Strona 1 z 1

Okrutne spalanie a kraniki

: 20 maja 2020, 12:17
autor: Zwyrol616
Hej,
po wstępnym ustawieniu gaźnika spalanie w mojej xv750 wychodzi jakieś 10/100 !!! Zastanawiam się nad przyczynami.... Motocykl ma problemy z pracą na kranikach w pozycji ON, chociaż wymieniłem w nich membrany-zostawilem stare sprężynki i mam zamiar to zmienić,ale mam pytanie - czy jazda na 'Pri' może mieć taki wpływ na spalanie?(w tej pozycji silnik chodzi jak zegarek) Czy raczej szukać tu problemów z luzami zaworowymi albo złym ustawie mieszanki? I jeszcze, czy jeśli bym złożył broń w kwestii kraników które mam obecnie to czy do xv750 z 81r podejdą kraniki z młodszych modeli Virago 750??
Pozdrawiam i z góry dziękuję za mądre słowo :rock:

Re: Okrutne spalanie a kraniki

: 20 maja 2020, 12:33
autor: Blunio
Nie znam szczegółów budowy kraników 750tki, ale możesz powiedzieć, jaki masz kolor świec po dłuższej przejażdżce ?
:kawa:

Re: Okrutne spalanie a kraniki

: 20 maja 2020, 13:40
autor: marcinz666
Miałem kiedyś spalanie na podobnym poziomie - zaraz po zakupie (przy okazji jeden cylinder "lubił się zalać").
Czyszczenie i regulacja gaźników + synchronizacja pomogły. W sensie udało się zejść do jakichś 6,2l/100km.
Dalej nie ruszałem, wszystko ładnie pracuje, problemów nie mam.
A opowieści o spalaniu poniżej 5l/100km traktuję jak legendy (wiem, wiem, niektórzy takie mają, ale nie będę się doktoryzował i inwestował majątku, żeby zaoszczędzić kilka stówek w roku)
Kolega Blunio ma rację, szukaj przyczyny w gaźnikach

Re: Okrutne spalanie a kraniki

: 20 maja 2020, 13:51
autor: Zwyrol616
Właśnie sprawdziłem- czarne są kolego,jak dupa szatana:p
Dodam, że gaźniki były czyszczone ale z regulacją i synchronizacja gorzej- jednak barwa świec jasno wskazuje na złe ustawienie mieszanki. :drunksmile:
Jednak dalej nurtuje mnie pytanie czy jazda na kranikach w pozycji 'pri' kiedy paliwo leje się cały czas może mieć znaczący wpływ na spalanie?

Re: Okrutne spalanie a kraniki

: 20 maja 2020, 14:02
autor: 2007XV1700
Czyli za dużo paliwa dostaje. Pozycja kranika pri może spowodować przelewanie paliwa przez gaźniki do cylindrów.
Śruby regulacji składu mieszanki wkręć (bardzo ostrożnie) do końca następnie wykręć o 2,5 obrotu.
Poziom paliwa można sprawdzić mierząc wysokość pływaka ponad obudową (po odwróceniu gaźników do góry nogami) ale nie jest to miarodajne jedynie jako sprawdzenie czy pływaki w obu gaźnikach są ustawione tak samo. Regulacja poziomu paliwa blaszkami na osiach pływaków które popychają zaworki iglicowe też wykonuj bardzo delikatnie.
Sprawdź filtr powietrza bo zapchany powoduje większe podciśnienie i większe pobieranie paliwa.
Sprawdź czy czasem kanały układu wzbogacania mieszanki nie są zablokowane i czy układ wzbogacania mieszanki działa prawidłowo.

Re: Okrutne spalanie a kraniki

: 20 maja 2020, 17:33
autor: leszekk
Położenie PRI sprawia, że paliwo w sposób grawitacyjny, nie sterowany podciśnieniem z gaźników, leje się ze zbiornika do gaźnika. Czy potrzeba czy nie potrzeba - leje się. To nie jest położenie w którym wolno eksploatować motocykl,
Zgodnie z instrukcją PRI służy do zalania gaźnika paliwem w sytuacji gdy gaźnik został całkowicie opróżniony z paliwa - przy remoncie, po dłuższym nieużywaniu motocykla (po zimie) lub wyjeżdżeniu paliwa do ostatniej kropli. Po uzupełnieniu paliwa w gaźnikach należy kranik ustawić na ON lub RES (jeśli paliwa mało) i na takim ustawieniu odpalić motocykl. Jeśli na ON/RES motocykl nie chce palić, oznacza to, że coś jest nachrzanione w gaźnikach. PRI używaj jedynie w podanym powyżej celu

Re: Okrutne spalanie a kraniki

: 20 maja 2020, 19:46
autor: 2007XV1700
Jeśli już to nachrzanione jest w kraniku albo filtr paliwa do wymiany albo mogły zarosnąć węże paliwowe.
Jeśli awaria nastąpiła by w gaźniku to jedynie zaworki iglicowe mogą nie trzymać i przelewać gaźnik.
Czasem może się zdarzyć zablokowanie zaworków iglicowych w pozycji zamkniętej. Pomaga (na chwilę) ostukanie gaźników trzonkiem młotka.

Re: Okrutne spalanie a kraniki

: 20 maja 2020, 20:10
autor: Zwyrol616
Ok,kraniki można wykluczyć - okazało się że zaworek podciśnienia na przedni cylinder był walnięty, teraz moto chodzi i zapala równo na pozycji 'on'.
Teraz pytanie,bo nie znalazłem swojego gaźnika w clymerze. Gdzie, w gaźniku Hitachi rocznik 81 wersja amerykańska znajdę śrubę regulacji mieszanki?

Re: Okrutne spalanie a kraniki

: 20 maja 2020, 20:19
autor: 2007XV1700
Pod zaślepką z mosiądzu tam gdzie być powinna

Re: Okrutne spalanie a kraniki

: 21 maja 2020, 07:20
autor: Blunio
Zwyrol616 pisze: 20 maja 2020, 20:10 Ok,kraniki można wykluczyć - okazało się że zaworek podciśnienia na przedni cylinder był walnięty, teraz moto chodzi i zapala równo na pozycji 'on'.
Teraz pytanie,bo nie znalazłem swojego gaźnika w clymerze. Gdzie, w gaźniku Hitachi rocznik 81 wersja amerykańska znajdę śrubę regulacji mieszanki?
Tylko delikatnie z tą śrubą. Weż do tej operacji porządny i dopasowany wkrętak :)
A na czarne świece radzę zacząć od porządnego ustawienia poziomu paliwa w karburatorze !
:kawa:

Re: Okrutne spalanie a kraniki

: 21 maja 2020, 12:35
autor: 2007XV1700
Zwyrol616 pisze: 20 maja 2020, 20:10okazało się że zaworek podciśnienia na przedni cylinder był walnięty
Czyli co?

Re: Okrutne spalanie a kraniki

: 21 maja 2020, 13:18
autor: Top Gun
2007XV1700 pisze: 21 maja 2020, 12:35
Zwyrol616 pisze: 20 maja 2020, 20:10okazało się że zaworek podciśnienia na przedni cylinder był walnięty
Czyli co?
Jak zaworek zepsuty, to tlenu brak :lol:

Re: Okrutne spalanie a kraniki

: 21 maja 2020, 16:36
autor: 2007XV1700
Nie no serio pytam co to jest zaworek podciśnieniowy według kolegi zwyrola

Re: Okrutne spalanie a kraniki

: 22 maja 2020, 10:25
autor: Zwyrol616
2007XV1700 pisze: 21 maja 2020, 16:36 Nie no serio pytam co to jest zaworek podciśnieniowy według kolegi zwyrola
Wg amerykańskiego katalogu nazywa się to 'Valve, mix control' więc zawór, działa on na podciśnienie z gaźnika więc pewnie jest podciśnieniowy.

Re: Okrutne spalanie a kraniki

: 22 maja 2020, 15:13
autor: 2007XV1700
MCV fabrycznie zbędna część po wywaleniu której silnik lepiej pracuje.
Podciśnienia zaślepić a MCV do szuflady i zapomnieć.

Re: Okrutne spalanie a kraniki

: 22 maja 2020, 17:41
autor: Zwyrol616
Tak też zrobiłem, jednak kierowany tym, że w serwisie Yamahy kosztuje ponad trzy stówy ;p

Re: Okrutne spalanie a kraniki

: 22 maja 2020, 18:54
autor: 2007XV1700
👍