Strona 1 z 1

Zawieszenie TR1/ swap/ regeneracja?

: 06 września 2014, 15:30
autor: vroom
Cześć, miesiąc temu wymieniałem uszczelniacze i olej w lagach w mojej XV1000 (TR1). Niestety dzisiaj z prawej uszczelniacz "puścił" i cały olej wyciekł. W związku z tym mam pytanie i prośbę o poradę.

Rozważam 4 opcje:

1. Kupić nowe rury chromowane na allegro ( 500 zł sztuka SIC!), ale nie mogę nigdzie dostać panewek od lag, a bez tego regeneracja się nie powiedzie... zna ktoś jakiś sklep?
2. Swap od XJ 900 (bez antynurka) - tutaj można by się pobawić tj. wymienić sprężyny na progresywne, ehh te panewki..., wlać olej np 20W, uszczelniacze. Tylko nie wiem czy oryginalne zaciski będą pasować (jak nie to swap na te od fzr 600, takie niebieskie).
3. Kombinacja tylko nie wiem czy to przejdzie. Kupić dobre lagi od XV 920, wyciągnąć z nich rury chromowane i przeszczepić do oryginalnych goleni (znowu panewki...), oczywiście wymiana sprężyn na progresywne, uszczelniaczy... ale nie wiem czy to zagra.
4. Swap na widelec od nowszego moto np. R6 lub FZR 1000.

Dodam, że chciałbym, aby koło zostało oryginalne. Najbardziej pasowałaby mi opcja 1 lub 2, problem z tymi panewkami zarówno do TR1 jak i XJ 900 (uszczelniacze mają rozmiar 37x49x8/9,5).


Obrazek

Re: Zawieszenie TR1/ swap/ regeneracja?

: 06 września 2014, 19:47
autor: Mirek
Ja bym dał rury do polerowania i założył Japońskie uszczelniacze

Re: Zawieszenie TR1/ swap/ regeneracja?

: 07 września 2014, 00:23
autor: -waldi-
jak założyłeś uszczelniacze ?

podcięcie w nich gdzie masz ?

Re: Zawieszenie TR1/ swap/ regeneracja?

: 07 września 2014, 08:44
autor: vroom
Rurki już próbowałem polerować (tylko filcem i pastą polerską papieru nie używałem). Tokarka + rurka i polerka (przy okazji można sprawdzić czy są proste. Niestety za dużo nie osiągnąłem bo chromy mają wżery.

Uszczelniacze założyłem standardowo (na obydwu lagach tak samo), czyli podcięcie jeśli dobrze rozumiem ta szczelina w której siedzi sprężynka do dołu. Może inaczej - napisami do góry.

Obrazek

Edit 08.09

Rozmontowałem tę cieknącą lagę. Co do uszczelniacza - nie ma na nim żadnych podcięć (już wiem o co chodzi - podcięcie powinno być do dołu lagi montowane). Uszczelniacz, więc był zamontowany poprawnie, ale jak kupie nowe to bęą lepszej jakości (Tourmax). Poprzednio nie zwróciłem na to uwagi, ale:

1. Czy pod samym uszczelniaczem nie powinno być podkładki metalowej(u mnie brak)?
2. Czy na dole chromu nie powinna być również zamontowana panewka (u mnie brak)?
Obrazek
3. Zdjęcie poniżej przedstawia wżery na odcinku, na którym pracuje uszczelniacz...
Obrazek
4. Zdjęcie przedstawia korek pod którym siedzi sprężyna (wentyl wykręciłem). Jak wyciągnąć sprężynę, jak to odkręcić ten korek?
Obrazek
Chyba pojadę i kupię lagi od XJ 900... (akurat pod nosem mam z antynurkiem), lub same rury chromowane z panewkami od XJ 900 i przełożę do moich goleni.