Strona 1 z 1

Opony do TR1 - METZELER TOURANCE

: 30 czerwca 2020, 00:47
autor: klub
Hej, planuje zakup nowych opon i coraz bardziej sie klaniam do opon 80%/20% - szosa/szuter. Jest kilka ciekawych (wizualnie) egzemplazy na rynku ale chyba już się zdecydowałem na Metzelera. Chciałbym, aby obie gumy miały ten sam bierznik oraz aby ich rozmiar był jak najbardziej zbliżony do oryginału.

TR1 katalogowy rozmiar:
Przód: 3.25-19
Tył: 120/90 - 18

Niestety Tourance nie występuje w fabrycznej rozmiarówce, więc proszę o pomoc i rezwianie wątpliwości. Czy poniższy komplet podejdzie, a jeśli będzie różnica to jaka?
Przód: 100/90 - 19
Tył: 120/80 - 18

https://www.metzeler.com/pl-pl/products ... zes-module
Obrazek

Re: Opony do TR1 - METZELER TOURANCE

: 30 czerwca 2020, 08:42
autor: leszekk
A co masz nominalnie?
Zwróć uwagę, że zastosowanie opon innych niż te, na które masz homologację (u Niemców zamienniki są podawane w Fahrzeugbriefie) może sprawić niemiłą niespodziankę gdzieś za granicami naszego kraju. Wszelkie zmiany (a, dołożę sobie szerszą na tył) warto robić wiedząc czego oczekujesz bo czasem sposób prowadzenia motocykla zmienia się tak znacząco, że przejechanie ciągłe 100 km może być za dużym wyzwaniem.
Motocykl nie samochód, nie pojedzie na wszystkim co założysz na felgę. Motocykl, zwłaszcza jego układ kierowniczy ale i zawieszenie, projektowany jest "pod konkretny rozmiar" (a czasem i typ bieżnika) opon.

Re: Opony do TR1 - METZELER TOURANCE

: 30 czerwca 2020, 08:52
autor: 2007XV1700
Niższy profil opony = mniejszy prześwit
Szersza opona z przodu gorsze prowadzenie w zakrętach i trudniejsze inicjowanie skrętu.

Najlepsze opony do scramblera w/g testów Motorrad Magazine to Pirelli mt60rs

100/90r19 to najbliższy odpowiednik 3.25/19 i będzie pasowało
A co do tylnej opony to nikt tu nie ma TR1 i musisz kopać za wiedzą na zagranicznych forach czy dana opona "wejdzie"
Michelin Sirac jest w dedykowanym rozmiarze (120/90r18) ale ma niski indeks prędkości
Motocykl nie samochód, nie pojedzie na wszystkim co założysz na felgę. Motocykl, zwłaszcza jego układ kierowniczy ale i zawieszenie, projektowany jest "pod konkretny rozmiar" (a czasem i typ bieżnika) opon.
Pojedziesz na wszystkim co wejdzie w konstrukcję motocykla.
Motocykl przestanie skręcać albo zjedziesz z bieżnika przed osiągnięciem przewidzianego przez projektantów złożenia albo będzie niewygodnie.
Podaj bracie w żółci przykłady "na konkretny typ bieżnika" bo zaczynam już zbierać chrust na stosik dla heretyka i gromadzą się znajomi...

Re: Opony do TR1 - METZELER TOURANCE

: 30 czerwca 2020, 11:27
autor: klub
leszekk pisze: 30 czerwca 2020, 08:42 A co masz nominalnie?
Obecne, zabytkowe opony na których teraz stoi to:
Przód: Metzeler ME 11 3.25-19
Tył: Metzeler Messa Metronic 120/90-18
2007XV1700 pisze: 30 czerwca 2020, 08:52 Niższy profil opony = mniejszy prześwit
Szersza opona z przodu gorsze prowadzenie w zakrętach i trudniejsze inicjowanie skrętu.

Najlepsze opony do scramblera w/g testów Motorrad Magazine to Pirelli mt60rs

100/90r19 to najbliższy odpowiednik 3.25/19 i będzie pasowało
A co do tylnej opony to nikt tu nie ma TR1 i musisz kopać za wiedzą na zagranicznych forach czy dana opona "wejdzie"
Michelin Sirac jest w dedykowanym rozmiarze (120/90r18) ale ma niski indeks prędkości
Motocykl nie samochód, nie pojedzie na wszystkim co założysz na felgę. Motocykl, zwłaszcza jego układ kierowniczy ale i zawieszenie, projektowany jest "pod konkretny rozmiar" (a czasem i typ bieżnika) opon.
Pojedziesz na wszystkim co wejdzie w konstrukcję motocykla.
Motocykl przestanie skręcać albo zjedziesz z bieżnika przed osiągnięciem przewidzianego przez projektantów złożenia albo będzie niewygodnie.
Podaj bracie w żółci przykłady "na konkretny typ bieżnika" bo zaczynam już zbierać chrust na stosik dla heretyka i gromadzą się znajomi...
Pirelli mt60rs niestety nie występuję w żadnym z moich rozmiarów.
Różnica w średnicy koła z tyłu pomiedzy 120/80-19 a 120/90-18 to 24mm co daje zmniejszony prześwit o 1,2 cm.
Muszę się z tym jeszcze przespać, może wpadnie mi coś ciekawego w oko...


Aha, jeszcze jedno. Jak wygląda sprawa z dętką? Obecnie mam opony bezdętkowe a większość trailowych opon ich potrzebuje. Wystarczy wykrecić wentyl i wsadzić dętke czy będą komplikacje z felgami?

Re: Opony do TR1 - METZELER TOURANCE

: 30 czerwca 2020, 13:11
autor: 2007XV1700
Nie kombinuj z dętkami, jak masz felgi TL szukaj opon TL.
Mniejszy prześwit o 1,2cm to bardzo dużo mniejszy prześwit :)

Re: Opony do TR1 - METZELER TOURANCE

: 30 czerwca 2020, 13:40
autor: klub
2007XV1700 pisze: 30 czerwca 2020, 13:11 Nie kombinuj z dętkami, jak masz felgi TL szukaj opon TL.
Mniejszy prześwit o 1,2cm to bardzo dużo mniejszy prześwit :)
W sumie to tylko jedna oś jest niżej więc prześwit jest o mniej mniejszy niż te 12mm :D
...szukam dalej w takim razie opon TL

Re: Opony do TR1 - METZELER TOURANCE

: 30 czerwca 2020, 14:06
autor: 2007XV1700
Zmienia się trail bo rama idzie tyłem w dół czyli cała geometria out i tym samym prowadzenie motocykla
Jeśli zmieniasz profil opony rób to na obu osiach równo, żeby nie zmieniać geometrii
Obrazek

Re: Opony do TR1 - METZELER TOURANCE

: 30 czerwca 2020, 14:57
autor: klub
2007XV1700 pisze: 30 czerwca 2020, 14:06 Zmienia się trail bo rama idzie tyłem w dół czyli cała geometria out i tym samym prowadzenie motocykla
Jeśli zmieniasz profil opony rób to na obu osiach równo, żeby nie zmieniać geometrii
Nie ułatwiasz, już i tak 3.25-19 zaniam na 100/90-19 i nie wiem w którą strone jest to zmiana.

EDIT:
Chyba skończy się tak, że zamówie dedykowane opony w oryginalnym rozmiarze. Aż tyle po szutrach nie śmigam, a przecież jak gdzieś będę chciał dojechać to i na slikach dojade :chopper:

Ewentualny oryginalny zestaw poniżej:
Przód: Metzeler Perfect ME 11 3.25-19
Obrazek
Tył: Metzeler Lasertec 120/90-18
Obrazek

Ewentualnie dam obie Lasertec:
Obrazek

Re: Opony do TR1 - METZELER TOURANCE

: 30 czerwca 2020, 16:41
autor: 2007XV1700
Ten przód to raczej do WSKi ;)
3.25/19 to ekwiwalent 90/90r19
3.50/19 to 100/90/19
Bierz komplet lasertec'a

Re: Opony do TR1 - METZELER TOURANCE

: 30 czerwca 2020, 22:44
autor: klub
2007XV1700 pisze: 30 czerwca 2020, 16:41 Ten przód to raczej do WSKi ;)
Ojtam, całkiem fajnie to wyglada, taki lekki Firestone ;)