Kompleksowe informacje na temat sakw
-
- Posty: 93
- Rejestracja: 13 marca 2011, 16:58
- Motocykl: Virago 535 DX
- Lokalizacja: Leszno
- Wiek: 30
- Status: Offline
Kompleksowe informacje na temat sakw
Witam. W październiku kupiłem swój pierwszy motocykl, a mianowicie Virago 535 DX z 1995 roku. Mam dopiero 18 lat, jestem więc mocno początkującym motocyklistą i posiadam raczej niewielką wiedzę na temat Virażek. Chciałym na święta sprawić sobie sakwy do niej i tutaj mam kilka pytań do Was:
1.Jaki stelaż? W necie znalazłem przynajmniej 2 rodzaje takowych komponentów. Jeden http://allegro.pl/stelaze-pod-sakwy-yam ... 00814.html który właściwie ma zabezpieczać tylko przed tym, by nasza sakwa nie została wciągnięta przez koło, lub też po prostu nie niszczyła sie poprzez bezpośredni kontakt z nim. Oraz drugi rodzaj : http://allegro.pl/stelaze-pod-sakwy-z-p ... 25482.html z dodatkową podpórką podtrzymującą sakwę od spodu.
2. Jak zamontowac stelaż? Gdzie dokładnie się go przykręca? Czy wymaga to jakiś modyfikacji typu Made in Home czy po prostu przykręcamy dwie śruby i jest?
3. Co z kierunkowskazami? Doczytałem, że często konieczne jest przesuwanie kierunkowskazów bliżej tablicy rejestracyjnej za pomocą dodatkowych płaskowników. Czy sprawia to jakiś problem? Trzeba coś przerabiać? Z przewodami nie ma problemów?
4. Czy zakładanie sakw połączonych ze sobą pasem polega tylko i wyłącznie na odpięciu siedzenia pasażera kluczykiem, przełożeniu pod nim pasa i zapięciu go ponownie?
5. NAjważniejsze. Jakie sakwy? Konkretnie chodzi mi o ich pojemność. Fajnie żeby były jak największe, ale znowu nie tak ogromne, by dziwnie wyglądały na tym jednakże niezbyt dużym motocyklu.
Za każdą radę będę bardzo wdzięczny. Wiem, że na forum jest troche informacji na ten temat, jednakże są one mocno porozrzucane. Gdyby udało się tutaj umieścic wszystkie informacje o ktore pytam, moze powstałby z tego całkiem przyzwoity poradnik i przewodnik.
Pozdrawiam
1.Jaki stelaż? W necie znalazłem przynajmniej 2 rodzaje takowych komponentów. Jeden http://allegro.pl/stelaze-pod-sakwy-yam ... 00814.html który właściwie ma zabezpieczać tylko przed tym, by nasza sakwa nie została wciągnięta przez koło, lub też po prostu nie niszczyła sie poprzez bezpośredni kontakt z nim. Oraz drugi rodzaj : http://allegro.pl/stelaze-pod-sakwy-z-p ... 25482.html z dodatkową podpórką podtrzymującą sakwę od spodu.
2. Jak zamontowac stelaż? Gdzie dokładnie się go przykręca? Czy wymaga to jakiś modyfikacji typu Made in Home czy po prostu przykręcamy dwie śruby i jest?
3. Co z kierunkowskazami? Doczytałem, że często konieczne jest przesuwanie kierunkowskazów bliżej tablicy rejestracyjnej za pomocą dodatkowych płaskowników. Czy sprawia to jakiś problem? Trzeba coś przerabiać? Z przewodami nie ma problemów?
4. Czy zakładanie sakw połączonych ze sobą pasem polega tylko i wyłącznie na odpięciu siedzenia pasażera kluczykiem, przełożeniu pod nim pasa i zapięciu go ponownie?
5. NAjważniejsze. Jakie sakwy? Konkretnie chodzi mi o ich pojemność. Fajnie żeby były jak największe, ale znowu nie tak ogromne, by dziwnie wyglądały na tym jednakże niezbyt dużym motocyklu.
Za każdą radę będę bardzo wdzięczny. Wiem, że na forum jest troche informacji na ten temat, jednakże są one mocno porozrzucane. Gdyby udało się tutaj umieścic wszystkie informacje o ktore pytam, moze powstałby z tego całkiem przyzwoity poradnik i przewodnik.
Pozdrawiam
http://www.virago.com.pl/viewtopic.php?f=6&t=24025 - Moja ślicznotka ; )
- radar64
- Posty: 525
- Rejestracja: 15 sierpnia 2008, 18:03
- Motocykl: VTX 1300
- Lokalizacja: w-wa/N.Iwiczna
- Wiek: 59
- Status: Offline
Re: Kompleksowe informacje na temat sakw
Ja mam co prawda 750,ale działa tak samo.mam stelaże z podporami od spodu.Gustownie podtrzymują sakwy przez co nie wiszą jak majtki na k...i nie wyciągają się defasonując jednocześnie.W tym Twoim drugim modelu są takie poprzeczne blachy.U mnie zamiast nich są po prostu przyspawane nakrętki M8.Do nich przykręcam od wewnątrz sakwy analogicznymi śrubami kontrując je dodatkowo na zewnątrz takimi nie przelotowymi półokrągłymi nakrętkami.Oczywista mam też pas łączący sakwy pod siedzeniem,mój jest regulowany.Tak zamontowane sakwy nie defasonują się,nie fruwaja,nie podskakuja w czasie jazdy.Ja mam sakwy w kształcie takie z lekka romboidalne.Z wyglądu fajne,kłopot zaczyna sie gdy chcę przewieźć coś bardziej kwadratowego.Na wyjazd pakuję garderobę do dużej reklamówy,a w nią mniejsze z poszczególnymi rodzajami dajmy na to garderoby.Wszystko ładnie się układa do kształtu sakwy.Moje stelaże montowane są w fabrycznych miejscach,poprzez zastosowanie dłuższych śrub.KIerunkowskazy mam przeniesione bardziej na tył za pomoca 8cm płaskowników.Trzeba było niestety troszke przedłuzyc kable i zaizolowac koszulkami termokurczliwymi.Pozdrawiam
-
- Posty: 93
- Rejestracja: 13 marca 2011, 16:58
- Motocykl: Virago 535 DX
- Lokalizacja: Leszno
- Wiek: 30
- Status: Offline
Re: Kompleksowe informacje na temat sakw
Wielkie dzięki. Jeszcze jedna dopytka o mocowanie. Fabryczne miejsca to znaczy górna śruba mocująca amortyzator + otwór w którym mocowane są kierunkowskazy?
http://www.virago.com.pl/viewtopic.php?f=6&t=24025 - Moja ślicznotka ; )
- radar64
- Posty: 525
- Rejestracja: 15 sierpnia 2008, 18:03
- Motocykl: VTX 1300
- Lokalizacja: w-wa/N.Iwiczna
- Wiek: 59
- Status: Offline
Re: Kompleksowe informacje na temat sakw
Pisałem ,mam 750!Nie bardzo pamiętam jak to jest mocowane,a moto w firmie,ale wydaje mi się ,że to śruby mocujące tylni błotnik.W 750 są jakieś fikuśne dodatki aluminiowe,i tam jest mocowana przednia śruba a tylna bodajże do mocowania stelaża oparcia pasażera.Na pewno nie jest to śruba mocująca amortyzator.Osobiście nie montowałem tego osprzętu,taki kupiłem.Tylko co rok demontuję sakwy,czyszczę i nacieram oliwką dla niemowląt.Na pewno nie polecam montowania pod śrubę amora.Przedłużona śruba będzie obciążać gniazdo mocowania amora
Dopatrzyłem się ,że jesteś z okolic Wawki,jak będziesz w centrum mogę Ci udostepnić moto do oględzin.Moto stoi na Żurawiej a ja bywam w firmie od9 do 17.Będziesz zadzwoń.pozdro
Dopatrzyłem się ,że jesteś z okolic Wawki,jak będziesz w centrum mogę Ci udostepnić moto do oględzin.Moto stoi na Żurawiej a ja bywam w firmie od9 do 17.Będziesz zadzwoń.pozdro
-
- Posty: 93
- Rejestracja: 13 marca 2011, 16:58
- Motocykl: Virago 535 DX
- Lokalizacja: Leszno
- Wiek: 30
- Status: Offline
Re: Kompleksowe informacje na temat sakw
Ok. Tylko ja nie z tego Machcina o którym myślisz. Jestem z wielkopolski. Okolice Leszna, Rawicza.
http://www.virago.com.pl/viewtopic.php?f=6&t=24025 - Moja ślicznotka ; )
- radar64
- Posty: 525
- Rejestracja: 15 sierpnia 2008, 18:03
- Motocykl: VTX 1300
- Lokalizacja: w-wa/N.Iwiczna
- Wiek: 59
- Status: Offline
Re: Kompleksowe informacje na temat sakw
wujek google zwiódł mnie.pokazał to jedno.
- Wesoly
- Posty: 1660
- Rejestracja: 20 lutego 2011, 11:14
- Motocykl: H-D
- Lokalizacja: Poznań
- Status: Offline
Re: Kompleksowe informacje na temat sakw
Osobiście polecam tego typu stelaże http://sklep.cmamoto.pl/baga-stelae-sak ... -3048.html płaskowniki oraz przewody do przesunięcia kierunków w komplecie.
Na dodatek sklep prowadzi koleżanka z forum viewtopic.php?f=14&t=16074&p=300782#p300551
Na dodatek sklep prowadzi koleżanka z forum viewtopic.php?f=14&t=16074&p=300782#p300551
535-> 1100-> FAT BOB-> SPORT GLIDE
- Wesoly
- Posty: 1660
- Rejestracja: 20 lutego 2011, 11:14
- Motocykl: H-D
- Lokalizacja: Poznań
- Status: Offline
Re: Kompleksowe informacje na temat sakw
i jeszcze te
http://akcesoriachrom.pl/index.php?rout ... uct_id=460
lub te
http://akcesoriachrom.pl/index.php?rout ... uct_id=461
http://akcesoriachrom.pl/index.php?rout ... uct_id=460
lub te
http://akcesoriachrom.pl/index.php?rout ... uct_id=461
535-> 1100-> FAT BOB-> SPORT GLIDE
- wąsaty7
- Posty: 1418
- Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
- Motocykl: XV 1100 98r.
- Lokalizacja: Szczecin
- Status: Offline
Re: Kompleksowe informacje na temat sakw
Zobacz to http://allegro.pl/show_item.php?item=2823988813 sprzedawcą jest kolega z Forum viewtopic.php?f=11&t=20511
Wąsaty7
- hunter of wind
- Posty: 2029
- Rejestracja: 26 lipca 2009, 23:41
- Motocykl: xv 535 S; CBF1000
- Lokalizacja: Cegłów - Mińsk Mazowiecki
- Wiek: 65
- Status: Offline
Re: Kompleksowe informacje na temat sakw
Moim zdaniem nigdy nie należy stosować stelaży mocowanych w jakimkolwiek punkcie do błotnika. W przypadku upadku, efektem takiego zamocowania jest pogięty, jeśli nie rozerwany błotnik. Natomiast stelaż zamocowany do ramy stanowi dodatkową ochronę tylnej części motocykla w takich wypadkach.
Ja kupiłem na allegro stelaże hepco & Backer w komlecie z bagażnikiem i wspornikiem pod rejestrację w okazyjnej cenie. Takie jak tu: http://moto-center.pl/product_info.php? ... ts_id=2936
Są mocowane w trzech punktach: 1. do ramy pod siedzeniem pasażera. 2. pod śrubę amortyzatora. 3. Pod śrubę podnóżka pasażera.
Ja kupiłem na allegro stelaże hepco & Backer w komlecie z bagażnikiem i wspornikiem pod rejestrację w okazyjnej cenie. Takie jak tu: http://moto-center.pl/product_info.php? ... ts_id=2936
Są mocowane w trzech punktach: 1. do ramy pod siedzeniem pasażera. 2. pod śrubę amortyzatora. 3. Pod śrubę podnóżka pasażera.
Navigare necesse est, vivere non est necesse.
- radar64
- Posty: 525
- Rejestracja: 15 sierpnia 2008, 18:03
- Motocykl: VTX 1300
- Lokalizacja: w-wa/N.Iwiczna
- Wiek: 59
- Status: Offline
Re: Kompleksowe informacje na temat sakw
Jeżeli chodzi o moją wypowiedź ,to napisałem że stelaż jest przykręcony do śruby mocującej błotnik.Czyli takiej która mocuje błotnik do ramy motocykla.Wynika z tego,że stelaż przykręcony jest do ramy razem z błotnikiem a nie do samego błotnika.Biorąc pod uwagę wiotkość konstrukcji samego błotnika byłoby to bzdurą.Motocykl z tak zamontowanymi stelażami użytkuję codziennie od 4 lat,w sakwach zawsze coś jeździ,w tym roku były fest napakowane i przez ponad tydzień jeździłem po Bieszczadach.Nie zauważyłem jakiegokolwiek odkształcenia konstrukcji stelaży ni motocykla,co w moim mniemaniu świadczy o słuszności takiego mocowania.Pozdrawiam
- Schwartzu
- Posty: 1805
- Rejestracja: 23 kwietnia 2009, 21:03
- Motocykl: XV535'99, BMWR1100RT
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 39
- Status: Offline
Re: Kompleksowe informacje na temat sakw
Generalnie zgadzam się, choć nie zawsze tak musi być. Czego przykładem może być moja virażka, która mimo posiadania stelazy mocowanych w częsci do błotnika (model identyczny z prezentowanym przez Wesołego w pierwszym jego poście) nie ucierpiała zbytnio podczas gleby. Impet uderzenia (przewracanego motocykla) przyjęły sakwy, a błotnik nie ucierpiał.hunter of wind pisze:Moim zdaniem nigdy nie należy stosować stelaży mocowanych w jakimkolwiek punkcie do błotnika. W przypadku upadku, efektem takiego zamocowania jest pogięty, jeśli nie rozerwany błotnik. Natomiast stelaż zamocowany do ramy stanowi dodatkową ochronę tylnej części motocykla w takich wypadkach.
[...]
"Without Contraries is no progression. Attraction and Repulsion, reason and Energy, Love and Hate, are necessary to Human existence."
W. Blake
W. Blake
-
- Posty: 93
- Rejestracja: 13 marca 2011, 16:58
- Motocykl: Virago 535 DX
- Lokalizacja: Leszno
- Wiek: 30
- Status: Offline
Re: Kompleksowe informacje na temat sakw
Witam. Przepraszam za odkopanie tematu, ale właściwie stoję już przed zakupem sakw i chciałbym się zorientować, jak wybrany model ma się do Virażki 535 pod względem wymiarów. http://chopper-style.com/index.php?opti ... &Itemid=53 Chodzi o model S11, moim zdaniem najbardziej eleganckie w zestawieniu. Pytanie czy nie będą za duże ani za małe do XV 535.
http://www.virago.com.pl/viewtopic.php?f=6&t=24025 - Moja ślicznotka ; )
- leszekk
- Posty: 4146
- Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
- Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
- Lokalizacja: mazowieckie
- Status: Offline
Re: Kompleksowe informacje na temat sakw
Na optykę będą dobre. Oceniając użyteczność - szmatkę i ćwiartkę oleju na dolewki zapakujesz ale jak weźmiesz plecaczek i ona będzie chciała zabrać kosmetyczkę to poległeś
Nie prościej pójść do sklepu, gdzie zobaczysz to w realu i będziesz mógł sprawdzić czy da się w to zrolować bluzę polarową? Albo wystrugaj sobie z kartonu i patyczków model i przyłóż do motocykla, znajdź jakieś kartonowe pudło o zbliżonych gabarytach (choć może odmiennym nieco kształcie) i sprawdź, co tam możesz schować
Nie prościej pójść do sklepu, gdzie zobaczysz to w realu i będziesz mógł sprawdzić czy da się w to zrolować bluzę polarową? Albo wystrugaj sobie z kartonu i patyczków model i przyłóż do motocykla, znajdź jakieś kartonowe pudło o zbliżonych gabarytach (choć może odmiennym nieco kształcie) i sprawdź, co tam możesz schować
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
- Kojak
- Posty: 517
- Rejestracja: 08 stycznia 2011, 17:43
- Motocykl: V-Star1100 Silverado
- Lokalizacja: Łódź
- Wiek: 47
- Status: Offline
Re: Kompleksowe informacje na temat sakw
Hunter of wind,jak już przykręcisz te stelaże to zrób fotki i pokaż jak wyglądają na Virówcehunter of wind pisze:Moim zdaniem nigdy nie należy stosować stelaży mocowanych w jakimkolwiek punkcie do błotnika. W przypadku upadku, efektem takiego zamocowania jest pogięty, jeśli nie rozerwany błotnik. Natomiast stelaż zamocowany do ramy stanowi dodatkową ochronę tylnej części motocykla w takich wypadkach.
Ja kupiłem na allegro stelaże hepco & Backer w komlecie z bagażnikiem i wspornikiem pod rejestrację w okazyjnej cenie. Takie jak tu: http://moto-center.pl/product_info.php? ... ts_id=2936
Są mocowane w trzech punktach: 1. do ramy pod siedzeniem pasażera. 2. pod śrubę amortyzatora. 3. Pod śrubę podnóżka pasażera.
"Jenny" V-Star 1100 Silverado 2008r
288 kg szczęścia ...to nie prawda że miłości nie można kupić za pieniądze
288 kg szczęścia ...to nie prawda że miłości nie można kupić za pieniądze
-
- Posty: 93
- Rejestracja: 13 marca 2011, 16:58
- Motocykl: Virago 535 DX
- Lokalizacja: Leszno
- Wiek: 30
- Status: Offline
Re: Kompleksowe informacje na temat sakw
Czyli twierdzisz, że coś tam zabiorę, ale szału nie zrobię. Póki co mam zamiar jeździć sam. Bo zastanawiam sie czy w te 2 sakwy + plecak (dostałem razem z motocyklem) montowany do oparcia pasażera, dam radę się zapakować na weekendowy zlot (pt,sb,ndz). Jeżeli nie, to czy http://chopper-style.com/index.php?opti ... 7&Itemid=1 K03 styknie?leszekk pisze:Na optykę będą dobre. Oceniając użyteczność - szmatkę i ćwiartkę oleju na dolewki zapakujesz ale jak weźmiesz plecaczek i ona będzie chciała zabrać kosmetyczkę to poległeś
Nie prościej pójść do sklepu, gdzie zobaczysz to w realu i będziesz mógł sprawdzić czy da się w to zrolować bluzę polarową? Albo wystrugaj sobie z kartonu i patyczków model i przyłóż do motocykla, znajdź jakieś kartonowe pudło o zbliżonych gabarytach (choć może odmiennym nieco kształcie) i sprawdź, co tam możesz schować
Sory za tak dużo pewnie banalnych pytań, ale to mój pierwszy motocykl i na wiosnę chcę go konkretnie ubrać, a nie chcę też przesadzić w drugą stronę.
http://www.virago.com.pl/viewtopic.php?f=6&t=24025 - Moja ślicznotka ; )