Opony

Testy, komentarze i opinie o wszelkich akcesoriach i produktach motocyklowych
Awatar użytkownika
Wolf_88
Posty: 827
Rejestracja: 28 kwietnia 2013, 17:51
Motocykl: była 535, jest 1100
Lokalizacja: Oleśniki - powiat Świdnik
Wiek: 36
Status: Offline

Re: Opony

Post autor: Wolf_88 »

bobbers pisze:A jak sprawuję się tańszy Metzeler ME77 ?
Ja przejeździłem cały sezon na nowej ME77. Nigdy nie odczułem niczego niepokojącego na szosie. Co prawda starałem się unikać deszczowych mokrych nawierzchni. Tylko raz zrobiłem dłuższą trasę w deszczową pogodę, ale i wtedy nic się złego nie działo. Druga sprawa jest taka, że nie składam się za bardzo na zakrętach. Opinię bardziej doświadczonych też chętnie poznam.
"It's Not a Motorcycle Baby, It's a Chopper"
Przemek
https://www.facebook.com/profile.php?id=100003581985894

https://www.facebook.com/budynki.z.konopi Polecam polubienie strony ;-)
Awatar użytkownika
skipbulba
Posty: 2030
Rejestracja: 20 sierpnia 2010, 18:49
Motocykl: BMW k1200 LT
Lokalizacja: Gdańsk
Wiek: 53
Status: Offline

Re: Opony

Post autor: skipbulba »

Seik pisze:Czym sie różni opona o wymiarze 150/90 15 od opony 150/90B15? Ktoś wie?
150/90-15 - opony diagonalne
150/90B15 - opony diagonalne z opasaniem
150/90R15 - opony radialne

Opony diagonalne zwane są także oponami konwencjonalnymi lub Fot. opona diagonalna warstwowymi. W zależności od różnych prędkości i specyfiki obciążeń, osnowa opony zbudowana jest na bazie dwóch lub więcej nakładających się warstw ułożonych ukośnie. Każda warstwa wykonana jest z gumy pokrywającej kordy z włókna. Poszczególne warstwy ułożone są względem siebie pod określonym kątem, dzięki czemu opona uzyskuje wymaganą charakterystykę dynamiki. Ich zaletą jest najprostsza struktura i wytrzymałe ścianki boczne, co stanowi duży atrybut szczególnie w segmencie opon off-road. Maksymalny indeks prędkości opony diagonalnej to V (240 km/h). Użyte materiały to głównie rayon (sztuczny jedwab wyprodukowany z celulozy) lub nylon. Oponę diagonalną zidentyfikować można po oznaczeniu ?-? umieszczonym w opisie rozmiaru na ścianie bocznej. [motofakt.pl]


Opona diagonalna z opasaniem stanowi rozwinięcie opon diagonalnych i jest stadium pośrednim między oponą diagonalną a radialną. Zbudowana jest z konwencjonalnej osnowy oraz opasania składającego się z dwóch lub więcej krzyżujących się warstw. Różnica między osnową a opasaniem, uwarunkowana jest innymi zadaniami tych elementów konstrukcyjnych oraz użytymi materiałami. Opasanie ma na celu zmniejszenie dynamicznych odkształceń spowodowanych siłami odśrodkowymi. Do jego budowy wykorzystuje się głównie włókna aramidowe (Kevlar). Opony diagonalne z opasaniem są bardziej odporne na odkształcenia dynamiczne niż konwencjonalne. Rozpoznać je można po oznaczeniu ?B? (bias belted) umieszczonym w opisie rozmiaru na boku opony.[motofakt.pl]
za wikipedią:
Zalety (w stosunku do opon radialnych):
- wyższy komfort jazdy, zwłaszcza na drogach o złej nawierzchni
- duża odporność ścianki bocznej na uszkodzenia mechaniczne

Wady (w stosunku do opon radialnych):
- mniejsza precyzja prowadzenia
- znacznie gorsze zachowanie się opony w czasie jazdy po łuku
- zwiększone zużycie paliwa



Opony radialne są najbardziej zaawansowane technologicznie. Fot. Opona radialna Zidentyfikować można je po literze ?R? w oznaczeniu rozmiaru opony na ścianie bocznej. Zasadniczą różnicą pomiędzy oponą diagonalną z opasaniem, a radialną jest konstrukcja osnowy, która w tym przypadku ma ułożenie radialne (promieniste). Oznacza to, że kordy są ułożone promieniście, od jednej stopki do drugiej czyli pod katem 90° względem obwodu opony (kierunku toczenia). Osnowa pokryta jest jedną warstwą stalowego opasania, opasanie natomiast w zależności od kierunku rotacji opony, nawinięte jest wokół osnowy dając kąt 0 - 25° względem obwodu. Zaletą zastosowania opasania ze stali jest uzyskanie wyjątkowej sztywności opony oraz możliwość dostosowania ciasności zwojów kordu, dzięki czemu można odpowiednio zróżnicować sztywność w rejonach od barku do czoła opony.[motofakt.pl]
za wikipedią:
Zalety (w stosunku do opon diagonalnych):
- precyzyjne prowadzenie
- mniejsze zużycie paliwa

Wady (w stosunku do opon diagonalnych):
- niska odporność ścianki bocznej na uszkodzenia mechaniczne
- konieczność stosowania tulei metalowo-gumowych w zawieszeniu


http://www.motofakty.pl/artykul/opony-d ... znice.html

Na Metzeler ME 77 latałem 3 lata w Virago 535. Bardzo dobra opona.
Było Virago XV 535, Dragstar XVS 1100 Classic, był Roadstar XV 1700 Silverado
Jest BMW K 1200 LT
---
Skip
Cruiseriders MC Poland
Mother Chapter
Awatar użytkownika
Seik
Posty: 426
Rejestracja: 23 czerwca 2012, 17:57
Motocykl: Varadero XL1000
Lokalizacja: Kępno
Wiek: 52
Status: Offline

Re: Opony

Post autor: Seik »

Jooooołłłł...danke szyn! Kapke sie w czerepie rozwidniło, dzieki.
Każdy kto próbował kiedyś puścić cichacza w towarzystwie, wie jak operować sprzęgłem...
Awatar użytkownika
Mariusz3
Posty: 485
Rejestracja: 27 czerwca 2009, 01:08
Motocykl: 1000
Lokalizacja: Pobiedziska
Wiek: 62
Status: Offline

Re: Opony

Post autor: Mariusz3 »

Zna ktoś opony: Dunlop D253? Jakieś opinie?
Kamikarze24
Posty: 50
Rejestracja: 03 stycznia 2014, 13:42
Motocykl: nie posiadam
Kontakt:
Status: Offline

Re: Opony

Post autor: Kamikarze24 »

Jakby się dobrze sprawowali to też bym zamówił ale muszę mieć opinie.
Awatar użytkownika
Wolf_88
Posty: 827
Rejestracja: 28 kwietnia 2013, 17:51
Motocykl: była 535, jest 1100
Lokalizacja: Oleśniki - powiat Świdnik
Wiek: 36
Status: Offline

Re: Opony

Post autor: Wolf_88 »

Kamikarze24 pisze:Jakby się dobrze sprawowali to też bym zamówił ale muszę mieć opinie.
Po co Ci opona skoro nie posiadasz motocykla? ;-)
"It's Not a Motorcycle Baby, It's a Chopper"
Przemek
https://www.facebook.com/profile.php?id=100003581985894

https://www.facebook.com/budynki.z.konopi Polecam polubienie strony ;-)
Awatar użytkownika
elgora
Posty: 1016
Rejestracja: 30 października 2011, 12:19
Motocykl: zawsze coś jest
Wiek: 51
Status: Offline

Re: Opony

Post autor: elgora »

e-gregor śmiga na maxxis i z tego co zauważyłem są naprawdę dobre. Jeżdżę z nim trasy czasem dość długie i zdarzało nam się pomykać i w deszczu i w upały i nie odstawał swoją virką od mojego bandziora w zakrętasach. Gumy się szybko dogrzewały i gdy moje pirelki były jeszcze zimne to jego opony już były bardzo ciepłe a i kilometrów na nich od cholery zrobił i jakoś specjalnie szybko się nie zużywają. Ja jeździłem virką najpierw na shinko,a później na metzeler me 880 i na jednych i na drugich po deszczu bokami latała :) tylko tyle że shinko szybko się skończyła
Awatar użytkownika
e_gregor
Posty: 2015
Rejestracja: 14 lutego 2010, 14:53
Motocykl: ZR7
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 42
Status: Offline

Re: Opony

Post autor: e_gregor »

elgora pisze:e-gregor śmiga na maxxis i z tego co zauważyłem są naprawdę dobre. Jeżdżę z nim trasy czasem dość długie i zdarzało nam się pomykać i w deszczu i w upały i nie odstawał swoją virką od mojego bandziora w zakrętasach. Gumy się szybko dogrzewały i gdy moje pirelki były jeszcze zimne to jego opony już były bardzo ciepłe a i kilometrów na nich od cholery zrobił i jakoś specjalnie szybko się nie zużywają. Ja jeździłem virką najpierw na shinko,a później na metzeler me 880 i na jednych i na drugich po deszczu bokami latała :) tylko tyle że shinko szybko się skończyła
Pitolisz kolego. To nie zasługa opon tylko lepszego motocykla. Gdzie tam bandziorowi do Virki...

;) :nazdrowie:
Głupota to największa choroba cywilizacyjna
Awatar użytkownika
elgora
Posty: 1016
Rejestracja: 30 października 2011, 12:19
Motocykl: zawsze coś jest
Wiek: 51
Status: Offline

Re: Opony

Post autor: elgora »

tak sobie wmawiaj, jeżdżac tym wibratorem bez hamulców, ale nie bedziemy tu tego poruszać bo to nie ten temat. Też kiedyś miałem virkę, na szczęście miałem okazję przejechać się czymś porządniejszym
Awatar użytkownika
skipbulba
Posty: 2030
Rejestracja: 20 sierpnia 2010, 18:49
Motocykl: BMW k1200 LT
Lokalizacja: Gdańsk
Wiek: 53
Status: Offline

Re: Opony

Post autor: skipbulba »

Herezja! Profanacja! :D
Było Virago XV 535, Dragstar XVS 1100 Classic, był Roadstar XV 1700 Silverado
Jest BMW K 1200 LT
---
Skip
Cruiseriders MC Poland
Mother Chapter
Awatar użytkownika
Digidy1
Posty: 252
Rejestracja: 11 października 2013, 22:16
Motocykl: XV 535 94r.
Lokalizacja: Sucha Beskidzka
Wiek: 31
Kontakt:
Status: Offline

Re: Opony

Post autor: Digidy1 »

Też muszę na sezon wymienić bo moja przód to chyba 12 lat ma jak dobrze pamiętam haha, polecacie jakieś w miarę dobre tak do 250 zl?
Tomek

Born To Be Wild
Awatar użytkownika
Winnetou
Posty: 3713
Rejestracja: 15 maja 2008, 22:01
Motocykl: niemiecki
Lokalizacja: Augsburg(Bawaria)
Wiek: 57
Status: Offline

Re: Opony

Post autor: Winnetou »

Qbeł pisze:obecnie jeżdżę na Dunlopach/przód i tył/, gdyż takie opony są dedykowane do mojego motocykla i od kilku sezonów na takowych jeżdżę.
I mysle,ze takie podejscie "zalatwia"wszystko :bravo: (po co kombinowac?)
Jedni umieją drudzy"umią"...

"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój"
Awatar użytkownika
elgora
Posty: 1016
Rejestracja: 30 października 2011, 12:19
Motocykl: zawsze coś jest
Wiek: 51
Status: Offline

Re: Opony

Post autor: elgora »

Winnetou pisze:
Qbeł pisze:obecnie jeżdżę na Dunlopach/przód i tył/, gdyż takie opony są dedykowane do mojego motocykla i od kilku sezonów na takowych jeżdżę.
I mysle,ze takie podejscie "zalatwia"wszystko :bravo: (po co kombinowac?)
bo czasem zwyczajnie nie am tyle sieki by kupic opony za tysiaka, a nie zawsze te tańsze są dużo gorsze
Awatar użytkownika
skipbulba
Posty: 2030
Rejestracja: 20 sierpnia 2010, 18:49
Motocykl: BMW k1200 LT
Lokalizacja: Gdańsk
Wiek: 53
Status: Offline

Re: Opony

Post autor: skipbulba »

Nie ma czegoś takiego jak dedykowane opony :D opony mają mieć odpowiedni, przewidziany przez producenta motocykla wymiar i tyle :)
Elg - za tysiaka to ja kupiłem (z wymianą) opony Bridgestona do V-stara (jakby o kaliber większe :) )

Generalnie opony to opony, a te dyskusje o tym jakie zakładać to dzielenie włosa na czworo i rozważania z cyklu "ile diabłów zmieści się na główce szpilki". Virago (podobnie zresztą jak V-star i każdy chopper) nie jest motocyklem wyścigowym poruszającym się na granicy praw fizyki i nie wymaga cudownych opon.
Reszta to kwestia zaufania, własnych odczuć i stanu portfela. Nie kupiłem Maxxisów tylko dlatego, że Bridgestony.... były tańsze. A marka Bridgeston wzbudza we mnie nieco większe zaufanie niż firma Maxxis. Za to w aucie jeżdżę na Nexenach. Są zajebiste, bo relatywnie tanie, a różnic między nimi, a poprzedzającymi je Michelinami nie zauważyłem żadnych (a trochę sie na tym wyznaję :D )
Nie jeździłem na Shinko, Maxxis i innych tej ligi oponach to się nie wypowiem na temat własnych odczuć. Jeździłem motocyklem dotychczas na Pirelli, Metzelerach i Bridgestonach. Różnic nie zauważyłem żadnych. Wszystkie te opony są identycznej klasy i praktycznie takiej samej jakość. Więc wybór miedzy Danlopem, Bridgestonem, Pirelli, Metzelerem, Michelinem itp istotny jest jedynie w kwestii ceny jaka uda nam się wytargować. Podobnie jest z markami nieco bardziej egzotycznymi.

Komplet Metzelerów do 535 mozna dostac w cenie w okolicy 500zł ( szukałem 5 minut):
http://www.oponeo.pl/dane-opony-motocyk ... t#10235657
http://www.oponeo.pl/dane-opony-motocyk ... c#49287260
Nie sądzę, żeby opony Heidenau, Maxxis, Duro lub Shinko były tańsze, więc zdecydowałbym się bardziej markowe.
Było Virago XV 535, Dragstar XVS 1100 Classic, był Roadstar XV 1700 Silverado
Jest BMW K 1200 LT
---
Skip
Cruiseriders MC Poland
Mother Chapter
Awatar użytkownika
Winnetou
Posty: 3713
Rejestracja: 15 maja 2008, 22:01
Motocykl: niemiecki
Lokalizacja: Augsburg(Bawaria)
Wiek: 57
Status: Offline

Re: Opony

Post autor: Winnetou »

http://motormania.com.pl/porady/warszta ... tocyklowe/
Ciekawa lektura przy porannej kawie.
Jedni umieją drudzy"umią"...

"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój"
Awatar użytkownika
mytek1
Posty: 1107
Rejestracja: 21 września 2009, 18:10
Motocykl: xv535,vt1100,vs1400
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Wiek: 34
Status: Offline

Re: Opony

Post autor: mytek1 »

skipbulba pisze:Nie ma czegoś takiego jak dedykowane opony :D opony mają mieć odpowiedni, przewidziany przez producenta motocykla wymiar i tyle
W Virce to nie wiem, ale w Shadowce na naklejce na wachaczu mam podany rozmiar opon, oraz konkretny model na przód i tył. Czy te modele są dedykowane czy zalecane przez producenta to już tylko on wie.

Poza tym tak jak mowiłeś Virka to nie sport, tym się nie lata po 200 i w winklach nie schodzi się do kolana więc wybór opon uwarunkowany jest głównie ceną. Jak kupiłem Virke to miała stare continentale i zarówno w słoneczne jak i deszczowe dni dawały rade. Shadow też miał opony na wykończeniu (Dunlopu), przód wymieniłem a na tylnej cały sezon przelatałem, fakt, że pod koniec zaczęła się ślizgać ale nie ma co się jej dziwić, bo wcale jej nie oszczędzałem i nie raz puszczała dymka na jakichś spotkaniach :rock:
Czasem wydawać się może, że życie nie ma sensu, kiedy nic nie ma dla ciebie znaczenia, nudzisz się... Wtedy wsiądź na motocykl i jedź... tylko ty, maszyna, droga i szeroki horyzont...
Awatar użytkownika
leszekk
Posty: 4146
Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
Lokalizacja: mazowieckie
Status: Offline

Re: Opony

Post autor: leszekk »

Co do dedykowanych - niektórzy producenci mają w swoim katalogu opony do konkretnego modelu motocykla (oczywiście nie musisz wylegitymować się dowodem rejestracyjnym, że taki motocykl posiadasz żeby móc je kupić). W drugą stronę też to działa - większość producentów motocykli, w dopuszczeniu homologacyjnym na dany kraj, ma podane opony dwóch-trzech-czterech producentów (rozmiar, model opony). To, że w Polsce nikt na stacji diagnostycznej nie ma o tym pojęcia i podbije przegląd nawet jeśli zamienisz oponę przednią z tylną to już inna bajka.
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
bobbers
Posty: 896
Rejestracja: 12 grudnia 2012, 15:33
Motocykl: 535 I DS 650
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 25
Status: Offline

Re: Opony

Post autor: bobbers »

Panowie pisałem ostatnio do oponeo.pl i chciałem jakieś komplety opon do 600zł i zaoferowano mi dwa komplety :Metzeler Perfect ME 77 3.00-18 47 S Przód/Tył TL M/C 190 zł./szt.
Metzeler Perfect ME 77 130/90-15 66 S Tył TL M/C 317 zł./szt oraz

Continental CM1 3.00-18 47 P Przód TL M/C 205 zł./szt.
Continental CM2 130/90-15 66 P Tył TL M/C 339 zł./szt.
Jak myślicie ,który z tych kompletów będzie lepszy ? Napisali mi również że klienci bardziej chwalą sobie Continentale... Co myślicie ? Continental jest też droższy :D
Sajmon ;)
Awatar użytkownika
2007XV1700
Posty: 5107
Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
Wiek: 42
Kontakt:
Status: Offline

Re: Opony

Post autor: 2007XV1700 »

CM2 na tył potrafią się klocki z bieżnika urywać/pękać/rozwarstwiać (były tematy na forum)

Metzelery to albo lasertec albo marathon. o tych wiem że są spoko.

koniecznie pytaj o datę produkcji (DOT) ogumienia i nie daj się nabić w butelkę i namówić na "leżaki"
opony jak bułeczki, muszą być świeże.
bobbers
Posty: 896
Rejestracja: 12 grudnia 2012, 15:33
Motocykl: 535 I DS 650
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 25
Status: Offline

Re: Opony

Post autor: bobbers »

Ze muszą być świeze to wiem :D
Sajmon ;)
Awatar użytkownika
mws_vx
Posty: 112
Rejestracja: 12 października 2013, 21:05
Motocykl: ZR-7S
Lokalizacja: Płońsk / mazowieckie
Wiek: 43
Kontakt:
Status: Offline

Re: Opony

Post autor: mws_vx »

Ja zamówiłem w oponeo:

Continental ContiGo! 3.00-18 52 P Przód TT M/C RF - 148 zł

Przyszła dziś ale do mojej pracy, jutro albo w poniedziałek oblukam.
Może w przyszły weekend uda się zrobić próbę na moto.
Marek
--
było Virago XV 250 '91, jest ZR-7S '03
Awatar użytkownika
mws_vx
Posty: 112
Rejestracja: 12 października 2013, 21:05
Motocykl: ZR-7S
Lokalizacja: Płońsk / mazowieckie
Wiek: 43
Kontakt:
Status: Offline

Re: Opony

Post autor: mws_vx »

bobbers pisze:Panowie pisałem ostatnio do oponeo.pl i chciałem jakieś komplety opon do 600zł i zaoferowano mi dwa komplety :Metzeler Perfect ME 77 3.00-18 47 S Przód/Tył TL M/C 190 zł./szt.
Metzeler Perfect ME 77 130/90-15 66 S Tył TL M/C 317 zł./szt oraz

Continental CM1 3.00-18 47 P Przód TL M/C 205 zł./szt.
Continental CM2 130/90-15 66 P Tył TL M/C 339 zł./szt.
Jak myślicie ,który z tych kompletów będzie lepszy ? Napisali mi również że klienci bardziej chwalą sobie Continentale... Co myślicie ? Continental jest też droższy :D
Wszystkie te oponki są bezdętkowe, są droższe od TT, a do szprychowego koła XV250 musisz dętkę wsadzić.
Z dętką mogą być trochę twardsze.
Marek
--
było Virago XV 250 '91, jest ZR-7S '03
Awatar użytkownika
Damian i Mizi
Posty: 1240
Rejestracja: 20 czerwca 2009, 03:01
Motocykl: Custom Suzuki VL1500
Lokalizacja: Saint Tropez
Wiek: 52
Kontakt:
Status: Offline

Re: Opony

Post autor: Damian i Mizi »

nie wazne jakie, bo to i tak podobno LOBBY :mrgreen:
:rock: O mój boże, o mój boże, a ja jeżdżę na motorze :rock:
wejdz i zobacz https://plus.google.com/u/0/photos/1035 ... 7713?hl=pl
Awatar użytkownika
TuMarzena
Posty: 2391
Rejestracja: 04 lutego 2014, 08:05
Motocykl: Viraży jakich mało;)
Lokalizacja: LBI
Status: Offline

Re: Opony

Post autor: TuMarzena »

jesienią 2012 zmieniliśmy w męża Virce opony na
http://motogumy.pl/catalog.aspx
kupione i zmienione w w/w firmie , sprawują się dobrze przy róznej pogodzie i obciążeniu
PRZYJACIEL TO KTOŚ,KTO DAJE CI TOTALNĄ SWOBODĘ BYCIA SOBĄ /Jim Morrison/

3098

JEŚLI KIERUJE TOBĄ PASJA POZWÓL ROZUMOWI TRZYMAĆ LEJCE /Benjamin Franklin/
Awatar użytkownika
e_gregor
Posty: 2015
Rejestracja: 14 lutego 2010, 14:53
Motocykl: ZR7
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 42
Status: Offline

Re: Opony

Post autor: e_gregor »

skipbulba pisze:Generalnie opony to opony, a te dyskusje o tym jakie zakładać to dzielenie włosa na czworo i rozważania z cyklu "ile diabłów zmieści się na główce szpilki". Virago (podobnie zresztą jak V-star i każdy chopper) nie jest motocyklem wyścigowym poruszającym się na granicy praw fizyki i nie wymaga cudownych opon.
Gdybym miał takie podejście to jeździłbym na starych zjechanych do zera oponach w których jeszcze nie widać tkaniny :)
Nawet jeśli ktoś jeździ jak emeryt Virką to ciut więcej przyczepności może uratować dupsko w krytycznej sytuacji. Nie rozumiem czemu mam jeździć na kartoflach, które nie są ani tańsze anie trwalsze od dobrze trzymających gum w każdych warunkach (testowane w deszczu w okolicach 10*C). Bo bieżnik bardziej pasuje do choppera? Dla mnie za mało przekonujący argument. V-star to inna bajka. To moto jest sporo cięższe i zwyczajnie może być problem z doborem opony innej niż kartofel która ma odpowiednią nośność.
Głupota to największa choroba cywilizacyjna
ODPOWIEDZ