problem z obrotami
-
- Status: Offline
problem z obrotami
witam,
Mam problem z płynnością schodzenia z obrotów w 535 (zacina się na wysokich obrotach). Poprzedni właściciel (a motocykl niedawno kupiłem) myślał że to linka i zalał ją WD40 (chyba lub innym badziewiem), niestety problem jest dalej i wygląda mi to na gaźnik - czy to może być jakiś niepokojący objaw czy po prostu trzeba go przeczyścić ?
Mam problem z płynnością schodzenia z obrotów w 535 (zacina się na wysokich obrotach). Poprzedni właściciel (a motocykl niedawno kupiłem) myślał że to linka i zalał ją WD40 (chyba lub innym badziewiem), niestety problem jest dalej i wygląda mi to na gaźnik - czy to może być jakiś niepokojący objaw czy po prostu trzeba go przeczyścić ?
- Blunio
- Posty: 5793
- Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
- Motocykl: Trek X-Caliber 8
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: problem z obrotami
W gaźniku specjalnie nic nie ma do czyszczenia, chyba że się zaciera oś przepustnic. Sprawdź, czy nie pękła (spadła) spręzyna spiralna na tej właśnie osi przepustnic. I druga sprawa, virażka ma dwie linki gazu, jedną otwierania przepustnic a drugą powrotną. Nawt jakby pękła sprężyna , linka powrotna powinna zamykać przepustnice. No i sprawdź czy linka się nie postrzępiła (najczęściej na jednym z końców) i nie blokuje w pancerzu.dizzydewil pisze:wygląda mi to na gaźnik
No i teraz jest najlepsza pora do demontażu linek i ich nasmarowania. Jednym z "patentów" jest demontać linki, nałożenie na jej koniec worka plastykowego z dziurką i okręcenie worka taśmą klejącą wokół linki. Do worka wlewasz kilkadziesiąt ml oleju silnikowego i poruszając linką w pancerzu powodujesz wpływanie oleju do pancerza i tak do momentu aż olej pojawi się na dole linki. To powinno zabobiec ew. zacieraniu się linki.
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
- kyller
- Posty: 2198
- Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
- Motocykl: pożyczony XV1000
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: problem z obrotami
dizzydevil
lecznie zacinajacej sie linki WD 40 jest jak leczenie syfu pudrem
(pomijajac fakt ze WD 40 w ogole sie do tego nie nadaje)
kup nowa linke i nasmaruj ja sposobem podanym przez Blunia (jedyny własciwy sposób)
blunio
nie wszystkie virówki maja linke powrotna (osobiscie uwazam to za niepotrzebne komplikowanie konstrukcji)
kyller
lecznie zacinajacej sie linki WD 40 jest jak leczenie syfu pudrem
(pomijajac fakt ze WD 40 w ogole sie do tego nie nadaje)
kup nowa linke i nasmaruj ja sposobem podanym przez Blunia (jedyny własciwy sposób)
blunio
nie wszystkie virówki maja linke powrotna (osobiscie uwazam to za niepotrzebne komplikowanie konstrukcji)
kyller
- Blunio
- Posty: 5793
- Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
- Motocykl: Trek X-Caliber 8
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: problem z obrotami
Tak, ale dizzydewil ma virażkę mojego typu i z mojego rocznika, więc tak sobie wydedukowałem że ma linkę powrotną. Ale dzięki za informację. Pozdrawiamkyller pisze:nie wszystkie virówki maja linke powrotna
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
- kyller
- Posty: 2198
- Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
- Motocykl: pożyczony XV1000
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: problem z obrotami
info o lince podałem zeby jak ktos bedzie przegladal forum to nie wyciagnał złych wniosków
-
- Status: Offline
Re: problem z obrotami
OK,
Dzięki za wskazówki zrobię rekonesans i zobaczymy.
Blunio, dwie sprawy: gdzie zapięta jest ta dodatkowa linka z wstępnych oględzin jej nie dostrzegłem (może jednak jej nie mam) i druga jaką gęstość oleju użyć (może być silnikowy - nie będzie później mi z tego kapać).
Dzięki za wskazówki zrobię rekonesans i zobaczymy.
Blunio, dwie sprawy: gdzie zapięta jest ta dodatkowa linka z wstępnych oględzin jej nie dostrzegłem (może jednak jej nie mam) i druga jaką gęstość oleju użyć (może być silnikowy - nie będzie później mi z tego kapać).
- kyller
- Posty: 2198
- Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
- Motocykl: pożyczony XV1000
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: problem z obrotami
jak ci z manetki wychodzi jedna linka to masz jedna
olej silnikowy jest okej , zawsze potem troche kapie ale cuz
olej silnikowy jest okej , zawsze potem troche kapie ale cuz
- Blunio
- Posty: 5793
- Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
- Motocykl: Trek X-Caliber 8
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: problem z obrotami
Po zabiegu powieś linkę pionowo w ciepłym pomieszczeniu, żeby nadmiar oleju ścieknął do podstawionego naczynia a nie na silnikdizzydewil pisze:nie będzie później mi z tego kapać
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
-
- Status: Offline
Re: problem z obrotami
Ok, pierwsza diagnoza wykazała iż jedna z linek (faktycznie są dwie) ma niewielki defekt (zadzior) na samym końcu (co prawda to raczej jest już na rolce na gaźniku a nie na wejściu do osłonki więc nie powinno blokować) spróbuje wymienić i zobaczę. Macie może namiar na jakiś sprawdzony esklep - to co znalazłem na allegro i sklepach wyrzuconych przez google'a jest opisane jako linki do rocznika 94 włącznie (nie wiem czy to ma znaczenie). Jak nie zostaje zawsze serwis Yamahy.
[ Dodano: Wto Lis 10, 2009 10:53 am ]
linki zmienione, i przetestowane (chodzą dużo lepiej), niestety testy wykazały iż podobną operację muszę przeprowadzić na lince od sprzęgła
[ Dodano: Wto Lis 10, 2009 10:53 am ]
linki zmienione, i przetestowane (chodzą dużo lepiej), niestety testy wykazały iż podobną operację muszę przeprowadzić na lince od sprzęgła