Strona 1 z 2

Virago 750 niemiec Blokada silnika jak to ugryźć

: 10 kwietnia 2009, 14:40
autor: korozja
Witajcie

Jak może być zblokowany silnik w 750'ce??

W brifie napisane było że zwężka 25mm w gaźniku. Organoleptycznie stwierdziłem brak jakiejkolwiek zwężki przed jak i za gaźnikiem.
Membrany też nie są przyblokowane bo pierwsza przepustnica podciśnieniowa chowa się cała.

-Czy jest możliwe że zablokowana jest na wydechu (choć sam mało w w to wierzę że przy tej pojemności takie blokady się zakłada). Czy kolanko z przodu jest zrobione z 2 rur??

-Czy jest możliwe że razem z zwężką której już nie ma zmieniono też dysze w gaźnikach ??

Co o tym sądzicie

Proszę nie pisać że coś tam słyszałem lub zapytaj w serwisie oczekuje konkretnych odpowiedzi od osób które wiedzą co piszą


pozdrawiam Wesołych Świąt

:chopper:

Re: Virago 750 niemiec Blokada silnika jak to ugryźć

: 11 kwietnia 2009, 08:43
autor: strazak
zwężka jak będzie to jest wstawiona w króćcu łączącym gaźnik z cylindrem i tam powinieneś szukać

Re: Virago 750 niemiec Blokada silnika jak to ugryźć

: 09 kwietnia 2014, 21:01
autor: biś33
witam,kolega znalazles juz odpowiedz na temat blokady? mam taki sam problem i nie wiem gdzie szukac,pozdrawiam

Re: Virago 750 niemiec Blokada silnika jak to ugryźć

: 09 kwietnia 2014, 21:07
autor: -waldi-
to jest temat z 2009 roku :)

w czym masz problem - nie jedzie?

czy tylko z wpisem że zdławiona...

Re: Virago 750 niemiec Blokada silnika jak to ugryźć

: 13 kwietnia 2014, 11:56
autor: biś33
witam,tez mam problem z mocą swojej 750,dochodzi max do 6000obr na każdym biegu,prędkość max ok 120km/h,na wydechach na pewno nie jest ograniczony,gaznik wyczyściłem,membrany całe,dziwne jest tylko to,że mam dwie dysze główne takie same tj. 122,5 i nie wiem czy tu ktoś nie majstrował,dodam że mój silnik to 4FY proszę o pomoc,gdzie szukać przyczyny?

Re: Virago 750 niemiec Blokada silnika jak to ugryźć

: 13 kwietnia 2014, 12:05
autor: -waldi-
XV750 models (1988-on)
Carburetors
Mikuni BST40 (two)
Main jet 122.5

Dysze masz odpowiednie dla tego silnika i gaźników.

Jeżeli silnik przy około 2-3 tyś obrotów dostaje dość znacznych wibracji to na bank masz przestawiony rozrząd.
Wykręć świece, wbij 5 bieg ktoś niech pokręci kołem, a Ty sprawdź jak sprężanie w cylindrach kiedy następuje (palce w otwory świec). Jeżeli prawie jednocześnie to trzeba przestawić go o obrót wału.
Cykle sprężania mają wyglądać następująco: TYŁ - OBRÓT - PRZÓD - OBRÓT -TYŁ

Daj znać co wyszło - tak były blokowane niektóre wersje chyba :D

Re: Virago 750 niemiec Blokada silnika jak to ugryźć

: 13 kwietnia 2014, 18:30
autor: biś33
Wlasnie wrocilem z garazu i wyglada na to ze to nie rozrzad,cykle sa na przemian raz tyl raz przod,powiedz mi co mam zrobić bo ręce mi opadaja

Re: Virago 750 niemiec Blokada silnika jak to ugryźć

: 13 kwietnia 2014, 19:25
autor: biś33
Kurde od 2 tys obr wpada w wibracje,proszę Waldi napisz mi jak mozesz krok po kroku jak mam sprawdzic fazy rozrzadu moze cos zle robie

Re: Virago 750 niemiec Blokada silnika jak to ugryźć

: 13 kwietnia 2014, 21:13
autor: -waldi-
no to skoro są cykle w porządku to gaźniki trzeba rozebrać i posprawdzać + moduł zapłonowy (najlepiej podmienić)

i sprawdź rozrząd czy znaki się pokrywają

Re: Virago 750 niemiec Blokada silnika jak to ugryźć

: 17 kwietnia 2014, 18:23
autor: biś33
Waldi ile obrotow musze wykrecic sruby regulacyjne mieszanki? Caly dzien krece i nie moge ustawic, strzela mi w rury jak schodzi z obrotow a jak dodam momentalnie gazu to parsknie w gaziory

Re: Virago 750 niemiec Blokada silnika jak to ugryźć

: 17 kwietnia 2014, 19:59
autor: -waldi-
nie ma stałej ilości, przeważnie zaczyna się od 2,5 obrotu i reguluje

sprawdź synchro

Re: Virago 750 niemiec Blokada silnika jak to ugryźć

: 18 kwietnia 2014, 12:13
autor: biś33
Jest lipa:-( jak bym nie ustawił to kicha i strzela,poziom paliwa ustawiony,synchro zrobione,świece nowe,co może być powodem? Strzela jak schodzi z obrotów a kicha w gaziory jak odkrece szybko gaz

Re: Virago 750 niemiec Blokada silnika jak to ugryźć

: 18 kwietnia 2014, 15:40
autor: -waldi-
za uboga mieszanka, króćce i o-ringi pod nimi w jakim stanie ?

Re: Virago 750 niemiec Blokada silnika jak to ugryźć

: 18 kwietnia 2014, 17:13
autor: biś33
Krocce trochę z zewnątrz popękane a na oringi dałem trochę silikonu

Re: Virago 750 niemiec Blokada silnika jak to ugryźć

: 18 kwietnia 2014, 18:38
autor: -waldi-
biś33 pisze:na oringi dałem trochę silikonu
:frustrated: tak się nie robi

zdemontuj, oglądnij króćce i załóż nowe o-ringi

Re: Virago 750 niemiec Blokada silnika jak to ugryźć

: 19 kwietnia 2014, 18:23
autor: biś33
Witam po kolejnym dniu spędzonym w garażu,sprzęt nadal nie chodzi;( króćce w miarę jeszcze wyglądają,oringi założyłem nowe i nadal wali w rury i czasami w gaznik,świece okopcone a elektroda jasna,co jeszcze może być przyczyną takiego zachowania?Zyczę Wesołych Świąt

Re: Virago 750 niemiec Blokada silnika jak to ugryźć

: 19 kwietnia 2014, 19:45
autor: -waldi-
zmniejsz przerwę na świecach do około 0,5mm jak nie pomoże pomierz impulsator - możliwe, że się kończy

Re: Virago 750 niemiec Blokada silnika jak to ugryźć

: 21 kwietnia 2014, 15:15
autor: biś33
Przyczyną strzałów była przerwa między króćcem a głowicą,tzn ktoś kiedyś musiał zerwać gwint w głowicy i wkręcił tulejkę z gwintem,nie zauważyłem tego,przy wykręcaniu gazników musiała się lekko odkręcić i mimo że dokrecalem króciec i tak nie dolegał do głowicy.Teraz chodzi w miarę dobrze ale wciąż brakuje mu mocy,na luzie wkręca sie do 8tys obr ale ciągnie tylko do 6;( świeca jest biała jak śnieg to chyba mówi o tym że dostaje za mało paliwa, iglice podniosłem na przed ostatni rowek,co jeszcze musiałbym zrobić

Re: Virago 750 niemiec Blokada silnika jak to ugryźć

: 21 kwietnia 2014, 15:19
autor: biś33
Dodam jeszcze że od razu po wyczyszczeniu gazników przejechałem się bez regulacji,wkręcał się na czerwone pole bez problemu,kiedy ustawiłem synchro i mieszankę jest lipa

Re: Virago 750 niemiec Blokada silnika jak to ugryźć

: 21 kwietnia 2014, 16:20
autor: biś33
Poziom paliwa powinien być równy miejsca gdzie komora pływaka łączy się z gaznikiem czy trochę niżej? u mnie jest na wysokości srubek którymi przykręca się komorę

Re: Virago 750 niemiec Blokada silnika jak to ugryźć

: 21 kwietnia 2014, 16:38
autor: -waldi-
biś33 pisze:Teraz chodzi w miarę dobrze ale wciąż brakuje mu mocy,na luzie wkręca sie do 8tys obr ale ciągnie tylko do 6
Virago to nie sport i nie będzie ciągła więcej... na 5 biegu przy 6 tyś jest po nad 140km/h
Powyżej 5,5tyś obrotów moment już niestety spada, a samą mocą nie pojedziesz.
Świeca biała nie koniecznie mówi o za ubogiej mieszance, ciepłota świecy i kręcenie wysoko też to powoduje.

Chcesz kręcić i cisnąć to kup sporta.
biś33 pisze:Dodam jeszcze że od razu po wyczyszczeniu gazników przejechałem się bez regulacji,wkręcał się na czerwone pole bez problemu,kiedy ustawiłem synchro i mieszankę jest lipa

no to spartoliłeś regulację

Re: Virago 750 niemiec Blokada silnika jak to ugryźć

: 21 kwietnia 2014, 17:07
autor: biś33
Tak to nie sport ale zapomnialem dodać że ciągnie tylko na 3 biegach do 6tys,na 5 idzie max 100,w ogole muł straszny

Re: Virago 750 niemiec Blokada silnika jak to ugryźć

: 07 czerwca 2014, 09:32
autor: Artur
Juz nie raz było to omawiane, dławiony silnik ma zazwyczaj inne wałki w głowicach

Re: Virago 750 niemiec Blokada silnika jak to ugryźć

: 08 czerwca 2017, 22:02
autor: KrzysztofPOWER
Mam problem z tym motocyklem, jest u mnie na warsztacie, wyczyścilem gazniki, wymieniłem świece, zrobiłem synchro, wyciągając gazniki zauważyłem sylikon na łączeniu króćcy z cylindrami, wyczyścilem i założyłem nowe oringi, motocykl na 1,2,3 ciągnie do końca i jest bardzo mocny na 4,5 biegu juz nie chce iść, dławi się po ostrym odkręceniu manetki, jeśli odkręcam powoli to motocykl nie dlawi się ale wolno przyspiesza, v max ledwo 130, czy ktoś miał kiedyś podobny problem?

Re: Virago 750 niemiec Blokada silnika jak to ugryźć

: 09 czerwca 2017, 22:52
autor: KrzysztofPOWER
Witam, dziś znów wymontowałem gaźnik, wyczyścilem i okazało się ze jedna z dysz jest mniejsza, a co za tym idzie jedna świeca ma dobry kolor a druga jest okopcona, mam rozumiem ze na jeden cylinder podaje za dużo paliwa???