Witam kolegów i koleżanki !
W związku z nadchodzącą zimą chciałbym w swojej Virago 535 zrobić szlif cylindra + oczywiście zmiana tłoka i pierścieni.
Powodem tej naprawy jest słabe sprężanie w granicach 8 atmosfer na obu cylindrach. po próbie olejowej było około 12/13
Oto moje pytania :
1.12 atmosfer po próbie olejowej mówi ze w dalszym ciągu jest trochę za mało czyli gniazda zaworowe i zawory do wymiany również ? dodam ze jak kupiłem swoją yamahę to miała wydech całkowicie pozbawiony bebechów, puszki też. Czy to mogło spowodować wypalenie gniazd ?
2.Czy ktoś może mi doradzić gdzie mogę zakupić nowy tłok i pierścienie ? (jeszcze dokładnie nie wiem jaki mam wymiar jak rozbiorę cylindry dam znać o dokładnych wymiarach ale przypuszczam ze nie maiła jeszcze żądnego szlifu) ewentualnie czy tłoki z innych pojazdów/motocykli pasują do Virago ?
3 Koszta : szlifu, tłoka i pierścieni, gniazd zaworowych i samych zaworów?
4. Czy ktoś zna dobrą szlifiernię we Wrocławiu ?
Dodam ze chciałbym zrobić wszystko tak jak należy, za wszelakie porady z góry dziękuję
pozdr
Szlifowanie cylindra virago 535
- Katatonia
- Posty: 153
- Rejestracja: 06 marca 2011, 10:28
- Motocykl: Virago 535
- Lokalizacja: Z piekła rodem
- Wiek: 36
- Status: Offline
Szlifowanie cylindra virago 535
Night Is The New Day !
- vinny
- Posty: 1107
- Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
- Motocykl: xv 750 92 4FY
- Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
- Status: Offline
Re: Szlifowanie cylindra virago 535
Ciśnienie w cylindrach sprawdzasz przy otwartej przepustnicy (gaz do dechy) i powinno wynosić 10,5 atm , jeżeli nie otworzysz przepustnicy to pomiar może oscylować około 8 atm . Jeżeli masz 8 przy otwartej przepustnicy to za mało . 12 przy próbie olejowej wskazuje że gniazda i zawory są ok . Robić remont silnika tylko dlatego , że jest małe ciśnienie to lekka przesada (bo może to być błędny pomiar) jak moto odpala , nie bierze oleju , to nie trzeba robić dziury w całym .
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
- Katatonia
- Posty: 153
- Rejestracja: 06 marca 2011, 10:28
- Motocykl: Virago 535
- Lokalizacja: Z piekła rodem
- Wiek: 36
- Status: Offline
Re: Szlifowanie cylindra virago 535
przepustnica był odkręcona na maxa i było 8atm ale powtórzę bo może coś mi umknęło.
Night Is The New Day !
- kyller
- Posty: 2198
- Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
- Motocykl: pożyczony XV1000
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Szlifowanie cylindra virago 535
no katatonia
z grubej rury walisz
tłok nadwymiar 77 ojro x 2= 154 ojro
komplet pierscieni 41 ojro x2= 82 ojro
razem circa 1000 zyli
+ dwie usczelki pod głowice 200 zyli
=1200
do tego nie licze juz reszty uszczelek
odpuść sobie
no ale kto bogatemu zabroni wtedy do mnie zadzwoń
z grubej rury walisz
tłok nadwymiar 77 ojro x 2= 154 ojro
komplet pierscieni 41 ojro x2= 82 ojro
razem circa 1000 zyli
+ dwie usczelki pod głowice 200 zyli
=1200
do tego nie licze juz reszty uszczelek
odpuść sobie
no ale kto bogatemu zabroni wtedy do mnie zadzwoń
- radar64
- Posty: 525
- Rejestracja: 15 sierpnia 2008, 18:03
- Motocykl: VTX 1300
- Lokalizacja: w-wa/N.Iwiczna
- Wiek: 59
- Status: Offline
Re: Szlifowanie cylindra virago 535
"krótko i wezłowato" jak to mawiał mój szef "we wojsku".I za to Cię kyller lubię,a stwierdzenie"pudrem syfu nie wyleczysz" weszło do kanonu mojej mowy technicznej.Są sprawy których głaskaniem nie załatwisz.Kyller a ty czasem pieców gazowych nie naprawiasz?Chłopaki od Wolfa każą moi kupić cały zespół wodny za 80 ojro zamiast membrany za 15 zyla...pozdro dla wszystkich technicznych