Jak zmodyfikować gaźnik w virago 125 opis
: 04 grudnia 2015, 19:01
Witam było wiele wątków na ten temat ale żaden nie podawał dokładnej instrukcji jak i co zrobić
i jakich efektów można się spodziewać.Postaram się opisać moje dokonania i obserwacje,myślę że
wielu osobom może to pomóc.Na wstępie chciałbym powiedzieć że osoby które nie mają pojęcia jak
działa silnik spalinowy zasilany gaźnikiem powinny sobie to odpuścić.Dobrze jest znać budowę
gaźnika bardzo nam to ułatwi sprawę.Dokonałem tej modyfikacji w dwóch motocyklach ze skutkiem
jak najbardziej pozytywnym.
Oki zaczynamy,do modyfikacji potrzebujemy dyszy głównej o rozmiarze
110 standard to 77,5,dyszy wolnych obrotów 15 zamiast 12,5 i malutkiej podkładki M3.
Poza podkładką wszystko można kupić w larssonie za groszowe sprawy.Wszelkie zestawy typu"power up",
"jet kit" darujcie sobie, widziałem te zestawy i oprócz dysz i podkładek zbyt wiele tam nie ma
a kosztuje to dosyć sporo.
1)Zdejmujemy siedzenie kierowcy.
Pod siedzeniem po obu stronach znajdują się dwie śrubki M6
2)Odkręcamy zbiornik,odłączamy przewody paliwowe i podciśnieniowe idące od kranika do pompki
paliwa i gaźnika.
Odkręcamy pompkę paliwa,po tej czynności unosimy tylną część zbiornika paliwa i delikatnie
ruszając na boki wycofujemy go aż zejdzie z gum.Ostrożnie odkładamy zbiornik w bezpieczne miejsce.
(Podczas rozłączania wężyków może nam wyciec niewielka ilość paliwa,dobrze jest podłożyć szmatkę)
3)Odkręcamy komorę pływakową.
Z lewej strony gaźnika (patrząc tak jak siedzimy na motocyklu)
znajduje się komora pływakowa.Na samym dole komory pływakowej od strony śrubki od regulacji wolnych obrotów
znajduje się śruba spustowa paliwa z komory pływakowej,podstawiamy tam czyste naczynie i spuszczamy paliwo
z gaźnika,następnie odkręcamy cztery śrubki i zdejmujemy pokrywę.
4)Zmieniamy dysze.
Po zdjęciu pokrywy pomiędzy pływakami mamy dysze(dużą i mniejszą). Wykręcamy obydwie nie
da się ich pomylić.Ta duża to dysza główna wymieniamy z niej samą końcówkę z 77,5 na 110(oznaczenia powinny
być z boku dyszy). Dyszę wolnych obrotów zamieniamy z 12,5 na 15 (można użyć dyszy 17,5 ja po konsultacjach
z kolegą z USA użyłem 15 podobno łatwiej później wyregulować gaźnik)Wszystko dobrze czyścimy(pokrywę,komorę
i miejsce gdzie przylega uszczelka) i składamy w odwrotnej kolejności pamiętajmy o zakręceniu śrubki spustowej
paliwa z gaźnika.
5)Zmiana położenia iglicy.
Przechodzimy na prawą stronę motocykla i odkręcamy cztery śrubki od pokrywy membrany(trzeba zachować ostrożność
przy odkręceniu ostatniej śrubki ponieważ pod spodem jest sprężyna)
Po zdjęciu pokrywy i wyjęciu sprężyny ukaże nam się membrana którą musimy zdjąć(najlepiej złapać w jednym
miejscu delikatnie za zgięcie membrany i delikatnie pociągnąć i tak dookoła(nie używać żadnych ostrych narzędzi
membrana jest cienka i delikatna łatwo ją uszkodzić a kosztuje majątek)
W środku membrany znajduje się spora plastikowa śruba odkręcamy ją (uwaga pod spodem jest mała sprężynka trzeba
uważać żeby nie zgubić.Wysuwamy iglicę,zdejmujemy mały pierścień zabezpieczający,przesuwamy czarny plastik
na iglicy z czwartego rowka na piąty(przesuwamy o jeden rowek w stronę czubka iglicy)Musimy to zrobić delikatnie
ponieważ łatwo zgiąć iglicę.Po przesunięciu dajemy malutką podkładkę M3 i zakładamy zabezpieczenie na piąty rowek.
Dociskamy trochę wszystko w stronę zabezpieczenia żeby pozbyć się przerw i luzu(jeśli ściśniemy zbyt mocno
pierścień wyskoczy!!!). Bierzemy sprężynę i obcinamy dokładnie jeden zwój.Składamy wszystko w odwrotnej kolejności
pamiętając by ucięty koniec sprężyny był od strony pokrywy membrany.
6)Przeróbka filtra powietrza.
Odkręcamy prawe "jajko" nerkę czy jak to tam się zwie,zamocowane jest to na dwie śrubki imbusowe do ramy i obejmę.
Odkręcamy chromowaną pokrywę z drugiej strony mamy mały element przykręcany na 4 wkręty odkręcamy je i zdejmujemy
plastikowy element,część z filtrem bierzemy do ręki mamy tam coś w kształcie rurki i w środku znajduje się gumowy
element nie obcinamy go tylko za pomocą dwóch płaskich wkrętaków ściskamy do środka aż się odkształci i zacznie
obracać w środku następnie ściskamy go i wyciskamy na drugą stronę(jest to ważne jak pójdzie coś nie tak to
możemy wszystko przywrócić do stanu przed przeróbką)Skręcamy wszystko i montujemy do motocykla.
7)Regulacja składu mieszanki.
Śrubka od regulacji składu mieszanki wolnych obrotów znajduje się pod spodem pokrywy membrany i zabezpieczona jest
czarnym koreczkiem.Wkręcamy ją do końca (z czuciem zapamiętując ilość obrotów potrzebna do wkręcenia jest to ważne
w przypadku kiedy chcemy wrócić do stanu pierwotnego.Następnie wykręcamy ją o 3 pełne obroty lub w przypadku
wierconych wydechów o 3 i 1/4 obrotu.
8)Składamy wszystko.
Wiem że trochę późno to piszę ale dobrze sobie porobić zdjęcia każdego elementu przed przeróbką będzie dużo prościej
wszystko nam prawidłowo poskładać zwłaszcza należy zwrócić uwagę na wężyki paliwa i podciśnienia
9)Odpalamy
Kranik paliwa ustawiamy w pozycji PRI czy jakoś tak,wykonujemy parę ruchów manetką i przełączany w pozycje ON lub RES
wyciągamy dźwignię ssania i odpalamy.
Może się zdarzyć że motocykl nie będzie chciał odpalić spokojnie musimy chwilę poczekać aż pompa
która jest podciśnieniowa zaleje nam gaźnik.Jeżeli tylko motocykl zacznie trochę łapać a nie będzie chciał zapalić
zamknij ssanie i podczas kręcenia rozrusznikiem dodaj trochę gazu.
To chyba tyle uff jakoś poszło jest tego trochę ale starałem się opisać wszystko łopatologicznie
Jest to instrukcja jak ja to zrobiłem i nie biorę absolutnie odpowiedzialności za to co stanie się z
twoim motocyklem!!!
Filmik który pokazuje te czynności znajduje się na youtube jak wpiszecie "virago 125 stage1" ale jest kiepskiej
jakości i wiele rzeczy nie jest dokładnie pokazane co starałem się napisać w moich wypocinach,język w filmiku
to chyba francuski a dźwięk to dollby klozet mono hehehe.
Proces jest całkowicie odwracalny, po prostu zamieniacie wszystko z powrotem a pod uciętą sprężynę od strony
pokrywy dajecie zeszlifowaną do odpowiedniej grubości uszczelkę od rury chyba 1/2 cala.
No i to na co wszyscy czekali czyli jak po tym jedzie moja maszyna.
Już po odpaleniu silnik dużo lepiej reaguje na manetkę gazu i szybciej wkręca się na obroty.
Przyśpieszenie jest odczuwalnie lepsze według mnie teraz przyśpiesza do 100km/h tak jak wcześniej przyśpieszała
do 80km/h.Więcej jak 105km/h nie jechałem bo pogoda ani zdrowy rozsądek mi na to nie pozwolił ale pod manetką
do końca było spokojnie z 1/4 obrotu a ważę 95kg i mi to w zupełności wystarczy w końcu to nie szlifiera
Spalana nie testowałem bo grudzień to raczej kiepski miesiąc na nawijanie kilometrów.
Gaźnik z pewnością trzeba będzie po tym zabiegu doregulować ja miałem na 3 obroty śrubkę od mieszanki i dałem na 3 i 1/4 regulowałem za pomocą doświadczenia i świecy diagnostycznej Colortune.
Moduł zapłonowy musi być z literą P pasują również od 250 oznaczone literami S i J
Przełożenie zębatek 13-47
Miłej zabawy i pozdrawiam.
i jakich efektów można się spodziewać.Postaram się opisać moje dokonania i obserwacje,myślę że
wielu osobom może to pomóc.Na wstępie chciałbym powiedzieć że osoby które nie mają pojęcia jak
działa silnik spalinowy zasilany gaźnikiem powinny sobie to odpuścić.Dobrze jest znać budowę
gaźnika bardzo nam to ułatwi sprawę.Dokonałem tej modyfikacji w dwóch motocyklach ze skutkiem
jak najbardziej pozytywnym.
Oki zaczynamy,do modyfikacji potrzebujemy dyszy głównej o rozmiarze
110 standard to 77,5,dyszy wolnych obrotów 15 zamiast 12,5 i malutkiej podkładki M3.
Poza podkładką wszystko można kupić w larssonie za groszowe sprawy.Wszelkie zestawy typu"power up",
"jet kit" darujcie sobie, widziałem te zestawy i oprócz dysz i podkładek zbyt wiele tam nie ma
a kosztuje to dosyć sporo.
1)Zdejmujemy siedzenie kierowcy.
Pod siedzeniem po obu stronach znajdują się dwie śrubki M6
2)Odkręcamy zbiornik,odłączamy przewody paliwowe i podciśnieniowe idące od kranika do pompki
paliwa i gaźnika.
Odkręcamy pompkę paliwa,po tej czynności unosimy tylną część zbiornika paliwa i delikatnie
ruszając na boki wycofujemy go aż zejdzie z gum.Ostrożnie odkładamy zbiornik w bezpieczne miejsce.
(Podczas rozłączania wężyków może nam wyciec niewielka ilość paliwa,dobrze jest podłożyć szmatkę)
3)Odkręcamy komorę pływakową.
Z lewej strony gaźnika (patrząc tak jak siedzimy na motocyklu)
znajduje się komora pływakowa.Na samym dole komory pływakowej od strony śrubki od regulacji wolnych obrotów
znajduje się śruba spustowa paliwa z komory pływakowej,podstawiamy tam czyste naczynie i spuszczamy paliwo
z gaźnika,następnie odkręcamy cztery śrubki i zdejmujemy pokrywę.
4)Zmieniamy dysze.
Po zdjęciu pokrywy pomiędzy pływakami mamy dysze(dużą i mniejszą). Wykręcamy obydwie nie
da się ich pomylić.Ta duża to dysza główna wymieniamy z niej samą końcówkę z 77,5 na 110(oznaczenia powinny
być z boku dyszy). Dyszę wolnych obrotów zamieniamy z 12,5 na 15 (można użyć dyszy 17,5 ja po konsultacjach
z kolegą z USA użyłem 15 podobno łatwiej później wyregulować gaźnik)Wszystko dobrze czyścimy(pokrywę,komorę
i miejsce gdzie przylega uszczelka) i składamy w odwrotnej kolejności pamiętajmy o zakręceniu śrubki spustowej
paliwa z gaźnika.
5)Zmiana położenia iglicy.
Przechodzimy na prawą stronę motocykla i odkręcamy cztery śrubki od pokrywy membrany(trzeba zachować ostrożność
przy odkręceniu ostatniej śrubki ponieważ pod spodem jest sprężyna)
Po zdjęciu pokrywy i wyjęciu sprężyny ukaże nam się membrana którą musimy zdjąć(najlepiej złapać w jednym
miejscu delikatnie za zgięcie membrany i delikatnie pociągnąć i tak dookoła(nie używać żadnych ostrych narzędzi
membrana jest cienka i delikatna łatwo ją uszkodzić a kosztuje majątek)
W środku membrany znajduje się spora plastikowa śruba odkręcamy ją (uwaga pod spodem jest mała sprężynka trzeba
uważać żeby nie zgubić.Wysuwamy iglicę,zdejmujemy mały pierścień zabezpieczający,przesuwamy czarny plastik
na iglicy z czwartego rowka na piąty(przesuwamy o jeden rowek w stronę czubka iglicy)Musimy to zrobić delikatnie
ponieważ łatwo zgiąć iglicę.Po przesunięciu dajemy malutką podkładkę M3 i zakładamy zabezpieczenie na piąty rowek.
Dociskamy trochę wszystko w stronę zabezpieczenia żeby pozbyć się przerw i luzu(jeśli ściśniemy zbyt mocno
pierścień wyskoczy!!!). Bierzemy sprężynę i obcinamy dokładnie jeden zwój.Składamy wszystko w odwrotnej kolejności
pamiętając by ucięty koniec sprężyny był od strony pokrywy membrany.
6)Przeróbka filtra powietrza.
Odkręcamy prawe "jajko" nerkę czy jak to tam się zwie,zamocowane jest to na dwie śrubki imbusowe do ramy i obejmę.
Odkręcamy chromowaną pokrywę z drugiej strony mamy mały element przykręcany na 4 wkręty odkręcamy je i zdejmujemy
plastikowy element,część z filtrem bierzemy do ręki mamy tam coś w kształcie rurki i w środku znajduje się gumowy
element nie obcinamy go tylko za pomocą dwóch płaskich wkrętaków ściskamy do środka aż się odkształci i zacznie
obracać w środku następnie ściskamy go i wyciskamy na drugą stronę(jest to ważne jak pójdzie coś nie tak to
możemy wszystko przywrócić do stanu przed przeróbką)Skręcamy wszystko i montujemy do motocykla.
7)Regulacja składu mieszanki.
Śrubka od regulacji składu mieszanki wolnych obrotów znajduje się pod spodem pokrywy membrany i zabezpieczona jest
czarnym koreczkiem.Wkręcamy ją do końca (z czuciem zapamiętując ilość obrotów potrzebna do wkręcenia jest to ważne
w przypadku kiedy chcemy wrócić do stanu pierwotnego.Następnie wykręcamy ją o 3 pełne obroty lub w przypadku
wierconych wydechów o 3 i 1/4 obrotu.
8)Składamy wszystko.
Wiem że trochę późno to piszę ale dobrze sobie porobić zdjęcia każdego elementu przed przeróbką będzie dużo prościej
wszystko nam prawidłowo poskładać zwłaszcza należy zwrócić uwagę na wężyki paliwa i podciśnienia
9)Odpalamy
Kranik paliwa ustawiamy w pozycji PRI czy jakoś tak,wykonujemy parę ruchów manetką i przełączany w pozycje ON lub RES
wyciągamy dźwignię ssania i odpalamy.
Może się zdarzyć że motocykl nie będzie chciał odpalić spokojnie musimy chwilę poczekać aż pompa
która jest podciśnieniowa zaleje nam gaźnik.Jeżeli tylko motocykl zacznie trochę łapać a nie będzie chciał zapalić
zamknij ssanie i podczas kręcenia rozrusznikiem dodaj trochę gazu.
To chyba tyle uff jakoś poszło jest tego trochę ale starałem się opisać wszystko łopatologicznie
Jest to instrukcja jak ja to zrobiłem i nie biorę absolutnie odpowiedzialności za to co stanie się z
twoim motocyklem!!!
Filmik który pokazuje te czynności znajduje się na youtube jak wpiszecie "virago 125 stage1" ale jest kiepskiej
jakości i wiele rzeczy nie jest dokładnie pokazane co starałem się napisać w moich wypocinach,język w filmiku
to chyba francuski a dźwięk to dollby klozet mono hehehe.
Proces jest całkowicie odwracalny, po prostu zamieniacie wszystko z powrotem a pod uciętą sprężynę od strony
pokrywy dajecie zeszlifowaną do odpowiedniej grubości uszczelkę od rury chyba 1/2 cala.
No i to na co wszyscy czekali czyli jak po tym jedzie moja maszyna.
Już po odpaleniu silnik dużo lepiej reaguje na manetkę gazu i szybciej wkręca się na obroty.
Przyśpieszenie jest odczuwalnie lepsze według mnie teraz przyśpiesza do 100km/h tak jak wcześniej przyśpieszała
do 80km/h.Więcej jak 105km/h nie jechałem bo pogoda ani zdrowy rozsądek mi na to nie pozwolił ale pod manetką
do końca było spokojnie z 1/4 obrotu a ważę 95kg i mi to w zupełności wystarczy w końcu to nie szlifiera
Spalana nie testowałem bo grudzień to raczej kiepski miesiąc na nawijanie kilometrów.
Gaźnik z pewnością trzeba będzie po tym zabiegu doregulować ja miałem na 3 obroty śrubkę od mieszanki i dałem na 3 i 1/4 regulowałem za pomocą doświadczenia i świecy diagnostycznej Colortune.
Moduł zapłonowy musi być z literą P pasują również od 250 oznaczone literami S i J
Przełożenie zębatek 13-47
Miłej zabawy i pozdrawiam.