PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
- BIFF
- Posty: 433
- Rejestracja: 07 września 2011, 20:35
- Motocykl: Virka 535>TRAJKA
- Lokalizacja: Przedbórz
- Wiek: 51
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Właśnie mi sie to przydało już jest w dziale download.
TWORZENIE PROFESJONALNYCH STRON INTERNETOWYCH
- BIFF
- Posty: 433
- Rejestracja: 07 września 2011, 20:35
- Motocykl: Virka 535>TRAJKA
- Lokalizacja: Przedbórz
- Wiek: 51
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Mam jeszcze takie pytanie? na wolnych obrotach przy zgaszonych światłach ładowanie idealne przy zapalonych również, jednak, gdy motor pochodzi z 10min, ładowanie szaleje raz pokazuje dobrze raz źle tzn. przy zgaszonych światłach jest ładowanie poprawne przy zapalonych więcej pobiera z akumulatora niż ładuje? efekt po 4 dniach muszę doładować akumulator, czy muszę wymienić generator wszystko posprawdzane przewody zaciski, akumulator kupiony nowy?
TWORZENIE PROFESJONALNYCH STRON INTERNETOWYCH
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
w momencie, jak zacznie szaleć to napięcie zgaś moto i sprawdź oporność uzwojeń względem masy silnika. Jeżeli będzie przejście <1k to uzwojenia do przewinięcia/wymiany
- BIFF
- Posty: 433
- Rejestracja: 07 września 2011, 20:35
- Motocykl: Virka 535>TRAJKA
- Lokalizacja: Przedbórz
- Wiek: 51
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Powiem jeszcze tak przy zgaszonych światłach jest ok ładowanie po dodaniu gazu wzrasta jednak przy zapalonych światłach maleje śmieszne trochę?-waldi- pisze:w momencie, jak zacznie szaleć to napięcie zgaś moto i sprawdź oporność uzwojeń względem masy silnika. Jeżeli będzie przejście <1k to uzwojenia do przewinięcia/wymiany
TWORZENIE PROFESJONALNYCH STRON INTERNETOWYCH
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Nie, normalny objaw uszkodzonych uzwojeń, uszkodzonego regulatora lub spadków napięć.
- BIFF
- Posty: 433
- Rejestracja: 07 września 2011, 20:35
- Motocykl: Virka 535>TRAJKA
- Lokalizacja: Przedbórz
- Wiek: 51
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Więc co proponujecie? , a cha przy zimnym silniku, tyle co odpalonym wszystko działa ok, czy to zapalone światła , czy zgaszone, więc co po kolei mam zrobić, co najpierw pomierzyć żeby się upewnić po kolei co wyeliminować, bo już zgłupiałem?
TWORZENIE PROFESJONALNYCH STRON INTERNETOWYCH
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
ciągniesz temat zamiast po kolei sprawdzić to co już powyżej było napisane i na początku tematu...
- BIFF
- Posty: 433
- Rejestracja: 07 września 2011, 20:35
- Motocykl: Virka 535>TRAJKA
- Lokalizacja: Przedbórz
- Wiek: 51
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Ostatnie pytanie , czy u was po 10min generator jest ciepły, troche wydaje mi się , że jest za bardzo ciepły nie wiem czy tak powinno być?, Waldi to co pisałeś wszystko sprawdzam po kolei i jest ok więc?
TWORZENIE PROFESJONALNYCH STRON INTERNETOWYCH
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
nie generator tylko regulator i on ma być ciepły bo wytraca nadmiar wytworzonej energii przez prądnicębiff pisze:Ostatnie pytanie , czy u was po 10min generator jest ciepły, troche wydaje mi się , że jest za bardzo ciepły nie wiem czy tak powinno być?
- BIFF
- Posty: 433
- Rejestracja: 07 września 2011, 20:35
- Motocykl: Virka 535>TRAJKA
- Lokalizacja: Przedbórz
- Wiek: 51
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Waldi dzięki ci za wszystkie inforamcje, jutro zabieram się za szukanie, usterki.-waldi- pisze:nie generator tylko regulator i on ma być ciepły bo wytraca nadmiar wytworzonej energii przez prądnicębiff pisze:Ostatnie pytanie , czy u was po 10min generator jest ciepły, troche wydaje mi się , że jest za bardzo ciepły nie wiem czy tak powinno być?
TWORZENIE PROFESJONALNYCH STRON INTERNETOWYCH
- BIFF
- Posty: 433
- Rejestracja: 07 września 2011, 20:35
- Motocykl: Virka 535>TRAJKA
- Lokalizacja: Przedbórz
- Wiek: 51
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Słuchajcie tego się nie spodziewałem, ale do rzeczy, coś mnie tchnęło i zajrzałem do akumulatora i o dziwo byłem w szoku, elektrolitu było tylko do połowy akumulatora, przez zimę nie wyciągałem go w ogóle, bo jak tu czytałem odpalać trzeba było co jakiś czas. Dolałem elektrolitu prawie 2 buteleczki takie od napełniania wody co jest przy żelazku i teraz ładowanie i wszystko działa bajera. Nie wiem tylko czemu tyle elektrolitu zżarło przez zimę nadmieniam , że akumulator był nowiutki kupiony.
TWORZENIE PROFESJONALNYCH STRON INTERNETOWYCH
-
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Jeżeli się nie przejęzyczyłeś i to wszystko prawda , to:
zapewne wkrótce konieczność zakupu nowego akumulatora,
+biff pisze:...elektrolitu było tylko do połowy akumulatora...odpalać trzeba było co jakiś czas...
=biff pisze:...Dolałem elektrolitu prawie 2 buteleczki...
zapewne wkrótce konieczność zakupu nowego akumulatora,
za akumulator zapłacisz MasterCard, ale zdobyte doświadczenie na przyszłość bezcenne
- Konrad13
- Posty: 249
- Rejestracja: 01 września 2009, 17:41
- Motocykl: Virago XV535 "Saber"
- Lokalizacja: Koszalin
- Wiek: 33
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Witajcie,
Jutro przymierzam się do badania układu ładowania w swojej virażce (skłonił mnie do tego problem z wiecznie rozładowanym akumulatorem, który taki stary w cale nie jest) i mam kilka pytań bo chcę się upewnić, że wszystko zrobię dobrze i wyjaśnić swoje wątpliwości.
Rysunek z numeracją wyjść z regulatora
---------------------------------------
Już dzisiaj na pierwszy ogień poszedł regulator napięcia. Rozłączyłem go całego (masa, napięcie i dojście z alternatora a tak w sumie to go odkręciłem cały od motocykla) i mierzyłem opory tak jak na instrukcji w pierwszym poście:
Wyjście z regulatora / miernik:
1 / +
2 / +
3 / +
4 / -
-------
1 / -
2 / -
3 / -
5 / +
Wyniki następujące:
pomiędzy:
4 a 1 - brak wskazań ?
4 a 2 - 3.88M?
4 a 3 - 146k?
pomiędzy:
1 a 5 - brak wskazań ?
2 a 5 - 809?
3 a 5 - 6.9M?
Regulator jest do wyrzucenia (bo powinny być wszędzie takie same opory) czy coś źle mierzyłem? (dodam że wartości na mierniku często skakały i nie mogły się ustabilizować i potrafiły być kompletnie inne za jednym pomiarem a za drugim i trzecim wracać do takich samych wartości ale za każdym razie pomiar między 1 a 5/4 nie wskazywał żadnych wartości).
---------------------------------------
I jeszcze jedno pytanie mam, zanim zabiorę się za sprawdzanie alternatora.
Pomiary robię na wyjściu z alternatora (ta wtyczka, z trzeba pinami, którą wpina się do regulatora)?
To co mierzę to opory między:
1 a 2
2 a 3
1 a 3
i one powinny być między 0.34a 0.42 ?? I to mierzę przy zgaszonym motocyklu?
----------------
Drugie co mierzę to napięcia między fazowe między:
1 a 2
2 a 3
1 a 3
oraz napięcia z masą między:
1 a masa
2 a masa
3 a masa
te pomiary robię na zapalonym silniku? I żeby wykonać pomiary to muszę rozłączyć wtyczkę z regulatora z wtyczką od alternatora bo mierzę je na wyjściu z alternatora (a co z masą i napięciem z regulatora, zostawić je podłączone do instalacji motocykla czy też wypiąć do pomiarów)?
Z góry dziękuję za odpowiedź
Jutro przymierzam się do badania układu ładowania w swojej virażce (skłonił mnie do tego problem z wiecznie rozładowanym akumulatorem, który taki stary w cale nie jest) i mam kilka pytań bo chcę się upewnić, że wszystko zrobię dobrze i wyjaśnić swoje wątpliwości.
Rysunek z numeracją wyjść z regulatora
---------------------------------------
Już dzisiaj na pierwszy ogień poszedł regulator napięcia. Rozłączyłem go całego (masa, napięcie i dojście z alternatora a tak w sumie to go odkręciłem cały od motocykla) i mierzyłem opory tak jak na instrukcji w pierwszym poście:
Wyjście z regulatora / miernik:
1 / +
2 / +
3 / +
4 / -
-------
1 / -
2 / -
3 / -
5 / +
Wyniki następujące:
pomiędzy:
4 a 1 - brak wskazań ?
4 a 2 - 3.88M?
4 a 3 - 146k?
pomiędzy:
1 a 5 - brak wskazań ?
2 a 5 - 809?
3 a 5 - 6.9M?
Regulator jest do wyrzucenia (bo powinny być wszędzie takie same opory) czy coś źle mierzyłem? (dodam że wartości na mierniku często skakały i nie mogły się ustabilizować i potrafiły być kompletnie inne za jednym pomiarem a za drugim i trzecim wracać do takich samych wartości ale za każdym razie pomiar między 1 a 5/4 nie wskazywał żadnych wartości).
---------------------------------------
I jeszcze jedno pytanie mam, zanim zabiorę się za sprawdzanie alternatora.
Pomiary robię na wyjściu z alternatora (ta wtyczka, z trzeba pinami, którą wpina się do regulatora)?
To co mierzę to opory między:
1 a 2
2 a 3
1 a 3
i one powinny być między 0.34a 0.42 ?? I to mierzę przy zgaszonym motocyklu?
----------------
Drugie co mierzę to napięcia między fazowe między:
1 a 2
2 a 3
1 a 3
oraz napięcia z masą między:
1 a masa
2 a masa
3 a masa
te pomiary robię na zapalonym silniku? I żeby wykonać pomiary to muszę rozłączyć wtyczkę z regulatora z wtyczką od alternatora bo mierzę je na wyjściu z alternatora (a co z masą i napięciem z regulatora, zostawić je podłączone do instalacji motocykla czy też wypiąć do pomiarów)?
Z góry dziękuję za odpowiedź
-
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Fotki ekstra .
------------------------------------------------
Ten pomiar wykonuje się w zasadzie w celu określenia "co padło w środku w regulatorze", a większość użytkowników interesuje tylko fakt czy regulator jest sprawny czy też nie.
Jeżeli należysz do tej większości pomiń ten pomiar, a jeżeli nie, to przełącz miernik na zakres "diody" najczęściej będący jednocześnie zakresem 2kohm, bo aktualne pomiary są nieprawidłowe.
------------------------------------------------
Ten pomiar sam w sobie dużego sensu nie ma (no chyba że chcemy zmierzyć wszystko po 10x i na 10 sposobów ) i można go z czystym sumieniem pominąć.
------------------------------------------------
------------------------------------------------
Ten pomiar wykonuje się w zasadzie w celu określenia "co padło w środku w regulatorze", a większość użytkowników interesuje tylko fakt czy regulator jest sprawny czy też nie.
Jeżeli należysz do tej większości pomiń ten pomiar, a jeżeli nie, to przełącz miernik na zakres "diody" najczęściej będący jednocześnie zakresem 2kohm, bo aktualne pomiary są nieprawidłowe.
------------------------------------------------
Ten pomiar sam w sobie dużego sensu nie ma (no chyba że chcemy zmierzyć wszystko po 10x i na 10 sposobów ) i można go z czystym sumieniem pominąć.
------------------------------------------------
Tak.Konrad13 pisze:...te pomiary robię na zapalonym silniku? I żeby wykonać pomiary to muszę rozłączyć wtyczkę z regulatora z wtyczką od alternatora bo mierzę je na wyjściu z alternatora...
Obojętnie.Konrad13 pisze:...(a co z masą i napięciem z regulatora, zostawić je podłączone do instalacji motocykla czy też wypiąć do pomiarów)?...
- Konrad13
- Posty: 249
- Rejestracja: 01 września 2009, 17:41
- Motocykl: Virago XV535 "Saber"
- Lokalizacja: Koszalin
- Wiek: 33
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Pomiary w trybie badania diód:
------------
- na 4
+ na 1,2,3
1 a 4 - brak
2 a 4 - 550
3 a 4 - 550
------------
+ na 4
- na 1,2,3
1 a 4 - brak
2 a 4 - brak
3 a 4 - brak
------------
- na 5
+ na 1,2,3
1 a 5 - brak
2 a 5 - 793 (zaczęło się na 780 i tak wzrastało)
3 a 5 - brak
------------
+ na 5
- na 1,2,3
1 a 5 - brak
2 a 5 - 383 (zaczęło się na 390 i tak spadało)
3 a 5 - brak
------------
------------
- na 4
+ na 1,2,3
1 a 4 - brak
2 a 4 - 550
3 a 4 - 550
------------
+ na 4
- na 1,2,3
1 a 4 - brak
2 a 4 - brak
3 a 4 - brak
------------
- na 5
+ na 1,2,3
1 a 5 - brak
2 a 5 - 793 (zaczęło się na 780 i tak wzrastało)
3 a 5 - brak
------------
+ na 5
- na 1,2,3
1 a 5 - brak
2 a 5 - 383 (zaczęło się na 390 i tak spadało)
3 a 5 - brak
------------
-
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Anomalie zaznaczone na czerwono:
Jeżeli pomiary wykonane są prawidłowo i sprawnym miernikiem to regulator jest do wymiany .Konrad13 pisze:Pomiary w trybie badania diód:
------------
- na 4
+ na 1,2,3
1 a 4 - brak
2 a 4 - 550
3 a 4 - 550
------------
+ na 4
- na 1,2,3
1 a 4 - brak
2 a 4 - brak
3 a 4 - brak
------------
- na 5
+ na 1,2,3
1 a 5 - brak
2 a 5 - 793 (zaczęło się na 780 i tak wzrastało)
3 a 5 - brak
------------
+ na 5
- na 1,2,3
1 a 5 - brak
2 a 5 - 383 (zaczęło się na 390 i tak spadało)
3 a 5 - brak
------------
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
z tego co pomierzyłeś to na 1 masz upaloną diodę "+"
na 1,2,3 masz upalone diody "-"
na 2 upalony tyrystor
sprawdź instalacje czy nie masz gdzieś zwarcia.
Masz jakieś dodatkowe lampy ?
czy ten regulator to jakiś akcesoryjny?
na 1,2,3 masz upalone diody "-"
na 2 upalony tyrystor
sprawdź instalacje czy nie masz gdzieś zwarcia.
Masz jakieś dodatkowe lampy ?
czy ten regulator to jakiś akcesoryjny?
- Konrad13
- Posty: 249
- Rejestracja: 01 września 2009, 17:41
- Motocykl: Virago XV535 "Saber"
- Lokalizacja: Koszalin
- Wiek: 33
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Lamp nie mam żadnych dodatkowych, jedyne co robiłem przy instalacji to przesunięcie kierunkowskazów.
Regulator 42X-A1, SH569A-12 1.D.1
Z takim regulatorem już kupiłem motocykl, wydaje mi się że nie był wymieniany od bardzo dawna. jak odkręciłem puszkę regulatora to w środku było trochę syfu, jedna śruba odkręciła się z wielkim oporem ale ta druga, do której jest przykręcony przewód masy byłą całą zerdzewiała i nie obeszło się bez rozwiercania jej.
Co do zwarć w instalacji, nie sprawdzałem, tam gdzie coś robiłem z kablami wszystko izolowałem. Bezpieczniki nigdy mi się nie przepalały ani nic. Jak zejdę co garażu to zbadam tę sprawę.
Regulator 42X-A1, SH569A-12 1.D.1
Z takim regulatorem już kupiłem motocykl, wydaje mi się że nie był wymieniany od bardzo dawna. jak odkręciłem puszkę regulatora to w środku było trochę syfu, jedna śruba odkręciła się z wielkim oporem ale ta druga, do której jest przykręcony przewód masy byłą całą zerdzewiała i nie obeszło się bez rozwiercania jej.
Co do zwarć w instalacji, nie sprawdzałem, tam gdzie coś robiłem z kablami wszystko izolowałem. Bezpieczniki nigdy mi się nie przepalały ani nic. Jak zejdę co garażu to zbadam tę sprawę.
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
w każdym razie regulator musisz kupić jak pisane było już, a po zamontowaniu pasowało by pomiary porobić
- Konrad13
- Posty: 249
- Rejestracja: 01 września 2009, 17:41
- Motocykl: Virago XV535 "Saber"
- Lokalizacja: Koszalin
- Wiek: 33
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Hej, pierwsza faza pomiarów alternatora za mną.
Dzisiaj byłem w garażu i robiłem pomiary oporów.
Pomiary przeprowadzone przy całkowicie wymontowanym regulatorze oraz akumulatorze.
Opory międzyfazowe między 1 a 2, 2 a 3 i 1 a 3 mieściły się w przedziale od 0.3 do 0.4? (miernik ma najniższy zakres na 200 ohmów i wskazania do dziesiętnej części ohma). Czyli wygląda dobrze?
Dodatkowo sprawdziłem opory poszczególnych faz z masą. Dla wszystkich faz miernik pokazywał opór poza zakresem, brak połączenia (masę sprawdzałem na podłączeniu tam gdzie wpina się masę akumulatora, tam gdzie się podłącza masę regulatora). Niewiem czy te wyniki wyszły dobrze czy powinienem je przeprowadzić z podłączonym akumulatorem?
Dzisiaj byłem w garażu i robiłem pomiary oporów.
Pomiary przeprowadzone przy całkowicie wymontowanym regulatorze oraz akumulatorze.
Opory międzyfazowe między 1 a 2, 2 a 3 i 1 a 3 mieściły się w przedziale od 0.3 do 0.4? (miernik ma najniższy zakres na 200 ohmów i wskazania do dziesiętnej części ohma). Czyli wygląda dobrze?
Dodatkowo sprawdziłem opory poszczególnych faz z masą. Dla wszystkich faz miernik pokazywał opór poza zakresem, brak połączenia (masę sprawdzałem na podłączeniu tam gdzie wpina się masę akumulatora, tam gdzie się podłącza masę regulatora). Niewiem czy te wyniki wyszły dobrze czy powinienem je przeprowadzić z podłączonym akumulatorem?
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
jest OK, uzwojenia są OK
- BIFF
- Posty: 433
- Rejestracja: 07 września 2011, 20:35
- Motocykl: Virka 535>TRAJKA
- Lokalizacja: Przedbórz
- Wiek: 51
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Zapomniał bym o ważnej sprawie , przy wkładaniu akumulatora musicie zwrócić uwagę, aby wężyk odprowadzający gazy zakumulatora, był dobrze wypuszczony , aby nic go nie zagniotło , bo w przeciwnym razie, tak jak u mnie, nie odchodziły gazy i wywalało mi płyn przez koreczki.
TWORZENIE PROFESJONALNYCH STRON INTERNETOWYCH
- GLIWICKI
- Posty: 5643
- Rejestracja: 01 października 2007, 23:08
- Motocykl: XV 750 '97
- Lokalizacja: Śląsk
- Wiek: 54
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Wywalanie płynu przez koreczki nie musi świadczyć o zatkanym wężyku. Podobne objawy masz przy za dużym napięciu ładowania oraz poteżnie zasiarczonych płytachbiff pisze:Zapomniał bym o ważnej sprawie , przy wkładaniu akumulatora musicie zwrócić uwagę, aby wężyk odprowadzający gazy zakumulatora, był dobrze wypuszczony , aby nic go nie zagniotło , bo w przeciwnym razie, tak jak u mnie, nie odchodziły gazy i wywalało mi płyn przez koreczki.
- BIFF
- Posty: 433
- Rejestracja: 07 września 2011, 20:35
- Motocykl: Virka 535>TRAJKA
- Lokalizacja: Przedbórz
- Wiek: 51
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Ja miałem ten wężyk przyciśnięty i zagięty przez akumulator , więc nie miał możliwości oddychania.GLIWICKI pisze:Wywalanie płynu przez koreczki nie musi świadczyć o zatkanym wężyku. Podobne objawy masz przy za dużym napięciu ładowania oraz poteżnie zasiarczonych płytachbiff pisze:Zapomniał bym o ważnej sprawie , przy wkładaniu akumulatora musicie zwrócić uwagę, aby wężyk odprowadzający gazy zakumulatora, był dobrze wypuszczony , aby nic go nie zagniotło , bo w przeciwnym razie, tak jak u mnie, nie odchodziły gazy i wywalało mi płyn przez koreczki.
TWORZENIE PROFESJONALNYCH STRON INTERNETOWYCH
- BIFF
- Posty: 433
- Rejestracja: 07 września 2011, 20:35
- Motocykl: Virka 535>TRAJKA
- Lokalizacja: Przedbórz
- Wiek: 51
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Zrobiłem pdf z dodatkowego obwodu zrobionego przez Szoguna ,myślę że będzie w dziale download Gliwicki wysłałem już do ciebie.
TWORZENIE PROFESJONALNYCH STRON INTERNETOWYCH