Strona 1 z 2
Poziom paliwa w gazniku
: 11 września 2008, 22:12
autor: Darek21
Witam wszystkich
Panowie moze ktos wyjasni do czego sie odniesc przy kontroli poziomu paliwa w gazniku. Instrukcja podaje ze ma byc 1,5-2mm ale w stosunku do czego? Na gaznikach nie widze zadnych znakow.
[ Dodano: Czw Paź 02, 2008 7:41 pm ]
Naprwde nikt nic nie wie?
Re: Poziom paliwa w gazniku
: 14 lutego 2009, 18:24
autor: plaza66
Re: Poziom paliwa w gazniku
: 14 lutego 2009, 20:38
autor: Blunio
plaza66 pisze:pokazuje się poziom paliwa na poziomie górnej krawędzi
Sorry, masz do innych pretensję, a sam piszesz "do górnej krawędzi". Krawędzi czego ?
plaza66 pisze:milimetr przy takiej średnicy rurki nic nie znaczy
Chyba pomyliłeś pojęcia. Rurka wraz zkomorą pływakową tworzą "naczynia połączone" i poziom paliwa w rurce jest dokładnie taki sam jak w komorze.
Co do milimetra !
Ja mam XV 535 (chyba gaźniki Mikumi) i tam sprawa wygląda tak, że na pokrywie komory jest kreska i poziom ustawia się jak się nie mylę ok. 13 mm poniżej tej kreski. A ściągnąłeć sobie serwisówkę Clymera z Downland ? Nawet jak nie znasz angielskiego, dużo rzeczy można się dowiedzieć z rysunków lub chociaż domysleć !
Pokombinuj. Pozdrawiam !
Re: Poziom paliwa w gazniku
: 14 lutego 2009, 20:54
autor: ayo007
..hmm, a mnie zastanawia co to za "ODSTOJNIK" kolega ma w gazniku?, a co to sie ma tam niby odstawać?
..
.. tak jak pisze kolega Blunio, serwisówki Clymer i Haynes ładnie to malują, no moze jedna z nich lepiej a druga gorzej, więc polecam zajrzeć, poza tym w pewnym poscie na tym forum tez jest to ładnie zaznaczone, więc
....
.. no i juz na koniec, we wszystkich Virago zasada ustawiania jest taka sama, tylko wartości inne..XV700-XV1100 krawędź komory, XV535 linia na pokrywie komory....jesli nic się nie rozjaśni to do mnie na priv..
Re: Poziom paliwa w gazniku
: 14 lutego 2009, 21:21
autor: plaza66
Blunio pisze:"naczynia połączone" i poziom paliwa w rurce jest dokładnie taki sam jak w komorze. Co do milimetra !
Zgadza się, tylko paliwo "lepi" się do ścianek rurki i ciężko cokolwiek wymacać...
Blunio pisze:"do górnej krawędzi". Krawędzi czego ?
no właśnie - wszyscy tak piszą, że nie wiadomo o co chodzi - Krawędzi KOMORY PŁYWAKOWEJ - czyli
odstojnika (u mnie)
W tym są pływaki
Panowie
serwisówki mam od dawna ściągnięte w ilości 3 szt.
Posty o gaźnikach przeryłem dokładnie. Jest tam owszem jeden rysunek z obliczeniami, ale w sumie z niego też nic nie wynika...
Podłączyłem się do tematu, bo na naszym forum na prawdę nie ma konkretów na temat ustawień pływaków....
Pięknie
ayo007 opisałeś gaźniki, zasadę działania i co do czego służy... chwała Ci za to
Nigdzie jednak nie ma jak to wszystko ustawić, żeby było cacy...
Miałem nadzieję, że po prostu pomożecie a nie będziecie ujeżdżali jak na starej kobyle...
Re: Poziom paliwa w gazniku
: 14 lutego 2009, 21:52
autor: ayo007
..spoko Andy, wyluzuj, przesłałem Ci słowo boże
Re: Poziom paliwa w gazniku
: 14 lutego 2009, 22:00
autor: Blunio
plaza66 pisze:ujeżdżali jak na starej kobyle
Broń Boże! Wcale
nie było to moim zamiarem. Co najwyżej próbowałem Ciebie mobilizować bądź ujednolicić pojęcia.
Co do meritum sprawy, w rurce paliwo tworzy menisk, ale jego różnice poziomów można zaliczyć do błędu pomiaru. Najwyżej rureczkę pstryknąć palcem, żeby pozbyć się ew. bombelków powietrza. Pamietaj przysłowie "per aspera od astra" (przez trudy do gwiazd). Razem coś wymyślimy
Re: Poziom paliwa w gazniku
: 14 lutego 2009, 22:10
autor: plaza66
Spoko spoko Panowie
Jeszcze 8x zdemontuję gaźniki i to Wy będziecie skrobali do mojej skrzynki...
Re: Poziom paliwa w gazniku
: 14 lutego 2009, 22:15
autor: ayo007
Re: Poziom paliwa w gazniku
: 14 lutego 2009, 22:39
autor: plaza66
ayo007 pisze:to napewno będę pierwszy..
No tak... tego to już nikt Ci nie odbierze
P.S.
Odpisałem Ci na priv, dzięki.
W mojej lali oba pływaki są na 0+/-1mm
Re: Poziom paliwa w gazniku
: 14 lutego 2009, 22:46
autor: ayo007
.. no to jeszcze sprawdź czy aby oba mają tą samą wartość
Re: Poziom paliwa w gazniku
: 14 lutego 2009, 23:08
autor: plaza66
Z amerykańskiej serwisówki wynika że każdy pływak na 0+/- 1mm.
Jutro jeszcze powalczę z gażnikami...
Nie ma jak to w niedzielę pobawić się w benzynie
Jak by co, to dam znać czy zagadała....
A... muszę jeszcze zmienić przewody paliwowe i podciśnieniowe, bo pękają ze starości
Re: Poziom paliwa w gazniku
: 14 lutego 2009, 23:41
autor: wąsaty7
właśnie ci wysyłam na e-mile zdjęcie mojego gaźnika oraz parametry do ustawienia poziomu paliwa.
Więcej szczegółów w instrukcji CLYMER str. 130
:)
[ Dodano: Sob Lut 14, 2009 11:48 pm ]
Dla virago XV700 poziom paliwa powinien wynosić 0+/- 1,0mm.
Zmierz odległość między krawędziom komory pływakowej, a dolnym meniskiem słupa paliwa w rurce pomiarowej.
[ Dodano: Nie Lut 15, 2009 1:06 am ]
Sprawdzając poziom paliwa w gaźniku zdjętym z silnika należy zapewnić zasilanie komory pływakowej paliwem pod takim ciśnieniem ,jakie wytwarza pompa.Jednym ze sposobów jest użycie odpowiednio długiej rurki zakończonej zbiorniczkiem,która jest połączona z komorą pływakową.Długość rurki to 2m.Zbiorniczek należy napełnić paliwem.Metoda ta pozwala na dokładny pomiar oraz jednoczesne sprawdzenie szczelności zaworu iglicowego.Z własnego doświadczenia wiem,że do czynności regulacji należy gaźniki zdemontować z pojazdu.A następnie rozłączyć je w celu zdemontowania pokryw komory pływakowej.Odpowiednio podginając dźwignię pływaka ustawiamy poziom paliwa.Po zamontowaniu pokrywy sprawdzić poziom paliwa.Niekiedy czynności te trzeba powtarzać aż do uzyskania zadowalających wyników.
Re: Poziom paliwa w gazniku
: 15 lutego 2009, 11:23
autor: plaza66
Dzięki wszystkim
Już wiem z czym to się je
wąsaty7 pisze:A następnie rozłączyć je w celu zdemontowania pokryw komory pływakowej
W Hitachi nie trzeba rozłączać gaźników, żeby odkręcić komory pływakowe
Zastanawia mnie jeszcze to ciśnienie paliwa... Przy kraniku otwartym na PRI (tryb awaryjny) paliwo powinno siłą grawitacji dotrzeć do komór (czytaj odstojników
)
Czy jeszcze trzeba mu będzie pomagać??? Zobaczymy - w różnych modelach stosowano różne sposoby. W XV700 w kraniku jest mała membrana, którą podciśnienie wprawia w ruch pompując paliwo. Bardzo prosta konstrukcja pompy paliwowej... Kranik na PRI omija membranę a paliwo leci swobodnie.
Jak coś mnie jeszcze zaskoczy - odezwę się na pewno.
Teraz dziękuję za Słowo Boże i idę do garażu dłubać...
Re: Poziom paliwa w gazniku
: 15 lutego 2009, 22:48
autor: Darek21
I oto chodzilo. Amen
ps, dzieki wasaty7
Re: Poziom paliwa w gazniku
: 20 lutego 2009, 15:35
autor: Lucack
ahoi,
Noszsz ludzie......... membrana w kraniku jest po to żeby nie trzeba było zakręcać kranika w czasie postoju a nie po to żeby pompować paliwo !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
kranik podciśnieniowy działa tak, że pracujący silnik wytwarza w króćcu gaźnika podciśnienie które poprzez rurkę jest doprowadzone do membrany, która z kolei pod wpływem tego podciśnienia udrażnia kranik - i tylko po to jest taki kranik.
Pozycja PRI jest po to żeby można było napełnić komory gaźnika nie uruchamiając silnika, np po malowaniu zbiornika. Bez tego nigdy paliwo nie dostałoby się do gaźnika bo chyba nawet z pychu podciśnienie byłoby zbyt małe żeby membrana puściła paliwo i trza by pchać ze 30 sekund na jedynce.
Tam gdzie jest pompa paliwa musi być też i odpływ paliwa z gaźnika na powrót do zbiornika, bo inaczej coś musi pierdnąć.
Pompy są tylko tam gdzie zbiornik nie jest umieszczony całkowicie powyżej gaźników albo tam gdzie jest wtrysk.
Pozdruffki Lucack
Re: Poziom paliwa w gazniku
: 20 lutego 2009, 21:10
autor: plaza66
Lucack pisze:Noszsz ludzie.........
Wyluzuj ciutkę...
STOLYCA tak na Ciebie działa ???
Re: Poziom paliwa w gazniku
: 20 lutego 2009, 21:23
autor: ayo007
Lucack pisze:Tam gdzie jest pompa paliwa musi być też i odpływ paliwa z gaźnika na powrót do zbiornika, bo inaczej coś musi pierdnąć.
..hmm, pewnie i tak jest, ale napewno nie w Virago
Re: Poziom paliwa w gazniku
: 20 lutego 2009, 21:24
autor: Lucack
jesteś z Krakowa czy co ?
wcale nie jesetem spięty żebym potrzebował się luzować.
[ Dodano: Pią Lut 20, 2009 9:35 pm ]
kranik to nie pompa
nie znam sie na 535, moim zdaniem jeśli tam jest pompa paliwa (bo chyba jest) to nie mechaniczna tylko elektryczna i kranik nie ma z tym nic wspólnego.
a jutro mogę to sprawdzić zapalając motocykl na jednym cylindrze i podłączając do kranika długi wąż. Wtedy okaże się czy kranik pompuje paliwo ponad poziom paliwa w zbiorniku.
Lucack
Re: Poziom paliwa w gazniku
: 20 lutego 2009, 22:06
autor: plaza66
Sorki, ale nikt tu o 535 nie wspominał...
Re: Poziom paliwa w gazniku
: 20 lutego 2009, 23:46
autor: Lucack
Andy, napisz pare zdań bardziej złożonych - bo tak pisać jak ty, to ja moge do bólu, tylko że własną cierpiwość wolę oszczędzać na rozmowy z moim 2-letnim synkiem.
Re: Poziom paliwa w gazniku
: 21 lutego 2009, 11:49
autor: plaza66
Lucack pisze:własną cierpiwość wolę oszczędzać na rozmowy z moim 2-letnim synkiem
To przenieś się ma forum
www.pudelek.pl
Tu na forum pomagamy sobie, a nie plujemy na siebie...
Nie wszyscy co są zakręceni i śmigają na moto są mechanikami. I w tym siła naszego forum. Jeśli tego nie możesz zrozumieć, to pamiętaj...
www.pudelek.pl czeka...
Żegnam ozięble
Wyluzujta chłopy :-)
: 21 lutego 2009, 13:31
autor: Blunio
Co do meritum sprawy, nalezy stwierdzić że kranik to kranik, a pompa to pompa. I każda z tych rzeczy odpowiada za to, do czego została stworzona. Kranik ma za zadanie odcinać wypływ paliwa ze zbiornika albo go umożliwiać (piszę o XV 535). Jego druga funkcja to przechowywanie rezerwy w zbiorniku i jej podawanie na życzenie kierowcy. A odbywa się to w przypadku załączenia elektromagnesu rezerwy przełącznikiem na kierownicy, który to elektromagnes zwalnia przeponkę w "kraniku" i paliwo jest czerpane poprzez krótszy króciec.
Co do pompy i układu zasilania, to nie obiegu zwrotnego paliwa do zbiornika, jak np. w PF-126p, gdzie napędzana mechanicznie pompa pracowała cały czas i nie było możliwości jej wyłączenia. Pompa w motocyklu jest odłączana po napełnieniu komór pływakowych pop rzez odcięcie zasilania (prądu). Z tego co słyszałem i czytałem, sterują tym bimetale w gaźnikach. Jak napełnią się gaźniki paliwem, bimetale ochładzają się i odłączaja pompę. Chyba że ktoś dysponuje głębszą wiedzą na ten temat, to chętnie posłucham. Inni pewnie też
Re: Poziom paliwa w gazniku
: 23 lutego 2009, 08:55
autor: Lucack
Tak, jeżeli pompa zostaje wyłączona po uzyskaniu odpowiedniego poziomu paliwa w komorach gaźnika to obieg zwrotny nie jest potrzebny.
A ciągnąc meritum to takiego gaźnika nie ma chyba sensu zalewać w stanie wymontowanym, tylko po korekcie ustawienia poziomu paliwa taki gaźnik trza zamontować w moturze i wtedy sprawdzać jaki się poziom osiągnęło korektą.
[ Dodano: Pon Lut 23, 2009 9:12 am ]
a nie, jednak jest tam zaworek iglicowy (serwisówka), więc można zalewać gaźnik na stole warsztatowym. Chodzi o gaźniki w xv od roku 1988.
[ Dodano: Pon Lut 23, 2009 9:16 am ]
nie plujemy na siebie...
daj spokój za bardzo się nakręcasz.
[ Dodano: Sro Lut 25, 2009 11:32 am ]
Jeszcze chciałem dodać do dyskusji, że wg mojego doświadczenia, w moim starym gaźniku w XV 750 se '81 fabryczny poziom paliwa w komorach nie był już optymalnym ustawieniem. Nie wiem dlaczego.
Na takim ustawieniu motocykl spalał ok 10 litrów na setkę i notorycznie padały świece, które po niewielkim przebiegu okopcone na czarno wymieniałem na potęgę. I to przy zupełnym braku zużycia oleju. Dopiero po znacznym obniżeniu poziomu paliwa względem zalecanego przez serwisówkę świece przestały się psuć, przybrały dobry ciemnokawowy kolor a spalanie spadło na 7-8 litrów. Nie czułem też spadku mocy.
W międzyczasie wymieniałem silnik i ponieważ był w o niebo lepszym stanie przywróciłem w gaźnikach zalecany poziom paliwa. I znowu uzbierałem kubełek prawie nowych zepsutych świec. Uszkodzenie polegało na tym że iskra przeskakiwała w głębi świecy a nie w szczelinie tam gdzie trzeba. Tak jakby w tych świecach pękały wewnętrzne izolatory. Tych świec nie dawało się już naprawić. Więc....... znowu obniżyłem poziom paliwa i znowu problem zniknął.
Re: Poziom paliwa w gazniku
: 26 lutego 2009, 15:20
autor: plaza66
Mimo wszystko, jezeli podciśnienie z krućca wprawia w ruch membranę w kraniku,
membrana wprawia w ruch paliwo, to na moje jest to jakiegoś rodzaju pompa...
Piszę tu oczywiście o rozwiązaniu z XV700 i 750