Strona 1 z 1

po 3500 km przerwa na świecach 1.5 mm

: 25 września 2015, 21:41
autor: V12
Witam
Ngk BP6E
nówki przejechane 3500 tys silnik stracił moc na dużych obrotach
Po wykręceniu świec na obu cylindrach tak samo przerwa ponad 1.5 mm nigdy w zyciu czegos takiego nie wiedzialem po takim przebiegu.
silnik stan igła nie bierze oleju mieszanka paliwowa tez dobra spalanie i moc w normie
wyglada na to jak by środkowa elektroda weszła w głąb świecy na wypalenie to nie wygląda
Obrazek

Re: po 3500 km przerwa na świecach 1.5 mm

: 25 września 2015, 22:17
autor: góral.tz
Załóż Iskry ja nie mam przekonania do Ngk.

Re: po 3500 km przerwa na świecach 1.5 mm

: 26 września 2015, 13:47
autor: mały v8
góral.tz pisze:Załóż Iskry ja nie mam przekonania do Ngk.

Ja też 535 na "maluchowskich" iskrach jeździłem, na rok starczały bo wymieniałem je z olejem. :)

Re: po 3500 km przerwa na świecach 1.5 mm

: 26 września 2015, 17:27
autor: leszekk
Fakt, na wypalenie nie wygląda. Może w praniu się zbiegły? ;-)

Re: po 3500 km przerwa na świecach 1.5 mm

: 26 września 2015, 17:30
autor: -waldi-
pokaz zdjęcie z drugiej strony świecy....

wygląda na wadliwe, lub przegrzane świece

Re: po 3500 km przerwa na świecach 1.5 mm

: 27 września 2015, 08:59
autor: V12
Wygląda na to że cała świeca wydłużyła sie o około 1mm porównywałem za pomocą suwmiarki z nową taka samą.
Od strony porcelany nic nie pękło ani nie wysunoł sie trzpień na który zakłada sie fajkę.
Ponad to rozbiłem porcelankę a tam zamiast grubego sztywnego drutu był dość cienki giętki miedziany drucik , rozbiłem też inne stare swiece i pod porcelaną był zawsze gruby szary sztywny drut
Nie wiem tez dlaczego nie które NGK mają napis zielony niebieski lub rzadko czarny
Jeśli chodzi o skład mieszanki to mam trochę w stronę bogatej świece maja kolor ciemno brązowy
pozdr

Re: po 3500 km przerwa na świecach 1.5 mm

: 27 września 2015, 09:49
autor: Blunio
Ciepłota świec prawidłowo dobrana do silnika ?

Re: po 3500 km przerwa na świecach 1.5 mm

: 27 września 2015, 10:06
autor: Wesoly
Ostatnio dużo się pisze o podróbkach świec NGK, może właśnie na takie trafiłeś.
:arrow: https://www.youtube.com/watch?t=2&v=PjBjVjcLcgc

Obrazek

Re: po 3500 km przerwa na świecach 1.5 mm

: 27 września 2015, 11:02
autor: V12
Swiece były 6 a katalog podaje 7 wiec nie wielka różnica
Z powyższego schematu mogę jedynie ręką odkręcić podkładkę
pozdr

Re: po 3500 km przerwa na świecach 1.5 mm

: 27 września 2015, 20:37
autor: -waldi-
V12 pisze:Swiece były 6 a katalog podaje 7 wiec nie wielka różnica

Niby róznicy "1", ale przegrzałeś świece - kup odpowiednie i powinno być ok

Re: po 3500 km przerwa na świecach 1.5 mm

: 01 października 2015, 13:54
autor: V12
Nie wydaje mi się duzo osób jeździ na ngk 6 albo na iskrach fe65 a to ich odpowiednik.
Poprostu podrobiona partia albo wadliwy traf
Naprawiam duzo skuterów i tam czasem są świece zalozone z przypadku teraz naprawiałem takiego co zamiast świecy f100 był f75 ewidentne ślady przegrzania świecy ze szkliwiona narośl na elekrodach ale nic pozatym przejechał na niej 10tys dalej jest sprawna ta świeca

pozdr

Re: po 3500 km przerwa na świecach 1.5 mm

: 07 października 2023, 12:50
autor: Gros
V12 pisze: 01 października 2015, 13:54 Nie wydaje mi się duzo osób jeździ na ngk 6 albo na iskrach fe65 a to ich odpowiednik.
Poprostu podrobiona partia albo wadliwy traf
Naprawiam duzo skuterów i tam czasem są świece zalozone z przypadku teraz naprawiałem takiego co zamiast świecy f100 był f75 ewidentne ślady przegrzania świecy ze szkliwiona narośl na elekrodach ale nic pozatym przejechał na niej 10tys dalej jest sprawna ta świeca

pozdr
Temat z przed 100lat😁 kolega kupił takie świece z miedzianym rdzeniem 😁pewnie z niewiedzy. Świece te są produkowane od wieków 😜i był dedykowane np do Audi 80 . Tak że nie była to podróba czy też wada