Jak podłączyć gaźnik

Tematy związane z gażnikami
Awatar użytkownika
tomik44
Posty: 1923
Rejestracja: 12 sierpnia 2011, 21:08
Motocykl: Trike bmw,virago 750
Lokalizacja: Toruń
Wiek: 65
Status: Offline

Jak podłączyć gaźnik

Post autor: tomik44 »

Mam mały problem z gaźnikiem Dellorto PHBH28BS, a mianowicie gdzie podłączyć króćce zielona strzałka . Obecnie mam wewnętrznymi króćcami (te od strony dopływu paliwa) połączone obydwa gaźniki, a na zewnętrznych są rurki nigdzie nie podłączone lecz mają ślady jakby kiedyś były na coś założone ???. Czy te zewnętrzne nie powinny być przypadkiem zaślepione (mam zbyt duże spalanie i okopcone na czarno świece)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Tomek vel Godżilla ;)
Awatar użytkownika
pisior
Posty: 5366
Rejestracja: 21 sierpnia 2009, 12:55
Motocykl: 535,1100 1500 1255
Lokalizacja: kostrzyn nad odra
Wiek: 46
Status: Offline

Re: Jak podłączyć gaźnik

Post autor: pisior »

popraw obrazki
Obrazek
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Jak podłączyć gaźnik

Post autor: -waldi- »

z czego to są gaźniki? bo mnie te króćce wyglądają jak od dozownika oleju 2T, i chyba tak jest. Czyli króćce do zaślepienia.
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
tomik44
Posty: 1923
Rejestracja: 12 sierpnia 2011, 21:08
Motocykl: Trike bmw,virago 750
Lokalizacja: Toruń
Wiek: 65
Status: Offline

Re: Jak podłączyć gaźnik

Post autor: tomik44 »

Moto Morini Excalibur ( gaźniki stosuje się w silnikach 2T i 4T), podejrzewam że powinny być dla 4T zaślepione, ale czy wewnętrzne i zewnętrzne ??
Tomek vel Godżilla ;)
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Jak podłączyć gaźnik

Post autor: -waldi- »

oglądnij gdzie prowadzą kanaliki od nich - jak w okolice przepustnicy to te zaślep, a jeżeli pod przepustnicę to mogą służyć do sterowania zaworkiem paliwa, pompką itd.. jak nie potrzebujesz, to też zaślep.
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
tomik44
Posty: 1923
Rejestracja: 12 sierpnia 2011, 21:08
Motocykl: Trike bmw,virago 750
Lokalizacja: Toruń
Wiek: 65
Status: Offline

Re: Jak podłączyć gaźnik

Post autor: tomik44 »

Dzięki -waldi- jutro spróbuję, dzisiaj zrobiło się już ciemno, dam znać o efektach ???
Tomek vel Godżilla ;)
Awatar użytkownika
tomik44
Posty: 1923
Rejestracja: 12 sierpnia 2011, 21:08
Motocykl: Trike bmw,virago 750
Lokalizacja: Toruń
Wiek: 65
Status: Offline

Re: Jak podłączyć gaźnik

Post autor: tomik44 »

Jak na razie to "zong", po zaślepieniu tych od strony ssania silnik gaśnie(po wyjęciu króćca jest pod nim dyszka-blaszka z otworkiem jak włos) , musiałem zostawić je otwarte. Natomiast te od strony dopływu paliwa zaślepiłem silnik pracuje, jutro spróbuję zostawić je także otwarte(dotychczas miałem nimi połączone gaźniki ze sobą) zobaczę co się będzie działo???
Tomek vel Godżilla ;)
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Jak podłączyć gaźnik

Post autor: -waldi- »

ta z blaszką i otworkiem ma być zaślepiona bo to właśnie jest zaworek zwrotny od oleju w 2T

a te drugie sprawdź czy czasem nie są to odpowietrzenia gaźników. Jeżeli nie to ja bym je zaślepił i wyregulował gaźniki.
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
tomik44
Posty: 1923
Rejestracja: 12 sierpnia 2011, 21:08
Motocykl: Trike bmw,virago 750
Lokalizacja: Toruń
Wiek: 65
Status: Offline

Re: Jak podłączyć gaźnik

Post autor: tomik44 »

Po zaślepieniu tych z blaszką silnik gaśnie, zostawiłem otwarte wszystkie króćce silnik pracuje lepiej, lepiej reaguje na regulacje składu mieszanki i obrotów. Nie dawało mi to spokoju i zabrałem się za tłumaczenie z włoskiego: króćce są opisane : presa aria vaschetta (zbiornik powietrza wlotowego) lub float chamber air intake ( float wlotu powietrza komory). Jest jeszcze takie zdanie : Nella vaschetta il combustibile e a pressione atmosferica per la presenza degli appositi fori aria di comunicazione con l`esterno.{W zbiornikupalny(komora pływakowa)i ciśnienie atmosferyczne na obecność otworów powietrznych(króćce) do komunikacji z zewnątrz.
Przyjrzałem się gaźnikowi obydwa wloty prowadzą do komory pływakowej.
Prawdopodobnie obydwa są do odpowietrzania komory czyli powinny być chyba otwarte ???
Tomek vel Godżilla ;)
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Jak podłączyć gaźnik

Post autor: -waldi- »

jeżeli do komory pływaka to mają być otwarte
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
tomik44
Posty: 1923
Rejestracja: 12 sierpnia 2011, 21:08
Motocykl: Trike bmw,virago 750
Lokalizacja: Toruń
Wiek: 65
Status: Offline

Re: Jak podłączyć gaźnik

Post autor: tomik44 »

Wielkie dzięki -waldi- za pomoc teraz będę spał spokojniej. :lol:
Tomek vel Godżilla ;)
podbiel
Posty: 1639
Rejestracja: 05 czerwca 2010, 14:09
Motocykl: virago xv750 '95
Status: Offline

Re: Jak podłączyć gaźnik

Post autor: podbiel »

Jak się popatrzy na gaźniki od crossówek to tam też w pyte jet tych wężyków idących pod spód i nie zaślepianych
ODPOWIEDZ