Strona 2 z 3

Re: Łożysko główki ramy

: 29 sierpnia 2012, 10:10
autor: Pandik
Zbaraniałem. U mnie po rozkręceniu półek nie miałem żadnych łożysk tylko kulki w metalowych łożach, komplet kulek na dole sztycy (przyklejasz smarem i wkładasz dolną półkę, oczywiście z osłonką) na górze ramy kolejne gniazdo, układasz kulki, przykrywasz i skręcasz.

Mam coś nie tak?

Re: Łożysko główki ramy

: 29 sierpnia 2012, 10:19
autor: Pandik
A już wiem, mam oryginalne rozwiązanie jeszcze :evil:

Dzisiaj biorę się do roboty bo przy mocniejszym hamowaniu czuję małe "pyk".

Re: Łożysko główki ramy

: 29 sierpnia 2012, 10:48
autor: pangda
Tak to chyba w rowerach dawniej było...
:wink:

Re: Łożysko główki ramy

: 29 sierpnia 2012, 10:53
autor: buchalter
Pandik pisze:żadnych łożysk tylko kulki w metalowych łożach
No a to nie łożysko? :D

Re: Łożysko główki ramy

: 29 sierpnia 2012, 11:41
autor: Stilgar
Jako że jestem świeżo po wymianie łożysk w główce ramy to mogę co nieco powiedzieć.
Oryginalnie łożyska są kulkowe, warto je jednak zmienić na stożkowe. Jeśli już to robimy to proponuję porządne SKF, Koyo, NSK. Żadnych Allbali czy innej chińszczyzny.
Mickey pisze:czy wie ktoś jak zdjąć bez uszkodzenia łożysko, które znajduje się nad dolną półką?
Raczej nie polecam zakładania tego samego. Skoro masz już to na wierzchu-wymień.
Wybijamy od dołu po okręgu bieżni - ja zastosowałem drewniany trzonek od młotka. Na dole bieżnię łożyska na trzpieniu najpierw rozgrzałem lutlampą, zeszła po kilku stuknięciach. Wybicie bieżni z ramy było trochę bardziej skomplikowane, najpierw od dołu podważałem ją kluczem płaskim, a potem od góry wybiłem łomem :).
Montaż nowych , górne bez problemu , ale nabicie nowego na trzpień to już masakra. Poradziłem sobie docinając na wymiar stalową rurkę . Po założeniu na trzpień dociągnąłem łożysko do końca za śrubą . Nie walcie młotkiem , nie dobijajcie na siłę bo zniszczycie nowe łożysko. To już lepiej z pojechać z łożyskiem i widelcem do jakiegoś warsztatu to prasą ładnie wcisną.

Re: Łożysko główki ramy

: 29 sierpnia 2012, 20:45
autor: Mocho
na sztycę nie trzeba nabijać, rozgrzać łożysko, nałożyć i samo wskoczy ;)

Re: Łożysko główki ramy

: 30 sierpnia 2012, 08:14
autor: Stilgar
Mocho pisze:na sztycę nie trzeba nabijać, rozgrzać łożysko, nałożyć i samo wskoczy
NIe byłem pewien czy rozgrzewanie nowego łożysk anie wpłynie jakoś na jego parametry. Ale skoro mówisz że można to faktycznie najlepsze rozwiązanie

Re: Łożysko główki ramy

: 13 maja 2014, 13:07
autor: Forest
Tak jakoś nie mogę na Larssonie tego łożyska wyszukać, czy to jest to?
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no=NTEwMDAyMQ==

moja jest z 93 roku.

Chyba, że ktoś ma coś pewnego z innego sklepu w dobrej cenie.

Re: Łożysko główki ramy

: 13 maja 2014, 15:53
autor: -Ostry-
Na stronie Larssona przy produktach masz zakładkę "pasuje do"
Szukaj po kodzie ramy


Te co napisałeś nie podejdą... :idea:
Tu masz do Twojej :arrow: http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... bid=111494

Re: Łożysko główki ramy

: 13 maja 2014, 16:55
autor: Forest
Dzięki za pomoc bo bym szukał i szukał :)

Re: Łożysko główki ramy

: 07 października 2014, 19:39
autor: micek1968
Nie chcę zakładać nowego wątku więc się podepnę pod ten. Ostatnio zauważyłem że Virażka czasami jakby pływała na boki na jakiś nierównościach na drodze (pasy, zmiana nawierzchni itd. szczególnie gdy jest mokro). Wiem że czasami tak jest ale nie aż tak jak teraz mam (przedtem tak nie miałem):). Sprawdziłem łożysk w kołach i jest OK. Kupiłem olej do lag i będę wymieniał ale jeszcze dziś z kumplem trochę poszarpaliśmy przednim kołem i się okazało że po pierwsze kierownica chodzi (wg kumpla) zbyt luźno a po drugie jest lekki luz na główce ramy. Na dzień dobry chciałem dokręcić łożysko ale z tego co widzę to nie jest taka banalna sprawa...
Czy ktoś może opisać jak się dostać to główki ramy (do śruby skręcającej :))? Patrzyłem ale mam wrażenie że muszę chyba wszystko odkręcić (lampy,zegary, półki itd)

Re: Łożysko główki ramy

: 07 października 2014, 22:23
autor: -waldi-
Zluzuj nakrętkę kołpakową nad górną półką, a pod półką kręć nakrętkami z użyciem śrubokręta i młoteczka :D. Możesz też odkręcić górną półkę, ale to już trochę roboty.

Re: Łożysko główki ramy

: 07 października 2014, 22:31
autor: micek1968
A po co mam ściągnąć tą górną? Rozumiem że dopóki nie odkręcę tej górnej to tych dolnych nie przekręcę a górna działa na zasadzie nakrętki kontrującej?

Re: Łożysko główki ramy

: 08 października 2014, 00:07
autor: -waldi-
Masz ją tylko zluzować bo zakontrowana jest poprzez półkę z jedną z nakrętek. Pod półką masz dwie nakrętki sprzęgnięte podkładka.

Re: Łożysko główki ramy

: 14 października 2014, 20:40
autor: e_gregor
Masz Virkę na alusach czy szprychowych kołach? Ja miałem podobny efekt w swojej. Jak zacząłem sprawdzać zawieszenie to się okazało, że wszystkie szprychy z tyłu miały lekki luz i cała obręcz względem piasty mogła parę milimetrów na boki latać. Koło zaplotłem na nowo... bo pozrywałem parę szprych. Teraz już wiem, że przed ich podciąganiem należy użyć środka penetrująco-odrdzewiającego na wszystkie nyple.

Re: Łożysko główki ramy

: 15 października 2014, 22:25
autor: micek1968
Na alusach ;) Jeszcze jakieś dwa tygodnie i powoli będę odstawiał moto na zimę i wtedy się zabiorę... Nie chcę teraz rozgrzebywać bo szkoda pogody.. Tylko muszę pamiętać żeby trochę bardziej ostrożnie jeździć...

Re: Łożysko główki ramy

: 16 października 2014, 07:32
autor: al99
że tak dodam od siebie,a że p 24godzinach jestem to i literki mogą się migać. Rożnica w kołach to faktycznie ma znaczenie,pełny odlew jest stbilniejszy od szprychowych, natomiast jeśli chodzi ogłówkę ramy to motunga stawiamy na centralce i poruszamy przód -tył aby wychwycić luzy po międzi łozyskiem główki ramy,Taki prosty ,chłopski sposób jeden siedzi co by dociążyć a drugi rusza przdnim widelcem trzymając za przednie koło moja -twoja,,,i przyczyna powinna wyjść jeśli łożysko główki ramy jest dupnięte/ JEŚLI ZAŚ DRGANIA PODCZAS JAZDY WYSTĘPIJĄ A ŁOŻYSKO PRZEDNIE SPAWDZONE I I JEST DOBRE, to może warto PANY KOCHANE sprawdzić czy oby nie wydupcone są tuleje gumowe wachacha tz te gumy od amorkóe na tylnym zawiesiu?


świąto zasada pamiętajcie że motung ma ino 2 koła i to nie puszka,,,,po primo nie znam się i nierozumiem mechaniki to nie dłubia,po primo duo,,,,,jak już paluchy tam wraziłem i tyż się nie znam to drogą prób i błędów nie dochodzę co i jak bo motung ma ino dwa koła i nikt i nić pod czas problemów w czasie jazdy nie po moż ,a po trzecie primo...MOTUNG NIE SŁUŻY DO OSZCZDZANIA INO DO PRZYJEMNOŚCI więc czasami warto zapłacić (i to nie mało ) co by któś co ma jaja tą jajecznicę dobrze pichcił i podał z klasą ,,,,, to tak jak z kolacją w dobej restauracji po co z ukochaną iść do brudasa na kebaba jak można zapłacić i w Mariocie czy też innej dobrej knajpie zjeść fondue zgodnie ze sztuką kulinarno kucharską :motorcycle:

Re: Łożysko główki ramy

: 16 października 2014, 09:15
autor: pangda
al99 pisze:że tak dodam od siebie,a że p 24godzinach jestem to i literki mogą się migać. Rożnica w kołach to faktycznie ma znaczenie,pełny odlew jest stbilniejszy od szprychowych, natomiast jeśli chodzi ogłówkę ramy to motunga stawiamy na centralce i poruszamy przód -tył aby wychwycić luzy po międzi łozyskiem główki ramy,Taki prosty ,chłopski sposób jeden siedzi co by dociążyć a drugi rusza przdnim widelcem trzymając za przednie koło moja -twoja,,,i przyczyna powinna wyjść jeśli łożysko główki ramy jest dupnięte/ JEŚLI ZAŚ DRGANIA PODCZAS JAZDY WYSTĘPIJĄ A ŁOŻYSKO PRZEDNIE SPAWDZONE I I JEST DOBRE, to może warto PANY KOCHANE sprawdzić czy oby nie wydupcone są tuleje gumowe wachacha tz te gumy od amorkóe na tylnym zawiesiu?


świąto zasada pamiętajcie że motung ma ino 2 koła i to nie puszka,,,,po primo nie znam się i nierozumiem mechaniki to nie dłubia,po primo duo,,,,,jak już paluchy tam wraziłem i tyż się nie znam to drogą prób i błędów nie dochodzę co i jak bo motung ma ino dwa koła i nikt i nić pod czas problemów w czasie jazdy nie po moż ,a po trzecie primo...MOTUNG NIE SŁUŻY DO OSZCZDZANIA INO DO PRZYJEMNOŚCI więc czasami warto zapłacić (i to nie mało ) co by któś co ma jaja tą jajecznicę dobrze pichcił i podał z klasą ,,,,, to tak jak z kolacją w dobej restauracji po co z ukochaną iść do brudasa na kebaba jak można zapłacić i w Mariocie czy też innej dobrej knajpie zjeść fondue zgodnie ze sztuką kulinarno kucharską :motorcycle:
Al... tak czytam i czytam i już wiem!
Kocham Cię, Stary!
:wink:

Re: Łożysko główki ramy

: 16 października 2014, 10:57
autor: micek1968
U mnie stawianie na centralce i szarpanie kołem nic nie dawało... Luz wyczułem gdy zacisnąłem hamulec i zdrowo pompowałem przednimi amorkami... Jak się przyłożyło rękę do górnej części główki ramy to było wyraźnie czuć takie leciutkie stukanie.
A jak sprawdzić te tuleje tylne? szarpać kołem na boki stojąc na centralce czy trzeba zdemontować żeby to sprawdzić..?

Rozumiem że mówisz o tych gumach na końcu amorków?
Obrazek

Re: Łożysko główki ramy

: 16 października 2014, 15:45
autor: jacek64
Tuleje gumowe w amortyzatorach to sprawdzasz w pozycji jak one pracują tj wzdłuż ich osi. Sprawdź bardziej luzy na łożyskach wahacza ( trzymasz za końcówkę wahacza i poruszasz prawo-lewo )i podstawa - ciśnienie w ogumieniu.

Re: Łożysko główki ramy

: 17 października 2014, 15:14
autor: micek1968
Ciśnienie sprawdziłem w pierwszej kolejności i jest OK

Re: Łożysko główki ramy

: 17 października 2014, 22:43
autor: Qbeł
Adam , prawdopodobnie masz już sprężyny do wymiany. Możesz spróbować zmienić olej w lagach na gęstszy , ale to na krótką metę. Też miałem takie "walenie w pólkę" przy swojej 750 -ce.

Re: Łożysko główki ramy

: 21 października 2014, 08:59
autor: danek25
Koledzy szukam i nie mogę namierzyć, pomoże ktoś w doborze łożyska główki ramy?. Mój moto to xv700 rok 86 USA na alu felgach.

Re: Łożysko główki ramy

: 21 października 2014, 10:20
autor: tylust
Nr All Balls 22-1004 pasują mniędzy innymi do XV 700 84-87 ,XV 750 88-97, XV1000 84-85 czy XV1100 86-99.... jakbyś chciał sprawdzić poniżej masz link do strony z wyliczanką - pasują do MASY motocykli.

http://www.allballsracing.com/22-1004.html

Re: Łożysko główki ramy

: 21 października 2014, 20:37
autor: danek25
ok dzięki serdeczne browarek się należy dla Ciebie. Łożyska zamówione.