Strona 1 z 1

Dziwne stuki w silniku. Panewki ?

: 08 sierpnia 2017, 21:38
autor: jakbol6439
Witam ! Kupiłem virago i po zmianie oleju coś zaczeło stukać w silniku, gdy nacisne sprzegło to dalej stuka, gdy włacze bieg i powoli puszczam sprzegło ( silnik dostaje obciazenie) to stuki ustają. Czy ktoś miał kiedys podobny przypadek ? ja już rozwazam wymiane silnika bo na moje oko to panewki, lecz spytam, bo mogę się mylić ;)

Re: Dziwne stuki w silniku. Panewki ?

: 08 sierpnia 2017, 21:49
autor: grzegorzbr2
Sprecyzuj, czy zaraz po wymianie oleju zaczeło stukać, czy zrobiłeś jakieś kilometry i zaczeło stukać, wymieniałeś filtr oleju ? może go założyłeś odwrotnie i silnik nie miał smarowania, gdzie stuka w górnej części silnika ? głowicy czy w dolnej części silnika?
Najlepiej to nagraj filmik to posłuchamy.

Re: Dziwne stuki w silniku. Panewki ?

: 10 sierpnia 2017, 18:04
autor: jakbol6439
Gdy kupiłem stukało delikatnie (przy kupnie nie zwróciłem na to uwagi, poza tym były głośne wydechy), a teraz po zmianie oleju stukot jest bardzo wyraźny. Filtr oleju załozyłem otworem do srodka silnika. Stuki wg.mnie (po osłuchaniu kijem )dochodzą spod prawego dekla silnika.Filmiku nietety juz nie nagram bo rozebrana prawa i lewa strona silnika. Interesuje mnie to czy pod obciążeniem panewki sie uspokajają ?

Re: Dziwne stuki w silniku. Panewki ?

: 11 sierpnia 2017, 01:49
autor: petergalway
Zanim zadecydujesz o wymianie silnika, sprawdz panewki organoleptycznie .. jak śćiągniesz jeden z cylindròw, to obracając wałem zobaczysz czy jest luz , jaki, czy może wystarczy panewki zmienić.
Ja kupując virażkę z uszkodzonym silnikiem, myślałem do końca o naprawie.. ale okazało się, że panewki, tłoki , korbowody, wał zarysowany.., kupiłem mocniejszy silnik i wymieniłem .. .
Tak po prawdzie, jak rozbierzesz i zobaczysz, wòwczas będziesz wiedział o czym rozmawiać i jak decydować..
Powodzenia i oby naprawa wystarczyła.

Wysłane z mojego HUAWEI CAM-L21 przy użyciu Tapatalka

Re: Dziwne stuki w silniku. Panewki ?

: 11 sierpnia 2017, 07:59
autor: Kluk
Spróbuj obracać wałem ręcznie. Może wtedy zlokalizujesz dokładniej gdzie stuka, bo po pierwsze nie ma zagłuszania ze strony pracującego silnika, po drugie możesz obracać małymi krokami, a nawet - w "podejrzanych" miejscach nieco cofnąć wał, żeby wyczuć, czy nie ma luzów. Wykręć świece, żeby było łatwiej obracać.