Kompleksowe informacje na temat sakw

Testy, komentarze i opinie o wszelkich akcesoriach i produktach motocyklowych
aris1414
Posty: 93
Rejestracja: 13 marca 2011, 16:58
Motocykl: Virago 535 DX
Lokalizacja: Leszno
Wiek: 30
Status: Offline

Kompleksowe informacje na temat sakw

Post autor: aris1414 »

Witam. W październiku kupiłem swój pierwszy motocykl, a mianowicie Virago 535 DX z 1995 roku. Mam dopiero 18 lat, jestem więc mocno początkującym motocyklistą i posiadam raczej niewielką wiedzę na temat Virażek. Chciałym na święta sprawić sobie sakwy do niej i tutaj mam kilka pytań do Was:

1.Jaki stelaż? W necie znalazłem przynajmniej 2 rodzaje takowych komponentów. Jeden http://allegro.pl/stelaze-pod-sakwy-yam ... 00814.html który właściwie ma zabezpieczać tylko przed tym, by nasza sakwa nie została wciągnięta przez koło, lub też po prostu nie niszczyła sie poprzez bezpośredni kontakt z nim. Oraz drugi rodzaj : http://allegro.pl/stelaze-pod-sakwy-z-p ... 25482.html z dodatkową podpórką podtrzymującą sakwę od spodu.

2. Jak zamontowac stelaż? Gdzie dokładnie się go przykręca? Czy wymaga to jakiś modyfikacji typu Made in Home czy po prostu przykręcamy dwie śruby i jest?

3. Co z kierunkowskazami? Doczytałem, że często konieczne jest przesuwanie kierunkowskazów bliżej tablicy rejestracyjnej za pomocą dodatkowych płaskowników. Czy sprawia to jakiś problem? Trzeba coś przerabiać? Z przewodami nie ma problemów?

4. Czy zakładanie sakw połączonych ze sobą pasem polega tylko i wyłącznie na odpięciu siedzenia pasażera kluczykiem, przełożeniu pod nim pasa i zapięciu go ponownie?

5. NAjważniejsze. Jakie sakwy? Konkretnie chodzi mi o ich pojemność. Fajnie żeby były jak największe, ale znowu nie tak ogromne, by dziwnie wyglądały na tym jednakże niezbyt dużym motocyklu.

Za każdą radę będę bardzo wdzięczny. Wiem, że na forum jest troche informacji na ten temat, jednakże są one mocno porozrzucane. Gdyby udało się tutaj umieścic wszystkie informacje o ktore pytam, moze powstałby z tego całkiem przyzwoity poradnik i przewodnik.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
radar64
Posty: 525
Rejestracja: 15 sierpnia 2008, 18:03
Motocykl: VTX 1300
Lokalizacja: w-wa/N.Iwiczna
Wiek: 59
Status: Offline

Re: Kompleksowe informacje na temat sakw

Post autor: radar64 »

Ja mam co prawda 750,ale działa tak samo.mam stelaże z podporami od spodu.Gustownie podtrzymują sakwy przez co nie wiszą jak majtki na k...i nie wyciągają się defasonując jednocześnie.W tym Twoim drugim modelu są takie poprzeczne blachy.U mnie zamiast nich są po prostu przyspawane nakrętki M8.Do nich przykręcam od wewnątrz sakwy analogicznymi śrubami kontrując je dodatkowo na zewnątrz takimi nie przelotowymi półokrągłymi nakrętkami.Oczywista mam też pas łączący sakwy pod siedzeniem,mój jest regulowany.Tak zamontowane sakwy nie defasonują się,nie fruwaja,nie podskakuja w czasie jazdy.Ja mam sakwy w kształcie takie z lekka romboidalne.Z wyglądu fajne,kłopot zaczyna sie gdy chcę przewieźć coś bardziej kwadratowego.Na wyjazd pakuję garderobę do dużej reklamówy,a w nią mniejsze z poszczególnymi rodzajami dajmy na to garderoby.Wszystko ładnie się układa do kształtu sakwy.Moje stelaże montowane są w fabrycznych miejscach,poprzez zastosowanie dłuższych śrub.KIerunkowskazy mam przeniesione bardziej na tył za pomoca 8cm płaskowników.Trzeba było niestety troszke przedłuzyc kable i zaizolowac koszulkami termokurczliwymi.Pozdrawiam
aris1414
Posty: 93
Rejestracja: 13 marca 2011, 16:58
Motocykl: Virago 535 DX
Lokalizacja: Leszno
Wiek: 30
Status: Offline

Re: Kompleksowe informacje na temat sakw

Post autor: aris1414 »

Wielkie dzięki. Jeszcze jedna dopytka o mocowanie. Fabryczne miejsca to znaczy górna śruba mocująca amortyzator + otwór w którym mocowane są kierunkowskazy?
Awatar użytkownika
radar64
Posty: 525
Rejestracja: 15 sierpnia 2008, 18:03
Motocykl: VTX 1300
Lokalizacja: w-wa/N.Iwiczna
Wiek: 59
Status: Offline

Re: Kompleksowe informacje na temat sakw

Post autor: radar64 »

Pisałem ,mam 750!Nie bardzo pamiętam jak to jest mocowane,a moto w firmie,ale wydaje mi się ,że to śruby mocujące tylni błotnik.W 750 są jakieś fikuśne dodatki aluminiowe,i tam jest mocowana przednia śruba a tylna bodajże do mocowania stelaża oparcia pasażera.Na pewno nie jest to śruba mocująca amortyzator.Osobiście nie montowałem tego osprzętu,taki kupiłem.Tylko co rok demontuję sakwy,czyszczę i nacieram oliwką dla niemowląt.Na pewno nie polecam montowania pod śrubę amora.Przedłużona śruba będzie obciążać gniazdo mocowania amora :arrow:
Dopatrzyłem się ,że jesteś z okolic Wawki,jak będziesz w centrum mogę Ci udostepnić moto do oględzin.Moto stoi na Żurawiej a ja bywam w firmie od9 do 17.Będziesz zadzwoń.pozdro
aris1414
Posty: 93
Rejestracja: 13 marca 2011, 16:58
Motocykl: Virago 535 DX
Lokalizacja: Leszno
Wiek: 30
Status: Offline

Re: Kompleksowe informacje na temat sakw

Post autor: aris1414 »

Ok. Tylko ja nie z tego Machcina o którym myślisz. Jestem z wielkopolski. Okolice Leszna, Rawicza.
Awatar użytkownika
radar64
Posty: 525
Rejestracja: 15 sierpnia 2008, 18:03
Motocykl: VTX 1300
Lokalizacja: w-wa/N.Iwiczna
Wiek: 59
Status: Offline

Re: Kompleksowe informacje na temat sakw

Post autor: radar64 »

wujek google zwiódł mnie.pokazał to jedno.
Awatar użytkownika
Wesoly
Posty: 1660
Rejestracja: 20 lutego 2011, 11:14
Motocykl: H-D
Lokalizacja: Poznań
Status: Offline

Re: Kompleksowe informacje na temat sakw

Post autor: Wesoly »

Osobiście polecam tego typu stelaże http://sklep.cmamoto.pl/baga-stelae-sak ... -3048.html płaskowniki oraz przewody do przesunięcia kierunków w komplecie.
Na dodatek sklep prowadzi koleżanka z forum viewtopic.php?f=14&t=16074&p=300782#p300551 :lol:
535-> 1100-> FAT BOB-> SPORT GLIDE
Awatar użytkownika
Wesoly
Posty: 1660
Rejestracja: 20 lutego 2011, 11:14
Motocykl: H-D
Lokalizacja: Poznań
Status: Offline

Re: Kompleksowe informacje na temat sakw

Post autor: Wesoly »

535-> 1100-> FAT BOB-> SPORT GLIDE
Awatar użytkownika
wąsaty7
Posty: 1418
Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
Motocykl: XV 1100 98r.
Lokalizacja: Szczecin
Status: Offline

Re: Kompleksowe informacje na temat sakw

Post autor: wąsaty7 »

Wąsaty7
Awatar użytkownika
hunter of wind
Posty: 2029
Rejestracja: 26 lipca 2009, 23:41
Motocykl: xv 535 S; CBF1000
Lokalizacja: Cegłów - Mińsk Mazowiecki
Wiek: 65
Status: Offline

Re: Kompleksowe informacje na temat sakw

Post autor: hunter of wind »

Moim zdaniem nigdy nie należy stosować stelaży mocowanych w jakimkolwiek punkcie do błotnika. W przypadku upadku, efektem takiego zamocowania jest pogięty, jeśli nie rozerwany błotnik. Natomiast stelaż zamocowany do ramy stanowi dodatkową ochronę tylnej części motocykla w takich wypadkach.
Ja kupiłem na allegro stelaże hepco & Backer w komlecie z bagażnikiem i wspornikiem pod rejestrację w okazyjnej cenie. Takie jak tu: http://moto-center.pl/product_info.php? ... ts_id=2936
Są mocowane w trzech punktach: 1. do ramy pod siedzeniem pasażera. 2. pod śrubę amortyzatora. 3. Pod śrubę podnóżka pasażera.
Navigare necesse est, vivere non est necesse.
Awatar użytkownika
radar64
Posty: 525
Rejestracja: 15 sierpnia 2008, 18:03
Motocykl: VTX 1300
Lokalizacja: w-wa/N.Iwiczna
Wiek: 59
Status: Offline

Re: Kompleksowe informacje na temat sakw

Post autor: radar64 »

Jeżeli chodzi o moją wypowiedź ,to napisałem że stelaż jest przykręcony do śruby mocującej błotnik.Czyli takiej która mocuje błotnik do ramy motocykla.Wynika z tego,że stelaż przykręcony jest do ramy razem z błotnikiem a nie do samego błotnika.Biorąc pod uwagę wiotkość konstrukcji samego błotnika byłoby to bzdurą.Motocykl z tak zamontowanymi stelażami użytkuję codziennie od 4 lat,w sakwach zawsze coś jeździ,w tym roku były fest napakowane i przez ponad tydzień jeździłem po Bieszczadach.Nie zauważyłem jakiegokolwiek odkształcenia konstrukcji stelaży ni motocykla,co w moim mniemaniu świadczy o słuszności takiego mocowania.Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Schwartzu
Posty: 1805
Rejestracja: 23 kwietnia 2009, 21:03
Motocykl: XV535'99, BMWR1100RT
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 39
Status: Offline

Re: Kompleksowe informacje na temat sakw

Post autor: Schwartzu »

hunter of wind pisze:Moim zdaniem nigdy nie należy stosować stelaży mocowanych w jakimkolwiek punkcie do błotnika. W przypadku upadku, efektem takiego zamocowania jest pogięty, jeśli nie rozerwany błotnik. Natomiast stelaż zamocowany do ramy stanowi dodatkową ochronę tylnej części motocykla w takich wypadkach.
[...]
Generalnie zgadzam się, choć nie zawsze tak musi być. Czego przykładem może być moja virażka, która mimo posiadania stelazy mocowanych w częsci do błotnika (model identyczny z prezentowanym przez Wesołego w pierwszym jego poście) nie ucierpiała zbytnio podczas gleby. Impet uderzenia (przewracanego motocykla) przyjęły sakwy, a błotnik nie ucierpiał.
"Without Contraries is no progression. Attraction and Repulsion, reason and Energy, Love and Hate, are necessary to Human existence."
W. Blake
aris1414
Posty: 93
Rejestracja: 13 marca 2011, 16:58
Motocykl: Virago 535 DX
Lokalizacja: Leszno
Wiek: 30
Status: Offline

Re: Kompleksowe informacje na temat sakw

Post autor: aris1414 »

Witam. Przepraszam za odkopanie tematu, ale właściwie stoję już przed zakupem sakw i chciałbym się zorientować, jak wybrany model ma się do Virażki 535 pod względem wymiarów. http://chopper-style.com/index.php?opti ... &Itemid=53 Chodzi o model S11, moim zdaniem najbardziej eleganckie w zestawieniu. Pytanie czy nie będą za duże ani za małe do XV 535.
Awatar użytkownika
leszekk
Posty: 4146
Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
Lokalizacja: mazowieckie
Status: Offline

Re: Kompleksowe informacje na temat sakw

Post autor: leszekk »

Na optykę będą dobre. Oceniając użyteczność - szmatkę i ćwiartkę oleju na dolewki zapakujesz ale jak weźmiesz plecaczek i ona będzie chciała zabrać kosmetyczkę to poległeś ;-)
Nie prościej pójść do sklepu, gdzie zobaczysz to w realu i będziesz mógł sprawdzić czy da się w to zrolować bluzę polarową? Albo wystrugaj sobie z kartonu i patyczków model i przyłóż do motocykla, znajdź jakieś kartonowe pudło o zbliżonych gabarytach (choć może odmiennym nieco kształcie) i sprawdź, co tam możesz schować
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
Awatar użytkownika
Kojak
Posty: 517
Rejestracja: 08 stycznia 2011, 17:43
Motocykl: V-Star1100 Silverado
Lokalizacja: Łódź
Wiek: 47
Status: Offline

Re: Kompleksowe informacje na temat sakw

Post autor: Kojak »

hunter of wind pisze:Moim zdaniem nigdy nie należy stosować stelaży mocowanych w jakimkolwiek punkcie do błotnika. W przypadku upadku, efektem takiego zamocowania jest pogięty, jeśli nie rozerwany błotnik. Natomiast stelaż zamocowany do ramy stanowi dodatkową ochronę tylnej części motocykla w takich wypadkach.
Ja kupiłem na allegro stelaże hepco & Backer w komlecie z bagażnikiem i wspornikiem pod rejestrację w okazyjnej cenie. Takie jak tu: http://moto-center.pl/product_info.php? ... ts_id=2936
Są mocowane w trzech punktach: 1. do ramy pod siedzeniem pasażera. 2. pod śrubę amortyzatora. 3. Pod śrubę podnóżka pasażera.
Hunter of wind,jak już przykręcisz te stelaże to zrób fotki i pokaż jak wyglądają na Virówce :wink:
"Jenny" V-Star 1100 Silverado 2008r :D

288 kg szczęścia :D ...to nie prawda że miłości nie można kupić za pieniądze :D
aris1414
Posty: 93
Rejestracja: 13 marca 2011, 16:58
Motocykl: Virago 535 DX
Lokalizacja: Leszno
Wiek: 30
Status: Offline

Re: Kompleksowe informacje na temat sakw

Post autor: aris1414 »

leszekk pisze:Na optykę będą dobre. Oceniając użyteczność - szmatkę i ćwiartkę oleju na dolewki zapakujesz ale jak weźmiesz plecaczek i ona będzie chciała zabrać kosmetyczkę to poległeś ;-)
Nie prościej pójść do sklepu, gdzie zobaczysz to w realu i będziesz mógł sprawdzić czy da się w to zrolować bluzę polarową? Albo wystrugaj sobie z kartonu i patyczków model i przyłóż do motocykla, znajdź jakieś kartonowe pudło o zbliżonych gabarytach (choć może odmiennym nieco kształcie) i sprawdź, co tam możesz schować
Czyli twierdzisz, że coś tam zabiorę, ale szału nie zrobię. Póki co mam zamiar jeździć sam. Bo zastanawiam sie czy w te 2 sakwy + plecak (dostałem razem z motocyklem) montowany do oparcia pasażera, dam radę się zapakować na weekendowy zlot (pt,sb,ndz). Jeżeli nie, to czy http://chopper-style.com/index.php?opti ... 7&Itemid=1 K03 styknie?

Sory za tak dużo pewnie banalnych pytań, ale to mój pierwszy motocykl i na wiosnę chcę go konkretnie ubrać, a nie chcę też przesadzić w drugą stronę.
ODPOWIEDZ