Strona 1 z 1

Kod konstrukcji opony "-","R" i "B&

: 24 kwietnia 2009, 22:04
autor: siwy
Jak w temacie :mrgreen:

Wiem, ze są trzy kody konstrukcji opony:
"-" - Bias (nie wiem co to znaczy)
"R" - Radial - opona radialna (rodzaj opony pneumatycznej)
"B" - Bias Belted Tire - opona diagonalna opasana (rodzaj opony pneumatycznej)

Przeczytać to to się da... ale co to wszystko znaczy :?:
O co tu kaman :?:
Jak to ugryźć/zrozumieć tak "po chłopsku (nie obrażając chłopów) :?:

Mam do kupienia tylną oponę do swojego czopka 130/90B-16 i nie wiem co z tym "B"...

:mrgreen:

Re: Kod konstrukcji opony "-","R" i "B&

: 24 kwietnia 2009, 22:37
autor: sadzio28
siwy pisze:"B" - Bias Belted Tire - opona diagonalna opasana (rodzaj opony pneumatycznej)
Niektóre firmy stosują stalowy podkład bieżnika ,zwany opasaniem. Opasanie stosuje się w celu zwiększenia odporności na przecięcia i możliwość wystrzału.

Re: Kod konstrukcji opony "-","R" i "B&

: 24 kwietnia 2009, 23:37
autor: plaza66
siwy pisze:nie wiem co z tym "B"
To B to jest dodatkowe opasanie.
Czyli po naszemu, że opona jest dodatkowo wzmocniona i przeznaczona do ciężkich motocykli :cool:
Możesz brać bez obaw.

:rock:

Re: Kod konstrukcji opony "-","R" i "B&

: 26 kwietnia 2009, 17:26
autor: EDDIE
Panowie powyżej mają rację, czy z B, czy bez B spoko możesz brać.
Wcześniej zajrzyj do linka w moim profilu :razz:

Re: Kod konstrukcji opony "-","R" i "B&

: 07 grudnia 2009, 23:47
autor: wemar
Trochę odkopię temat pytaniem - radialna czy diagonalna? - oto jest pytanie.

Myślałem, że diagonalne odeszły do historii wraz z Syrenką i Trabim, ale patrząc na ofertę sklepów, widzę, że w motongach diagonalne trzymają się dobrze. Patrząc na ceny, to nawet bardzo dobrze. Zatem powstał dylemat.

Wiem, że radialne prowadzą się pewniej, a diagonalne dają lepszy komfort. Wikipedia podaje, że radialne wymagają zastosowania tuleji metalowo-gumowych w zawieszeniu, ale w motongach raczej tego się nie stosuje, a oponki są.

Ktoś potrafi wnieść trochę "światła"?