inny profil opony

Dodatki i przeróbki do Virago
Awatar użytkownika
do-cent
Posty: 35
Rejestracja: 29 kwietnia 2011, 20:43
Motocykl: xv535
Lokalizacja: Słupsk
Wiek: 42
Status: Offline

inny profil opony

Post autor: do-cent »

Próbował ktoś zakladać do tyłu oponę o niższym profilu?Generalnie chodzi mi o wygląd bo ta bańka z tyłu średnio wygląda i chciałbym zmienić właśnie na niższy profil tak ok 50-60 może.W ogóle w rozmiarze 15 są w sprzedaży takie gumy, bo szukałem ale średnio z wynikiem tych poszukiwań?
lubię prawdę szczerą, bo nie lubie gdy ktoś kłamie, służę pomocą nie na każde zawołanie...........
Awatar użytkownika
Mocho
Posty: 639
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 21:33
Motocykl: virago xv250 '93
Lokalizacja: pod Kielcami ;)
Wiek: 33
Kontakt:
Status: Offline

Re: inny profil opony

Post autor: Mocho »

nie żebym się czepiał, ale z niższym profilem opony prześwit się jeszcze zwiększy i to też nie będzie chyba jakoś super wyglądać, ale to oczywiście kwestia gustu ;)
moje wypowiedzi wyrażają moje poglądy na różne sprawy, masz prawo się z nimi nie zgadzać a ja mam prawo mieć to w d...
Obrazek
Awatar użytkownika
do-cent
Posty: 35
Rejestracja: 29 kwietnia 2011, 20:43
Motocykl: xv535
Lokalizacja: Słupsk
Wiek: 42
Status: Offline

Re: inny profil opony

Post autor: do-cent »

właśnie o to mi też chodzi bo planuję od razu zmniejszenie prześwitu
lubię prawdę szczerą, bo nie lubie gdy ktoś kłamie, służę pomocą nie na każde zawołanie...........
Awatar użytkownika
TOM
Posty: 1434
Rejestracja: 18 sierpnia 2008, 00:47
Motocykl: pies..zły - BT 1100
Lokalizacja: Skierniewice
Wiek: 45
Kontakt:
Status: Offline

Re: inny profil opony

Post autor: TOM »

do-cent pisze:właśnie o to mi też chodzi bo planuję od razu zmniejszenie prześwitu
jak sfinalizujesz zapodaj foto.
SYNU coś Ty qrwa zrobił !!!
Awatar użytkownika
do-cent
Posty: 35
Rejestracja: 29 kwietnia 2011, 20:43
Motocykl: xv535
Lokalizacja: Słupsk
Wiek: 42
Status: Offline

Re: inny profil opony

Post autor: do-cent »

jak znajdę oponkę w ty rozmiarze na pewno się podzielę doświadczeniami
lubię prawdę szczerą, bo nie lubie gdy ktoś kłamie, służę pomocą nie na każde zawołanie...........
Awatar użytkownika
Schwartzu
Posty: 1805
Rejestracja: 23 kwietnia 2009, 21:03
Motocykl: XV535'99, BMWR1100RT
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 39
Status: Offline

Re: inny profil opony

Post autor: Schwartzu »

Pytam jako laik:

Jakie są odczuwalne różnice między oponami o różnym profilu jeśli chodzi o oponę na tył, a jakie na przód?

Pytam w związku z poszukiwaniem opon do Nomada. Założenie jest takie, że mam z tyłu felgę 16 cali, a profil fabrycznej opony to 170/70B16.
Jakie będą różnice gdy założy się (czy w ogóle da się założyć i od czego może to zależeć?) oponę o profilu:
A. 160/80 B 16
B. 180/65 B 16
C. 180/60 R 16 (czy różnica między oponą radialną "R" a diagonalną "B" jest istotna? )
"Without Contraries is no progression. Attraction and Repulsion, reason and Energy, Love and Hate, are necessary to Human existence."
W. Blake
podbiel
Posty: 1639
Rejestracja: 05 czerwca 2010, 14:09
Motocykl: virago xv750 '95
Status: Offline

Re: inny profil opony

Post autor: podbiel »

Opona diagonalna opasana "B"
Nitki jej kordu ułożone są pod kątem mniejszym, niż kąt prosty w stosunku do linii bieżnika.
Jest to opona o prostej budowie i dużej odporności na czynniki zewnętrzne, dzięki czemu świetnie sprawdza się na bezdrożach.
Konstrukcja opony diagonalnej pozwala na poruszanie się z prędkością maksymalną 240 km/h.
Bardzo często spotykana w motocyklach typu Chopper, Cruiser, Enduro.
Jej dodatkowa warstwa kordu wzmacnia oponę i zapewnia mniejsze odkształcenia oraz niższą temperaturę pracy.
Im mniejsze odkształcenia, tym mniejsze tarcie w strukturze a co za tym idzie mniejsza temperatura pracy i większa stabilność.
Opona radialna "R"
Nitki kordu w konstrukcji opony radialnej ułożone są promieniście.
Dla stabilności opasana jest ona dookoła dodatkową warstwą kordu zaraz pod bieżnikiem.
Tak zaprojektowana opona nadaje się idealnie do użytku w najszybszych, ciężkich motocyklach.
Dzięki dodatkowemu opasaniu, zmniejsza się tarcie wewnątrz konstrukcji opony a zarazem ogumienie to staje się bardziej odporne na wzrost temperatury oraz niesamowitą siłę odśrodkową, towarzyszącą bardzo szybkiej jeździe.
Sposób jej wykonania wspaniale nadaje się do użytkowania przez właścicieli szybszych maszyn.
Wychodzi że opona B będzie bardziej twarda na bokach co sprawi mniejszy komfort. inna temperatura pracy.
Awatar użytkownika
leszekk
Posty: 4147
Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
Lokalizacja: mazowieckie
Status: Offline

Re: inny profil opony

Post autor: leszekk »

Co do rozmiaru - zakładając, że promień toczenia tych opon jest zbliżony do opony oryginalnej to jedno, co Ci grozi to obcieranie opony o wyższym profilu (80) o błotnik, szerszych i niższych o ... co tam masz najbliżej po bokach.
Zakładanie opony o innym profilu niż podany przez projektanta zawsze wiąże się z ryzykiem, że motocykl będzie się prowadził "dziwnie". O ile w samochodach takie zmiany są na porządku dziennym (węższe/wyższe opony na zimę na ten przykład), o tyle w motocyklu ogumienie zawsze trzeba rozpatrywać jako para (przód i tył). Zmiana rozmiaru ogumienia wiązać się może na przykład z tym, że motocykl, który dotychczas w zakrętach zachowywał się bardzo neutralnie, w pewnych warunkach zacznie się walić do środka albo przestanie dawać się skręcać. Osobiście uważam, że tego typu eksperymenty warto robić na torze, gdzie ewentualne błędy w doborze skończą się w trocinach a nie na jadącym z przeciwka TIRze
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
Awatar użytkownika
Schwartzu
Posty: 1805
Rejestracja: 23 kwietnia 2009, 21:03
Motocykl: XV535'99, BMWR1100RT
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 39
Status: Offline

Re: inny profil opony

Post autor: Schwartzu »

Dzięki za przybliżenie tematu.
Generalnie nie chce kombinować i eksperymentować z różnymi rozmiarami. Chciałem założyć tylko opony innej firmy i modelu (Metzeler Marathon), a w tych modelach nie znalazłem odpowiedniego rozmiaru na tył. Stąd te pytania...
Zdecyduje się chyba na 'fabryczne' kapcie.
"Without Contraries is no progression. Attraction and Repulsion, reason and Energy, Love and Hate, are necessary to Human existence."
W. Blake
ODPOWIEDZ