Paliwko sikało we wszystkich położeniach więc jestem na etapie regeneracji. Wszystkie elementy łącznie z membramami są OK, ale ze sprężynki dociskającej membramę została kupka rdzy (najpierw myślałem że zapomnieli ją włożyć, nie macie pojęcia jak ją mogło zeżreć - do cna). Zamówiony kpl naprawczy leży w sklepie, ale szok - w zestawie tym nie ma sprężynki, a właściwie tylko dla niej zamawiany był. Ma ktoś jaki pomysł podebrania gdzieś tej sprężynki? (no oprócz serwisu, tam na poniedziałek będę znał cenę ale chyba będzie łoj łoj). A jeśli by ktoś posiadał na zbyciu - dogadamy się na priv.
Jedyny plus sytuacji to wiem że iglicowe na pływakach na pewno trzymają, stał długo i nic nie wyszło z baku.
/robię fotki to po naprawie będzie mały manualik/
Kranik 750 - sprężynka.
- marian07
- Posty: 271
- Rejestracja: 20 listopada 2009, 08:48
- Motocykl: VN900
- Lokalizacja: Zajezierze
- Wiek: 59
- Status: Offline
Kranik 750 - sprężynka.
Najdroższa jest pierwsza butelka
LS650, XV750, C90, VTX1300, VTX1800, ST1100, VS1400, VL800, VT1100C3Aero, VF750, MGNevada750, C50
LS650, XV750, C90, VTX1300, VTX1800, ST1100, VS1400, VL800, VT1100C3Aero, VF750, MGNevada750, C50
- kilim69
- Posty: 99
- Rejestracja: 12 marca 2008, 23:08
- Motocykl: vtx 1800c
- Lokalizacja: Biała Podlaska
- Wiek: 43
- Status: Offline
Re: Kranik 750 - sprężynka.
W moje paliwo leci w 3 położeniach kranika bo tam nie ma opcji OFF chyba ze masz na myśli jakieś inne wycieki.
- Piotronic
- Posty: 138
- Rejestracja: 18 lipca 2009, 14:14
- Motocykl: Yamaha Virago XV750
- Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
- Wiek: 63
- Status: Offline
Re: Kranik 750 - sprężynka.
Witam,
jakie masz położenia kranika? w mojej jest ON- przelew-Rezerwa. W każdej paliwo będzie leciało. Może ta rdza to jakiś osad, widziałeś rysunki serwisowe zaworu?
Na pewno ma tam być sprężynka?
jakie masz położenia kranika? w mojej jest ON- przelew-Rezerwa. W każdej paliwo będzie leciało. Może ta rdza to jakiś osad, widziałeś rysunki serwisowe zaworu?
Na pewno ma tam być sprężynka?
.. i nie pytaj komu bije dzwon...
Piotr B
Piotr B
- marian07
- Posty: 271
- Rejestracja: 20 listopada 2009, 08:48
- Motocykl: VN900
- Lokalizacja: Zajezierze
- Wiek: 59
- Status: Offline
Re: Kranik 750 - sprężynka.
Po mojemu to chyba też macie padnięte kraniki. Gdy silnik nie pracuje i nie daje podciśnienia paliwo może lecieć tylko w położeniu PRI. W pozostałych nie powinno lecieć, jest zatykane przez grzybek z oringiem który dociska tytułowa sprężynka.
Najprościej sprawdzić:
- kranik w położeniu dowolnym (oprócz PRI oczywiście)
- ściągamy wężyk paliwowy
- nie powinno lecieć
- ściągamy wężyk podciśnienia (ten cieńszy) i zakładamy kawałek wężyka żeby do ust starczył
- trochę poświęcenia teraz, stwarzamy podciśnienie i paliwko powinno polecieć
- jeśli leci tylko w chwili gdy "ssiemy" kranik jest OK
Najprościej sprawdzić:
- kranik w położeniu dowolnym (oprócz PRI oczywiście)
- ściągamy wężyk paliwowy
- nie powinno lecieć
- ściągamy wężyk podciśnienia (ten cieńszy) i zakładamy kawałek wężyka żeby do ust starczył
- trochę poświęcenia teraz, stwarzamy podciśnienie i paliwko powinno polecieć
- jeśli leci tylko w chwili gdy "ssiemy" kranik jest OK
Najdroższa jest pierwsza butelka
LS650, XV750, C90, VTX1300, VTX1800, ST1100, VS1400, VL800, VT1100C3Aero, VF750, MGNevada750, C50
LS650, XV750, C90, VTX1300, VTX1800, ST1100, VS1400, VL800, VT1100C3Aero, VF750, MGNevada750, C50
- Piotronic
- Posty: 138
- Rejestracja: 18 lipca 2009, 14:14
- Motocykl: Yamaha Virago XV750
- Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
- Wiek: 63
- Status: Offline
Re: Kranik 750 - sprężynka.
Witam,
Kolega ma zapewne rację. Ja nie rozbierałem jescze ani jednego "kawałka" swojej lali. Póki co, wszystko działa bez zarzutu.
Rysunek wysłałem, może to coś wyjaśni w sprawie sprężynek.
Pozdrawiam
Kolega ma zapewne rację. Ja nie rozbierałem jescze ani jednego "kawałka" swojej lali. Póki co, wszystko działa bez zarzutu.
Rysunek wysłałem, może to coś wyjaśni w sprawie sprężynek.
Pozdrawiam
.. i nie pytaj komu bije dzwon...
Piotr B
Piotr B
- Taternik
- Posty: 1236
- Rejestracja: 25 września 2008, 22:21
- Motocykl: Yamaha XV 750 1994
- Lokalizacja: Krzyż Wielkopolski
- Wiek: 50
- Status: Offline
Re: Kranik 750 - sprężynka.
Dokładnie tak powinno byćmarian07 pisze:Gdy silnik nie pracuje i nie daje podciśnienia paliwo może lecieć tylko w położeniu PRI.
Oparcia 750/1100 w ciągłej sprzedaży
http://picasaweb.google.pl/taternik10
http://picasaweb.google.com/wmelka
http://picasaweb.google.pl/taternik10
http://picasaweb.google.com/wmelka
- marian07
- Posty: 271
- Rejestracja: 20 listopada 2009, 08:48
- Motocykl: VN900
- Lokalizacja: Zajezierze
- Wiek: 59
- Status: Offline
Re: Kranik 750 - sprężynka.
Dobrałem sprężynkę z agregatu lotniczego, na sucho działa, zobaczymy po zalaniu paliwem zbiornika jak będzie na realu. Jeśli będzie OK, to parę sprężynek takich jeszcze mam i wszystkim chętnym pomogę w potrzebie. Jest pokryta galwanicznie, ta wkładana fabrycznie to nieporozumienie.
[ Dodano: Czw Lut 04, 2010 10:01 am ]
Próby "paliwowe" pomyślne. Rozmiar sprężynki dobrany. W razie potrzeby mogę poratować kolegów.
[ Dodano: Czw Lut 04, 2010 10:01 am ]
Próby "paliwowe" pomyślne. Rozmiar sprężynki dobrany. W razie potrzeby mogę poratować kolegów.
Najdroższa jest pierwsza butelka
LS650, XV750, C90, VTX1300, VTX1800, ST1100, VS1400, VL800, VT1100C3Aero, VF750, MGNevada750, C50
LS650, XV750, C90, VTX1300, VTX1800, ST1100, VS1400, VL800, VT1100C3Aero, VF750, MGNevada750, C50