Nie bardzo tylko rozumiem co to ma do rzeczy?? Przecież jak obciążymy oponę to ona się rozszerzy, ale w zetknięciu z podłożem, a nie na całym obwodzie. Także opona będzie szersza tylko na dole. Nie wyobrażam sobie jak musielibyśmy obciążyć oponę żeby ciśnienie rozsadziło ją aż na 1cm (po pół z każdej strony). Tylne koło nie jest skrętne, także jak opona wchodzi w widelec i ma zapas 0,5 cm to nie ma prawa obcierać.Krysiek1108 pisze:jednak zapas 0,5cm przy jeżdzie z plecaczkiem i jakimś dobytkiem może nie wystarczyc na wyrównanie ugięcia/będzie ocierac/
max szerokość opony z przodu i z tyłu w Virago 750
-
- Posty: 95
- Rejestracja: 20 grudnia 2008, 18:50
- Motocykl: Yamaha Virago XV 1100
- Lokalizacja: Piaseczno
- Wiek: 44
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: max szerokość opony z przodu i z tyłu w Virago 750
- kyller
- Posty: 2198
- Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
- Motocykl: pożyczony XV1000
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: max szerokość opony z przodu i z tyłu w Virago 750
i sie nie mylisz opona ugina sie na dole
problem zaczyna sie pojawiac przy sporym obciazeniu motocykla i składaniu w zakret opona wtedy zaczyna inaczej pracowac
znaczy sie jezdzic sie da na wszytskim
kiedys miałem Janka na samochodowych 15 od syreny i jak widac zyje
problem zaczyna sie pojawiac przy sporym obciazeniu motocykla i składaniu w zakret opona wtedy zaczyna inaczej pracowac
znaczy sie jezdzic sie da na wszytskim
kiedys miałem Janka na samochodowych 15 od syreny i jak widac zyje
-
- Posty: 95
- Rejestracja: 20 grudnia 2008, 18:50
- Motocykl: Yamaha Virago XV 1100
- Lokalizacja: Piaseczno
- Wiek: 44
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: max szerokość opony z przodu i z tyłu w Virago 750
No ale nie powiesz mi że się przesunie aż 0,5 cm w stronę wahacza w połowie swojej wysokości. Bo wtedy motocykl by pływał i nie byłoby żadnej sterowności. Nawet przy dużym obciążeniu to opona odgina się i odkształca tylko w punkcie zetknięcia z podłożem.
A idąc tym tokiem myślenia, to jak założę wysoką oponę, która będzie mniej niż 1 cm od błotnika to nie mogę jeździć z dużymi prędkościami, bo siła odśrodkowa "wyciągnie" oponę i będzie obcierała o błotnik??? Panowie!! Opona to nie silikon. Aż tak podatna na rozciąganie to nie jest.
Ale jeżeli ktoś ma jakieś dowody i mnie przekona to grzecznie przeproszę i się przyznam do błędu. A jak narazie to będę twierdził, że jak opona jest więcej niż 0,5 cm od wahacza to nie będzie obcierać.
A idąc tym tokiem myślenia, to jak założę wysoką oponę, która będzie mniej niż 1 cm od błotnika to nie mogę jeździć z dużymi prędkościami, bo siła odśrodkowa "wyciągnie" oponę i będzie obcierała o błotnik??? Panowie!! Opona to nie silikon. Aż tak podatna na rozciąganie to nie jest.
Ale jeżeli ktoś ma jakieś dowody i mnie przekona to grzecznie przeproszę i się przyznam do błędu. A jak narazie to będę twierdził, że jak opona jest więcej niż 0,5 cm od wahacza to nie będzie obcierać.
- Ordynator
- Posty: 218
- Rejestracja: 21 sierpnia 2008, 12:59
- Motocykl: Virago 750 '96
- Lokalizacja: Gryfino
- Wiek: 43
- Status: Offline
Re: max szerokość opony z przodu i z tyłu w Virago 750
Virago to nie Midnight Star ! 160 to maaax i to taki na maxa.
ZF Kolektyw
- kyller
- Posty: 2198
- Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
- Motocykl: pożyczony XV1000
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: max szerokość opony z przodu i z tyłu w Virago 750
opona moze byc i o 3 mm od wahacza i nic sie nei bedzie dzialo (o ile nie bedzie biła na boki)Charles pisze:/.../
Ale jeżeli ktoś ma jakieś dowody i mnie przekona to grzecznie przeproszę i się przyznam do błędu. A jak narazie to będę twierdził, że jak opona jest więcej niż 0,5 cm od wahacza to nie będzie obcierać.
ja pisałem ze szeroka i wysoka (jak w przypadku virago) opona na za waskiej feldze zle sie zachowuje przy duzym obciazeniu w zlożeniu w zkrecie przy sporej predkosci.
-
- Status: Offline
Re: max szerokość opony z przodu i z tyłu w Virago 750
Witaj, nic nie kombinuj, bo lalunia straci swoje dziewictwo, ma byc fabrycznie to nie jest choinka, sorki, pozdrawiam, zycze szerokiej droginr_raz pisze:jak pisałem na wstępie jestem laikiem,
nie wiem jak nazywa się ten styl ale jest moim skromnym zdaniem przepiękny
tak czy inaczej może ktoś wie jakie maxymalne gumy można zmieścić w Viraszce bez przeróbek przedniego widelca i tyłu??
- Andrzej
- Posty: 92
- Rejestracja: 11 lutego 2008, 13:33
- Motocykl: Virago750,Gold Wing
- Lokalizacja: Opole Lubelskie
- Wiek: 59
- Status: Offline
Re: max szerokość opony z przodu i z tyłu w Virago 750
Witam ja właśnie wsadziłem na tył 160/80/15 i wygląda super. Prześwit od kardana 0,5 cm
Uśmiechnij się , tylko do wiosny .......
-
- Status: Offline
Re: max szerokość opony z przodu i z tyłu w Virago 750
Panowie nie radzę za bardzo kombinować ze zmianą opon , fabryczne rozmiary są najbezpieczniejsze (wpełni popieram Kyllera), one taki mają rozmiar bo tak został zaprojektowany motocykl i nie chodzi o to , że taka szerokość spodobała się Panu projektantowi czy Panu Y lub księgowy powiedział żeby założyć węższą to będzie taniej . Motocykl wbrew pozorom to bardzo skomplikowana maszyna - kąt główki ramy , pochylenie i skok przedniego widelca , długość tylnego wachacza , miejsce zamocowania wachacza , miejsce zamocowania amortyzatora , kąt jego pochylenia i skok , siła odbicia i szerokość opony , a także rozmiar koła są ze sobą bardzo ściśle powiązane. (jest jeszcze kilka innych parametrów , ale pomińmy ję , chcę przedstawić te najbardziej oczywiste)
Geometria motocykla wymaga żmudnych obliczeń , a wszystko to dla naszego bezpieczeństwa . Moto wybacza nam różne niewielkie błędy podczas prowadzenia . Margines ten drastycznie zmniejsza się na łukach , na śliskim , przy gwałtownym hamowaniu i przyśpieszaniu . Zwróćcie uwagę jak bardzo zmienia się trakcja z pasażerem - a jeszcze jak popada , to czujemy jakby inny motocykl nie nasz. Zmiana opon na inną szerokość zmienia diametralnie te wszystkie nastawy, zwłaszcza potęgują się one przy dużych szybkościach .
Mnie również podobają się szerokie kapcie , ale nie podobają mi się uślizgi , poślizgi i kraksy i pozostanę przy fabrycznych rozmiarach . Zwracajmy również uwagę na ciśnienie w oponach - to bardzo ważny a nie doceniany parametr . Proponuję ciśnienie niższe (na zimno) o 0,2 at.od fabrycznego.
Doświadczenia z szerokimi oponami w samochodach nijak się mają do geometri motocykla , a poza tym puszka ma ich cztery .
Pozdrawiam
Geometria motocykla wymaga żmudnych obliczeń , a wszystko to dla naszego bezpieczeństwa . Moto wybacza nam różne niewielkie błędy podczas prowadzenia . Margines ten drastycznie zmniejsza się na łukach , na śliskim , przy gwałtownym hamowaniu i przyśpieszaniu . Zwróćcie uwagę jak bardzo zmienia się trakcja z pasażerem - a jeszcze jak popada , to czujemy jakby inny motocykl nie nasz. Zmiana opon na inną szerokość zmienia diametralnie te wszystkie nastawy, zwłaszcza potęgują się one przy dużych szybkościach .
Mnie również podobają się szerokie kapcie , ale nie podobają mi się uślizgi , poślizgi i kraksy i pozostanę przy fabrycznych rozmiarach . Zwracajmy również uwagę na ciśnienie w oponach - to bardzo ważny a nie doceniany parametr . Proponuję ciśnienie niższe (na zimno) o 0,2 at.od fabrycznego.
Doświadczenia z szerokimi oponami w samochodach nijak się mają do geometri motocykla , a poza tym puszka ma ich cztery .
Pozdrawiam
- Taternik
- Posty: 1236
- Rejestracja: 25 września 2008, 22:21
- Motocykl: Yamaha XV 750 1994
- Lokalizacja: Krzyż Wielkopolski
- Wiek: 50
- Status: Offline
Re: max szerokość opony z przodu i z tyłu w Virago 750
Założyłem dzis do tyłu 190/80/15 bo taką za browarka dostałem.Do kardana brakuje jakieś 2-3mm Przejechałem się tylko 20km bo strasznie się chmurzyło i wrażenia narazie pozytywne.
Ostatnio zmieniony 07 października 2009, 13:09 przez Taternik, łącznie zmieniany 1 raz.
Oparcia 750/1100 w ciągłej sprzedaży
http://picasaweb.google.pl/taternik10
http://picasaweb.google.com/wmelka
http://picasaweb.google.pl/taternik10
http://picasaweb.google.com/wmelka
-
- Status: Offline
Re: max szerokość opony z przodu i z tyłu w Virago 750
Ja miałem oponke 170 ! I nikomu nie polecam !!! Po prostu pływałem po drodze !!!! Muszę stwierdzic że lepiej wyglądało , ale tylko wizualnie ! Już jest tak jak być powinno !!! I jest o niebo lepiej !!! Pozdrawiam