Strona 1 z 2

Rezerwa w 1100

: 04 maja 2009, 19:10
autor: gangster
Moje pytanie dotyczy : Ile paliwa powinno znajdowac się na rezerwie, i jak działa to ustroistwo . Umnie wystąpił taki objaw że . Zapaliła się kontrolka rez. więc myśle jeszcze spokojnie machne te 30 km. w baku chlupie ze 2-3litry Aż tu cholera jedna zaczeła kichac prychac więc przełączam na rez. i co Uuuuuu. padła , więc odpalam znowu jest jade kawałek i powtórka i tak ze 4 razy . Na szczęście to już było pod koniec trasy i jakoś doczołgałem się pomaluśku do CPN-u . Więc może ktoś by mi przybliżył działanie REZ . w 1100.
DZIĘKI !!!

Re: Rezerwa w 1100

: 04 maja 2009, 19:52
autor: kyller
sprawdz konektory pomiedzy czujnikiem w zbiorniku, modułem sterujacym pompa i przełacznikiem
w haynesie jest dosc dokładnie opisane jak to działa

Re: Rezerwa w 1100

: 05 maja 2009, 12:42
autor: szwaga
rezerwa ma około 3,5 L

oprócz tego co podpowiedział kyller sprawdź jeszcze czy działa elektrozawór - przekręć kluczyk w pozycję zapłon i przerzuć kilka razy przełącznik rezerwy - jeżeli wszystko jest OK to usłyszysz wyraźne kliknięcie........ wiesz wtedy że zawór działa prawidłowo

Re: Rezerwa w 1100

: 05 maja 2009, 12:50
autor: kyller
szwaga pisze:rezerwa ma około 3,5 L

oprócz tego co podpowiedział kyller sprawdź jeszcze czy działa elektrozawór - przekręć kluczyk w pozycję zapłon i przerzuć kilka razy przełącznik rezerwy - jeżeli wszystko jest OK to usłyszysz wyraźne kliknięcie........ wiesz wtedy że zawór działa prawidłowo
elektrozawór ? w 1100 ?

Re: Rezerwa w 1100

: 05 maja 2009, 12:58
autor: szwaga
kyller pisze:elektrozawór ? w 1100 ?
a co niby przełącza ?

zawór sterowany elektrycznie przełącznikiem w kierownicy

Re: Rezerwa w 1100

: 05 maja 2009, 13:17
autor: leszekk
szwaga pisze:a co niby przełącza ?
zawór sterowany elektrycznie przełącznikiem w kierownicy
Nie pomyliłeś z 535? W dużych jest kranik pod zbiornikiem, sterowany manualnie.

"Brak" rezerwy może mieć różne podłoża. Dwa najbardziej prawdopodobne:
1. ułamana/zagięta rurka odpływowa "główna" w zbiorniku, w wyniku czego wyjeżdżasz całe paliwko nawet przy położeniu "ON"
2. odpływ niższy (RES) może być zatkany jakimś śmieciem

Re: Rezerwa w 1100

: 05 maja 2009, 13:58
autor: szwaga
leszekk pisze:Nie pomyliłeś z 535? W dużych jest kranik pod zbiornikiem, sterowany manualnie
to mam jakąś bardziej wypasioną wersję :?:

przy manetce gazu mam przełącznik od rezerwy, ale kranika nie mam.....

Re: Rezerwa w 1100

: 05 maja 2009, 14:17
autor: kyller
szwaga proponuje przestudiowac budowe swojego motocykla nie masz żadnego elektrozaworu
leszekk kraniki sa w 750 i pochodnych

Re: Rezerwa w 1100

: 05 maja 2009, 18:48
autor: gangster
Fakt trzeba sprawdzic :
kyller pisze:konektory pomiedzy czujnikiem w zbiorniku, modułem sterujacym pompa i przełacznikiem
Co do reszty to niedawno lutowałem kabelek w baku przy czujniku , bo był zerwany i wiem że niemam żadnego kranika i żadnych rurek :wink:

Dzieki za podpowiedzi biore się za lekture .

Re: Rezerwa w 1100

: 05 maja 2009, 18:59
autor: sadzio28
A u mnie też jest przełącznik tak jak w 535 . Mało tego , jak go włączam to słychać elektrozawór jak pracuje . Także ktoś tu ma złe informacje :wink: .

Re: Rezerwa w 1100

: 05 maja 2009, 19:07
autor: gangster
Czyli powinno byc słychac kliknięcie przy przełączeniu na REZ. U mnie jest cisza :???:

Re: Rezerwa w 1100

: 05 maja 2009, 19:44
autor: kyller
sadzio28 pisze:A u mnie też jest przełącznik tak jak w 535 . Mało tego , jak go włączam to słychać elektrozawór jak pracuje . Także ktoś tu ma złe informacje :wink: .
skad wiesz ze to elektrozawór ? a nie na przykład przekaznik w module sterujacym pompy ?
przypuszczam że albo rozebrałeś zbiorniki albo przynajmniej wyczytałes w serwisówce
no bo przeciez tak "na pałę" to bys tego nie twierdził



tija ...a świstak siedzi i zawija w te sreberka

Re: Rezerwa w 1100

: 05 maja 2009, 19:52
autor: sadzio28
kyller pisze:kraniki sa w 750 i pochodnych
Co masz na myśli pisząc ''pochodnych" :?:
Nie wiem że to elekrozawór , ale kranika nie ma i o to głównie chodziło .

Re: Rezerwa w 1100

: 05 maja 2009, 20:01
autor: kyller
750 pochodna ->700
czy ja pisałem ze 1100 jest kranik ? :-)
a chodziło o dziłanie rezerwy w 1100 gangstera :-)

Re: Rezerwa w 1100

: 05 maja 2009, 20:19
autor: sadzio28
leszekk pisze:W dużych jest kranik pod zbiornikiem, sterowany manualnie.
kyller, a czy ja pisałem , że ty pisałeś , że 1100 ma kranik :mrgreen: ?

Re: Rezerwa w 1100

: 05 maja 2009, 21:27
autor: wąsaty7
W xv1100
1.nie ma kranika paliwa
2.ma dwa zbiorniki(razem 16.8l rezerwa 3.0l)
3.nie ma elektrozaworu
4.jest elektryczna pompa paliwa
5.za pracę pompy odpowiada FUEL PUMP CONTROLLER
Gdy w zbiorniku jest wystarczająca ilość paliwa kontrolka paliwa się nie świeci pompa podaje paliwo do gaźników.Z chwilą obniżenia się poziomu paliwa do poziomu rezerwy czujnik rezerwy poprzez FUEL PUMP CONTROLLER zapala kontrolkę rezerwa i wyłącza pompę paliwową.Gaźniki nie dostają paliwa silnik zaczyna słabnąć,przerywa,gaśnie-informacja dla kierowcy-brak paliwa.Po przełączeniu włącznika rezerwy w pozycje RES sterownik FPC uruchamia pompę paliwową i jedziemy do stacji paliw.

Re: Rezerwa w 1100

: 05 maja 2009, 21:39
autor: bartazzz
cfane :D

Re: Rezerwa w 1100

: 06 maja 2009, 13:04
autor: leszekk
No to widzę, że jeszcze wiele tajemnic świat chowa przede mną ;-)

Re: Rezerwa w 1100

: 06 maja 2009, 13:26
autor: motobambo
a powiedzcie mi ile rezwery jest w 1000 czy też 3,5 bo jesli tak to niemam co poanikowac ja myślałem że ok 1,5L

Re: Rezerwa w 1100

: 06 maja 2009, 15:33
autor: kyller
1000 to to samo co 1100
tylko ma mniejsza pojemnosc i wieksza moc silnika

[ Dodano: Sro Maj 06, 2009 3:39 pm ]
wąsaty7 pisze:W xv1100
1.nie ma kranika paliwa
2.ma dwa zbiorniki(razem 16.8l rezerwa 3.0l)
3.nie ma elektrozaworu
4.jest elektryczna pompa paliwa
5.za pracę pompy odpowiada FUEL PUMP CONTROLLER
Gdy w zbiorniku jest wystarczająca ilość paliwa kontrolka paliwa się nie świeci pompa podaje paliwo do gaźników.Z chwilą obniżenia się poziomu paliwa do poziomu rezerwy czujnik rezerwy poprzez FUEL PUMP CONTROLLER zapala kontrolkę rezerwa i wyłącza pompę paliwową.Gaźniki nie dostają paliwa silnik zaczyna słabnąć,przerywa,gaśnie-informacja dla kierowcy-brak paliwa.Po przełączeniu włącznika rezerwy w pozycje RES sterownik FPC uruchamia pompę paliwową i jedziemy do stacji paliw.
brawo za proste wytłumaczenie uscislajć mozna dodac ze
po zapaleniu sie kontrolki pompa powinna sie wyłączyć po 30 sekundach

Re: Rezerwa w 1100

: 06 maja 2009, 17:59
autor: wąsaty7
To tylko proste wytłumaczenie działania rezerwy paliwa.Dotyczy to XV1000 I XV1100.W niektórych rocznikach producent wprowadził pewne zmiany konstrukcyjne w instalacji elektrycznej ale zasada pozostała bez zmian.

Re: Rezerwa w 1100

: 06 maja 2009, 21:04
autor: motobambo
Kyller a to szczerze mówiąc wiele to mi pomogło :rock: :rock: pozdrawiam

Re: Rezerwa w 1100

: 10 czerwca 2009, 17:11
autor: Adam
U mnie problem wygląda następująco:
1.Kontrolka rezerwy nie świeci niezależnie od ilości paliwa.
2.Pompa podaje paliwo tylko przy włączonej rezerwie.

Czy więc usterki szukać w Fuel Pump Controller (rozumiem że to któraś z tych kostek pod siedzeniem)? Dodam że podczas przełączania włącznika rezerwy cyknięcie słychać dopiero tak po 4-5 próbach. A cała usterka pojawiła się kiedy odkręciłem bak żeby wyciągnąć gaźnik.

Re: Rezerwa w 1100

: 10 czerwca 2009, 18:30
autor: kyller
zacier pisze:U mnie problem wygląda następująco:
1.Kontrolka rezerwy nie świeci niezależnie od ilości paliwa.
2.Pompa podaje paliwo tylko przy włączonej rezerwie.

Czy więc usterki szukać w Fuel Pump Controller (rozumiem że to któraś z tych kostek pod siedzeniem)? Dodam że podczas przełączania włącznika rezerwy cyknięcie słychać dopiero tak po 4-5 próbach. A cała usterka pojawiła się kiedy odkręciłem bak żeby wyciągnąć gaźnik.
sam sobie odpowiedziałeś
zdejmij jescze raz zbiornik i posprawdzaj kable
czy złaczki sa ok albo czy któregoś z kabli nie przyciałes i nie masuje
a jakby co to jak sprawdzic fuel pump controller masz podane w haynesie

Re: Rezerwa w 1100

: 10 czerwca 2009, 20:37
autor: Adam
Niby prosta sprawa a mnie przerosło, kable od zbiornika i od pompy giną w wiązce i szukaj wiatru w polu. A o znalezieniu FuelPumpController to już w ogóle tylko pomarzyć.
Wszystko co znalazłem pod siedzeniem to dwie małe białe kostki do których dochodzą po 4 przewody.
I jedna duża czarna tylko że ona mi nie pasuje do opisu z Haynesa, ma 7 wyjść a nie 6.
Czy to jest to?
Wygląda toto tak:
Obrazek