Skąd ta pewność? Mi tłumaczył gość w Inter-motors (ufać sprzedawcy ciężko ale jednak wie więcej ode mnie) że kask otwarty i kask otwarty z wypinaną szczęką mają ten sam atest. Więc wynika z tego że ta szczęka może być równie dobrze tylko ozdobą i też atest będzie (byleby dodatkowego zagrożenia nie sprawiała). Ponoć nowsze modele już (jakiś Nolan, może też ten HyperX) mają już jakiś tam atest na szczęki dodatkowy, przechodzą testy... więcej tematu nie drążyłem, nie wiem które i jakie testy.leszekk pisze:Co do wypinanej szczęki - jej subtelny wygląd może mylić - ktoś kto to projektował z pewnością wykonał stosowne obliczenia a wszywka z potwierdzeniem zgodności ze stosowną normą zapewne to potwierdza.
Prawda, ale nic nie zapewnia "bezpieczeństwa" na motocyklu. Całe nasze cudaczne odzienia mają na celu "zwiększać szanse" w czasie wypadku - i oczywistym jest że kask integralny bardziej owe szanse zwiększa niż kask otwarty. Uderzenie twarzą w ścianę nie jest tutaj istotne - bo tego się zazwyczaj nie przeżywa. Chodzi raczej o przejechanie twarzą po asfalcie, uderzenie o gałąź czy kierownicę itp. Masa zdarzeń które nie muszą kończyć się śmiercią ale trwałym oszpeceniem, utratą zębów, wzroku itp. Warto myśleć o bezpieczeństwie w szerszych kategoriach niż tylko życie->śmierć. Te szybki kasków otwartych (nawet z wpinaną szczęką) nie budzą mojego zaufania, dlatego jeżdżę w szczękowym.leszekk pisze:Na pewno integral sprawia wrażenie solidniejszej ochrony, tylko przed czym? Większość tragicznych wypadków motocyklowych swoją genezę ma nie w tym, że ktoś szczękę sobie podrapał tylko dlatego, że leb się komuś od korpusu za bardzo oddzielił lub przekręcił w niewłaściwą stronę
Za 700zł, w salonie, kask doświadczonej firmy - ciężko tutaj "zły integral" kupić, szczególnie gdy mowa o prędkościach i potrzebach aerodynamicznych maszyn z rodziny Virago. A przebierać jest w czym, testów na necie masa. Natomiast "dobry szczękowy" już będzie trudniejszym zakupem w tej cenie - wiem bo sam od miesiąca czy dwóch szukam, co rusz się rozczarowuję. Co do otwartych to ciężko mi się wypowiedzieć, są tu zachwalane modele... ale ja im nie ufam, cash testów nie znalazłem (SHARP otwartych nie testuje. Ich testy może nie są idealne, ale lepsze takie niż "opinia użytkownika na forum").leszekk pisze:Zły integral będzie hałasował przy każdej prędkości, będzie Ci zawiewało tak, że po każdej przejażdżce będziesz zatoki leczyć a mimo to podczas jazdy będziesz się dusić bo będzie Ci powietrza brakować.