Strona 1 z 1

Virago 750 - nagrzany na słońcu gaśnie

: 10 czerwca 2017, 13:11
autor: pero
Mam powtarzający się za każdym razem problem podczas gdy zostawiam moto na 8h w pracy a jest bardzo gorąco. Moto odpala praktycznie na dotyk, przejeżdża około 200-300 metrów i gaśnie. Nie wiem czy go zalewa czy brakuje paliwa.
Przeważnie po chwili kręcenia (3-5 min) odpala i później wszystko już jest ok.
Czy wiecie może co jest tego przyczyną?
Po nagrzaniu silnika podczas jazdy nigdy nie mam takich problemów, tylko jak moto stoi przez dłuższy czas na słońcu.

Re: Virago 750 - nagrzany na słońcu gaśnie

: 10 czerwca 2017, 14:05
autor: Darek Adamczewski
Myślę, że coś się dzieje z nagrzanym paliwem. Może to mało estetyczne, ale spróbuj użyć takiej folii termicznej, jaką się zakłada na przednią szybę samochodów. Załóż na bak i zobacz co będzie. Jeśli pomoże, to znaczy że to wina rozgrzanej benzyny.

Re: Virago 750 - nagrzany na słońcu gaśnie

: 10 czerwca 2017, 14:34
autor: vinny
Przed odpaleniem przełącz kranik w pozycję poziomą PRI , jak dla mnie w pozycji on lub res nie dochodzi paliwo do gażników . Jak w PRI nie będzie klopotów to kranik do naprawy .

Re: Virago 750 - nagrzany na słońcu gaśnie

: 11 czerwca 2017, 11:50
autor: Blunio
Moze odpowietrzanie zbiornika paliwa nie jest drożne i nadmiernie rośnie ciśnienie w baku?

Re: Virago 750 - nagrzany na słońcu gaśnie

: 12 czerwca 2017, 07:57
autor: zbródel
Jeśli to kwestia ciśnienia, to powinno pomóc otwarcie na moment klapki wlewu.

Re: Virago 750 - nagrzany na słońcu gaśnie

: 12 czerwca 2017, 08:59
autor: leopold
Blunio pisze:Moze odpowietrzanie zbiornika paliwa nie jest drożne i nadmiernie rośnie ciśnienie w baku?
Może zostaw, dla eksperymentu, gdzieś w bezpiecznym miejscu, moto "na słońcu" ale z uchylonym korkiem wlewu paliwa? Jak problem nie wystapi, będziesz miał pewność, że zatkało się odpowietrzenie zbiornika.
Pozdrawia Leopold

Re: Virago 750 - nagrzany na słońcu gaśnie

: 12 czerwca 2017, 09:21
autor: barg
Myślę, że ciśnienie to zły trop. Bardziej przemawia do mnie hipoteza z odparowywaniem paliwa z gaźników. Dlaczego tylko u Ciebie? może masz zbyt niski poziom paliwa w gaźnikach. Masz pompę paliwa? Jak nie to powodem może być zapchany kranik albo niedoskonałe działanie zaworu podciśnieniowego. Przełącz na PRI jak Ci kolega radził.

Re: Virago 750 - nagrzany na słońcu gaśnie

: 14 czerwca 2017, 15:35
autor: pero
Dzięki za porady, na pewno sprawdzę choć teraz nie miałem jeszcze okazji bo czasu na moto nie ma :)

Odnośnie poziomu paliwa w gaźnikach - tutaj rozumiem, że jeśli nawet mam za niski poziom to PRI rozwiązuje problem?
Dodatkowo czy jazda na PRI nie wiąże się z jakimiś problemami ?

Re: Virago 750 - nagrzany na słońcu gaśnie

: 14 czerwca 2017, 16:29
autor: vinny
To nie tak jak myślisz . PRI rozwiąże Ci problem dolotu paliwa do gażników . W pozycji PRI paliwo płynie bez względu czy membrana w kraniku jest otwarta czy zamknieta ( w pozycji on i res membrana sterowana podciśnieniem otwiera przepływ ) Jazda a w zasadzie zostawianie motora w pozycji PRI nie jest wskazane , bo jak zaworki w gazniku są nieszczelne to może przelać paliwo do skrzyni korbowej .Zrób tak jak napisałem wyżej , sprawdzisz , czy Twoje problem mają związek z kranikiem . Poza tym możesz sprawdzi poziom paliwa w gaznikach , to kwestia 15 min i kawałka wężyka fi 5 mm .

Re: Virago 750 - nagrzany na słońcu gaśnie

: 27 czerwca 2017, 07:30
autor: pero
Faktycznie przełączenie na PRI pomogło, przejechałem ok 1km kranik przestawiłem na ON i nie było problemu.
Czy w takim razie wystarczy zestaw naprawczy kranika czy trzeba nowy?

Re: Virago 750 - nagrzany na słońcu gaśnie

: 27 czerwca 2017, 11:20
autor: borgi
Ja kupowałem zestaw naprawczy za około 50zł bo po rozebraniu okazało się że membrana jest poszarpana i do tego ktoś coś tam grzebał i zaślepiał. Ale na olx znalazłem kranik nówka nie używany za około 80 zł. Podobno były to popularne kraniki w japońskich motocyklach i jest łatwo dostępny na rynku.
Jak masz możliwość nowy za niewiele więcej niż zestaw naprawczy to lepiej bierz nowy.