Dysze składu mieszanki virago 535

Tematy związane z gażnikami
goldboss
Posty: 53
Rejestracja: 14 stycznia 2022, 19:40
Motocykl: Yamaha virago 535
Status: Offline

Dysze składu mieszanki virago 535

Post autor: goldboss »

Założyłem ten temat dlatego że prawie we wszystkich postach
ludzie piszą na temat tych dysz różne rzeczy.
Jeden pisze tak a dwa posty niżej drugi inaczej .
A mianowicie chodzi mi o regulację tymi dyszami
WKRĘCAMY - mieszanka bogata
wykręcamy - mieszanka uboga
czy to tak ma być czy inaczej?
Proszę tylko o sprawdzone informację i nie pisać o niczym innym.
Jeżeli ktoś nie jest pewny i tylko się domyśla to lepiej niech nie zabiera głosu.
Awatar użytkownika
PanG
Posty: 550
Rejestracja: 10 marca 2019, 09:59
Motocykl: Twoja Stara 350
Lokalizacja: Galaktyka Kurwix
Wiek: 16
Kontakt:
Status: Offline

Re: Dysze składu mieszanki virago 535

Post autor: PanG »

Mylisz pojęcia.

Dyszami się nie kręci. Dysze to kalibrowane dławiki kanałów paliwowych.

Regulatorami tzw. "składu mieszanki" są śruby iglicowe, które otwierając/zamykając światło danego kanału wpływają na skład mieszaniny palnej dla silnika pracujacego w zakresie najniższych obciążeń.

Wyróżnia się 3 rozwiązania regulacyjne
- kanału paliwowego (stala dawka powietrza)
- kanału powietrznego (stała dawka paliwa)
- mix, czyli stała dawka paliwa + regulowany kanał paliwowy (np keihin fcr)

W gaźnikach podciśnieniowych membranowych stosuje się w zdecydowanej większości kanał paliwowy.
Oznacza to ni mniej ni wiecej tyle, że wykręcając te śrubkę, uwalniasz paliwo. Wkręcając - zmniejszasz jego wypływ.

W virago masz właśnie taki typ gaźników.
Ostatnio zmieniony 19 lipca 2023, 17:09 przez PanG, łącznie zmieniany 1 raz.
Żyj i daj rzyć innym.
goldboss
Posty: 53
Rejestracja: 14 stycznia 2022, 19:40
Motocykl: Yamaha virago 535
Status: Offline

Re: Dysze składu mieszanki virago 535

Post autor: goldboss »

Wiedziałem że to że te śruby iglicowe (nie robią mieszanki paliwowo powietrznej)
czyli dobrze kombinowałem z tym kręceniem śrubkami wykręcasz mieszanka będzie bogata( będzie leciało więcej paliwa)
wkręcasz mieszanka będzie uboga( będzie leciało mniej paliwa) .Ale to działa tylko w dolnym zakresie obrotów?
Czy to ma wpływ na ogólne całościowe zużycie paliwa?
Ostatnio zmieniony 19 lipca 2023, 18:07 przez goldboss, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
PanG
Posty: 550
Rejestracja: 10 marca 2019, 09:59
Motocykl: Twoja Stara 350
Lokalizacja: Galaktyka Kurwix
Wiek: 16
Kontakt:
Status: Offline

Re: Dysze składu mieszanki virago 535

Post autor: PanG »

Przeczytaj jeszcze raz ze zrozumieniem.

Ma znikomy wplyw na zużycie paliwa. Regulujesz nimi zakres 0-5% OT
Żyj i daj rzyć innym.
goldboss
Posty: 53
Rejestracja: 14 stycznia 2022, 19:40
Motocykl: Yamaha virago 535
Status: Offline

Re: Dysze składu mieszanki virago 535

Post autor: goldboss »

to skąd u mnie są ciągle czarne świece. Dopiero teraz po 2 latach zrozumiałem do czego są te śrubki iglicowe.
To w takim razie kupa ludzi na tym forum też nie wie do czego służą te śrubki.
Ostatnio zmieniony 19 lipca 2023, 18:22 przez goldboss, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
wąsaty7
Posty: 1418
Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
Motocykl: XV 1100 98r.
Lokalizacja: Szczecin
Status: Offline

Re: Dysze składu mieszanki virago 535

Post autor: wąsaty7 »

Gdzieś dzwonią ale nie w tym gaźniku.
Dysza paliwa wolnych obrotów stała
Dysza powietrza wolnych obrotów stała
Regulacja (mieszanina paliwa i powietrza) śrubą iglicową "składu mieszanki"
Śruba działa jak kran więcej odkręcisz więcej nalejesz.
Wąsaty7
goldboss
Posty: 53
Rejestracja: 14 stycznia 2022, 19:40
Motocykl: Yamaha virago 535
Status: Offline

Re: Dysze składu mieszanki virago 535

Post autor: goldboss »

Wąsaty7 czytałeś wyżej wypowiedź PanaG ze zrozumieniem . Już zaczyna robić się młyn
3 wypowiedzi i już 2 różne wersje
Awatar użytkownika
wąsaty7
Posty: 1418
Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
Motocykl: XV 1100 98r.
Lokalizacja: Szczecin
Status: Offline

Re: Dysze składu mieszanki virago 535

Post autor: wąsaty7 »

Oczywiście czytałem. Po części mój wpis odnosił się do wypowiedzi kolegi PanG.
A dokładnie rozszerzyłem o 4 rozwiązanie regulacji.
Wąsaty7
Awatar użytkownika
PanG
Posty: 550
Rejestracja: 10 marca 2019, 09:59
Motocykl: Twoja Stara 350
Lokalizacja: Galaktyka Kurwix
Wiek: 16
Kontakt:
Status: Offline

Re: Dysze składu mieszanki virago 535

Post autor: PanG »

wąsaty7 pisze: 19 lipca 2023, 18:51 A dokładnie rozszerzyłem o 4 rozwiązanie regulacji.
To nie jest 4 rozwiązanie. Opisujesz regulowany kanał paliwowy (patrz myślnik 1). Też chciałem posłużyć się analogią kranu, ale i tak w ciul tekstu narezalem.

Enyłej: piszemy o tym samym :wink:
Żyj i daj rzyć innym.
Awatar użytkownika
leszekk
Posty: 4147
Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
Lokalizacja: mazowieckie
Status: Offline

Re: Dysze składu mieszanki virago 535

Post autor: leszekk »

goldboss pisze: 19 lipca 2023, 18:08 to skąd u mnie są ciągle czarne świece.
Może od tego, co dzieje się w silniku w zakresie większego obciążenia? Może za wysoki poziom paliwa w gaźniku, może ktoś włożył niewłaściwe dysze? To są rzeczy 'gaźnikowe'. Mogą być świece o niewłaściwej ciepłocie, z niewłaściwie ustawionym odstępem elektrod. Może być, że niewłaściwie jest ustawiony rozrząd, luzy zaworowe ... Może być słaba kompresja. W zasadzie najtrudniej chyba uzyskać zbyt późny zapłon bo epokę przerywaczy już minęliśmy, ale jakąś niesprawnośc modułu zapłonowego w zasadzie też można sobie wyobrazić.
Silnik spalinowy z zapłonem iskrowym to jednak skomplikowane urządzenie. Jedną śrubką można trochę zepsuć ale trudno wszystko naprawić
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
Awatar użytkownika
PanG
Posty: 550
Rejestracja: 10 marca 2019, 09:59
Motocykl: Twoja Stara 350
Lokalizacja: Galaktyka Kurwix
Wiek: 16
Kontakt:
Status: Offline

Re: Dysze składu mieszanki virago 535

Post autor: PanG »

goldboss pisze: 19 lipca 2023, 18:08 to skąd u mnie są ciągle czarne świece.
Nie wiem. Wrzuć mi moto na warsztat, to zrobię pełną diagnostykę i poznamy przyczynę.
goldboss pisze: 19 lipca 2023, 18:08To w takim razie kupa ludzi na tym forum też nie wie do czego służą te śrubki.
Nie rusza mnie to. Niech sobie nie wiedzą. Ja się opieram na tym, co przerzuciłem przez warsztat. Gaźniki i wtryski stroję lambdami/snifferami, więc jak wykręcam śrubę i AFR mi spada/rośnie, wiem w którą stronę iść i jaką topologię ma gaźnik.

Strojenie gaźnika na kolor świec w oparciu o jedną małą śrubkę to droga donikąd.
Żyj i daj rzyć innym.
goldboss
Posty: 53
Rejestracja: 14 stycznia 2022, 19:40
Motocykl: Yamaha virago 535
Status: Offline

Re: Dysze składu mieszanki virago 535

Post autor: goldboss »

Nie wiem. Wrzuć mi moto na warsztat, to zrobię pełną diagnostykę i poznamy przyczynę.

A gdzie i kiedy?
Awatar użytkownika
PanG
Posty: 550
Rejestracja: 10 marca 2019, 09:59
Motocykl: Twoja Stara 350
Lokalizacja: Galaktyka Kurwix
Wiek: 16
Kontakt:
Status: Offline

Re: Dysze składu mieszanki virago 535

Post autor: PanG »

Białystok po niedzieli
Żyj i daj rzyć innym.
goldboss
Posty: 53
Rejestracja: 14 stycznia 2022, 19:40
Motocykl: Yamaha virago 535
Status: Offline

Re: Dysze składu mieszanki virago 535

Post autor: goldboss »

PanG pisze: 20 lipca 2023, 07:43 Białystok po niedzieli
No fajnie do Białegostoku mam około 700 km tak że odpadam.
Mam jeszcze pytanie jeżeli ciśnienie w cylindrach jest około 8,5 bara
to może być przyczyna czarnych świec?
Awatar użytkownika
PanG
Posty: 550
Rejestracja: 10 marca 2019, 09:59
Motocykl: Twoja Stara 350
Lokalizacja: Galaktyka Kurwix
Wiek: 16
Kontakt:
Status: Offline

Re: Dysze składu mieszanki virago 535

Post autor: PanG »

Może.

Pod warunkiem rzetelności pomiaru
Żyj i daj rzyć innym.
goldboss
Posty: 53
Rejestracja: 14 stycznia 2022, 19:40
Motocykl: Yamaha virago 535
Status: Offline

Re: Dysze składu mieszanki virago 535

Post autor: goldboss »

Dziś sprawdzę jeszcze raz ciśnienie bo to nie daje mi spokoju.
Silnik ma przejechane 25.000 tysięcy. Rozbierałem silnik cylindry były w bardzo dobrym stanie
mierzyłem średnicówką nie było owalu wymiar był OK . ale zamki na pierścieniach były już
prawie na samym końcu tolerancji , dlatego założyłem oryginalne nominalne pierścienie
zamki OK pośmigałem trochę i myślałem że będzie ok a tu lipa . myślę że ktoś podmienił licznik
bo przy takim przebiegu silnik powinien być brzytwa .
ODPOWIEDZ