Strona 4 z 5

Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?

: 12 grudnia 2011, 23:54
autor: kris2k
Teoretycznie dlawiona do 27KM powinna polecieć 120, 34KM 140, 46 160. A w praktyce różnie to bywa, wszystko zależy w jakim stanie jest silnik, ile już koników z niego ucieklo, od warunków na drodze - pod górkę, z górki, z wiatrem czy pod wiatr, od wagi jezdzcaitp itd

Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?

: 28 stycznia 2012, 10:33
autor: m3e30
po co ci większa moc ? To nie ścigacz. lepiej kup wyższą pojemnosc nowy motor

Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?

: 02 lutego 2012, 03:45
autor: allman1
Jak mi tak mój mechanik poradził, to chciałem w pysk mu dać. Ale był większy i miał klucz w kieszeni... Jak to? Sprzedać moją 535, na którą tak długo zbierałem, której tak długo szukałem, i kupić inną z większymi cyckami? Never!!!

Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?

: 02 lutego 2012, 16:47
autor: toooomelo
allman1 pisze: Sprzedać moją 535, na którą tak długo zbierałem, której tak długo szukałem, i kupić inną z większymi cyckami? Never!!!
Jestem "ZA"! :bravo:

Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?

: 02 marca 2012, 21:44
autor: yogi78
Odzyskanie pełnej mocy 34kw nie jest znowu takie karkołomne.
Trzeba tylko wymienić trochę części w zależności jaką się ma moc silnika (20, 25, 32 kW).
Poniżej link do strony:
http://www.yamaha-motor-service.de/frei ... XV535.html
wydaje się, że informacje w niej zawarte są wiarygodne.

Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?

: 03 marca 2012, 08:32
autor: toooomelo
A mógłby ktoś tę tabelkę przetłumaczyć?
Słownictwo techniczne kompletnie mi obce, a informacje wydają się ciekawe.

Umbauart Ersatzteil Nr.

Nockenwelle
Nockenwelle
Ansaugstutzen, links
Ansaugstutzen, rechts
Hauptdüse
Beschreibung

Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?

: 03 marca 2012, 12:18
autor: yogi78
Chodzi o:
wałki rozrządu,
króćce ssące,
dysze w gaźnikach.
Jak sobie wygoooglasz po kodzie materiału to znajdziesz odpowiedz.

Zachęcam do kliknięcia na "Teilegutachten" otworzy się pełna specyfikacja i dokładny opis sposobu dławienia silnika.

Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?

: 05 marca 2012, 01:27
autor: teodor2424
koledzy chociaż już nie śmigam 535 a BT1100 szczerze polecam tym którzy mają zdławioną 535 do uzyskania z niej pełnej mocy, frajda niesamowita z małego nakładu finansowego i czasowego :)

Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?

: 05 marca 2012, 16:46
autor: toooomelo
teodor2424 pisze:... uzyskania z niej pełnej mocy, frajda niesamowita z małego nakładu finansowego...
Kiedyś wspominałeś, że kosztowało Cię to ok. 1000 zł, więc raczej to spory wydatek :?

Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?

: 04 maja 2013, 13:47
autor: teodor2424
Toooomelo odpisze na twój post sprzed roku, koszt calkowity z wieloma częściami był takowy, same walki to ok 200zl no i może nowe dysze ok r i40zl to wszystko.
A co do pytań C.Nemo sluchaj kolego nie pamiętam dokładnie jak wymienialem po kolei waleczki ale wiem ze nic się nie poprzdstawialo w rozrzadzie, łańcuszek zdjalem normalnie po odkreceniu napinacza i zawiesilem na drucie żeby nie spadł, i pamiętam ze kiler mi mówił ze nic się nie przestawi jak lancuch nie spadnie w dol.
A żeby dokrecic walki gdzieś blokowalem ale nie pamiętam gdzie i czym.

Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?

: 04 maja 2013, 13:54
autor: Cpt. Nemo
teodor2424 pisze: A co do pytań C.Nemo sluchaj kolego nie pamiętam dokładnie jak wymienialem po kolei waleczki ale wiem ze nic się nie poprzdstawialo w rozrzadzie, łańcuszek zdjalem normalnie po odkreceniu napinacza i zawiesilem na drucie żeby nie spadł, i pamiętam ze kiler mi mówił ze nic się nie przestawi jak lancuch nie spadnie w dol.
A żeby dokrecic walki gdzieś blokowalem ale nie pamiętam gdzie i czym.
Dzieki za wyjasnienia, wyglada ze u nas tylko Ty jeden tak odblokowales :)
No dobra pomysle nad tym jak odkrecic i przykrecic :) Chyba ze sie okaze iz lancuszki juz dobiegaja zywota i trzeba bedzie je tez wymieniac.
Ale na wszelki wypadek zapytam raz jeszcze i tu:
Ktos zmienial walki rozrzadu w Virago 535 w opisany powyzej sposob ?

Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?

: 04 maja 2013, 13:59
autor: 2007XV1700
kyller?

Re: Odp: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how m

: 04 maja 2013, 21:46
autor: Cpt. Nemo
1986XV1000 pisze:kyller?
Ta, tylko on od lutego na Forum nie bywa...

Wysłano via Tapatalk z Androida.

Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?

: 04 maja 2013, 23:09
autor: 2007XV1700
a ktoś ma z min kontakt?

Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?

: 05 maja 2013, 09:14
autor: toooomelo
Nemo!
Jak pójdziesz do garażu wymieniać wałki rozrządu, to nie zapomnij wziąć aparatu fotograficznego! ;)

Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?

: 05 maja 2013, 09:39
autor: Cpt. Nemo
toooomelo pisze:Nemo!
Jak pójdziesz do garażu wymieniać wałki rozrządu, to nie zapomnij wziąć aparatu fotograficznego! ;)
Postaram sie nie zapomniec :)
Narazie mam inny problem z zanikiem iskry na przednim garnku.
Zostaly mi do sprawdzenia/znalezienia impulsatory lub modul zaplonowy sprawdzenie/naprawa/znalezienie.
Jak to zrobie to dopiero sie wezme za wymiane walkow.

Widze ze tak jak ja zaczynasz miec ochote na pelne oddlawienie :)

Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?

: 05 maja 2013, 10:43
autor: toooomelo
Cpt. Nemo pisze:Widze ze tak jak ja zaczynasz miec ochote na pelne oddlawienie :)
Sam nie wiem!
Żeby się za to wziąć, musiałbym mieć 100% dowód, że moto jest dławione. Bo na razie wszystko wskazuje, że Viśniówka jest już oddławiona :wink:
W sumie to mam jeden dowód na od dławienie - w dowodzie rejestracyjnym jest jak wół napisane 34 kW :D

Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?

: 05 maja 2013, 10:51
autor: wiewiur
toooomelo pisze:
Cpt. Nemo pisze:Widze ze tak jak ja zaczynasz miec ochote na pelne oddlawienie :)
Sam nie wiem!
Żeby się za to wziąć, musiałbym mieć 100% dowód, że moto jest dławione. Bo na razie wszystko wskazuje, że Viśniówka jest już oddławiona :wink:
W sumie to mam jeden dowód na od dławienie - w dowodzie rejestracyjnym jest jak wół napisane 34 kW :D
nie wiem, czy w tym roku BP organizuje motocyklowe niedziele, ale jak co to mają tam hamownie i można sobie sprawdzić :D

Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?

: 05 maja 2013, 11:21
autor: Cpt. Nemo
toooomelo pisze: W sumie to mam jeden dowód na od dławienie - w dowodzie rejestracyjnym jest jak wół napisane 34 kW :D
A masz Brief od swojej to lepszy dowod niz nasz DR gdzie w zasadzie wpisza co chcesz :) ?

Bo co do osiaganej predkosci to z tej strony :
http://www.yamaha-motor-service.de/frei ... XV535.html
wynika ze :
20kw - 140 km/h
25kW - 145 km/h
32kW - 150 km/h
34kW - 160 km/h

I to wydaje mi sie nalezy rozumiec ze powinno byc spokojnie osiagalne nie tylko z gorki przy dobrym wietrze :)

Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?

: 14 maja 2013, 00:54
autor: Cpt. Nemo
toooomelo pisze:Nemo!
Jak pójdziesz do garażu wymieniać wałki rozrządu, to nie zapomnij wziąć aparatu fotograficznego! ;)
Walki wymienione, sa jakies tam fotki, tylko sie zastanawiam gdzie je wrzucic zeby niebawem nie zniknely :)
W skrocie.
1. Wyjalem stare walki
2.Wlozylem nowe
3. Nie ruszalem luzow zaworowych bo byly dobre, nie regulowalem gaznikow.
4. Skrecilem do kupy
5. Zapalil od pierwszego strzalu
6. Przyspieszenie w gore, predkosc max. w gore, spalanie ?

I tyle na poczatek :)

Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?

: 14 maja 2013, 22:42
autor: -waldi-
złóż pdf-a z tego , albo podeślij, poskładam i się na forum wrzuci.... albo pisz do Gliwickiego

Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?

: 09 czerwca 2013, 02:03
autor: Cpt. Nemo
Dobra, teraz moge to z pelna odpowiedzialnoscia napisac :
Wymieniac walki i nawet sie nie zastanawiac :)
Prosto latwo i przyjemnie - operacja nie trudna, a skutek cieszy i raduje.
Dokumentacja fotograficzna niebawem :)

Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?

: 15 września 2013, 15:03
autor: Cpt. Nemo
Dodatkowo spadek zuzycia paliwa o jakis litr, potwierdzone ponad trzymiesiecznymi testami :)
Teraz moge uznac ze operacja przebiegla skutecznie :) Tylko jeszcze gdzies musze wam te fotki wkleic.
Acha i nie ma sie co bac Virazek 3BR.....
Ja bym nawet powiedzial ze sa doskonale dotarte, kastracja pozwoli zbic cene i nadchodzi wlasnie pora na zmiane walkow rozrzadu.

Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?

: 23 listopada 2014, 11:30
autor: m3e30
Z tej Waszej rozpiski wynika

20kw do 25 ( kolektory)
20 do 32 (kolektory i wałki)

to tak w skrócie :motorcycle:

moja jest wydławiona na maksa czyli tyle co w brifie 20kw

dobrze a ma ktos moze wykres momentu obrotowego po przeróbkach ? i te spalanie o litr mniej tez do mnie przemawia :chopper:

Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?

: 23 listopada 2014, 13:36
autor: Cpt. Nemo
m3e30 pisze:Z tej Waszej rozpiski wynika

20kw do 25 ( kolektory)
20 do 32 (kolektory i wałki)
Nie zapominajmy o dyszach :)