Powiedzcie mi czy dobrze myślę i dobrze robię to synchro Pacjent: XV 750 1996 r.
Wakuometr podłączam do pierwszego cylindra (tylnego) do króćca zaślepionego bezpośrednio przy połączeniu gaźnika z cylindrem, a do drugiego cylindra (przedniego) podłączam do króćca który zaślepia jedno z wyjść trójnika zaraz obok atrapy filtra z lewej strony motocykla? Zrobiłem tak ostatnio, przedni cylinder wyraźnie pociągał mocniej olej do siebie, więc wyrównałem je na zero. Mam jednak wrażenie że po tym właśnie zabiegu motocykl po przejechaniu ok. 20 km zaczyna nierówno pracować na wolnych obrotach (faluje). Możliwe że nie był dostatecznie rozgrzany przed synchro i muszę je wykonać ponownie, tym razem na pełnym rozgrzaniu silnika. Nie jestem jednak pewien czy na pewno podłączam wakuometr we właściwe miejsca
Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników
- SpyAmericano
- Posty: 123
- Rejestracja: 15 maja 2020, 09:33
- Motocykl: Yamaha XV750
- Status: Offline
- Feniks
- Posty: 1095
- Rejestracja: 18 listopada 2015, 19:44
- Motocykl: Yamaha Virago 1100
- Lokalizacja: Rybarzowice
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników
Podłączasz dobrze
Nie obawiaj się porażki – to nie porażka, ale mało ambitny cel jest błędem. W wielkiej próbie honorowo jest nawet polec.
- vinny
- Posty: 1107
- Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
- Motocykl: xv 750 92 4FY
- Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
- Status: Offline
Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników
Synchro zrobiłeś prawidłowo , przewody podłączyłeś tak jak należy . Ja zawsze robię synchro na wolnych obrotach , potem sprawdzam , czy na wyższych się nie rozjeżdzają i ewentualnie robię drobną korektę przy 3-4 tyś obrotów .Jak gażniki są czyste i membrany całe to nie ma prawa falować , synchro nie ma wpływu
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
- SpyAmericano
- Posty: 123
- Rejestracja: 15 maja 2020, 09:33
- Motocykl: Yamaha XV750
- Status: Offline
Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników
No to mnie pocieszyliście, bo już myślałem że źle się wpiąłem z wakuometrem. W teorii pewnie nie powinien falować mimo złego synchro, ale po nim właśnie na pierwszej trasie zaczął. Dzień wcześniej wymieniłem olej w silniku i przekładni oraz dałem nowe świece, bo stare były w opłakanym stanie i dziwię się że jeszcze na nich motocykl odpalał
Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
- Feniks
- Posty: 1095
- Rejestracja: 18 listopada 2015, 19:44
- Motocykl: Yamaha Virago 1100
- Lokalizacja: Rybarzowice
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników
Te sławne gumy gaźnik/cylinder obejrzyj czy są szczelne
Nie obawiaj się porażki – to nie porażka, ale mało ambitny cel jest błędem. W wielkiej próbie honorowo jest nawet polec.
-
- Posty: 54
- Rejestracja: 29 czerwca 2020, 08:57
- Motocykl: Virago 535S 2YL 1997
- Lokalizacja: Wybrzeże Środkowe
- Wiek: 70
- Status: Offline
Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników
Sprawdziłem poziomy, śruby mieszanki i zrobiłem wakuometr w/g Waszego przepisu. Olej stoi równo zarówno na wolnych jak i na wyższych obrotach. Jednak z ciekawości pokręciłem śrubką i... przy nierównych podciśnieniach silnik wchodzi na lekko wyższe obroty. I teraz pytanie, czy lepiej na równych podciśnieniach zostawić, czy lepiej na ucho ?
I nie żal nic... i żal tak wiele...
- Feniks
- Posty: 1095
- Rejestracja: 18 listopada 2015, 19:44
- Motocykl: Yamaha Virago 1100
- Lokalizacja: Rybarzowice
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników
Na równych, w synchro chodzi o to żeby jeden garnek drugiego nie ciągnął
Nie obawiaj się porażki – to nie porażka, ale mało ambitny cel jest błędem. W wielkiej próbie honorowo jest nawet polec.
-
- Posty: 54
- Rejestracja: 29 czerwca 2020, 08:57
- Motocykl: Virago 535S 2YL 1997
- Lokalizacja: Wybrzeże Środkowe
- Wiek: 70
- Status: Offline
Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników
Tak też zostawiłem. Wczoraj walnąłem jakieś 250, dzisiaj ponad 500km. Właśnie wróciłem, sprawdziłem świece, wyglądają jak na fotografii w podręczniku motoryzacji . Również w czasie jazdy wszystko jest O.K. Myślę, że to wchodzenie na wyższe obroty jest spowodowane tym iż obie śruby mieszanki są ustawione jednakowo a nie jakoś indywidualnie na każdy garnek. Jednak już nic nie będę kombinował.
I nie żal nic... i żal tak wiele...