problem z obrotami

Tematy związane z gażnikami
dizzydewil
Status: Offline

problem z obrotami

Post autor: dizzydewil »

witam,

Mam problem z płynnością schodzenia z obrotów w 535 (zacina się na wysokich obrotach). Poprzedni właściciel (a motocykl niedawno kupiłem) myślał że to linka i zalał ją WD40 (chyba lub innym badziewiem), niestety problem jest dalej i wygląda mi to na gaźnik - czy to może być jakiś niepokojący objaw czy po prostu trzeba go przeczyścić ?
Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5793
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Trek X-Caliber 8
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 72
Status: Offline

Re: problem z obrotami

Post autor: Blunio »

dizzydewil pisze:wygląda mi to na gaźnik
W gaźniku specjalnie nic nie ma do czyszczenia, chyba że się zaciera oś przepustnic. Sprawdź, czy nie pękła (spadła) spręzyna spiralna na tej właśnie osi przepustnic. I druga sprawa, virażka ma dwie linki gazu, jedną otwierania przepustnic a drugą powrotną. Nawt jakby pękła sprężyna , linka powrotna powinna zamykać przepustnice. No i sprawdź czy linka się nie postrzępiła (najczęściej na jednym z końców) i nie blokuje w pancerzu.

No i teraz jest najlepsza pora do demontażu linek i ich nasmarowania. Jednym z "patentów" jest demontać linki, nałożenie na jej koniec worka plastykowego z dziurką i okręcenie worka taśmą klejącą wokół linki. Do worka wlewasz kilkadziesiąt ml oleju silnikowego i poruszając linką w pancerzu powodujesz wpływanie oleju do pancerza i tak do momentu aż olej pojawi się na dole linki. To powinno zabobiec ew. zacieraniu się linki.
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Awatar użytkownika
kyller
Posty: 2198
Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
Motocykl: pożyczony XV1000
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 55
Status: Offline

Re: problem z obrotami

Post autor: kyller »

dizzydevil
lecznie zacinajacej sie linki WD 40 jest jak leczenie syfu pudrem
(pomijajac fakt ze WD 40 w ogole sie do tego nie nadaje)
kup nowa linke i nasmaruj ja sposobem podanym przez Blunia (jedyny własciwy sposób)
blunio
nie wszystkie virówki maja linke powrotna (osobiscie uwazam to za niepotrzebne komplikowanie konstrukcji)
kyller
Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5793
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Trek X-Caliber 8
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 72
Status: Offline

Re: problem z obrotami

Post autor: Blunio »

kyller pisze:nie wszystkie virówki maja linke powrotna
Tak, ale dizzydewil ma virażkę mojego typu i z mojego rocznika, więc tak sobie wydedukowałem że ma linkę powrotną. Ale dzięki za informację. Pozdrawiam :-)
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Awatar użytkownika
kyller
Posty: 2198
Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
Motocykl: pożyczony XV1000
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 55
Status: Offline

Re: problem z obrotami

Post autor: kyller »

info o lince podałem zeby jak ktos bedzie przegladal forum to nie wyciagnał złych wniosków
dizzydewil
Status: Offline

Re: problem z obrotami

Post autor: dizzydewil »

OK,

Dzięki za wskazówki zrobię rekonesans i zobaczymy.

Blunio, dwie sprawy: gdzie zapięta jest ta dodatkowa linka z wstępnych oględzin jej nie dostrzegłem (może jednak jej nie mam) i druga jaką gęstość oleju użyć (może być silnikowy - nie będzie później mi z tego kapać).
Awatar użytkownika
kyller
Posty: 2198
Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
Motocykl: pożyczony XV1000
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 55
Status: Offline

Re: problem z obrotami

Post autor: kyller »

jak ci z manetki wychodzi jedna linka to masz jedna
olej silnikowy jest okej , zawsze potem troche kapie ale cuz
Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5793
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Trek X-Caliber 8
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 72
Status: Offline

Re: problem z obrotami

Post autor: Blunio »

dizzydewil pisze:nie będzie później mi z tego kapać
Po zabiegu powieś linkę pionowo w ciepłym pomieszczeniu, żeby nadmiar oleju ścieknął do podstawionego naczynia a nie na silnik :idea:
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
dizzydewil
Status: Offline

Re: problem z obrotami

Post autor: dizzydewil »

Ok, pierwsza diagnoza wykazała iż jedna z linek (faktycznie są dwie) ma niewielki defekt (zadzior) na samym końcu (co prawda to raczej jest już na rolce na gaźniku a nie na wejściu do osłonki więc nie powinno blokować) spróbuje wymienić i zobaczę. Macie może namiar na jakiś sprawdzony esklep - to co znalazłem na allegro i sklepach wyrzuconych przez google'a jest opisane jako linki do rocznika 94 włącznie (nie wiem czy to ma znaczenie). Jak nie zostaje zawsze serwis Yamahy.

[ Dodano: Wto Lis 10, 2009 10:53 am ]
linki zmienione, i przetestowane (chodzą dużo lepiej), niestety testy wykazały iż podobną operację muszę przeprowadzić na lince od sprzęgła :neutral:
ODPOWIEDZ