dylemat z synchronizacją

Tematy związane z gażnikami
Awatar użytkownika
EMAX
Posty: 196
Rejestracja: 24 lutego 2008, 22:29
Motocykl: Honda VFR 800fi
Lokalizacja: Choszczno
Wiek: 54
Status: Offline

dylemat z synchronizacją

Post autor: EMAX »

na wstępie chciałem dokonać synchro gażników a tu klapa kręcąc śrubką do synchro
żadnej reakcji wykręciłem gażniki wyczyściłem ustawiłem poziom paliwa
jakiś czas temu było ok wykręcając zwiększaly się obroty czyli działało teraz nic ,
odkręcając pokrywy membran \membrany są ok\ nie mogłem wyciągnąć membrany ,ktoś
skleił metalową tulejkę z tłoczkiem ,tłoczek nadpęknięty \czy można sam tłoczek skleić
dzięki za wasze rady \chyba rozpoczęcie sezonu mnie ominie\ :-( :frustrated:
do Szczecina na moto show też klapa :frustrated:
Planowany jeszcze jeden xv 1100
Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5793
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Trek X-Caliber 8
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 72
Status: Offline

Re: dylemat z synchronizacją

Post autor: Blunio »

EMAX pisze:było ok wykręcając zwiększaly się obroty czyli działało teraz nic
Może należałoby uściślić, którą śrubkę masz na myśli. Do synchro jest śruba pomiędzy gaźnikami z lewej strony moto (lewa strona jak się siedzi na moto). Generalnie tą śrubą nie zwiększamy obrotów, tylko na tyle różnicujemy uchylenie przepustnic, aby cylindry dostawały jednakową ilość mieszanki (co pośrednio przekłada się na jednakowe podciśnienie w króćcach ssących).
A Ty czym kręciłeś ?
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
dbpavo
Status: Offline

Re: dylemat z synchronizacją

Post autor: dbpavo »

blunio ma rację . Pewnie kręciłeś śrubą od podnoszenia obrotów. Nie wiem jak jest w 535 ale w 750 śruba od synchro jest po między gaźnikami a od obrotów jest śruba która znajduje się koło linek gazu przy gaźniku. Ja bym na Twoim miejscu raczej w gaźnikach nic nie kleił bo benzyna może klej rozpuścić.
Awatar użytkownika
EMAX
Posty: 196
Rejestracja: 24 lutego 2008, 22:29
Motocykl: Honda VFR 800fi
Lokalizacja: Choszczno
Wiek: 54
Status: Offline

Re: dylemat z synchronizacją

Post autor: EMAX »

Blunio, prawidlową śrubą kręcilem .z lewej strony ,zeby ustawic prawidlowo synchro
musiałem na maxa wkręcić śrubę ,,czy to normalne ,,
Planowany jeszcze jeden xv 1100
Awatar użytkownika
wąsaty7
Posty: 1418
Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
Motocykl: XV 1100 98r.
Lokalizacja: Szczecin
Status: Offline

Re: dylemat z synchronizacją

Post autor: wąsaty7 »

EMAX sprawdź iglice membran,są dwie różne może zostały zamienione miejscami.
Wąsaty7
Awatar użytkownika
EMAX
Posty: 196
Rejestracja: 24 lutego 2008, 22:29
Motocykl: Honda VFR 800fi
Lokalizacja: Choszczno
Wiek: 54
Status: Offline

Re: dylemat z synchronizacją

Post autor: EMAX »

wąsaty7, sprawdzałem sa dobrze założone gażnik jest już w lalce trochę się
namęczyłem ale jest na swoim miejscu gażnik wyregulowałem wyczyściłem
poziomy paliwa ustawione dzisiaj o 20 wyjechałem 110 na maxa nie zadowala mnie to
regulowałem zawory i po regulacji w przednim garku stuka jak cholera przed regulacją
prawie luzów nie było zapewne to inny dział zawory ale nie będe latał tu i tam :neutral:
Planowany jeszcze jeden xv 1100
hajduk58
Status: Offline

Re: dylemat z synchronizacją

Post autor: hajduk58 »

witam Kolegów i zapytuję czy nie za często i bez wyraznej potrzeby grzebiecie w tych gaznikach? fabryki lepiej nie poprawiac. :rock:
Awatar użytkownika
EMAX
Posty: 196
Rejestracja: 24 lutego 2008, 22:29
Motocykl: Honda VFR 800fi
Lokalizacja: Choszczno
Wiek: 54
Status: Offline

Re: dylemat z synchronizacją

Post autor: EMAX »

hajduk58, czy ty myślisz że moto wyszło prosto z fabryki jest to 87 rok
Planowany jeszcze jeden xv 1100
Awatar użytkownika
pisior
Posty: 5366
Rejestracja: 21 sierpnia 2009, 12:55
Motocykl: 535,1100 1500 1255
Lokalizacja: kostrzyn nad odra
Wiek: 46
Status: Offline

Re: dylemat z synchronizacją

Post autor: pisior »

EMAX, a ,ten tłoczek czasami (co o nim pisaliśmy)nierobi ci tych psikusów :mrgreen:
Obrazek
Awatar użytkownika
EMAX
Posty: 196
Rejestracja: 24 lutego 2008, 22:29
Motocykl: Honda VFR 800fi
Lokalizacja: Choszczno
Wiek: 54
Status: Offline

Re: dylemat z synchronizacją

Post autor: EMAX »

gregor010478, być morze ale na razie nie mam tego tłoczka :-(
Planowany jeszcze jeden xv 1100
Awatar użytkownika
kyller
Posty: 2198
Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
Motocykl: pożyczony XV1000
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 55
Status: Offline

Re: dylemat z synchronizacją

Post autor: kyller »

EMAX pisze:wąsaty7, sprawdzałem sa dobrze założone gażnik jest już w lalce trochę się
namęczyłem ale jest na swoim miejscu gażnik wyregulowałem wyczyściłem
poziomy paliwa ustawione dzisiaj o 20 wyjechałem 110 na maxa nie zadowala mnie to
regulowałem zawory i po regulacji w przednim garku stuka jak cholera przed regulacją
prawie luzów nie było zapewne to inny dział zawory ale nie będe latał tu i tam :neutral:
luzy zaworowe ustawiłeśna zlym suwie
BTW virago nie jest najlepszym motocyklem do nauki mechaniki
Awatar użytkownika
EMAX
Posty: 196
Rejestracja: 24 lutego 2008, 22:29
Motocykl: Honda VFR 800fi
Lokalizacja: Choszczno
Wiek: 54
Status: Offline

Re: dylemat z synchronizacją

Post autor: EMAX »

kyller, z tego co wyczytałem na forum tak ustawiałem ,muszę sobie
sam radzić jakoś ,jak dałem lalkę do NIBYmechaniora luzy były ale ssanie 0.30 a wydech 0,50 mm czytając posty na forum wiem jakie mają być luzy w orginale
wiadomo nie jestem mechanikiem ale takowego tez u mnie nie ma, motorków dużo
ale nikt śię nie zna '[w mojej mieścinie]
Planowany jeszcze jeden xv 1100
Awatar użytkownika
pisior
Posty: 5366
Rejestracja: 21 sierpnia 2009, 12:55
Motocykl: 535,1100 1500 1255
Lokalizacja: kostrzyn nad odra
Wiek: 46
Status: Offline

Re: dylemat z synchronizacją

Post autor: pisior »

kyller, wy to macie szczeście ,mieszkacie w centrum ,motonitów ,u was dostatek ,a my reszta świata musimy sie uczyć na swoich błedach :mrgreen:
Obrazek
Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5793
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Trek X-Caliber 8
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 72
Status: Offline

Re: dylemat z synchronizacją

Post autor: Blunio »

gregor010478 pisze:mieszkacie w centrum ,motonitów ,u was dostatek
Wiesz gregor010478, że czasem prędzej Ty dojedziesz do EMAX'a, niż ja na drugi koniec Warszawy do kyllera. Tak że prędzej można dogadać się na forum czy m@jla :mrgreen:
kyller pisze:luzy zaworowe ustawiłeśna zlym suwie
no nie, tego chyba się nie da zrobić, podobnie jak w wojsku nie można "przewrócić" hełmu na drugą stronę.
Co do nieudanego synchro, to coś musi w tak dużym stopniu wpływać na pracę jednego z gaźników, że nie można ich zsynchronizować. Warunkiem prawidłowej synchronizacji, gdzie w grę wchodzą delikatne ruchy śrubą różnicującą położenie przepustnic jest dokładne wyregulowanie sprawnych technicznie gaźników i zaworów. Jeżeli nie starcza regulacji na śrubie synchro, trzeba zrobić porządek z gaźnikami.
ps. króćce ssące też są ważne, czy nie łapią fałszywego powietrza.
Awatar użytkownika
kyller
Posty: 2198
Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
Motocykl: pożyczony XV1000
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 55
Status: Offline

Re: dylemat z synchronizacją

Post autor: kyller »

blunio można :-)
zdaje sie ze juz pare osób z forum to zrobiło
Awatar użytkownika
EMAX
Posty: 196
Rejestracja: 24 lutego 2008, 22:29
Motocykl: Honda VFR 800fi
Lokalizacja: Choszczno
Wiek: 54
Status: Offline

Re: dylemat z synchronizacją

Post autor: EMAX »

Blunio, króćce ssące mam nowe


kyller, luzy ustawiałem tak ,kręcąc walem w prawo w okienku pojawia się
znak, I ,pierwszy cylinder wkładając na tłok patyk patrze górne martwe położenie
ustawiam ssący 0,10,,wydech,0,15 może coś pominołem :?:

jeszcze jedno pytanko po wyjęciu gażników kręcąc śrubą do synchro patrząc na przepustnice
jedna przepustnica reaguje odchyla sie druga nic czy to jest ok , jeden gażnik regulujemy
względem tego drugiego może tam coś sie stało
Planowany jeszcze jeden xv 1100
Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5793
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Trek X-Caliber 8
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 72
Status: Offline

Re: dylemat z synchronizacją

Post autor: Blunio »

EMAX pisze:pojawia się znak, I ,pierwszy cylinder wkładając na tłok patyk patrze górne martwe położenie
Błąd. Pojawienie się znaku w okienku wyznacza już Górne Martwe Położenie. Patyk jest niepotrzebny, ale za to wypadałoby przyłożyć do otworu świecy palucha i upewnić się, że owo położenie jest w suwie sprężania (oba zawory zamknięte). kyller miał na mysli (jeżeli się nie mylę), że ludzie regulowali np. zawór wydechowy w suwie wydechu. Bo być może zamiast palucha używali patyka. Jak widać, to nie to samo :shock:
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Awatar użytkownika
EMAX
Posty: 196
Rejestracja: 24 lutego 2008, 22:29
Motocykl: Honda VFR 800fi
Lokalizacja: Choszczno
Wiek: 54
Status: Offline

Re: dylemat z synchronizacją

Post autor: EMAX »

Blunio, dzięki będe działał o efektach dam znać :smile:
Planowany jeszcze jeden xv 1100
Awatar użytkownika
pisior
Posty: 5366
Rejestracja: 21 sierpnia 2009, 12:55
Motocykl: 535,1100 1500 1255
Lokalizacja: kostrzyn nad odra
Wiek: 46
Status: Offline

Re: dylemat z synchronizacją

Post autor: pisior »

EMAX, jest ratunek, podobno leci do mnie gażnik ,jak co dam znać , napisz czy już zrobiłeś ,bo sobote mam wolną :mrgreen:
Obrazek
Awatar użytkownika
kyller
Posty: 2198
Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
Motocykl: pożyczony XV1000
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 55
Status: Offline

Re: dylemat z synchronizacją

Post autor: kyller »

Blunio pisze:
EMAX pisze:pojawia się znak, I ,pierwszy cylinder wkładając na tłok patyk patrze górne martwe położenie
Błąd. Pojawienie się znaku w okienku wyznacza już Górne Martwe Położenie. Patyk jest niepotrzebny, ale za to wypadałoby przyłożyć do otworu świecy palucha i upewnić się, że owo położenie jest w suwie sprężania (oba zawory zamknięte). kyller miał na mysli (jeżeli się nie mylę), że ludzie regulowali np. zawór wydechowy w suwie wydechu. Bo być może zamiast palucha używali patyka. Jak widać, to nie to samo :shock:
o toto własnie mi chodziło ..
wbrew pozorom łatwo o pomyłke

[ Dodano: Pią Kwi 16, 2010 9:11 am ]
emax
brak reakcji na krecenei srubka moze miec kilka przyczyn
A.jak wygladaja swiece ? ktoras jest bardziej okopcona ? czy sa w miare rowne ?
B.dopala w rurze wydechowej albo strzela w gaznik ?
be tych informacji ciezko cos napisac
jaki masz wakuometr "domową" U rurke, zegarowy czy słupkowy ?
ze słupkowego mozna sporo odczytac z zegarowego mniej a U-rurka to mozna tylko balans ustawić BTW a rurki wakuometruu sa kurde szczelne ?
membrana do tego nic nie ma (co nie znaczy ze tego sie nie powinno naprawić)

sprobuj wychylic tylko jedna przepustnicę (zobacz jak to jest skkonstruowane ) mozna to zrobic cienkim srubokretem i zobacz czy jest zmiana

najczestsza pczyczyna jest fałszywe powietrze
wez taki psiukacz do kwiatów i w trakcie pracy sprawdz czyjak psikasz magła wodna na króce ssace (te plastikowe) nie zmienia sie praca silnika jesli tak (silnik lekko schodzi z obrotów) łapie fałszywe powietrze przez krócce
ale moze jakis król mechaników krecił ci srubkami składu mieszanki ?
to tez sprawdz, wkrec OBIE DELIKATNIE do oporu i wykrec na 3 i 1/2 obrotu (ale zapamietaj jak były ustawione poprzednio)
to by było na tyle
i raportuj jak idzie bedziem pisac dalej
jakbys potrzebował jakis czesci do gaznika to pisz
Awatar użytkownika
EMAX
Posty: 196
Rejestracja: 24 lutego 2008, 22:29
Motocykl: Honda VFR 800fi
Lokalizacja: Choszczno
Wiek: 54
Status: Offline

Re: dylemat z synchronizacją

Post autor: EMAX »

gregor010478, ten tłoczek wraz z metalowym pierścieniem to mi jest potrzebne
ktoś skleił metalowy pierścień z tłoczkiem nie wiem czy to tak ma być ,w tej chwili
nie ma opcji żeby wyciągnąć ,rozkręcić ,przestawić


kyller, odp. a.świece jasno kawowy kolor obydwie
b.czasami strzeli ale rzadko
wakuometr sam robiłem z przepisu forum olej w wężyku
śrubki składu mieszanki u mnie są wykręcone 2 obroty będę próbował jak pisałeś 3,5 obrotów
kyller pisze:sprobuj wychylic tylko jedna przepustnicę (zobacz jak to jest skkonstruowane
muszę zobaczyć jak to zrobić na razie dzięki idę do garażu dłubać
Planowany jeszcze jeden xv 1100
Awatar użytkownika
kyller
Posty: 2198
Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
Motocykl: pożyczony XV1000
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 55
Status: Offline

Re: dylemat z synchronizacją

Post autor: kyller »

a ja ide myśleć nad odpowiedzią
ale IMVHO to jest awaria...wakuometru
jak srubki sa równo to nie ruszaj
Awatar użytkownika
pisior
Posty: 5366
Rejestracja: 21 sierpnia 2009, 12:55
Motocykl: 535,1100 1500 1255
Lokalizacja: kostrzyn nad odra
Wiek: 46
Status: Offline

Re: dylemat z synchronizacją

Post autor: pisior »

EMAX, daj znac ,czy udało ci sie wyregulowac ,ja sie zabiore dopiero utro ,dziś mi toczyli sruke reg mieszanki paliwa , z :rock:
Obrazek
Awatar użytkownika
EMAX
Posty: 196
Rejestracja: 24 lutego 2008, 22:29
Motocykl: Honda VFR 800fi
Lokalizacja: Choszczno
Wiek: 54
Status: Offline

Re: dylemat z synchronizacją

Post autor: EMAX »

gregor010478, Wszystko ok dało radę jednak ten tłoczek
ale i tak się muszę rozstać z moją lalką :nazdrowie:
Planowany jeszcze jeden xv 1100
ODPOWIEDZ