Strona 1 z 1

Gorący akumulator

: 09 maja 2016, 09:24
autor: Pandik
O cho cho.
No to chyba regulator i aku do wymiany co?
Jak robiłem ostatnio pomiary to miałem ciut przy małe ładowanie, podładowałem więc w nocy a wczoraj po trasie jak zgasiłem maszynę to zrobiła się dętka... ciemno i nie kręci, chcę sprawdzić napięcie na aku a tu kochani jajca można na nim sadzić...

Re: Gorący akumulator

: 09 maja 2016, 10:51
autor: goral
Sprawdz ładowanie aku moze żyje . Mase na regulatorze i ramie posprawdzaj .Mozesz dać bajpasa z regulatora prosto na aku pomijając orginalny kabel idacy na bezpiecznik na kierownicy .Oczywiscie dajesz pomiedzy regulatorem a aku bezpiecznik dodatkowy.moja tak juz 2 lata jezdzi i ładowanie perfekt.

Re: Gorący akumulator

: 09 maja 2016, 11:06
autor: Pandik
Cześć. Mam taki bypas ;) Dzisiaj będę robił dokładniejsze pomiary co i jak.

Re: Gorący akumulator

: 09 maja 2016, 12:02
autor: barg
Grzanie się akumulatora wskazywałoby raczej na przeładowanie. Może to nie wina motocykla tylko prostownika, którym ładowałeś przez noc. Czyżby samochodowy? Płyty w baterii mogły się powyginać i jest zwarcie wewnątrz cel.

Re: Gorący akumulator

: 09 maja 2016, 12:55
autor: Pandik
Po nocy nie był ciepły, po trasie się zrobił. Czteropak i idę dzisiaj z miernikiem do garażu ;)

Re: Gorący akumulator

: 09 maja 2016, 14:11
autor: grzegorzbr2
Pandik pisze:Po nocy nie był ciepły, po trasie się zrobił. Czteropak i idę dzisiaj z miernikiem do garażu ;)
Regulator ladowania dostał zwarcia i daje na aku za duże napiecia ladowania, sprawdź stan elektrolitu w aku , jak pusty to dolej wody destylowanej, podladuj aku prostownikiem, odpal moto i sprawdź multimetrem ile wynosi ladowanie. Jak powyzej 16V to walniety regulator, nie jeździj bo spl8nie moduł zaplonowy.

Re: Gorący akumulator

: 09 maja 2016, 14:17
autor: Pandik
Regler już zamówiony.

Re: Gorący akumulator

: 09 maja 2016, 18:48
autor: Pandik
Spoczynkowo 13,2v
Zapłon 12,8v
Wolne obroty 13,0v
4k obrotów 13,9v

Zostawię aku na lekkim poborze i ciekawe ile spadnie.

Re: Gorący akumulator

: 09 maja 2016, 23:08
autor: grzegorzbr2
Pandik pisze:Spoczynkowo 13,2v
Zapłon 12,8v
Wolne obroty 13,0v
4k obrotów 13,9v

Zostawię aku na lekkim poborze i ciekawe ile spadnie.
No to wskazania ok. a raczej niby powyźej ustawy :)
Spoczynkowo po okolo 0,5 h od ladowania prawidlowego aku powinien mieć okolo 12,5 - 12,7 v

Re: Gorący akumulator

: 10 maja 2016, 11:01
autor: Pandik
Obstawiam że bateria domaga się wymiany. Regler będę miał w zapasie ;)