Wymiana oleju i świec

Wszysto co związane z silnikami naszych Virago
Awatar użytkownika
rembrandtin
Posty: 493
Rejestracja: 25 czerwca 2008, 15:10
Motocykl: 535
Lokalizacja: Pilawa
Status: Offline

Re: Wymiana oleju i świec

Post autor: rembrandtin »

To pytanie było chyba skierowane do damskiej części? My faceci-motocykliści z patelnią robimy zupełnie inne rzeczy :razz:

:mrgreen:
bledy w pisowni sa poto zeby je popelniac a i tak wszyscy wiedza oco chodzi wiec poco pisac poprawnie niejestem dumny z tego ze w kraju zadza sami ...... wiec pisze tak jak oni zadza jak bedzie git to bede pisal jak nalezy a puki co pisze jak jest
Awatar użytkownika
Szymon
Posty: 3317
Rejestracja: 11 kwietnia 2008, 09:42
Motocykl: Noise Generator 1100
Lokalizacja: Grójec
Wiek: 52
Status: Offline

Re: Wymiana oleju i świec

Post autor: Szymon »

rembrandtin pisze:To pytanie było chyba skierowane do damskiej części? My faceci-motocykliści z patelnią robimy zupełnie inne rzeczy :razz:

:mrgreen:
Co byś nie robił- inaczej z zimną i inaczej z gorącą... :lol:
Kobieta, która jęczy w nocy, nie warczy w dzień.

Obrazek
Awatar użytkownika
marian07
Posty: 271
Rejestracja: 20 listopada 2009, 08:48
Motocykl: VN900
Lokalizacja: Zajezierze
Wiek: 59
Status: Offline

Re: Wymiana oleju i świec

Post autor: marian07 »

Na zimnym, a szczególnie po zimie, to lepiej wcale nie wymieniać i będzie ten sam efekt. Olej musi się ruszyć, podstawa przejechać się żeby skrzynia biegów też popracowała bo tam syf zostanie na zimnym na pewno.
Najdroższa jest pierwsza butelka
LS650, XV750, C90, VTX1300, VTX1800, ST1100, VS1400, VL800, VT1100C3Aero, VF750, MGNevada750, C50
maciekmobile
Status: Offline

Re: Wymiana oleju i świec

Post autor: maciekmobile »

Witajcie, a co byscie powiedzieli jakby kupić http://habi.pl/a8-mobil-super-s-10w-40 taki olejek. Czemu w ogle motul?? Stoje przd zakupem teraz i mnie to troche dziwi ze nikt nie kupuje mobila. Pozdrawiam
Awatar użytkownika
leszekk
Posty: 4147
Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
Lokalizacja: mazowieckie
Status: Offline

Re: Wymiana oleju i świec

Post autor: leszekk »

Zastosowanie Olej Mobil Super S 10W-40 jest zalecany do stosowania we wszystkich nowoczesnych wysokoobciążonych silnikach benzynowych i wysokoprężnych również tych turbodoładowanych znajdujących zastosowanie w szerokiej gamie samochodów osobowych i pojazdów dostawczych.
Do Żuka szukasz czy do motocykla?
Jak do motocykla a nie pasuje Ci MOTUL to jest np. Castrol Power 1 GPS 4T 10W-40, jest AGIP, REPSOL, BEL RAY. Valvoline ... Zajrzyj na http://www.sklep.riders.pl/Olej,do,siln ... ,c2,3.html na ten przykład
Ostatnio zmieniony 21 marca 2010, 23:00 przez leszekk, łącznie zmieniany 1 raz.
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
maciekmobile
Status: Offline

Re: Wymiana oleju i świec

Post autor: maciekmobile »

Niby sie zgodze ze opis jest ok ale przeciez specyfikacja sie zgadza (SL,SJ,CF) a nawet wyzszej jakosci jest. TO ze jest tez do wysokoprężnych nie powinno przeszkadzac bo przeciez ma zastosowanie tez do benzyny. No moze virago to nei zbyt nowoczesny sprzet. Heh Bedzie motul zostane przy starym. (znalazlem za 95 zł dla zainteresowanych)
Awatar użytkownika
leszekk
Posty: 4147
Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
Lokalizacja: mazowieckie
Status: Offline

Re: Wymiana oleju i świec

Post autor: leszekk »

Musisz kupić olej, który będzie poprawnie smarował:
1. silnik
2. skrzynię biegów
3. sprzęgło
To są na ogół sprzeczne wymagania i mało który olej SILNIKOWY nada się do MOTOCYKLA
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
GIERTYCH
Status: Offline

Re: Wymiana oleju i świec

Post autor: GIERTYCH »

Co do oleju to leję castrol 20 w 40 wg zaleceń producenta. Problem mam też ze świecą na tylnym cylindrze, w zeszłym sezonie, właściwie połowie sezonu i przebiegu niecałe 3000 km padła dwa razy NGK. Teraz jest po przeglądzie i regulacjach( co tylko się dało) i zobaczę co nowy sezon przyniesie.
maciekmobile
Status: Offline

Re: Wymiana oleju i świec

Post autor: maciekmobile »

Dzieki za rozwianie watpliwosci zwiazanymi z olejami. Szerokosci i przyczepnosci!
Awatar użytkownika
allman1
Posty: 76
Rejestracja: 05 lipca 2009, 17:37
Motocykl: 535 3br 1991r..
Lokalizacja: Leszno/Wrocław
Wiek: 41
Status: Offline

Re: Wymiana oleju i świec

Post autor: allman1 »

To ja mam osobiste pytanko.

Poprzedni właściciel twierdzi że w mojej 535 jest mineralny olej Motul, i niestety nie pamięta żadnych oznaczeń. Jaki w końcu olej zaleca instrukcja (niestety nie posiadam), a jaki powinienem wlać do silnika w moim motocyklu, i (jesli nie) dlaczego nie taki jaki zaleca instrukcja... Gdyby ktoś mógł tak w2 słowach...

Pozdrawiam.

Piotrek
Nieważne gdzie, nieważny czas, dopóki tylko pełny bak... MOJE PLECY-MOJA SPRAWA!
Awatar użytkownika
leszekk
Posty: 4147
Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
Lokalizacja: mazowieckie
Status: Offline

Re: Wymiana oleju i świec

Post autor: leszekk »

Nie pamiętam jakie motule są dostępne ale:
20W40 standard na umiarkowany klimat Polski - w zimie za gęsty, w upalne lato nie wydoli jak będziesz stał w miejskich korkach.
10W40 - na jesienne/wiosenne chłody i nie za gorące lato
20W50 - w zasadzie wystarczy nawet na wyprawę nad Morze Śródziemne i kawałeczek za
a jeśli istnieje 10W50 to lej i nie patrz na termometr
..W60 to raczej na Afrykę albo wyczyn na torze
0W.. , 5W.. - nie patrz na to, w takich warunkach prawdziwy motocyklista pije herbatę z rumem w barku na stoku narciarskim
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
Awatar użytkownika
paelek86
Posty: 172
Rejestracja: 27 czerwca 2008, 18:45
Motocykl: Yamaha XV 535 Virago
Lokalizacja: Wolsztyn/Poznań
Wiek: 37
Status: Offline

Re: Wymiana oleju i świec

Post autor: paelek86 »

Gdy pytałem autoryzowany serwis yamahy jaki olej leją odpowiedzieli mi że 10W 40 :rock:
Awatar użytkownika
allman1
Posty: 76
Rejestracja: 05 lipca 2009, 17:37
Motocykl: 535 3br 1991r..
Lokalizacja: Leszno/Wrocław
Wiek: 41
Status: Offline

Re: Wymiana oleju i świec

Post autor: allman1 »

leszekk, dzięki wielkie za kompletne kompendium. wynika z niego że powinienem wybrać 20w50... Dobrze rozumiem?
Nieważne gdzie, nieważny czas, dopóki tylko pełny bak... MOJE PLECY-MOJA SPRAWA!
Awatar użytkownika
leszekk
Posty: 4147
Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
Lokalizacja: mazowieckie
Status: Offline

Re: Wymiana oleju i świec

Post autor: leszekk »

Ja myślę, że 20W50 jest najbardziej uniwersalny w naszych warunkach klimatycznych. W ujemnych temperaturach raczej nikt nie jeździ, gorętszy dzień czy większy korek może się trafić.
Olej w Twoim przypadku zdecydowanie mineralny.
Natomiast sugerowałbym wygooglanie sobie co znaczą te cyferki przy oleju i kierowanie się własnym wyczuciem. Wiadomo, że olej o większym zakresie stosowania będzie prawdopodobnie droższy nieco. Nie każdemu będzie potrzebny. Po co więc przepłacać? Do tego doktorat z chemii czy mechaniki nie jest potrzebny (chociaż nie przeszkadza)
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
Awatar użytkownika
lukaszpolanek
Posty: 371
Rejestracja: 31 maja 2009, 09:09
Motocykl: HONDA vfr 800
Lokalizacja: chrzanów okolice
Wiek: 40
Status: Offline

Re: Wymiana oleju i świec

Post autor: lukaszpolanek »

ja mam ciekawe doswiadczenie z olejami,niebyłem do konca pewny jaki olej powienien byc w mojej babci xv750 86r,poszedłem do hurtwoni powiedzili mi ze bez problemu mozna zalac 10 w 40 ,zalałem ,motor po około 2 minutach na wolnych obrotach zaczał spalac olej i zaczeła sie swiecic kontrolka cisnienia, zlałem to wszystko zamówiłem 20w50 mineralny motul i moto zaczał chodzic normalnie było to jakis czas temu,teraz juz zawsze leje to co jest zalecane bez kombinowania,a co do spuszczania oleju to tylko na rozgrzanym silniku,inaczej nie spuscisz dokładnie a z przepłukiwaniem silnika nie przesadzajcie bo to najwieksza głupota jaka moze byc,wypłukasz wszystkie zanieczyszczenie razem z uszczelnieniami,tez miałem taki przypadek,olej wrzecionowy był zalecany do junaka ale tam remont generalny był robiony co 5-7 tys kilometrów a nasze virazki z lat 84-94 maja po 50-70 tys i takie wyczyszczenie silika moze go zabic

[ Dodano: Pią Kwi 02, 2010 6:27 pm ]
a co do swiec to tylko iskra i bosch, iskra fe65prs bosch nie pamietam jakie oznaczenie było,swiece te mozna zalewac i po wysuszenie normalnie chodza na tych iskrach mozna smiało przejezdzic nawet i 50tys km a ngk do motoru chłodzonego powietrzem nie nadaja sie kompletnie, czasem w tym samym dniu co sie je załozy juz je trzeba wymieniac,kiedys niemiałem innego wyjscia i wkreciłem swiece z komarka iskry około 30 letnie z krótkim gwintem i na tych swiecach moto przejechało z władysławowa do chrzanowa ponad 600km i ani razu nie było problemu z odpaleniem a ngk niby zalecane a porazka

[ Dodano: Pią Kwi 02, 2010 6:31 pm ]
a jeszcze co do oleji to kto miał kiedys motor typu junak to wie ze samochodowe sie nie nadaja kompletnie w junaku było to widac juz po paru sekundach stania na wyłaczonym sprzegle jak nieszło sie nogami utrzymac bo tak ciagnął do przodu albo po dłuzszym staniu mozna było starter reka popychac bo sie tarcze pokleiły i slizgały,w nowyszych motorach to juz nie wystepuje czesto ale ze niema takich objawów to nie zaczy ze w jego sercu sie tam nic złego nie dzieje
Awatar użytkownika
xiter3
Posty: 79
Rejestracja: 07 marca 2010, 15:50
Motocykl: FAZER 600
Lokalizacja: Oleśnica
Wiek: 31
Status: Offline

Re: Wymiana oleju i świec

Post autor: xiter3 »

Witam

Mam pytanko odnośnie świec... mam u siebie świeczki o takim oznaczeniu NGK CR7HSA i chyba powinienem raczej zakupić takie same i takowe zamontować?:) Te stare są już troche w kiepskim stanie więc należy się zmiana.
Pozdrawiam xiter3
Awatar użytkownika
kyller
Posty: 2198
Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
Motocykl: pożyczony XV1000
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 55
Status: Offline

Re: Wymiana oleju i świec

Post autor: kyller »

lukaszpolanek jak ktos mial kiedys motocyk junak to wie
ze całkiem niedawno (jakies 25 lat temu) nie było podziłu oleju na samochoowe i motocyklowe :mrgreen:
były
--silnikowe selektol; selektol specjal, lux 5, lux 10
--do skrzyni hipol
--do dwutaktów lux dw, mixol s
pomijajac fakt ze junak mialosobno komore sprzegła, osobno skrzyni i ukłąd z sucha miska olejowa
to nie lałem do jana zadnego oleju motocyklowego bo go jeszcze wtedy marketingoidzi nie wymyslili
dopiero potem do olejów zaczeto jakies dziwne rzeczy dodawac i na niektórych olejach samochodowych sprzegło sie slizga ( ze reguły na olejach tzw.energooszczednych )
Awatar użytkownika
allman1
Posty: 76
Rejestracja: 05 lipca 2009, 17:37
Motocykl: 535 3br 1991r..
Lokalizacja: Leszno/Wrocław
Wiek: 41
Status: Offline

Re: Wymiana oleju i świec

Post autor: allman1 »

Dopiero teraz zbieram się do wymiany, i oto co usłyszałem u mechaniora...

20w50? To się leje do junaków i starych Harleyów! Do Virago powinien być 20w40!!! Tylko i wyłącznie...

A już miałem kupować 20w50, i teraz się wacham...
Nieważne gdzie, nieważny czas, dopóki tylko pełny bak... MOJE PLECY-MOJA SPRAWA!
Awatar użytkownika
kyller
Posty: 2198
Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
Motocykl: pożyczony XV1000
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 55
Status: Offline

Re: Wymiana oleju i świec

Post autor: kyller »

allman1 pisze:Dopiero teraz zbieram się do wymiany, i oto co usłyszałem u mechaniora...

20w50? To się leje do junaków i starych Harleyów! Do Virago powinien być 20w40!!! Tylko i wyłącznie...

A już miałem kupować 20w50, i teraz się wacham...
głupi ten twoj mechanik jak but
Sławek68
Posty: 1287
Rejestracja: 28 marca 2010, 11:24
Motocykl: Virago
Status: Offline

Re: Wymiana oleju i świec

Post autor: Sławek68 »

Ja zakupiłem motula 15w50 półsyntetyk i moto chodzi bajka.Przy niższszych temperaturach jest rzadszy od 20 a w upalne dni 50 będzie lepiej chronic silnik od 40 ale to jest tylko Moje zdanie.
gadrajder
Posty: 14
Rejestracja: 28 kwietnia 2010, 23:36
Lokalizacja: gdansk
Status: Offline

Re: Wymiana oleju i świec

Post autor: gadrajder »

Mam pytanko !
Jak sobie radzicie z uszczelnienie dekielka od filtra oleju?
Ja uszczelniałem zawsze ze 3 razy a w tym roku już dwa, mimo, że kupiłem grubszą uszczelkę. Virago 535.
Awatar użytkownika
kyller
Posty: 2198
Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
Motocykl: pożyczony XV1000
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 55
Status: Offline

Re: Wymiana oleju i świec

Post autor: kyller »

gadrajder pisze:Mam pytanko !
Jak sobie radzicie z uszczelnienie dekielka od filtra oleju?
Ja uszczelniałem zawsze ze 3 razy a w tym roku już dwa, mimo, że kupiłem grubszą uszczelkę. Virago 535.
cos musisz miec pokiełbaszone
pod dekielkiem jest oring i to pewnie nazywasz uszczelka jak jest nowy w orginalnym rozmiarze to jak kartery sa gładkie to nie ma problemu
ja tam pakuje z reguły 0,5 mm grubszy ale to tylko dlatego ze takie mam na składzie
jak bedziesz to rozbierała to przy okazji przyjrzyj si eczy nie masz jakis uszkodzen albo smieci przyklejonych do aluminim
gadrajder
Posty: 14
Rejestracja: 28 kwietnia 2010, 23:36
Lokalizacja: gdansk
Status: Offline

Re: Wymiana oleju i świec

Post autor: gadrajder »

dzieki
Awatar użytkownika
allman1
Posty: 76
Rejestracja: 05 lipca 2009, 17:37
Motocykl: 535 3br 1991r..
Lokalizacja: Leszno/Wrocław
Wiek: 41
Status: Offline

Re: Wymiana oleju i świec

Post autor: allman1 »

kyller pisze:
allman1 pisze:Dopiero teraz zbieram się do wymiany, i oto co usłyszałem u mechaniora...

20w50? To się leje do junaków i starych Harleyów! Do Virago powinien być 20w40!!! Tylko i wyłącznie...

A już miałem kupować 20w50, i teraz się wacham...
głupi ten twoj mechanik jak but
Może i głupi, ale po wlaniu (zastąpieniu mineralnego Motula 20w50) Castrola Actevo 20w40 silnik pracuje o wiele lżej, łatwiej odpala a skrzynia biegów chodzi ciszej. Cóż, podobno głupcy rządzą światem. A trójelektrodowe Iskry faktycznie kopią dupę.

Pozdrawiam!
Nieważne gdzie, nieważny czas, dopóki tylko pełny bak... MOJE PLECY-MOJA SPRAWA!
ODPOWIEDZ