Strona 1 z 1

ciśnienie w oponach - ile ma być?

: 13 lipca 2008, 10:48
autor: math
witam,
zadam może dla was weteranów głupie pytanie ale ile atmosfer ma być w oponach. bo jak w przedniej nie mam powyzej 3,5 to wydaje mi sie że przednie koło mi czasem "odpływa".
z góry dzięki

Re: ciśnienie w oponach - ile ma być?

: 13 lipca 2008, 11:22
autor: Feldek
1) Nie ten dział, takie pytanie!!!
2) Opcja szukaj - polecam :mrgreen:
3) viewtopic.php?t=293&highlight=ci%B6nienie+opony
4) powyżej 3,5 atmosfery?! trochę dużo...A jeśli czujesz, że Ci pływa to niedobrze, ale niestety nic mądrego nie doradzę, bo nie wiem co z tym fantem zrobić.

Re: ciśnienie w oponach - ile ma być?

: 13 lipca 2008, 11:42
autor: plaza66
Faktycznie 3,5 atm. to dużo.
Opona też ma amortyzowac wstrząsy.
Ja mam z przodu 2, a ztyłu 2,25 i jakoś starcza. I dużo jeżdżę z plecaczkiem :rock:

pozdrawiam

Re: ciśnienie w oponach - ile ma być?

: 13 lipca 2008, 11:49
autor: jaroz
w dziale DOWNLAND jest instrukcja. zapraszam do szukania i czytania. :idea:

Re: ciśnienie w oponach - ile ma być?

: 13 lipca 2008, 12:10
autor: sadzio28
ja mam opis na kardanie :wink:

Re: ciśnienie w oponach - ile ma być?

: 02 listopada 2008, 22:06
autor: KIMBA
Ciśnienie w ogumieniu obciążenie do 90kg. przód:2,00kg/cm2, tył 2,25 kg/cm2 Powyzej 90kg. przód 2,00 kg/cm2, tył 2,50kg/cm2 Marka ogumienia: Bridgestone 3.00S19 4PRL-303A, 140/90-15M/C
Dunlop 3.00S19 4PR F-14G 140/90-15M/C SK-425

Re: ciśnienie w oponach - ile ma być?

: 03 listopada 2008, 00:47
autor: acze
3,5? Raz do tyłu tyle nabiłem, bo na stacji mieli zepsuty manometr. Jeździ się jak byś chodził na szpilkach po lodzie.

Nawet różnicę jednej dziesiątej atmosfery możesz poczuć na drodze. Warto nabić wartość z instrukcji i zrobić sobie rundkę wokół tankszteli.

Chłopaki powiedzieli, że cud, że nie trzasnęła ;).

Re: ciśnienie w oponach - ile ma być?

: 03 listopada 2008, 07:43
autor: Blunio
acze pisze:cud, że nie trzasnęła
Małe OT. Kolega miał Trabanta. A jego dziadek mały kompresorek marki zróbtosam. Podłączył węża do koła i poszedł coś robić. Za chwilę było wielkie BUUUUUM, Trabant podskoczył do góry i ... opona z dętką do wymiany.
A na poważnie, to zauwazyłem, że z nowych kompletów ogumienia (dętki markowe, żadna tam chińszczyzna, oponki Metzeler) powietrze ucieka. Przyzwyczajony jestem, że z bezdętkowego ogumienia w Oplu Astrze praktycznie nie ma ubytków ciśnienia. A z ogumienia dętkowego w Virażce ubywa. Tak że trzeba pilnować systematycznie ciśnienia, bo lubi schodzić. A jazda na zbyt małym ciśnieniu nie jest ani komfortowa, ani bezpieczna.
Pozdrawiam :-)

Re: ciśnienie w oponach - ile ma być?

: 06 czerwca 2011, 08:03
autor: Kojak
Pozwolę sobie odświeżyć temat żeby nie zakładać nowego wątku
Blunio pisze:A na poważnie, to zauwazyłem, że z nowych kompletów ogumienia (dętki markowe, żadna tam chińszczyzna, oponki Metzeler) powietrze ucieka. Przyzwyczajony jestem, że z bezdętkowego ogumienia w Oplu Astrze praktycznie nie ma ubytków ciśnienia. A z ogumienia dętkowego w Virażce ubywa. Tak że trzeba pilnować systematycznie ciśnienia, bo lubi schodzić.
Mam to samo-nowe opony Continental + nowe dętki a powietrze ubywa w obu kołach :-(
U mnie przez ostatnie 2 tyg bardzo szybko ubywa ciśnienie w oponach.
W sobotę nabiłem dużo wiatru w oponki ( trochę za dużo jak się okazało bo 38 i 42 PSI ) a dziś rano jadę na stację żeby upuścić powietrze do prawidłowych wartości a tam już miałem w przodzie 30PSI a z tyłu 35PSI.
Zastanawiam się czemu tak szybko ubywa mi powietrze w oponach :?:
Przez wentyl nie ucieka,bo chwilkę czekałem i patrzyłem czy nie wydostają się jakieś pęcherzyki powietrza.Opony nie są nigdzie uszkodzone,jak były założone to dobrze trzymały ciśnienie a od 2 tyg mam problem z ciśnieniem w oponach...
Jak mam co 2 dni jeździć na stacje to w końcu będą ode mnie pobierać tam abonament za parkowanie...

Miał ktoś z Was podobną sytuację że nowy komplet ogumienia po jakimś czasie ( u mnie to ok 1000km ) bardzo traci ciśnienie w oponach :?:
Blunio pisze: A jazda na zbyt małym ciśnieniu nie jest ani komfortowa, ani bezpieczna
No i droższa bo spalanie bardzo wzrasta-mi wzrosło o 2 l/100km

Re: ciśnienie w oponach - ile ma być?

: 06 czerwca 2011, 08:47
autor: MAD
Nówki po wymianie - przód Continental Milestone CM1 (dętka michelin), tył Continental Milestone CM2 (dętka Continental). Po 6-ciu tygodniach i 900km - przód 1.8atm, tył 1.5atm. Wzrost spalania 0.6l/100km.
Tak naprawdę nie jestem pewien o ile spadło. Pomiary były dokonywyne na różnych stacjach, a te ich manometry pokazują co chcą. Ale spadło - na pomiar pojechałem, gdyż zacząłem "czuć" szykanę przy wjeździe na parking. No i ten wzrost spalania.

Re: ciśnienie w oponach - ile ma być?

: 06 czerwca 2011, 08:51
autor: Mareq
candyboy, Witaj jak dla mnie to dętki coś nie tak, jeżeli zaworki mówisz trzymają to raczej nie ma inne możliwości. Ja powiem tak w tamtym roku kupiłem do roweru nowe opony + dętki i nie chińskie a powietrze uciekało z przedniej i to szybko, z tyłu było ok, kupiłem drugą dętkę i problem ustał, więc coś w tym musi być.
A tak powiedz jak się sprawuje lalka?
Ja też kupiłem, może się ustawimy w jakiś dzień to pogadamy i parę km nakręcimy.
Pozdrawiam :rock:

Re: ciśnienie w oponach - ile ma być?

: 06 czerwca 2011, 12:45
autor: kris2k
Zdecydowanie wina dętek. Candyboy, kupiłeś nowe, jedź do nich, niech ściągają i sprawdzą. Jeśli się okaże że złapałeś lacia to pokryjesz koszt wulkanizacji, jeśli się okaże że wina dętek powinni ci wymienić na nowe za free. I przed załozeniem nowych niech je sprawdzą czy nie puszczają powietrza. Płaciłeś i za dętki, i za usługę więc reklamuj!

Marek co kupiłeś? Pochwal się, wrzuć fotki. Na latanie mozemy się umówić w każdej chwili.

Re: ciśnienie w oponach - ile ma być?

: 06 czerwca 2011, 14:10
autor: Mareq
kris2k pisze:Zdecydowanie wina dętek. Candyboy, kupiłeś nowe, jedź do nich, niech ściągają i sprawdzą. Jeśli się okaże że złapałeś lacia to pokryjesz koszt wulkanizacji, jeśli się okaże że wina dętek powinni ci wymienić na nowe za free. I przed załozeniem nowych niech je sprawdzą czy nie puszczają powietrza. Płaciłeś i za dętki, i za usługę więc reklamuj!
Mogą być zleżałe, te w moim rowerze tak miały jak sprawdzałem w wodzie to niby nie uchodziło, a jak postał do rana to ciśnienia schodziło.
kris2k pisze:Marek co kupiłeś?
Kupiłem Suzuki Intruder VL 800 z 2001r. super bestia, jak znajdę chwilkę to pochwalę się fotkami. :rock:

Re: ciśnienie w oponach - ile ma być?

: 06 czerwca 2011, 17:28
autor: Kojak
Mareq pisze:candyboy, Witaj jak dla mnie to dętki coś nie tak,
A tak powiedz jak się sprawuje lalka?
Ja też kupiłem, może się ustawimy w jakiś dzień to pogadamy i parę km nakręcimy.
Pozdrawiam :rock:
"Czarna" chodzi jak marzenie,każdego dnia nawijamy kolejne km. :mrgreen:
Musimy się jakoś zgadać na pogaduchy i wspólne latanie :wink:

Wszystko wskazuje że to przez dętki tak mi ubywa powietrza.
kris2k pisze:Zdecydowanie wina dętek. Candyboy, kupiłeś nowe, jedź do nich, niech ściągają i sprawdzą. Jeśli się okaże że złapałeś lacia to pokryjesz koszt wulkanizacji, jeśli się okaże że wina dętek powinni ci wymienić na nowe za free. I przed załozeniem nowych niech je sprawdzą czy nie puszczają powietrza. Płaciłeś i za dętki, i za usługę więc reklamuj!
Kris to nie będzie takie proste dlatego że w innym miejscu kupiłem opony a w innym je wymieniałem.Tam co brałem opony oni nie robią motocykli-tzn nie zdejmują kół z motocykla.Jak się im przywiezie zdjęte koła to wymieniają opony ale sami nie zdejmują kół w motÓrach.Ja na parkingu nie mam warunków żeby zdjąć koła z motocykla więc dałem go na zdjęcie kół i wymianę opon do mechanika.

Dziś po pracy byłem na 5-ciu stacjach benzynowych sprawdzić ciśnienie w oponach,co się zmieniło od rannego pompowania kół.Tylko na 3-ech stacjach działały kompresory ale każdy z nich wskazywał inne ciśnienie.na tym co rano pompowałem koła było tyle samo PSI co rano.Ale to raptem 9 godzin różnicy miedzy pomiarami.Zobaczę jutro po pracy co pokaże manometr na stacji.
Przez kilka dni będę kontrolować ciśnienie na tej samej stacji benzynowej...
Mareq koniecznie się pochwał zdjęciami Twojej nowej Lali - mam nadzieję że masz motÓra w jedynym właściwym kolorze - tak samo jak Twoja "była" :wink:

Re: ciśnienie w oponach - ile ma być?

: 06 czerwca 2011, 20:51
autor: Mareq
Mareq koniecznie się pochwał zdjęciami Twojej nowej Lali - mam nadzieję że masz motÓra w jedynym właściwym kolorze - tak samo jak Twoja "była"
Nie ma innej opcji tylko jeden właściwy kolor jest jak dla mnie.
Ja proponuję zakupić własny manometr, bo te na stacjach są różnej jakości- czytaj kiepskiej, przetestowałem na puszkach nie raz zawsze inaczej pokazywały, teraz zakupiłem własną sprężarkę z dobrym manometrem i jest ok.
Musimy się zgadać, muszę posłuchać jak nauczyłeś gadać czarną, bo czytałem że coś tam wierciłeś :lol:
Pozdrawiam :rock:

Re: ciśnienie w oponach - ile ma być?

: 06 czerwca 2011, 21:36
autor: Kojak
Mareq pisze:Musimy się zgadać, muszę posłuchać jak nauczyłeś gadać czarną, bo czytałem że coś tam wierciłeś :lol:
Z tym wierceniem to "drobnica" - zapodałem kilka razy fi8 na każdy wydech,ale fakt że teraz już całkiem inaczej Czarnulka gada :razz:
Choć w kwestii rasowego brzmienia to najlepiej się Kris wypowie - jego lalka to ma super głosik jak rozgniewany lew :wink:

Re: ciśnienie w oponach - ile ma być?

: 06 czerwca 2011, 23:44
autor: kris2k
No to co koledzy? W piątek ok. 17 pasuje Wam? Zrobimy krótką rundkę, obejrzymy sprzęcior Marka, pogadamy...

Re: ciśnienie w oponach - ile ma być?

: 07 czerwca 2011, 05:16
autor: Kojak
Ja przez pracę się nie wyrobie na 17 :-(
A co powiecie na 19?
dni są długie więc zobaczymy za widoku sprzęt Marka,polatamy trochę i pogadamy.

Re: ciśnienie w oponach - ile ma być?

: 07 czerwca 2011, 07:05
autor: Mareq
Wstępnie jestem na tak, na 19 widno długo więc i polatać nie ma problemu, a i ostanio nocne latanie zrobiłem po mieście i też super. Dogadamy temat :rock: