Regulacja tylnego zawieszenia

Jeżeli masz kłopoty ze swoją Virago lub nie wiesz jak coś naprawić to idealne miejsce by o tym napisać
Awatar użytkownika
Raptor
Posty: 310
Rejestracja: 25 września 2007, 17:11
Motocykl: CBR 600 F3/Suzuki VX
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 38
Status: Offline

Regulacja tylnego zawieszenia

Post autor: Raptor »

Ok mam pytanie jak wyregulować tylne zawieszenie w XV 750 z 96r.. Mam wrażenie, że u mnie sprężynki ustawione są w innych położeniach. Widziałem jak się to robi w amorkach osłoniętych, ale w tych ze sprężynami niestety nie wiem :/ W serwisówce nie potrafiłem znaleźć :oops:
A i jakie najlepsze ustawienie na polskie drogi? :?:
Awatar użytkownika
ramatahatta
Posty: 215
Rejestracja: 06 lipca 2008, 23:17
Motocykl: Yamaha Virago XV750 '92
Lokalizacja: Kraków
Wiek: 53
Status: Offline

Re: Regulacja tylnego zawieszenia

Post autor: ramatahatta »

Jeżeli amor jest regulowany, to zazwyczaj sprężyna na dole opiera się o przekręcany pierścień, który ma kilka wycięć na różnych wysokościach, o które opiera się bolec wystający z dolnej części amortyzatora.
Przekręcając ten pierścień bardziej lub mniej ściskamy sprężynę, regulując w ten sposób twardość amora. Czasem idzie to dosyć ciężko, potrzebny do tego odpowiedni "haczykowaty" klucz, a oprócz tego jeśli regulacja była od lat nie ruszana, to zwykle konieczne jest wcześniejsze przesmarowanie (np. jakimś smarem penetrującym w sprayu)
Słońce, z wiatrem we włosach, gdzie oczy poniosą...
Awatar użytkownika
Winters
Posty: 729
Rejestracja: 22 stycznia 2013, 18:39
Motocykl: XV 750, Vulcan 1600
Lokalizacja: Mikołów
Wiek: 49
Status: Offline

Re: Regulacja tylnego zawieszenia

Post autor: Winters »

Wracam do tematu.

Ostatnio zrobiłem małą wycieczkę z żoną na jeziorko na virażce. Jadąc samemu wszystko gra ale przy jeździe w dwie osoby parę razy gdy wpadłem na większy ubytek asfaltu w drodze usłyszałem metaliczny głos od strony amortyzatora.... tak jakby sprężyna ugięła się maksymalnie. Zauważyłem, że mógłbym zmienić ustawienie o 3 stopnie. Czy w tym celu odkręcamy śrubę imbusową i przekręcamy pierścień? Nie chciałbym przy regulacji zepsuć amortyzatora ... !!!

Tak na marginesie... czy Wy zmieniacie ustawienia twardości amortyzatorów w zależności czy podróżujecie sami czy z pasażerem? Miłej niedzieli... :nazdrowie:
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Regulacja tylnego zawieszenia

Post autor: -waldi- »

Nie wiem o jaką CIchodzi śrubę, ale w 700 i 750 wkładasz trzpień w otwór i przeciągasz pierścień na większe naprężenie dla obu na ten sam stopień.
Ja zmieniam ustawienia w zależności od obciążenia... sam jak jeżdżę mam na 3 jak załadowany we 2 osoby to na maxa a i tak przy polskich drogach nie raz dobije.
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
barg
Posty: 814
Rejestracja: 15 września 2011, 23:44
Motocykl: XV 700 '84 ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 53
Status: Offline

Re: Regulacja tylnego zawieszenia

Post autor: barg »

Albo klucz podobny do tego:

Obrazek

Wkładasz do tego wystającego co chcesz odkręcać (nie odkręcaj) z otworem w środku (ten otwór jest na haczyk klucza lub prosty trzpień) i przestawiasz w odpowiednią stronę.

Widziałem w 535 zawieszenie z pierścieniem do regulacji (jak wyżej), który jest pod samą sprężyną. Zmiana ustawień tym samym kluczem.
Milczę zawzięcie i czekam na znak by mogło być pięknie, bo nie jest aż tak.
Awatar użytkownika
Flower
Posty: 1401
Rejestracja: 09 marca 2009, 21:59
Motocykl: Jędza - XV535 (2YL)
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie
Wiek: 33
Status: Offline

Re: Regulacja tylnego zawieszenia

Post autor: Flower »

Ja zmieniłem teraz zawieszenie na nowe i nie zmieniam napięcia wstępnego, bo nawet na 1 nie dobija. Zmieniałem bo na 5 dobijało nawet samemu :P

"Ci którzy rezygnują z Wolności w imię bezpieczeństwa, nie zasługują na żadne z nich."

Thomas Jefferson
Blunio pisze: wypada świat widzieć takim jaki jest, a nie taki jakby niektórzy chceli żebyś go widział.
Awatar użytkownika
Winters
Posty: 729
Rejestracja: 22 stycznia 2013, 18:39
Motocykl: XV 750, Vulcan 1600
Lokalizacja: Mikołów
Wiek: 49
Status: Offline

Re: Regulacja tylnego zawieszenia

Post autor: Winters »

Rozumiem, że ten pierścień nie jest zabezpieczony żadną śrubą? Nie oglądałem tego dokładnie ale wydaje mi się, że jest tam wkręcona śruba imbusowa.
Awatar użytkownika
wojok
Posty: 544
Rejestracja: 29 maja 2009, 13:31
Motocykl: VIRAGO 750 '92
Lokalizacja: Rybnik / Kraków
Wiek: 34
Status: Offline

Re: Regulacja tylnego zawieszenia

Post autor: wojok »

niestety źle Ci się wydaje - tak jak mówią koledzy jest tylko trzpień, którym się obraca (w mojej opinii najlepiej to zrobić z moto postawionym na stopce i dociążonym do przodu - raz na szybko nawet udało mi się w ten sposób śrubokrętem to zrobić)
Awatar użytkownika
Winters
Posty: 729
Rejestracja: 22 stycznia 2013, 18:39
Motocykl: XV 750, Vulcan 1600
Lokalizacja: Mikołów
Wiek: 49
Status: Offline

Re: Regulacja tylnego zawieszenia

Post autor: Winters »

wojok pisze:niestety źle Ci się wydaje - tak jak mówią koledzy jest tylko trzpień, którym się obraca (w mojej opinii najlepiej to zrobić z moto postawionym na stopce i dociążonym do przodu - raz na szybko nawet udało mi się w ten sposób śrubokrętem to zrobić)
Ok.. dzięki za podpowiedź...
zastanawiam się tylko nad tym dociążaniem przodu....???
.... 750-ka na centralnej stopce stoi z kołem tylnym uniesionym do góry... ba nawet trzeba konkretnej osoby aby usiadła na tylnym siedzeniu aby przednie koło poszło do góry..... ..
Awatar użytkownika
wojok
Posty: 544
Rejestracja: 29 maja 2009, 13:31
Motocykl: VIRAGO 750 '92
Lokalizacja: Rybnik / Kraków
Wiek: 34
Status: Offline

Re: Regulacja tylnego zawieszenia

Post autor: wojok »

zaczniesz kręcić to ci się moto zacznie gibać, zobaczysz :)
Awatar użytkownika
Winters
Posty: 729
Rejestracja: 22 stycznia 2013, 18:39
Motocykl: XV 750, Vulcan 1600
Lokalizacja: Mikołów
Wiek: 49
Status: Offline

Re: Regulacja tylnego zawieszenia

Post autor: Winters »

Regulację zrobiłem w sobotę, pierścień bez problemu da się przekręcać. Motorek nawet nie drgnął przy regulacji ... :-)
Awatar użytkownika
wojok
Posty: 544
Rejestracja: 29 maja 2009, 13:31
Motocykl: VIRAGO 750 '92
Lokalizacja: Rybnik / Kraków
Wiek: 34
Status: Offline

Re: Regulacja tylnego zawieszenia

Post autor: wojok »

no to miałeś amor w lepszym stanie, niż ja stary :D
Awatar użytkownika
madmadi
Posty: 72
Rejestracja: 22 kwietnia 2013, 17:50
Motocykl: XV 535 DX
Lokalizacja: Edynburg
Wiek: 41
Kontakt:
Status: Offline

Re: Regulacja tylnego zawieszenia

Post autor: madmadi »

Panowie, glupich pytan podobno nie ma, wiec wypale :mrgreen:

Jak sprezyna jest scisnieta to zawieszenie "mnienkciejsze" :D czy twardsze? Ja rozumiem, ze jak scisnieta sprezyna, to wiecej powierzchni to pracy amorow, a jak rozciagnieta to mniej, i wtedy twardsze zawieszenie?
Blog o mojej wyprawie na bezludna wyspe na Filipinach:
www.searchingparadise.blogspot.com
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Regulacja tylnego zawieszenia

Post autor: -waldi- »

madmadi pisze:Jak sprezyna jest scisnieta to zawieszenie "mnienkciejsze" :D czy twardsze?
twardsze
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
madmadi
Posty: 72
Rejestracja: 22 kwietnia 2013, 17:50
Motocykl: XV 535 DX
Lokalizacja: Edynburg
Wiek: 41
Kontakt:
Status: Offline

Re: Regulacja tylnego zawieszenia

Post autor: madmadi »

-waldi- pisze:
madmadi pisze:Jak sprezyna jest scisnieta to zawieszenie "mnienkciejsze" :D czy twardsze?
twardsze
podziekowal :rock:
Blog o mojej wyprawie na bezludna wyspe na Filipinach:
www.searchingparadise.blogspot.com
ODPOWIEDZ