę może teraz jest zamały
- ALBINERO
- Posty: 1091
- Rejestracja: 21 marca 2011, 19:55
- Motocykl: Yamaha Virago XV1000
- Lokalizacja: Wrocław/UK
- Wiek: 58
- Status: Offline
Re: Regulacja składu mieszanki
W skład tego zestawu wchodzi to co jest na tej fotce
http://www.ebay.co.uk/itm/2-YAMAHA-84-8 ... 2eb8363f22
http://www.ebay.co.uk/itm/2-YAMAHA-84-8 ... 2eb8363f22
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Regulacja składu mieszanki
tylko trochę drogie ja płaciłem za to samo 24,9$ALBINERO pisze:W skład tego zestawu wchodzi to co jest na tej fotce
http://www.ebay.co.uk/itm/2-YAMAHA-84-8 ... 2eb8363f22
-
- Posty: 208
- Rejestracja: 08 listopada 2009, 22:19
- Motocykl: virago xv 1000
- Lokalizacja: międzyrzecz
- Wiek: 39
- Status: Offline
Re: Regulacja składu mieszanki
A jednak kicha nniemiałem orginalnego oringu i załozyłem troszke wiekszy i dalej cieknie wie ktos moze jakie sa wymiary tego oringu od srubki wzbogacania mieszanki paliwa
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Regulacja składu mieszanki
masz za duży poziom paliwa w gaźniku, u mnie mogę całkowicie wykręcić wkręt i nic nie poleci
-
- Posty: 208
- Rejestracja: 08 listopada 2009, 22:19
- Motocykl: virago xv 1000
- Lokalizacja: międzyrzecz
- Wiek: 39
- Status: Offline
Re: Regulacja składu mieszanki
wyjaśniam nie cieknie jak z kranu tylko jak postoi przez cała noc to śrubka robi się wilgotna od spodu ale i tak o-ring muszę wymienić na oryginalny bo dziś wykręciłem śrubkę i szlak go trafił ale po wykręceniu tez nie cieknie ale zobaczę wieczorem jak wrócę z pracy
-waldi- a może wiesz gzie mogę kupić taki o-ring bo nigdzie nie mogę znaleść
-waldi- a może wiesz gzie mogę kupić taki o-ring bo nigdzie nie mogę znaleść
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Regulacja składu mieszanki
mam cały woreczek takich, tylko muszę zmierzyć oryginał i mogę Ci podesłać
-
- Posty: 208
- Rejestracja: 08 listopada 2009, 22:19
- Motocykl: virago xv 1000
- Lokalizacja: międzyrzecz
- Wiek: 39
- Status: Offline
Re: Regulacja składu mieszanki
spoko to czekam asz pomierzysz i daj znac
- ALBINERO
- Posty: 1091
- Rejestracja: 21 marca 2011, 19:55
- Motocykl: Yamaha Virago XV1000
- Lokalizacja: Wrocław/UK
- Wiek: 58
- Status: Offline
Re: Regulacja składu mieszanki
Mak wyślę Ci tą śrubkę z oringiem , tylko przesyłka będzie trochę szła z UK. Musisz uzbroić się w cierpliwość.