500 xv // Zalewa świecę na frontowym cylindrze, nie pali...
- okulczyk
- Posty: 82
- Rejestracja: 15 lutego 2010, 12:42
- Motocykl: xv920RJ xv500K
- Lokalizacja: Łowicz
- Wiek: 38
- Status: Offline
500 xv // Zalewa świecę na frontowym cylindrze, nie pali...
Co robić?
- zalewa świecę na frontowym cylindrze, po kręceniu rozrusznikiem oddaje bardzo silny strzał w prawy tłumik...
W tej chwili wymontowałem gaźniki...
tak jak pisałem, frontową świecę zalewa, ta druga jest OK - jak już zapali to na chwilę tylko i na jednym cylindrze
mam zamiar sprawdzić gaźniki, czy są czyste ( chociaż motor był u mechanika w sierpniu i gaźniki podobno były czyszczone) Od tego czasu nie był wiele jeżdżony, ale pociągnął prawie całe paliwo ze zbiornika - obawiam się że jakiś "syf" się zaciągnął i nie podaje dobrze paliwa...
Swego czasu miałem też problemy już opisywane - czyli, że po przejechaniu 15 km jakby tracił prąd, szarpał, na samym początku przechodziło - ale później już szarpał regularnie przy gwałtowniejszym dodaniu gazu szczególnie.
Chciałbym zapytać za co się brać (w jakiej kolejności) świece były wymienione na nowe, zwykłe, właśnie przez wspomnianego mechanika.
Dziękuję za wszelką pomoc i odnośniki to podobnych, wyczerpanych tematów.
Może jeszcze dodam, że iskra jest widoczna na obu świecach.
- zalewa świecę na frontowym cylindrze, po kręceniu rozrusznikiem oddaje bardzo silny strzał w prawy tłumik...
W tej chwili wymontowałem gaźniki...
tak jak pisałem, frontową świecę zalewa, ta druga jest OK - jak już zapali to na chwilę tylko i na jednym cylindrze
mam zamiar sprawdzić gaźniki, czy są czyste ( chociaż motor był u mechanika w sierpniu i gaźniki podobno były czyszczone) Od tego czasu nie był wiele jeżdżony, ale pociągnął prawie całe paliwo ze zbiornika - obawiam się że jakiś "syf" się zaciągnął i nie podaje dobrze paliwa...
Swego czasu miałem też problemy już opisywane - czyli, że po przejechaniu 15 km jakby tracił prąd, szarpał, na samym początku przechodziło - ale później już szarpał regularnie przy gwałtowniejszym dodaniu gazu szczególnie.
Chciałbym zapytać za co się brać (w jakiej kolejności) świece były wymienione na nowe, zwykłe, właśnie przez wspomnianego mechanika.
Dziękuję za wszelką pomoc i odnośniki to podobnych, wyczerpanych tematów.
Może jeszcze dodam, że iskra jest widoczna na obu świecach.
- manat
- Posty: 165
- Rejestracja: 07 września 2007, 15:58
- Motocykl: VIRAGO XV 535
- Lokalizacja: Stęszew
- Wiek: 50
- Status: Offline
Re: 500 xv // Zalewa świecę na frontowym cylindrze, nie pali...
zalewa Ci świece- czyli paliwo dochodzi ( narazie gaźniki zostaw w spokoju, bo możesz pogorszyć)
sprawdź napięcie na akumulatorze (podładuj)
nie każda nowa świeca musi być sprawna
jeżeli odpalałeś motor na kilka minut i gasiłeś, to zabiłeś świece (za słabo dogrzane świece)
iskra na świecy może być widoczna, ale nie na tyle mocna aby nastąpił zapłon
Najpierw naładuj aku, zmień świeczki i będzie gadać.
sprawdź napięcie na akumulatorze (podładuj)
nie każda nowa świeca musi być sprawna
jeżeli odpalałeś motor na kilka minut i gasiłeś, to zabiłeś świece (za słabo dogrzane świece)
iskra na świecy może być widoczna, ale nie na tyle mocna aby nastąpił zapłon
Najpierw naładuj aku, zmień świeczki i będzie gadać.
- okulczyk
- Posty: 82
- Rejestracja: 15 lutego 2010, 12:42
- Motocykl: xv920RJ xv500K
- Lokalizacja: Łowicz
- Wiek: 38
- Status: Offline
Re: 500 xv // Zalewa świecę na frontowym cylindrze, nie pali...
Do gaźników zajrzałem, nie były bardzo brudne, przemyłem i złożyłem spowrotem, te dysze w środku mam wkręcone na maxa ( ) Ale tak miałem wcześniej więc tak też wkręciłem...
założyłem nowe świece i udało się uruchomić, ładuję jeszcze akumulator, bo się trochę rozładował od kręcenia, zanim paliwo podeszło.
W miarę chodzi - czy bawić się w synchro ?
Dzięki!
założyłem nowe świece i udało się uruchomić, ładuję jeszcze akumulator, bo się trochę rozładował od kręcenia, zanim paliwo podeszło.
W miarę chodzi - czy bawić się w synchro ?
Dzięki!
- jojo80
- Posty: 401
- Rejestracja: 04 sierpnia 2009, 23:05
- Motocykl: yamaha virago 535' 2YL. 46ps.91'
- Lokalizacja: wadowice
- Wiek: 43
- Status: Offline
Re: 500 xv // Zalewa świecę na frontowym cylindrze, nie pali...
a moze za duzy poziom paliwa w komorze?pływakowej.
by jezdzic trzeba zyć...
- okulczyk
- Posty: 82
- Rejestracja: 15 lutego 2010, 12:42
- Motocykl: xv920RJ xv500K
- Lokalizacja: Łowicz
- Wiek: 38
- Status: Offline
Re: 500 xv // Zalewa świecę na frontowym cylindrze, nie pali...
Możliwe... zaglądałem do komory ale nic nie zmieniałem, znaczy nie wyginałem pływaków...
Trochę nierówno mi pracuje, na wysokich obrotach delikatnie strzela.
W sumie to nie wiem czym kręcić...
Planuję sprawdzić luzy zaworowe i później synchro gaźników, ale mieszankę to za bardzo nie wiem jak regulować i czy powinienem.
Trochę nierówno mi pracuje, na wysokich obrotach delikatnie strzela.
W sumie to nie wiem czym kręcić...
Planuję sprawdzić luzy zaworowe i później synchro gaźników, ale mieszankę to za bardzo nie wiem jak regulować i czy powinienem.
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: 500 xv // Zalewa świecę na frontowym cylindrze, nie pali...
zacznij od ustawienia prawidłowego poziomu paliwa i później synchro po tych zabiegach praca silnika powinna się ustabilizować
- okulczyk
- Posty: 82
- Rejestracja: 15 lutego 2010, 12:42
- Motocykl: xv920RJ xv500K
- Lokalizacja: Łowicz
- Wiek: 38
- Status: Offline
Re: 500 xv // Zalewa świecę na frontowym cylindrze, nie pali...
szukam po forum i w serwisówkach i dalej nie wiem jak zbadać poziom paliwa w komorach pływakowych, czy w którymś poście są dokładne objaśnienia.
Mniemam że przewody do porównania poziomu trzeba nałożyć na takie wystające króćce które normalnie do niczego nie służą - ale co zrobić żeby zaczęła tamtędy płynąć benzyna to nie wiem
a może gdzie indziej podłączyć te wężyki do badania poziomu paliwa ?
Mniemam że przewody do porównania poziomu trzeba nałożyć na takie wystające króćce które normalnie do niczego nie służą - ale co zrobić żeby zaczęła tamtędy płynąć benzyna to nie wiem
a może gdzie indziej podłączyć te wężyki do badania poziomu paliwa ?
- rembrandtin
- Posty: 493
- Rejestracja: 25 czerwca 2008, 15:10
- Motocykl: 535
- Lokalizacja: Pilawa
- Status: Offline
Re: 500 xv // Zalewa świecę na frontowym cylindrze, nie pali...
po przeciwnej stronie każdego króćca jest śrubka którą należy wykręcić i popłynie paliwo ( o ile nie myślisz o króćcach do synchronizacji )
bledy w pisowni sa poto zeby je popelniac a i tak wszyscy wiedza oco chodzi wiec poco pisac poprawnie niejestem dumny z tego ze w kraju zadza sami ...... wiec pisze tak jak oni zadza jak bedzie git to bede pisal jak nalezy a puki co pisze jak jest
- okulczyk
- Posty: 82
- Rejestracja: 15 lutego 2010, 12:42
- Motocykl: xv920RJ xv500K
- Lokalizacja: Łowicz
- Wiek: 38
- Status: Offline
Re: 500 xv // Zalewa świecę na frontowym cylindrze, nie pali...
Dziękuję
teraz zauważyłem, a pomiaru dokonałem na PRI bez zapłonu, czy to dobrze?
teraz zauważyłem, a pomiaru dokonałem na PRI bez zapłonu, czy to dobrze?
- IŻIK
- Posty: 1795
- Rejestracja: 16 marca 2009, 17:57
- Motocykl: Yamaha 535-Czarnula
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Wiek: 56
- Status: Offline
Re: 500 xv // Zalewa świecę na frontowym cylindrze, nie pali...
W większości przypadków awarii to tzw. usterki...... sprawdź świece, pozamieniaj miejscami, załóż nowe, posprawdzaj kable i mocowanie w fajce świec.... grzebanie w gaźnikach to dalsze etapy jeżeli wcześniejsze okażą się być nieskuteczne
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
- okulczyk
- Posty: 82
- Rejestracja: 15 lutego 2010, 12:42
- Motocykl: xv920RJ xv500K
- Lokalizacja: Łowicz
- Wiek: 38
- Status: Offline
Re: 500 xv // Zalewa świecę na frontowym cylindrze, nie pali...
zacząłem już grzebać w tych gaźnikach, na świeżo naładowanym aku ładnie odpalił, i świece trochę wyczyściłem uprzednio.
pytanie moje dotyczy śrub od regulacji gaźników: wykręcając sprawiam, że mieszanka jest uboższa, czyli dostaje mniej paliwa, a powietrza wciąż tyle samo?
jak wykręcam to mi traci obroty i gaśnie
i jeszcze pytanie na jakich obrotach należy regulować gaźniki? (oczywiście do tego wyłączam ssanie)
pytanie moje dotyczy śrub od regulacji gaźników: wykręcając sprawiam, że mieszanka jest uboższa, czyli dostaje mniej paliwa, a powietrza wciąż tyle samo?
jak wykręcam to mi traci obroty i gaśnie
i jeszcze pytanie na jakich obrotach należy regulować gaźniki? (oczywiście do tego wyłączam ssanie)
- Blunio
- Posty: 5793
- Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
- Motocykl: Trek X-Caliber 8
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: 500 xv // Zalewa świecę na frontowym cylindrze, nie pali...
Jak się mylę, kręcąc tymi śrubkami staramy się uzyskać jak najwyższe obroty, potem je zmniejszamy śrubą uchylenia przepustnic, potem jeszcze raz to samo ... aż uzyskamy obroty biegu jałowego. Gdyby strzelało (zwłaszcza podczas odejmowania gazu), wprowadzamy drobne poprawki tymi śrubkami na zasadzie empirycznej, najlepiej zapamiętując poprzednie ustawienie. Gdyby korekta nie wyeliminowała "strzelania", można zawsze wrócić do nastaw sprzed regulacji i pokombinować drugą śrubką - też zapamiętując ile kręcimy, żeby można było "odkręcić".okulczyk pisze:śrub od regulacji gaźników
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
- okulczyk
- Posty: 82
- Rejestracja: 15 lutego 2010, 12:42
- Motocykl: xv920RJ xv500K
- Lokalizacja: Łowicz
- Wiek: 38
- Status: Offline
Re: 500 xv // Zalewa świecę na frontowym cylindrze, nie pali...
ale generalnie staramy się jak najbardziej wykręcić te śruby regulacyjne? - czyli zubożyć mieszankę w miarę możliwości
- wąsaty7
- Posty: 1418
- Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
- Motocykl: XV 1100 98r.
- Lokalizacja: Szczecin
- Status: Offline
Re: 500 xv // Zalewa świecę na frontowym cylindrze, nie pali...
Nie prawda-aby zubożyć mieszankę należy wkręcić śrubę składu mieszanki.okulczyk pisze:ale generalnie staramy się jak najbardziej wykręcić te śruby regulacyjne? - czyli zubożyć mieszankę w miarę możliwości
[ Dodano: Pią Kwi 23, 2010 7:30 pm ]
viewtopic.php?t=5127&postdays=0&postorder=asc&start=0
WKRĘCAJĄC - MIESZANKA JEST BOGATA, WIĘCEJ PALIWA NIŻ POWIETRZA, ŚWIECZKI CZARNE, ZALANE (tak było u mnie)
WYKRĘCAJĄC - MIESZANKA JEST UBOŻSZA, WIĘCEJ POWIETRZA, JAK ZA DUŻO WYKRĘCIMY TO STRZELA
tu również wkradł się błąd.
Wkrętem składu mieszanki regulujemy ilość emulsji paliwowo-powietrznej wydostającej się z kanału wolnych obrotów do komory zmieszania tuż za przepustnicą.Ilość paliwa i powietrza w emulsji dozowana jest przez dysze.
Wąsaty7
- okulczyk
- Posty: 82
- Rejestracja: 15 lutego 2010, 12:42
- Motocykl: xv920RJ xv500K
- Lokalizacja: Łowicz
- Wiek: 38
- Status: Offline
Re: 500 xv // Zalewa świecę na frontowym cylindrze, nie pali...
mam problem z ustawieniem mieszanki
jak ciężko wchodzi na obroty - co to oznacza?
i jak wolno schodzi?
jak ciężko wchodzi na obroty - co to oznacza?
i jak wolno schodzi?
- Balwi
- Posty: 592
- Rejestracja: 17 stycznia 2009, 23:37
- Motocykl: XV1100, XJR 1300 SP '01
- Lokalizacja: Okolice Inowrocławia
- Wiek: 41
- Status: Offline
Re: 500 xv // Zalewa świecę na frontowym cylindrze, nie pali...
Brak synchronizacji.
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: 500 xv // Zalewa świecę na frontowym cylindrze, nie pali...
za uboga mieszanka, lewe powietrze, źle wyregulowane gaźniki - zakładając, że przepustnice zamykają się od razu, a nie są przytrzymywane przez linkę czy coś innegookulczyk pisze:jak ciężko wchodzi na obroty - co to oznacza?
i jak wolno schodzi?
- okulczyk
- Posty: 82
- Rejestracja: 15 lutego 2010, 12:42
- Motocykl: xv920RJ xv500K
- Lokalizacja: Łowicz
- Wiek: 38
- Status: Offline
Re: 500 xv // Zalewa świecę na frontowym cylindrze, nie pali...
jojo80 pisze:a moze za duzy poziom paliwa w komorze?pływakowej.
poziom mam równy w obu gaźnikach i raczej za niski niż za wysoki
[ Dodano: Sro Kwi 28, 2010 4:16 pm ]
IWAN pomógł mi ustawić odpowiednią mieszankę tj. taką, na której silnik ładnie się wkręca na obroty i schodzi... Doszliśmy do tego, że lewe powietrze mogło się dostawać przez króćce do synchronizacji gdyż nie przylegały one idealnie. Obecnie są założone szczelne.
Ale:
- tak do 2000 obrotów kiepsko reaguje na gaz;
- na jałowym nierówno chodzi,
jest to coś w stylu, że spadają obroty do jakichś 600 / 700 i później jakby ktoś
dodał gazu wchodzi na jakieś 1200, pochodzi, pochodzi i znów to samo aż za
którymś razem zgaśnie;
- na zadanych obrotach np. 4000, oscyluje, nie trzyma równych obrotów
Podejrzewałbym niedokładne synchro, ale na prawdę staraliśmy się mocno.
Podejrzewałbym też że system podciśnienia troszkę zawodzi.
[ Dodano: Pią Maj 14, 2010 1:56 pm ]
Mam jeszcze pytanie, jak motor się dławi po dodaniu gazu, to co należy sprawdzić?
[ Dodano: Sob Maj 15, 2010 6:53 pm ]
Mógłby jeszcze jakiś specjalista podsumować ostatnie posty?