strasznie zalewa gary

Tematy związane z gażnikami
Awatar użytkownika
Arni
Posty: 2530
Rejestracja: 01 marca 2009, 20:39
Motocykl: Virago XV750 83r; Intruder VS800; SHL M11
Lokalizacja: Poznań
Wiek: 38
Status: Offline

Re: strasznie zalewa gary

Post autor: Arni »

skończyło się to w sumie tak, że zaprowadziłem sprzęta do mechaniora. Podregulował te gaźniki, ale nadal było kiepsko. Powiedział mi, że śruby były zbyt mocno powykręcane i dlatego zalewało gary, czyli błędnie jest napisane na forum (czym się sugerowałem) że wykręcanie śruby regulacyjnej powoduje zwiększenie ilości powietrza i tym samym zubożenie mieszanki, bo jest odwrotnie.
Po złożeniu reklamacji na regulacje mechanik zasugerował, że może nadal coś jest z rozrządem i dlatego nie da się wyregulować i miał rację. Obadałem fazy otwierania się zaworów na tylnym garze i krzywki były na tyle powycierane że fazy się pozmieniały, więc znowu wyciągnąłem silnik, wymieniłem wałek rozrządy i popychacze. Przy okazji założyłem też zacisk na zębatkę od rozrusznika, co spowodowało, że rozrusznik nareszcie kręci silnikiem jak szalony. Sprzęcik od tamtego czasu śmiga aż miło :rock:
Obrazek
"Celem ruchu drogowego nie jest bezpieczeństwo, tylko szybkość." Janusz Korwin-Mikke
Awatar użytkownika
wolbi
Site Admin
Posty: 1084
Rejestracja: 03 września 2007, 17:09
Lokalizacja: Poznań
Wiek: 41
Kontakt:
Status: Offline

Re: strasznie zalewa gary

Post autor: wolbi »

Co do mieszkanki paliwowo-powietrznej to tez mam dylemat, gdyz ostatnio jeden mechanik takze mi potwierdzil, ze wkrecenie sruby regulacyjnej powoduje zwiekszenie ilosci powietrza i ze w dwusuwach bylo na odwrot, czyli wykrecenie powodowalo wiecej powietrza w mieszance.
Awatar użytkownika
Arni
Posty: 2530
Rejestracja: 01 marca 2009, 20:39
Motocykl: Virago XV750 83r; Intruder VS800; SHL M11
Lokalizacja: Poznań
Wiek: 38
Status: Offline

Re: strasznie zalewa gary

Post autor: Arni »

wolbi pisze:wkrecenie sruby regulacyjnej powoduje zwiekszenie ilosci powietrza
wydaje mi się, że to jest jeszcze troszkę inaczej :smile: - wkręcenie śruby regulacyjnej powoduje zmniejszenie ilości podawanego paliwa, a ilość powietrza pozostaje niezmienna
Obrazek
"Celem ruchu drogowego nie jest bezpieczeństwo, tylko szybkość." Janusz Korwin-Mikke
Awatar użytkownika
wąsaty7
Posty: 1418
Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
Motocykl: XV 1100 98r.
Lokalizacja: Szczecin
Status: Offline

Re: strasznie zalewa gary

Post autor: wąsaty7 »

wolbi pisze:Co do mieszkanki paliwowo-powietrznej to tez mam dylemat, gdyz ostatnio jeden mechanik takze mi potwierdzil, ze wkrecenie sruby regulacyjnej powoduje zwiekszenie ilosci powietrza i ze w dwusuwach bylo na odwrot, czyli wykrecenie powodowalo wiecej powietrza w mieszance.
Ten mechanik albo niedouczony albo prawdy nie mówi.Zobacz CLYMER str.126 i 127.
Podciśnienie panujące w kanałach gaźnika powoduje zassanie paliwa z dyszy paliwowej wolnych obrotów[pilot jet].Miesza się ono z powietrzem napływającym przez dyszę powietrza[pilot air jet No.1] i kanał [route B] tworząc emulsję paliwowo-powietrzną.Ilość wypływającej emulsji zależy od ustawienia wkrętu regulacji[pilot screw].Wkręcając lub wykręcając można zubożyć lub wzbogacić zasysaną do cylindrów mieszankę.Ilość powietrza reguluje się ze pomocą wkręta przepustnicy.
WKRĘCAJĄC WKRĘT ZUBAŻAMY ,WYKRĘCAJĄC WZBOGACAMY.
Wąsaty7
Awatar użytkownika
wolbi
Site Admin
Posty: 1084
Rejestracja: 03 września 2007, 17:09
Lokalizacja: Poznań
Wiek: 41
Kontakt:
Status: Offline

Re: strasznie zalewa gary

Post autor: wolbi »

Dlatego mowie ze mam dylemat, bo juz rozne wersje slyszalem. Jedno jest pewne...prawda w tym wypadku nie lezy po srodku :)
Awatar użytkownika
MI_maly
Posty: 250
Rejestracja: 13 września 2009, 15:50
Motocykl: Virago XV 1000 GE
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 54
Status: Offline

Re: strasznie zalewa gary

Post autor: MI_maly »

Dzięki Arni, za dopisanie twojej historii do końca :bravo: . Mam nadzieję, że za rozrząd nie będę musiał się brać, bowiem nie mam sytuacji permanentnej, na co wskazywałaby logika zbyt dużych luzów na krzywkach. W moim przypadku wygląda to następująco:
Zdarzyło się dwukrotnie, że w trakcie jazdy, silnik zaczynał się dławic i pojawiało się kopcenie z obu rur. Zauważalne były wyraźne objawy zbyt bogatej mieszanki, tj. kapanie paliwa z rur wydechowych, zwilżenie benzyną na przewodzie od strony filtra powietrza :?: zalewanie następuje w sposób nagły niczym niezapowiedziany. Może prowokowane jedynie przez mocniejsze danie po garach, co miało miejsce w obu przypadkach. Po pierwszym takim zalaniu wyciągnąłem gaźniki, rozkręciłem na części pierwsze, przyglądając się każdej dziurce w poszukiwaniu paprochów, jednak wszystko było czyściutkie. Ustawiłem, więc dysze i poziom paliwa zgodnie z instrukcją i złożyłem do kupy. Motorek chodził bardzo dobrze, więc doszedłem do wniosku, że po kłopocie, a przyczyna tkwiła w zbyt wysokim poziomie paliwa, jednak po zrobieniu ok. 800 km sytuacja się powtórzyła. Więc diagnoza okazała się błędna, jak sądzicie cóż to może być?
:-(
Do zobaczyska na trasie
πj πvo QufLove
Awatar użytkownika
okulczyk
Posty: 82
Rejestracja: 15 lutego 2010, 12:42
Motocykl: xv920RJ xv500K
Lokalizacja: Łowicz
Wiek: 38
Status: Offline

Re: strasznie zalewa gary

Post autor: okulczyk »

jak wygląda sprawa na dzień dzisiejszy?
Awatar użytkownika
MI_maly
Posty: 250
Rejestracja: 13 września 2009, 15:50
Motocykl: Virago XV 1000 GE
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 54
Status: Offline

Re: strasznie zalewa gary

Post autor: MI_maly »

okulczyk pisze:jak wygląda sprawa na dzień dzisiejszy?
Trudno powiedzieć, wymienilem gnizda zaworów iglicowych oraz same zawory, sprawdzilem czy pływaki są szczelne, dodatkowo wykonałem kompleksowe czyszczenie i regulację gaźników. Jednak jeszcze babci nie odpalałem, czekam na koniec epoki lodowcowej :smile:
Do zobaczyska na trasie
πj πvo QufLove
ODPOWIEDZ