Strona 4 z 6

Re: Świece zapłonowe

: 26 lutego 2009, 20:25
autor: romanthorne
Jeśli nowa świeca z nowa podkładką,krecimy trochę dłużej,jesli stara to delikatnie.Generalnie lepiej nie dokręcić,niż urwać gwint.Zanim świeca mniej dokręcona
zacznie obniżać ciśnienie sprężania,może minąć cały sezon.Jedynym wyjątkiem była świeca we Fiacie 126P w latach 80-tych,gdzie wyskoczyła mi na światłach i ruszałem jak żółw na jednym cylindrze.

Re: Świece zapłonowe

: 26 lutego 2009, 21:16
autor: wąsaty7
1.momenty dokręcania podałem z instrukcji HAYNES rozdział 1.
2.kopiąc w literaturze fachowej znalazłem uproszczony sposób dokręcania.
-świecę wkręcić ręką do oporu,aby uszczelka doszła do głowicy
-dokręcać kluczem do świec wykonując obrót o kąt:
-90 (1/4 pełnego obrotu),jeśli jest to nowa świeca
-30 (1/12 pełnego obrotu) dla świecy używanej
BLUNIO trafiłeś w dziesiątkę-brawo

Re: Świece zapłonowe

: 27 lutego 2009, 10:18
autor: paelek86
Ok! Dzięki za odpowiedzi (PS z tym zimnym silnikiem mówię że tylko się upewniałem bo gdzieś tam na początku tematu -o ile mnie pamięć nie myli- był jakiś post że świece wymieniać na gorącym :shock: więc wolałem mieć pewność :) Pozdro for all!

Re: Świece zapłonowe

: 03 marca 2009, 11:29
autor: mario63
Witam, może trochę z innej beki ale co tam. Mam pytanko, odpaliłem wczoraj moje moto i jak zwykle na wiosnę nie pali jak należy, tzn przerywa. Chcąc sprawdzić który cylinder zacząłem odłączać świece i o dziwo jeden i drugi cylinder "przerywał". Ponieważ było ciemno zauważyłem, że następuje przeskok iskry z fajki na ożebrowanie cylindra. Czy to normalne zjawisko i trzeba poświęcić uwagę tylko świecom, czy też coś nie gra z przewodami wysokiego napięcia ? Obawiam się, że co któryś cykl iskra nie jest pomiędzy elektrodami a przeskakuje bezpośrednio z fajki na cylinder. :?: :?: :?:

[ Dodano: Wto Mar 03, 2009 11:32 am ]
Napisałem, że następuje przeskok iskry z fajki na ożebrowanie cylindra. Chodzi oczywiście o moment gdy zdjąłem fajkę ze świecy i opierała sie ona o cylinder.

Re: Świece zapłonowe

: 03 marca 2009, 12:11
autor: Robert von Berlin
Zalezy jak opierala...jezeli iskra uciekala z wnetrza otworu na swiece a jakis element silnika tam zagladal to ok, jesli natomiast uciekala z boku fajki i sytkala sie nim z elementem silnika, to zle. zakladam, ze przewody sa suchutkie...

Re: Świece zapłonowe

: 03 marca 2009, 12:40
autor: mario63
Dzisiaj wieczorkiem przetestuję dokładnie którędy iskra ucieka. Mam nadzieję, że czyszczenie, wygrzanie lub wymiana świeczek wystarczy. Moto stoi w suchym garażu, wczoraj gdy próbowałem pojeździć to kropiło ale to chyba nie ma znaczenia.

Re: Świece zapłonowe

: 08 marca 2009, 21:28
autor: Strażak
Osobiście na rozpoczęcie sezonu zmieniam świeczki na nowe, na ten sezon zainwestowałem w irydowe zobaczymy jak się będą sprawowały.

Re: Świece zapłonowe

: 08 marca 2009, 22:26
autor: Taternik
Strażak pisze:irydowe zobaczymy jak się będą sprawowały.
Zdaj proszę relacje jak z nimi moto zapala bo ja kupiłem zwykłe NGK BPR7ES i jakoś nie bardzo jestem z nich zadowolony.Poprzednio miałem ISKRA FE65PTS trójelektodowe były dużo lepsze

Re: Świece zapłonowe

: 09 marca 2009, 23:29
autor: Strażak
w tym tygodniu wymiana oila, filtrów no i świeczki nowe wkręcę to dam znać jak lala zagadała

Re: Świece zapłonowe

: 15 kwietnia 2009, 16:03
autor: siwy
A jakie świeczki są dedykowane do XV 500 :?: :roll:
Mam jakieś NGK... ale chyba mają już dość :???:

Re: Świece zapłonowe

: 16 kwietnia 2009, 19:23
autor: rider
Service Manual do XV 500 zaleca stosowanie świec NGK BP7ES lub zamienników innych firm, przerwa na elektrodach 0,7-0,8 mm. Ja aktualnie jeżdzę na takich świecach. Poprzednio używałem BPR7ES (z rezystorem) ale ich żywotność była bardzo krótka.

Re: Świece zapłonowe

: 16 kwietnia 2009, 20:21
autor: kyller
Taternik pisze:
Strażak pisze:irydowe zobaczymy jak się będą sprawowały.
Zdaj proszę relacje jak z nimi moto zapala bo ja kupiłem zwykłe NGK BPR7ES i jakoś nie bardzo jestem z nich zadowolony.Poprzednio miałem ISKRA FE65PTS trójelektodowe były dużo lepsze
bo iskry som najlepsiejsze
a tak BTW NGK BPR7ES i ISKRA FE65PTS maja inna ciepłotę

Re: Świece zapłonowe

: 16 kwietnia 2009, 20:58
autor: siwy
rider pisze:Service Manual do XV 500 zaleca stosowanie świec NGK BP7ES lub zamienników innych firm, przerwa na elektrodach 0,7-0,8 mm. Ja aktualnie jeżdzę na takich świecach. Poprzednio używałem BPR7ES (z rezystorem) ale ich żywotność była bardzo krótka.
Mam identyczne... ale chyba po jednym sezonie i tysiącu kilometrów mają dość.
Z tą przerwą to nie wiem jak to jest i ile mam. Nawet nie wiem jak to zmierzyć/sprawdzić... :-(

Re: Świece zapłonowe

: 16 kwietnia 2009, 22:53
autor: kolano
Polecam świece W22EPR-U (NIPPONDENSO), ok 9zł szt, zdecydowanie bardziej odporne od innych na zalewanie. Oczywiście po założeniu trzeba zrobić obowiazkowo traskę min. 30km żeby się dobrze wygrzały. Najgorsze dla świec jest krótkie przepalanie na ssaniu bez jeżdżenia.

Re: Świece zapłonowe

: 17 kwietnia 2009, 19:02
autor: Strażak
Jak na tą chwilę irydówki pracują bez zarzutu ale więcej będę mógł powiedzieć dopiero pod koniec sezonu.

Re: Świece zapłonowe

: 08 maja 2009, 22:30
autor: siwy
rider pisze:Service Manual do XV 500 zaleca stosowanie świec NGK BP7ES
Zapodałem... zobaczymy co będzie się działo :mrgreen:

Re: Świece zapłonowe

: 07 marca 2011, 23:01
autor: Adziel

Re: Świece zapłonowe

: 08 marca 2011, 11:03
autor: macio68
W innym wątku
macio68 pisze:Wg posiadanego przeze mnie katalogu NGK - do XV1000/F/FC - NGK "zwykłe" BPR7ES (czyli Iskry FE85PTRS), platynowe BPR7EVX i irydowe BPR7EIX.

BTW sprawdziłem "750" i tak:
XV 750 (prod do 1983) - B7ES i B7EVX (irydowych nie ma ?!)
XV 750 (4PW) (prod. od 1995) - BPR7ES, BPR7EVX, BPR7EIX
XV 750 / F / FC (prod. od 1984) - BPR7ES, BPR7EVX, BPR7EIX
XV 750 SE (5G5) (1981 - 82) - B7ES, B7EVX (irydowych brak)
XV 750 SE (I) - BP7ES, BP7EVX, BPR7EIX.
Czyli zamiennikiem z Iskry będą FE85PRS/PTRS... chyba
a wcześniej:
Masz Vircię z 1997 r, więc: jeśli NGK BPR7ES, to FE85PRS(PTRS). Przy okazji rzecz ciekawa, bo do Virówek serii VJ011 i VJ012 są polecane NGK BPR6ES, których odpowiednikiem jest Iskrowa FE65PRS(PTRS). Z kolei zamiennikiem FE65PTRS jest NGK BPR6ES. Oszaleć można, przynajmniej 3mając się zaleceń producentów
M. in. jak napisał kyller, zresztą jak zwykle słusznie :wink: , BPR7 odpowiada FE85, natomiast FE65 jest odpowiednikiem BPR6.

Ja tam się poddaję... :humm: :zawrot:

Re: Świece zapłonowe

: 08 marca 2011, 11:17
autor: pisior
serwisowka podaje fe 85 ,ale serwisówka podaje to dla klimatu troszke cieplejszego ; a u nas za oknem 5 stopni ,dlatego polecam fe65 bo sie szybciej nagrzewają , i szybciej dysponujesz rozgrzanymi swieczkami ,le robcie co chceta ,ps na fe 65 przelecialem w slońcu 3000km w 12 dni ,i dalej latam na nich ,bez zmiany :)

Re: Świece zapłonowe

: 08 marca 2011, 11:26
autor: macio68
pisior pisze:serwisowka podaje fe 85
A no właśnie, Grzesiu, nie całkiem... :roll: Bo istotnie w "uniwersalnej obstrukcji insługi" jest NGK BPR7, ale już np. wg katalogu NGK, jak i ISKRY zresztą, do XV535 ostatnich serii (t.j. VJ011 i VJ012) zalecane są BPR6 (dla ISKRY - FE65)...
Co nie zmienia faktu, że w naszych warunkach pewnie lepiej będą się sprawdzały FE65 :razz:

Re: Świece zapłonowe

: 08 marca 2011, 11:37
autor: pisior
macio68 pisze: no właśnie, Grzesiu, nie całkiem... :roll: Bo istotnie w "uniwersalnej obstrukcji insługi" jest NGK BPR7, ale już np. wg katalogu NGK, jak i ISKRY zresztą, do XV535 ostatnich serii (t.j. VJ011 i VJ012) zalecane są BPR6 (dla ISKRY - FE65)...
Co nie zmienia faktu, że w naszych warunkach pewnie lepiej będą się sprawdzały FE65 :razz:
tak czy inaczej ,mamy to samo zdanie ,ja znam to z autopsji ,a ty chyba z ksiażek :mrgreen: :nazdrowie:

Re: Świece zapłonowe

: 08 marca 2011, 11:45
autor: macio68
Skąd wiedziałeś :oops: :nazdrowie:

Re: Świece zapłonowe

: 25 czerwca 2012, 16:37
autor: otomoto
Witam :motorcycle: swego czasu miałem problemy z zapłonem dokładnie przy dużych prędkościach i dodaniu gazu wypadał zapłon i silnik nie pracował na jeden cylinder :frustrated: na zlocie dowiedziałem :drunksmile: się że można tego uniknąć stosując Iskry, jakie? podaję w linku-http://allegro.pl/swiece-iskra-fe85ptrs ... 49769.html, teraz wszysko jest oki i żadnych problemów :chopper: polecam a koszt minimalny :rock: wcześniej wymieniałem na firmówki :twisted: a tu taka niespodzianka :shock:

Re: Świece zapłonowe

: 25 czerwca 2012, 20:58
autor: rysiekj
Kiedys ktos pisał, że do przedniego cylindra i do tylniego powinny wchodzić różne świece, jak to jest ?

Re: Świece zapłonowe

: 25 czerwca 2012, 21:01
autor: IŻIK