Dziwny problem ...
-
- Posty: 23
- Rejestracja: 03 kwietnia 2015, 22:58
- Motocykl: Virago 535
- Lokalizacja: k. Tarnowa
- Status: Offline
Dziwny problem ...
Witam mam do Was pytanie, a mianowicie...
Nie dawno kupiłem Jadzię (virago 535), żeby oczywiście troszkę pojeździć odpocząć i na co dzień i na zlotach. Ale nie w tym rzecz. Od kupna w tym sezonie przejeździłem może z 300 - 400 km ( w tym okresie wymieniłem świece na nowe, linkę do sprzęgła bo była poszarpana i w sumie na razie tyle) i dzisiaj na przejażdżce przytrafił mi się mały niuans z niewiadomych przyczyn. Jadąc sobie prosta przyspieszyłem do ok 110 i było wszytko ok. lecz za jakiś czas coś Jadzia psyknęła zaksząkneła i jak by jej odcięło całą moc, aż praktycznie mi zgasła. zapaliłem ją i udawałem się spokojnie w kierunku domu, lecz praktycznie bez werwy do jazdy bo maksymalną prędkość jaką uzyskiwałem to ok 80 km/h i (albo mi się zdawało albo nie zaczęła troszkę głośniej od tego momentu chodzić). Po przeczytaniu paru porad na forum sprawdziłem czy pompka paliwa podaje paliwo i wychodzi na to że podaje odkręciłem nawet nakładki gdzie znajdują się membrany i zrobiłem zdjęcie które zamieściłem poniżej, żebyście ocenili czy taki stan membran czy jest w porządku ?? I czekam na sugestię co mam zrobić i jak postępować dalej?? czy uda mi się rozwiązać ten problem z wami czy mnie ratuje tylko jakiś mechanik ???
Proszę o pomoc i od razu z góry dziękuje.
Nie dawno kupiłem Jadzię (virago 535), żeby oczywiście troszkę pojeździć odpocząć i na co dzień i na zlotach. Ale nie w tym rzecz. Od kupna w tym sezonie przejeździłem może z 300 - 400 km ( w tym okresie wymieniłem świece na nowe, linkę do sprzęgła bo była poszarpana i w sumie na razie tyle) i dzisiaj na przejażdżce przytrafił mi się mały niuans z niewiadomych przyczyn. Jadąc sobie prosta przyspieszyłem do ok 110 i było wszytko ok. lecz za jakiś czas coś Jadzia psyknęła zaksząkneła i jak by jej odcięło całą moc, aż praktycznie mi zgasła. zapaliłem ją i udawałem się spokojnie w kierunku domu, lecz praktycznie bez werwy do jazdy bo maksymalną prędkość jaką uzyskiwałem to ok 80 km/h i (albo mi się zdawało albo nie zaczęła troszkę głośniej od tego momentu chodzić). Po przeczytaniu paru porad na forum sprawdziłem czy pompka paliwa podaje paliwo i wychodzi na to że podaje odkręciłem nawet nakładki gdzie znajdują się membrany i zrobiłem zdjęcie które zamieściłem poniżej, żebyście ocenili czy taki stan membran czy jest w porządku ?? I czekam na sugestię co mam zrobić i jak postępować dalej?? czy uda mi się rozwiązać ten problem z wami czy mnie ratuje tylko jakiś mechanik ???
Proszę o pomoc i od razu z góry dziękuje.
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Dziwny problem ...
Wykręć świece i sprawdź zabarwienie izolatora. Czarna świeca będzie wskazywała na problemy z tym cylindrem. Wymień świece, sprawdź "fajki" i przewody zapłonowe. Jaki rocznik ?
- Blunio
- Posty: 5793
- Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
- Motocykl: Trek X-Caliber 8
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: Dziwny problem ...
Czytając opis też nasunęła mi się sprawa membran. Z tym że w ich przypadku nie ma problemu zero - jedynkowego, czyli membrany są lub ich nie ma ! Najczęściej pojawiają się dziurki na załamaniach i wtedy rzeczywiście max. prędkość to 80 km/h. Montując membrany pamiętaj o języczku na ich krawędzi który musi wejść w swoje gniazdo. I nie pozamieniaj membran miejscami. A w szczególności to iglic które są przypisane do swoich gaźników.Bryndzyk pisze:czy taki stan membran czy jest w porządku ??
I jak pisze Waldi, problem może być i w świecy, nawet nowej.
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
- vinny
- Posty: 1107
- Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
- Motocykl: xv 750 92 4FY
- Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
- Status: Offline
Re: Dziwny problem ...
Sprawdż czy przepustnica porusza się płynnie w całym zakresie , czy gdzieś jej nie blokuje .
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
-
- Posty: 23
- Rejestracja: 03 kwietnia 2015, 22:58
- Motocykl: Virago 535
- Lokalizacja: k. Tarnowa
- Status: Offline
Re: Dziwny problem ...
A wiec tak rocznik Jadzi to 90', świece mają własne zbawienie czarne, wiec nie wiem czy też problem nie będzie tkwił po prostu w synchronizacji? Bo nie robiłem tego po zakupie...
Vinny, a jak sprawdzić czy owa przepustnica się nie zacina, bo jak wspominałem w powitalni, zrobię sobie wszystko ale musze mieć instrukcje
Vinny, a jak sprawdzić czy owa przepustnica się nie zacina, bo jak wspominałem w powitalni, zrobię sobie wszystko ale musze mieć instrukcje
- leopold
- Posty: 579
- Rejestracja: 07 stycznia 2011, 09:12
- Motocykl: Virago 750
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
- Status: Offline
Re: Dziwny problem ...
Pal sześć kolor metalu! Chodzi o kolor nalotu na świecyBryndzyk pisze:, świece mają własne zbawienie czarne, wiec nie wiem c
Pozdrawia Leopold
- truckmaniac
- Posty: 180
- Rejestracja: 24 września 2014, 15:07
- Motocykl: yamaha xv535 virago
- Lokalizacja: Roverchiara (VR)
- Wiek: 47
- Status: Offline
Re: Dziwny problem ...
Tak na mój, chłopski rozum, to problem z synchro byłby jeśli na dwóch świecach byłyby różne naloty. Jeśli na obu są czarne, to raczej problem z dawką
-
- Posty: 23
- Rejestracja: 03 kwietnia 2015, 22:58
- Motocykl: Virago 535
- Lokalizacja: k. Tarnowa
- Status: Offline
Re: Dziwny problem ...
Powiecie mi jak sprawdzić wężykami dawkę paliwa którą dostaje gaźnik, bo wszędzie szukałem ale nie ma dokładnie wytłumaczone jak postępować może wy pomożecie, oraz która śrubka odpowiada za regulację dawkowania paliwa i co trzeba z nią zrobić?
- vinny
- Posty: 1107
- Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
- Motocykl: xv 750 92 4FY
- Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
- Status: Offline
Re: Dziwny problem ...
Poczytaj o gaznikach w Clymerze virago 535 (link), musisz sobie ściągnąć , jutro napisze w jakiej kolejności i co bym zrobił na Twoim miejscu .Zobacz jak radził -waldi- jak wygladają swiece czy jest na nich sadza i jaki jest kolor porcelanki przy elektrodzie plusowej ,to powie , który gażnik szwankuje i na co . To na pewno nie jest problem braku synchronizacji gażników .
https://www.dropbox.com/sh/tsqqcoial8u1 ... jb14a?dl=0
https://www.dropbox.com/sh/tsqqcoial8u1 ... jb14a?dl=0
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
- JohnnY
- Posty: 4070
- Rejestracja: 06 października 2008, 22:30
- Motocykl: Intruz VS 1400
- Lokalizacja: Łódź
- Wiek: 35
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Dziwny problem ...
Miałem podobny problem wymieniłem świecę i jak ręką odjął rozpędzała się jak maluch a max jechała 80km/h choć świecę wyglądały na OK po rozmowie na forum postanowiłem je wymienić no i jak ręką odjął dostała kopa i szła jak burza
-
- Posty: 23
- Rejestracja: 03 kwietnia 2015, 22:58
- Motocykl: Virago 535
- Lokalizacja: k. Tarnowa
- Status: Offline
Re: Dziwny problem ...
A więc tak "JohnnY" świece kupiłem nie dawno nówki NGK, a nalot na świecach z tego co pamiętam był czarny, lecz z tym nalotem to się jeszcze jutro upewnię bo dziś późnawo wróciłem do domu i nie mam jak tego zbytnio sprawdzić... Więc jutro zrobię kilka kilometrów i porobię fotki z kolorem nalotu... A dzisiaj troszkę literaturę od "vinny" poczytam
-
- Posty: 23
- Rejestracja: 03 kwietnia 2015, 22:58
- Motocykl: Virago 535
- Lokalizacja: k. Tarnowa
- Status: Offline
Re: Dziwny problem ...
A więc tak świece dziś ponownie wymieniłem na nowe i problem nie ustal ... w załączniku przesyłam zdjęcia świec
oraz filmik z głuchym dźwiękiem który słychać po dodawaniu gazu...
Oraz filmik z dźwiękiem działania
https://youtu.be/y-Dc2fEXcIk
oraz filmik z głuchym dźwiękiem który słychać po dodawaniu gazu...
Oraz filmik z dźwiękiem działania
https://youtu.be/y-Dc2fEXcIk
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Dziwny problem ...
Czy oba cylindry nagrzewają się bo na moje oko pali tylko jeden cylinder. Sprawdź czy masz iskrę, poluzuj śrubki spustowe paliwa z gaźników celem sprawdzenia obecności paliwa. Jak masz możliwość zmierz sprężanie.
-
- Posty: 23
- Rejestracja: 03 kwietnia 2015, 22:58
- Motocykl: Virago 535
- Lokalizacja: k. Tarnowa
- Status: Offline
Re: Dziwny problem ...
Więc tak sprawdzałem iskrę na obu kablach nowych świec i iskra aż razi, ponadto paliwo do o bu gaźników na pewno dochodzi bo sprawdzałem właśnie wężykami i co najlepsze dawkowanie tez jest ok bo po przyłożeniu ich do dekielków jest pomiędzy wyznaczonymi kreskami ... A pytanie jak sprawdzić to sprężanie i czy trzeba mieć jakiś specjalistyczny przyrząd czy jest jakaś alternatywa ??
-
- Posty: 422
- Rejestracja: 22 stycznia 2015, 22:06
- Motocykl: FJR1300, SHL M11 61r
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Dziwny problem ...
Do sprawdzenia ciśnienia jest specjalny przyrząd który służy tylko i wyłącznie do tego celu.
Sprawdź na którym gaże nie chodzi. Jest to bardzo prosta czynność, odpal motonga i zdejmuj fajkę z jednej świecy a potem z drugiej, to da ci odpowiedź na którym cylindrze kuleje. Ten na którym nie będzie pracować, po zdjęciu fajki nie powinna zmienić się znacząco praca silnika (użyj do tego kombinerek). Ten cylinder który nie pracuje nie będzie ci się grzał, prosty test, odpal moto i sprawdź termikę cylindrów od strony świecy, ten który się nie grzeje lub bardzo słabo się grzeje nie pracuje.
Czy po odpaleniu i zgaszeniu a następnie wykręceniu świecy któraś z nich jest "mokra"?
Sprawdź na którym gaże nie chodzi. Jest to bardzo prosta czynność, odpal motonga i zdejmuj fajkę z jednej świecy a potem z drugiej, to da ci odpowiedź na którym cylindrze kuleje. Ten na którym nie będzie pracować, po zdjęciu fajki nie powinna zmienić się znacząco praca silnika (użyj do tego kombinerek). Ten cylinder który nie pracuje nie będzie ci się grzał, prosty test, odpal moto i sprawdź termikę cylindrów od strony świecy, ten który się nie grzeje lub bardzo słabo się grzeje nie pracuje.
Czy po odpaleniu i zgaszeniu a następnie wykręceniu świecy któraś z nich jest "mokra"?
-
- Posty: 23
- Rejestracja: 03 kwietnia 2015, 22:58
- Motocykl: Virago 535
- Lokalizacja: k. Tarnowa
- Status: Offline
Re: Dziwny problem ...
A gdyby się okazało że jeden z cylindrów się nie grzeje albo gaśnie p przeprowadzeniu tego testu ?? Co w tedy ??
-
- Posty: 422
- Rejestracja: 22 stycznia 2015, 22:06
- Motocykl: FJR1300, SHL M11 61r
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Dziwny problem ...
Wtedy konkretnie będzie wiadomo nad którym garem trzeba się skupić. Czy ma za mało wachy, czy może za wiele, czy coś jest nie tak z zapłonem (u mnie tak było choć na początku iskra wyglądała na byczą).
Problem zero jedynkowy raczej na to by wskazywał (cho coś pisałeś o jakichś zgrzytach czy coś na początku).
"Jadzia psyknęła zaksząkneła i jak by jej odcięło całą moc"
Tzn zgrzytnęło pier...neło z dużym łomotem, czy tylko pry sry bez fajerwerków (tylko utrata mocy i głośniejsza praca bo jechał prawdopodobnie na jednym) i nie ma mocy ?
Problem zero jedynkowy raczej na to by wskazywał (cho coś pisałeś o jakichś zgrzytach czy coś na początku).
"Jadzia psyknęła zaksząkneła i jak by jej odcięło całą moc"
Tzn zgrzytnęło pier...neło z dużym łomotem, czy tylko pry sry bez fajerwerków (tylko utrata mocy i głośniejsza praca bo jechał prawdopodobnie na jednym) i nie ma mocy ?
-
- Posty: 23
- Rejestracja: 03 kwietnia 2015, 22:58
- Motocykl: Virago 535
- Lokalizacja: k. Tarnowa
- Status: Offline
Re: Dziwny problem ...
No powiem Ci "gazownik" jak to było dokładnie ... jechałem sobie ok 80 km/h ... był kawałek prostej no to gaz aż do końca prostej do 110km/h i w pewnym momencie spadek mocy strzał z rury chyba , motor zaczął zwalniać aż jakieś 100 metrów ujechałem i zgasł .... odpaliłem i pomalutku zacząłem rozpędzać i nie dość że nie szedł to max 80 -90 km/h
-
- Posty: 422
- Rejestracja: 22 stycznia 2015, 22:06
- Motocykl: FJR1300, SHL M11 61r
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Dziwny problem ...
Jak dla mnie to wypadł zapłon.
Ale sprawdź powyższe dziś jak będziesz miał czas. Czy świeca jest mokra, który gar nie chodzi konkretnie (czy może na obu kuleje, no bo jak jechałeś i zgasł całkowicie).
Ale sprawdź powyższe dziś jak będziesz miał czas. Czy świeca jest mokra, który gar nie chodzi konkretnie (czy może na obu kuleje, no bo jak jechałeś i zgasł całkowicie).
-
- Posty: 23
- Rejestracja: 03 kwietnia 2015, 22:58
- Motocykl: Virago 535
- Lokalizacja: k. Tarnowa
- Status: Offline
Re: Dziwny problem ...
Dziś dopiero mogłem sprawdzić... I tak kolor świec tai jak na powyższych fotkach, i są suche więc nie zalewa nic raczej. Natomiast po wyciągnięciu pierwszej fajki ze świecy bliżej kierownicy motor gaśnie... Co dalej mam robić ??
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Dziwny problem ...
nie pali przedni cylinder, masz paliwo w gaźniku i iskrę to zostaje tylko sprężanie. Do sprawdzenia luz zaworowy no i ciśnienie sprężania.
-
- Posty: 23
- Rejestracja: 03 kwietnia 2015, 22:58
- Motocykl: Virago 535
- Lokalizacja: k. Tarnowa
- Status: Offline
Re: Dziwny problem ...
Jak to najtaniej i najlepiej sprawdzić ??
- tylust
- Posty: 2698
- Rejestracja: 13 stycznia 2014, 09:26
- Motocykl: XV 750 1982r.
- Lokalizacja: Kalisz - Wlkp.
- Wiek: 51
- Status: Offline
Re: Dziwny problem ...
Kupić "miernik ciśnienia sprężania". Kosztuje od około 50zł w górę (sprawdź na pierwszym lepszym portalu aukcyjnym).
na zdjęciu masz przykładowy miernik z różnymi końcówkami pod różny rozmiar świec
Przed sprawdzeniem ciśnienia sprężania trzeba ustawić luz zaworowy.
Silnik należy rozgrzać do normalnej temperatury pracy
Podczas pomiaru zawory ssania i przepustnice muszą być otwarte na maksa (otwarte ssanie i odkręcony na maksa gaz)
wykręcasz obie świece i wkręcasz miernik w miejsce świecy (mierzysz sprężanie każdego cylindra z osobna)
dobrze mieć kogoś do pomocy. Ty patrzysz na miernik, a ktoś kręci rozrusznikiem tak długo aż wskazanie na zegarze nie przestanie rosnąć. - wynik zapisujesz i sprawdzasz tak samo drugi cylin
Ciśnienie sprężania normalne to 11 kg/cm kw.
minimalne to 9 kg/cm kw.
maksymalne to 12 kg/cm kw
dopuszczalna różnica pomiędzy obydwoma cylindrami to 1 kg/cm kw.
Najbardziej niepokojąca jest spora różnica między oboma cylindrami. Zbyt niskie ciśnienie oznacza zużycie pierścieni tłokowych lub/i zaworów (samych zaworów lub gniazd zaworowych).
na zdjęciu masz przykładowy miernik z różnymi końcówkami pod różny rozmiar świec
Przed sprawdzeniem ciśnienia sprężania trzeba ustawić luz zaworowy.
Silnik należy rozgrzać do normalnej temperatury pracy
Podczas pomiaru zawory ssania i przepustnice muszą być otwarte na maksa (otwarte ssanie i odkręcony na maksa gaz)
wykręcasz obie świece i wkręcasz miernik w miejsce świecy (mierzysz sprężanie każdego cylindra z osobna)
dobrze mieć kogoś do pomocy. Ty patrzysz na miernik, a ktoś kręci rozrusznikiem tak długo aż wskazanie na zegarze nie przestanie rosnąć. - wynik zapisujesz i sprawdzasz tak samo drugi cylin
Ciśnienie sprężania normalne to 11 kg/cm kw.
minimalne to 9 kg/cm kw.
maksymalne to 12 kg/cm kw
dopuszczalna różnica pomiędzy obydwoma cylindrami to 1 kg/cm kw.
Najbardziej niepokojąca jest spora różnica między oboma cylindrami. Zbyt niskie ciśnienie oznacza zużycie pierścieni tłokowych lub/i zaworów (samych zaworów lub gniazd zaworowych).
Tomek
-
- Posty: 23
- Rejestracja: 03 kwietnia 2015, 22:58
- Motocykl: Virago 535
- Lokalizacja: k. Tarnowa
- Status: Offline
Re: Dziwny problem ...
Aha super za instrukcję, w takim razie postaram się o taki miernik skoro to może być przydatne
i skoro to rozwiąże mi problem .. bo zaczyna się robić ciepło a szkoda żeby Jadzia stała w garażyku
i skoro to rozwiąże mi problem .. bo zaczyna się robić ciepło a szkoda żeby Jadzia stała w garażyku
- grzała
- Posty: 739
- Rejestracja: 09 listopada 2011, 07:10
- Motocykl: XF650 98'
- Lokalizacja: Ciechanów
- Wiek: 46
- Status: Offline
Re: Dziwny problem ...
Świece wyglądają na okopcone, jakby było za bogato.
Może pływak utonął, lub zawór iglicowy pływaka nie trzyma i przylewa bo tak na ucho to albo jeden gar nie pali albo jest mocno za bogato.
Swoją drogą to mógłbyś podać w avatarze lokalizację, może ktoś oblatany w temacie jest blisko i mógłby pomóc.
Może pływak utonął, lub zawór iglicowy pływaka nie trzyma i przylewa bo tak na ucho to albo jeden gar nie pali albo jest mocno za bogato.
Swoją drogą to mógłbyś podać w avatarze lokalizację, może ktoś oblatany w temacie jest blisko i mógłby pomóc.
"białe ręce, czarny blues"