Strona 1 z 1

Problem z Gaźnikami Xv 750 95'

: 29 kwietnia 2014, 23:11
autor: Luki17
Witajcie. Miałem problem z gaźnikami, a mianowicie z tylnym gaźnikiem w swojej Wirówce. Świeca na drugim cylindrze była okopcona na czarno, a i motorek dużo palił. Jeden z mechaników regulując gaźniki stwierdził,że trzeba wymienić zestawy naprawcze gaźnika, a póki co prze regulował i założył świece NGK 6BPRS czuli o numer cieplejsze jak oryginalnie być powinny.I póki co było trochę lepiej, ale duże spalanie nie spadło i świeca nadal była może mniej, ale okopcona. Zamówiłem te zestawy z USA i udałem się do tego samego mechanika.Okazało się, że nie ma w nich zaworów iglicowych tzw. kominów, a iglice były bez możliwości regulacji wysokości położenia. Mechanik wymienił mi graty, które były a kominy i iglice zostawił stare. Okazało się, że było jeszcze gorzej niż przed tą wymianą. Tłumaczył, że kominy i iglice są najważniejsze i to przez to, że są stare nie da się wyregulować gaźników. I tak ledwo co z kichaniem i strzelaniem w tłumik dojechałem do domu. Dzięki poradzie telefonicznej Waldiego (wielkie dzięki Waldku za cierpliwość i fachową pomoc) ustawiłem śrubki regulacji mieszanki po 2 obroty na każdy gaźnik (mechanik ustawił je na 5 1/2 obrotu!) założyłem świece dedykowane do tego modelu NGK 7BPRS i motocykl zaczął normalnie jeździć bez kichania i strzelania. Świeca na przednim cylindrze zaczęła wypalać się na taki ceglasty kolorek, ale ta na drugim cylindrze jest troszkę okopcona, z tym, że trochę mniej niż była poprzednio. Waldi tak jak doradzałeś mi sprawdziłem poziomy paliwa na obydwóch gaźnikach. I wychodzi na to, że na drugim gaźniku poziom paliwa jest sporo za wysoki względem pierwszego gaźnika. I to pewnie jest główna przyczyna, że świeca na tym cylindrze jest okopcona.
Poziom paliwa na gaźniku przedniego cylindra.
Obrazek
Poziom paliwa na gaźniku drugiego cylindra.
Obrazek
Kolor świecy z przedniego cylindra
Obrazek

Waldi czy krawędź komory pływaka to jest te miejsce gdzie komora pływaka łączy się z gaźnikeim czy te zgrubienie pod łączeniem?

Re: Problem z Gaźnikami Xv 750 95'

: 29 kwietnia 2014, 23:52
autor: -waldi-
poziom paliwa mierzysz od miejsca styku dekielka z korpusem

poziom poniżej 1.5 do 2.5 mm i z tego co widać w obu masz za niski. Wkręć jeszcze o pół obrotu na przednim wkręt i pojeździj trochę.

Re: Problem z Gaźnikami Xv 750 95'

: 30 kwietnia 2014, 12:36
autor: Luki17
Waldi z tym,że gorzej wygląda świeca na tylnym cylindrze.Ta co widać na zdjęciu może taka być?Czy jak po tych regulacjach składu mieszanki będę robił synchronizację to jeszcze trzeba będzie pokręcić tymi śrubkami czy już nie?Na którym ząbku powinna być fabrycznie ustawiona iglica w tych gaźnikach?Mam wrażenie,że na wyższych obrotach ma mniejsze przyspieszenie,a iglice są ustawione na na ostatnim górnym ząbku.Dzięki i pozdrawiam.

Re: Problem z Gaźnikami Xv 750 95'

: 01 maja 2014, 14:58
autor: Luki17
Waldi wkręciłem na przednim wkręt o 1/4 obrotu a na tylnym o 1/2 obrotu.Przejechałem trasę 110km i świeca na przednim jest ok,a na tylnym nic się nie zmieniło elektroda i izolator są lekko okopcone.Podejrzewam,że trzeba na tylnym gaźniku obniżyć poziom paliwa do takiego stanu jak na przednim.

Re: Problem z Gaźnikami Xv 750 95'

: 02 maja 2014, 00:05
autor: -waldi-
albo coś z zapłonem, świecą, może być też spowodowane "braniem" oleju przez ten cylinder

pamiętaj, że każda sekunda pracy na jałowych powoduje przykopcenie izolatora

Re: Problem z Gaźnikami Xv 750 95'

: 02 maja 2014, 13:26
autor: Luki17
Waldi ustawiłem śruby składu mieszanki na każdym gaźniku po 1 1/2 obrotu i po przejachaniu 300km i świeczki ładnie wyglądają tak jak już być powinno z tym że miejsce gdzie zaczyna się gwint i ta obwódka jest okopcone,a spalanie przy stałej prędkości do 90km/h i sporadycznie 110km/h wyniosło 6,5l.A jak jechałem ponad 100 do140 to i 8l wyszła.Jutro podjadę do kolegi na synchronizację bo jak na tych rórkach z olejem synchronizowałem to jak słupki oleju się wyrównały to motor gasł.Co do oleju to nie widzę żeby mi brał.Acz kolwiekw tłumikach czarne sadze. Co tu zrobić żeby paliła tyle co innym te 5-5,5l?Może dysze główne paliwowe założyć mniejsze,bo aktualnie mam 122,5.

Re: Problem z Gaźnikami Xv 750 95'

: 03 maja 2014, 22:17
autor: Luki17
Waldku synchronizacja zrobiona,swiece ladnie wypalone na kolor kawy z mlekiem ale spalanie nadal 6,5l/100 przy jezdzie do 90km/h.Nie wiem juz co jest nie tak,ze tak duzo pali.Dysze glowne paliwowe 122,5 iglice opuszczone do samego dolu. A i jeszcze tak od 100 do 140km/h pomimo manetki odkreconej na max. wolno sie rozpedza.Czy jakbym podniosl iglice do gory to by szybciej sie rozpedzal i czy by wtedy nie okopcal swiec?

Re: Problem z Gaźnikami Xv 750 95'

: 04 maja 2014, 08:08
autor: -waldi-
a licznik masz w milach czy w km, nie masz czasami za mocno podciągniętego hamulca na tyle. Daj na centralkę i sprawdź, przednie też przy okazji. Niestety Virago na gaźnikach Mikuni pali więcej od Hitachi. Używaj mniej ssania :)

Re: Problem z Gaźnikami Xv 750 95'

: 04 maja 2014, 12:08
autor: Luki17
Waldi.Ssania nie uzywam bo nawet jak jest zimna to jedno dotkniecie startera i moto pali z tym ze trzyma 600obr. za nim sie nagrzeje.Pozniej juz ma rowne 1000obr.Jak pracuje zimna i wystarczy ze przesune delokatnie dzwigienke ssania to od razu gasnie. Mozesz mi napisac czy jakodniose iglice do gory to bedzie lepiej przyspieszala?Sprawdze te hamulce czy nie trzymaja i odpisze.Dzieki za porady.

Re: Problem z Gaźnikami Xv 750 95'

: 07 maja 2014, 10:20
autor: Luki17
I po problemie. Mechanik, który wymieniał mi zestawy naprawcze gaźników nie założył nowej iglicy twierdząc, że nie ma regulacji jej położenia. Wczoraj wyjąłem stare iglice i zobaczyłem, że nowa iglica ma wcięcie na zawleczkę odpowiadające środkowemu wcięciu starej iglicy. Czyli nowe iglica jest ustawiona tak jak podaje książka. Po założeniu nowych iglic motocykl od 2-3tyś obrotów nie przerywa tylko równo przyspiesza. Po przejechaniu ok 2km. Świece z czarnych okopconych zaczęły się wypalać na kolor kawy z mlekiem. Zobaczymy jakie będzie zużycie paliwa. Dodam jeszcze, że śruby regulacji mieszanki na każdym gaźniku wykręciłem o 1 1/2 obrotu, zrobiłem synchro i póki co jest ok. Wniosek z tego taki, że stara iglica była wytarta i pomimo jej maxymalnego obniżenia i tak puszczała za dużo paliwa czego efektem była za bogata mieszanka i duże spalanie.