Strona 9 z 14

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

: 14 kwietnia 2014, 14:35
autor: 2007XV1700
No to pałuj się z gaźnikiem którego prawdopodobnie nigdy dobrze nie ustawisz.
albo pogódź się z tym, że będzie "turbodziura" i naucz się operować silnikiem powyżej 3tyś obrotów
albo sprzedaj i dołóż 2stówki do gaźnika który da się ustawić w pełnym zakresie obrotów.
Twój wybór.

PS.
to że wydałeś kasę na szmelc to już nie nasz jest problem
masz łeb i chuj - kombinuj
następnym razem zanim wywalisz kasę w kibel - poradź się, nawet własnego kolana ale się poradź.

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

: 15 kwietnia 2014, 12:12
autor: gregm
Zapytam tak z czystej ciekawości. Skoro pojedynczy gaźnik Mikuni lub wyczynowy Keihin-a dobrze sprawują się w naszych XV, to po co Yamaha wstawiała podwójne gaziory? Przecież pojedynczy jest tańszy i nie trzeba mieć skośnych raczek, żeby go zamontować.
Kręci mnie prostota regulacji i montażu pojedynczego gaźnika, tylko jeżeli mam wyłożyć na to odpowiednią flotę, to muszę być pewien tego rozwiązania. Czy tylko gaźniki Mikuni i Keihina masują do naszych maszyn, a jeżeli tak, to konkretnie jakie modele? I jaki kształt i jakie średnice powinien mieć kolektor dolotowy, bo to tez ma duże znaczenie?

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

: 15 kwietnia 2014, 13:12
autor: tylust
Z tego co się orientuję to w większości przypadków choćby w sporcie motorowym czy w autach czy w motocyklach układ z oddzielnym gaźnikiem dla każdego cylindra uważany był zawsze za bez porównania lepszy i bardziej wydajny niż pojedynczy gaźnik dla kilku cylindrów. Pewnie dlatego taki układ stosowała Yamaha w modelach XV i w wielu innych modelach motocykli. Poza tym z tego co zdążyłem się zorientować Yamaha w przypadku modelu XV robiła wszystko aby gaźniki te nie wymagały regulacji. Mają ustawienia fabryczne dostrojone do fabrycznego układu wydechowego i dolotowego. Mówimy przecież o motocyklach seryjnych produkowanych masowo. W starszych gaźnikach jak mój jest możliwość ręcznej regulacji dyszy biegu jałowego. W późniejszych modelach dostęp do tej dyszy był fabrycznie zablokowany. Pozostaje więc jedynie ustawienie właściwego poziomu paliwa, synchronizacja i ustawienie obrotów oraz okresowe czyszczenie gaźników. Tu nie ma w zasadzie czego regulować, można co najwyżej mówić o konieczności wymiany elementów, które tego wymagają. Natomiast jeśli ktoś ingeruje w układ wydechowy czy dolotowy to chyba nie powinien mieć pretensji do producenta masowego produktu, że fabryczne ustawienia gaźnika okażą się wówczas niewłaściwe.
Natomiast z całą pewnością jak coś się psuje to łatwiej naprawiać gaźnik pojedynczy niż każdy z osobna i z całą pewnością jest to tańsze.

Wydaje mi się również, że aby polecić jakiś gaźnik jako zamiennik trzeba by porównywać identyczne motocykle. Jak dorobisz sobie inny dolot czy masz układ elektryczny, zapłonowy w innym (gorszym) stanie, inny wydech czy filtr powietrza o innej przepustowości to ten sam gaźnik w Twoim moto może działać zupełnie inaczej niż u kolegi.

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

: 16 kwietnia 2014, 15:31
autor: Pustelnik
Kolego 2007XV1700 jak byś rzucił okiem trochę w górę to pisałem z zapytaniem co polecacie i jakoś nikt konkretów nie podawał i zapoznałem się z tym tematem chwilę wcześniej zanim kupiłem ten zestaw, tak więc nie wydaje pieniędzy w ciemno tylko kupuję coś o czym mowa na forum była i chodziło to w xv1000 podobno całkiem przyzwoicie. Odrobinę kultury by nie zaszkodziło... jeżeli nie masz ochoty pomoc mi w rozwiązaniu tego problemu to nie wyżywaj się na mnie, może nie mam tak sporego doświadczenia w monokolektorach jak ty ale nie jestem totalnie lewy żebyś traktował mnie jak żółtodzioba.

Wracając do tematu proszę o podanie konkretnych gaźników które były testowane przez forumowiczów w XV700 i opisu jak to chodziło bo chyba od tego jest ten temat żeby powstały opinie o konkretnych zestawach, rozumie że wielu z was kosztowało to masę czasu, nerwów i gotówki ale może warto się podzielić tą wiedzą żeby zaoszczędzić tego innym którzy nie mają tak wielkiego doświadczenia a też chcieli by usprawnić swoje maszyny i pozbyć się niekończących kłopotów i cholernie wysokich kosztów związanych z HSC40 oraz strojeniem monogaźnika. Jeżeli się mylę proszę mnie poprawić bo mam wrażenie że tacy jak ja nie mają prawa o nic zapytać bo zamiast pomocy otrzymują tylko komentarze jak wyżej...

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

: 16 kwietnia 2014, 17:13
autor: tylust
Co tu wszyscy tacy obrażalscy ? narzekasz na koszty naprawy i regulacji HSC40, a jakikolwiek inny gaźnik to dostaniesz za grosze w super stanie igiełka ze sklepowej półki ? Kupujesz gaźnik używany i nawet jak ktoś napisze, że jest w super stanie to dopiero jak go rozłożysz na atomy to sprawdzisz jak jest naprawdę. Ja napisałem jedynie, że biorąc pod uwagę, że to coś czego fabryka nie przewidziała tak czy inaczej pozostają metody prób i błędów. Ostatnio gdzieś na tym forum czytałem wątek o monogaźniku i tam kolega wstawił gaźnik HD CV od Sportstera 40mm z tego co pamiętam, nawet filmik był z pierwszego startu, ale szukać mi się teraz nie chce. Zresztą sam chyba o tym samym piszesz. Nic więcej CI nie powiem bo nic więcej nie wiem. Sam jestem tematem w jakimś stopniu zainteresowany, ale udało mi się doczyścić i odbudować HSC40 na zestawach za 130zł sztuka i hulają aż miło więc ciśnienie na monokolektor mi spadło. jak przeglądam forum virago w usa to głównie mowa o gaźnikach HD CV Keihin.... tam dostępne używane za 30-50 usd.

Link do stronki, która może pomoże ?

http://www.ccworks.org/portal.php?page= ... cfe3b98fa5

Na tej stronce sa też fajen informacje o gaźnikach seryjnie montowanych w naszych maszynach.... tylko trzeba znać angielski co nieco.

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

: 06 lipca 2018, 20:43
autor: HELLOWEEN
Odgrzeję trochę kotleta. Czy ktoś montował gaźnik z płaską przepustnicą do XV 250? Właśnie zgłębiam temat i chciałbym się czegoś dowiedzieć. Myślę o zmianie kolektora i o gaźniku Mikuni TM30.

Widzę że albo wszyscy latają i nikt nie ma czasu,albo brak wiedzy w temacie... :/

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

: 28 października 2018, 20:48
autor: tomjoz
Dokładnie te ustawianie tych gaźników mnie przerasta. Chętnie bym zamienił na jeden mam xv 1100 z 92 roku

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

: 29 października 2018, 09:27
autor: 2007XV1700
napisz mi PW podpowiem Ci parę patentów

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

: 23 maja 2019, 02:02
autor: mikozaczek
odgrzewam kotleta i wrzucam gotowca ;) http://vtcportal.com/bip/home/44-single ... -1100.html z gaźnikiem kolektorem bez przeróbek i p*****enia za 200 jurków

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

: 23 maja 2019, 13:56
autor: PanG
I mówisz, że kupiłeś, założyłeś i działa?

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

: 27 listopada 2019, 13:08
autor: 2007XV1700
CV40 Carburetor 27490-04 27465-04 Carb
https://s.click.aliexpress.com/e/mDGSq0kp9

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

: 27 listopada 2019, 19:24
autor: PanG
Kei prosto z Hin :mrgreen:

Nie no XV, ty tak na serio?

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

: 28 listopada 2019, 00:46
autor: 2007XV1700
A myślisz że skąd brali gaźniki do HaDeków. Keihin robi gaźniki w CN

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

: 28 listopada 2019, 06:44
autor: PanG
Masz prawie 4k5 postów. Zatem musisz mieć rację :mrgreen:

Zapakowałem kiedyś chińskie pekary do wieprza i się sparzyłem. Mam nadzieję, że żółta technologia poszła cokolwiek naprzód w kwestii marketowych zamienników

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

: 28 listopada 2019, 07:58
autor: 2007XV1700
Bmw robi silniki w chinach, to chyba wiesz ;)
fun fact

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

: 28 listopada 2019, 08:34
autor: Top Gun
2007XV1700 pisze: 28 listopada 2019, 07:58 Bmw robi silniki w chinach, to chyba wiesz ;)
fun fact
Ale stoi nad nimi Bawarczyk z pałą :wink: Przy tanich gażnikach już nie :motorcycle:

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

: 28 listopada 2019, 09:22
autor: PanG
@Top Gun właśnie o kontrolę jakości chyba się rozchodzi. Taki bawarczyk z pałą na wierzchu musi po prostu budzić respekt :roll:

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

: 28 listopada 2019, 12:19
autor: 2007XV1700
@Top Gun byłeś, widziałeś? Czy głupio powtarzasz wklejone slogany?


Nowy chińczyk za 300 i tak bedzie lepszy niz ściurany 25 letni japończyk po 3 transplantacjach przeprowadzanych przez Januszy i Mireczków w "warsztatach motocyklowych" za 600 plus 25 wysyłka :shit:

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

: 28 listopada 2019, 14:38
autor: Top Gun
2007XV1700 pisze: 28 listopada 2019, 12:19 @Top Gun byłeś, widziałeś?
Jak pojedziesz to uwierzysz :motorcycle:

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

: 06 marca 2020, 23:28
autor: poolski
2007XV1700 pisze: 27 listopada 2019, 13:08 CV40 Carburetor 27490-04 27465-04 Carb
https://s.click.aliexpress.com/e/mDGSq0kp9
Witam
No gaźnik nowy super cena ja do XV1000 86r. a trujnik ssący od czego do tego ?
:motorcycle:

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

: 07 marca 2020, 15:45
autor: 2007XV1700
Trzeba wyspawać albo kupic gotowy
ja mam jeden na sprzedaż :) ale tanio nie będzie bo to ostatni już ;)

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

: 07 marca 2020, 22:25
autor: poolski
2007XV1700 pisze: 07 marca 2020, 15:45 Trzeba wyspawać albo kupic gotowy
ja mam jeden na sprzedaż :) ale tanio nie będzie bo to ostatni już ;)
Jak pasuje do xv 1000 to bym wziął - ile ?

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

: 09 marca 2020, 01:08
autor: 2007XV1700
Pasuje do wszystkich "dużych Virago"
Priv

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

: 09 marca 2020, 18:52
autor: poolski
Witam
Mam kilka pytań odnośnie jednego gaźnika
- czy lepiej system opadowy bez dolnego zbiorniczka
- czy lepiej stystem z pompą jak w orginale ze zbiorniczkiem pod siedzeniem
Jeśli opadowy to gdzie najprośćiej bez wielkich przeróbek zamontować kranik bo wylot i powrót do zbiornika po środku zbiornika na dole ?!
Zresztą przy pompie ponoć też musi być kranik to gdzie ? Jeśli na przewodzie to jak z rezerwą żeby wiedzieć kiedy paliwo się kończy ?
:motorcycle:

Re: Jeden gaźnik zamiast dwóch

: 09 marca 2020, 20:45
autor: 2007XV1700
Ja mam grawitacyjnie z górnego zbiornika a kranik 5cm przed gaźnikiem
Kontrolka rezerwy zapala się normalnie bo czujnik jest w górnym zbiorniku