Strona 1 z 1
Kod konstrukcji opony "-","R" i "B&
: 24 kwietnia 2009, 22:04
autor: siwy
Jak w temacie
Wiem, ze są trzy kody konstrukcji opony:
"-" - Bias (nie wiem co to znaczy)
"R" - Radial - opona radialna (rodzaj opony pneumatycznej)
"B" - Bias Belted Tire - opona diagonalna opasana (rodzaj opony pneumatycznej)
Przeczytać to to się da... ale co to wszystko znaczy
O co tu kaman
Jak to ugryźć/zrozumieć tak "po chłopsku (nie obrażając chłopów)
Mam do kupienia tylną oponę do swojego czopka 130/90B-16 i nie wiem co z tym "B"...
Re: Kod konstrukcji opony "-","R" i "B&
: 24 kwietnia 2009, 22:37
autor: sadzio28
siwy pisze:"B" - Bias Belted Tire - opona diagonalna opasana (rodzaj opony pneumatycznej)
Niektóre firmy stosują stalowy podkład bieżnika ,zwany opasaniem. Opasanie stosuje się w celu zwiększenia odporności na przecięcia i możliwość wystrzału.
Re: Kod konstrukcji opony "-","R" i "B&
: 24 kwietnia 2009, 23:37
autor: plaza66
siwy pisze:nie wiem co z tym "B"
To
B to jest dodatkowe opasanie.
Czyli po naszemu, że opona jest dodatkowo wzmocniona i przeznaczona do ciężkich motocykli
Możesz brać bez obaw.
Re: Kod konstrukcji opony "-","R" i "B&
: 26 kwietnia 2009, 17:26
autor: EDDIE
Panowie powyżej mają rację, czy z B, czy bez B spoko możesz brać.
Wcześniej zajrzyj do linka w moim profilu
Re: Kod konstrukcji opony "-","R" i "B&
: 07 grudnia 2009, 23:47
autor: wemar
Trochę odkopię temat pytaniem - radialna czy diagonalna? - oto jest pytanie.
Myślałem, że diagonalne odeszły do historii wraz z Syrenką i Trabim, ale patrząc na ofertę sklepów, widzę, że w motongach diagonalne trzymają się dobrze. Patrząc na ceny, to nawet bardzo dobrze. Zatem powstał dylemat.
Wiem, że radialne prowadzą się pewniej, a diagonalne dają lepszy komfort. Wikipedia podaje, że radialne wymagają zastosowania tuleji metalowo-gumowych w zawieszeniu, ale w motongach raczej tego się nie stosuje, a oponki są.
Ktoś potrafi wnieść trochę "światła"?