Żarówki H4

Testy, komentarze i opinie o wszelkich akcesoriach i produktach motocyklowych
kamyk2351
Posty: 310
Rejestracja: 12 lutego 2015, 19:27
Motocykl: Yamaszka
Lokalizacja: południowy wschód
Status: Offline

Re: Żarówki H4

Post autor: kamyk2351 »

[quote="tylus
Reasumując, jak się pały nie przegina to można sobie na wiele jeśli chodzi o przeróbki pozwolić i nikt się tego nie czepi.[/quote]

Brawo dla przedmówcy :rock: :bravo: bo reszta z pisarzy chyba nie zrozumieli pytania autora tematu, Trole do kosza.
Ogarnijcie się troszkę.Pozdrawiam :rock:
Awatar użytkownika
toooomelo
Posty: 5395
Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 18:04
Motocykl: XV535 -> FZS600
Lokalizacja: Poznań/Luboń
Wiek: 55
Kontakt:
Status: Offline

Re: Żarówki H4

Post autor: toooomelo »

kamyk2351 pisze:... Trole do kosza.
Ty za to nawiązałeś do tematu wątku i doradziłeś autorowi najbardziej. Takiego referatu o żarówkach H4 jeszcze nie czytałem. O gmolach też nie, ha ha ha :-D


P.S.
Jesteś pierwszy w kolejce do kosza :P
Viśniówka -> Mexicana -> Silverka
Obrazek
gazownik
Posty: 422
Rejestracja: 22 stycznia 2015, 22:06
Motocykl: FJR1300, SHL M11 61r
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:
Status: Offline

Re: Żarówki H4

Post autor: gazownik »

Top Gun pisze: I o tym źe oślepiasz ludzi jadących z przeciwka :wink: czy Masz na to wy....bane, jak wielu podobnych ignorantów w tym kraju :nazdrowie:
Jak ja ich qurwa oślepiam skoro nie mam ledów jeszcze??? Wytłumacz mi to??? Czasoprzestrzeń jeszcze się nie zagięła, choć może dla niektórych :p
Temat zszedł na przeróbki "jakiekolwiek" a ty z uporem maniaka tych ledów się czepiasz co ktoś chce je chce kupić. czepiaj się tych co już je mają i są zadowoleni :P
Jak ktoś ma gorszy dzień to sugeruję :nazdrowie: ewentualnie :drunksmile: oby nie przesadzić :paw:
Panowie nie bijmy piany!!! Po co to komu???
Awatar użytkownika
_CioneK_70
Posty: 2458
Rejestracja: 25 listopada 2014, 21:30
Motocykl: Raider XV1900
Lokalizacja: Kalisz
Wiek: 53
Status: Offline

Re: Żarówki H4

Post autor: _CioneK_70 »

Wiosno przybywaj......!! Panowie rzuca Wam sie na łby.... ?! :evil: Od zwyklego zapytania urasta problem przepychanek i za chwile bedziecie gotowi umowic sie na ustawke aby recznie poprzec swoje argumenty.... Tylust chyba powiedzial wszystko w tym temacie..... Kolega pytal sie o zarowki ... Ja wyrazilem swoja opinie ze ledy jak dla mnie (podkreslam dla mnie) sa dobre do oswietlania kuchni i itp.... poprostu nie lubie tego swiatla i nigdy bym nie uzyl jako drogowek. To moje zdanie, ale znow Grzegorz ma je i chwali i to jest jego zdanie ktore szanuje. Chyba pytajacemu chodzilo o takie odpowiedzi a nie eskalacje wszelakiej "mądrosci". Ogarnijcie sie..... To tyle z samego rana ode mnie w tym temacie i dla mnie jest on zamkniety....
Jest tylko cienka czerwona linia pomiędzy rozsądkiem a szaleństwem....
--------------------------------------------------------------------------------------------
Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety --------------------------------------------------------------------------------------------
Jest i będzie w sercu Virago XV1100 -->> nowy w stadzie Raider XV1900
Awatar użytkownika
toooomelo
Posty: 5395
Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 18:04
Motocykl: XV535 -> FZS600
Lokalizacja: Poznań/Luboń
Wiek: 55
Kontakt:
Status: Offline

Re: Żarówki H4

Post autor: toooomelo »

Ale Panowie!
Jakie przepychanki? Jakie czepianie się? Jakie ustawki? Hi hi hi :-)
Zwykła dyskusja. Na argumenty. Momentami bardzo ciekawa (dopóki ktoś nie zamąci).
Nie widzę powodów do obrażania się i robienia fochów! Wręcz przeciwnie - powód do lepszego poznania się (na przykład na Końcu Świata!) :-)
To ja też już kończę. I LwG! :-)
Viśniówka -> Mexicana -> Silverka
Obrazek
spiderwisla
Posty: 11
Rejestracja: 01 marca 2018, 16:27
Motocykl: VIRAGO 750
Lokalizacja: Wisła
Wiek: 34
Status: Offline

Re: Żarówki H4

Post autor: spiderwisla »

Moim zdaniem fajnie się temat rozwinął :) są osoby za żarówkami ledami są przeciwnicy tego rozwiązania, pewnie każdy ma swoją rację :) Ja uważam, że żarówki ledowe prędzej czy później wyprą halogenówki (wydaje mi się że prędzej) :) Jeżeli chodzi o oślepianie innych uczestników ruchu to bardzo łatwo można to sprawdzić (zarówno LEDAMI jak i halogenówki), jeżeli ktoś z kolegów wpadnie na jakieś testy żarówek to fajnie byłoby to tu udostępnić :) Dzięki za wypowiedzi :)
uśmiechnij się, życie jest wtedy piękniejsze :) :D :chopper:
gazownik
Posty: 422
Rejestracja: 22 stycznia 2015, 22:06
Motocykl: FJR1300, SHL M11 61r
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:
Status: Offline

Re: Żarówki H4

Post autor: gazownik »

_CioneK_70 pisze: To tyle z samego rana ode mnie w tym temacie i dla mnie jest on zamkniety....
Takie ciekawe porównanie dające do myślenia http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/t ... tel/je5vbp
Awatar użytkownika
tylust
Posty: 2698
Rejestracja: 13 stycznia 2014, 09:26
Motocykl: XV 750 1982r.
Lokalizacja: Kalisz - Wlkp.
Wiek: 51
Status: Offline

Re: Żarówki H4

Post autor: tylust »

Porównanie byłoby ciekawe gdyby było aktualne. To tekst z 2016, a od tego czasu w temacie się bardzo dużo zmieniło. Wtedy nie było jeszcze faktycznie markowych "żarówek" LED, dzisiaj produkują je i pakują w pudełka ze swoim logo np. PHILIPS, OSRAM. Nadal są to źródła światła nie dopuszczone do ruchu na rynku unijnym, ale są legalne np. w usa czy innych częściach Świata. Wymienione firmy produkują już też, przynajmniej do puszek zamienniki całych reflektorów wyposażonych w źródła światła LED. W nowych motocyklach reflektory full led to też powoli zaczyna być norma.
Natomiast po osobistych testach rozumiem Cionka, bo to prawda, że tego typu oświetlenie wymaga przyzwyczajenia - barwa światła, linia odcięcia itp. Też już czytałem opinie o nowych puszkach, w których wykazywano, że technologia led wcale nie jest lepsza od świateł xenonowych i jest to bardziej efekt mody i chęci naciągnięcia klienta na dodatkowy, niemały wydatek za modny gadżet niż faktyczna potrzeba.
Tomek
Awatar użytkownika
Top Gun
Posty: 2983
Rejestracja: 25 sierpnia 2015, 16:23
Motocykl: CRF 1000
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 59
Status: Offline

Re: Żarówki H4

Post autor: Top Gun »

toooomelo pisze:Nie widzę powodów do obrażania się i robienia fochów! Wręcz przeciwnie - powód do lepszego poznania się (na przykład na Końcu Świata!) :-)
To ja też już kończę. I LwG! :-)
I dyskusje mogą trwać całą noc :drunksmile: przy ciemnym świetle księzyca i ogniska :mrgreen: nie przy ledach :wink:
,,Nie rezygnuj z marzeń, nigdy nie wiesz kiedy okażą się potrzebne,,
Awatar użytkownika
Pawlas
Posty: 204
Rejestracja: 03 lutego 2010, 16:35
Motocykl: XV1100/Tiger 900
Lokalizacja: Kraków
Wiek: 54
Status: Offline

Re: Żarówki H4

Post autor: Pawlas »

spiderwisla pisze:Witam kolegów i koleżanki, jak w temacie, czyli jakie żarówki polecacie żeby było miodzio :)

Zastanawiam się nak kupnem takiego cuda:
http://allegro.pl/zarowka-led-cree-h4-h ... 59732.html

Ktoś ma jakieś doświadczenia, rady?
Kupiłem dokładnie taką do skuterka ,HS1 to prawie H4 - standardowe 35W nocą (zwłaszcza zimowymi popołudniami) prawie nic nie dają. LED CREE wali światłem jak oszalały a pobór mocy to tylko 10W. Ale nie ma róż bez kolców. Musiałem bardzo mocno przestawić lustro reflektora w dół dzięki czemu linia odcięcia światła jest gdzie powinna być. Niestety mam wrażenie, że trochę światła ucieka powyżej - nie ma tragedii ale źródło światła na pewno nie spełnia normy pozycjonowania w reflektorze (o ile wiem to ma być dokładność dziesiętnych części mm).
Czyli - świeci fantastycznie, da się ustawić tak, by nie oślepiać (choć to może być uzależnione od konkretnego lustra), jeszcze nie sprawdzałem w Virago - jak sprawdzę to napiszę. Na badaniu technicznym (2 tyg temu) ocena jednym zdaniem: "fantastycznie świeci ale jakby co, to tego tu nie było ..."
Awatar użytkownika
vinny
Posty: 1107
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Re: Żarówki H4

Post autor: vinny »

Kolega testował taką żarówkę z wentylatorem w ZRX podczas jednego z naszych nocnych wypadów . Parę razy regulowaliśmy światło ( obniżaliśmy ) ale efektu zadowalającego nie było . Jadący z przeciwka przestali dawać nam po oczach dopiero gdy ustawiliśmy światła na jakieś 20 m , porażka . Może tak jak koledzy wyżej pisali w traktorze na polu , ale raczej nie w motocyklach .
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Awatar użytkownika
Top Gun
Posty: 2983
Rejestracja: 25 sierpnia 2015, 16:23
Motocykl: CRF 1000
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 59
Status: Offline

Re: Żarówki H4

Post autor: Top Gun »

vinny pisze:Kolega testował taką żarówkę z wentylatorem w ZRX podczas jednego z naszych nocnych wypadów . Parę razy regulowaliśmy światło ( obniżaliśmy ) ale efektu zadowalającego nie było . Jadący z przeciwka przestali dawać nam po oczach dopiero gdy ustawiliśmy światła na jakieś 20 m , porażka . Może tak jak koledzy wyżej pisali w traktorze na polu , ale raczej nie w motocyklach .
Bo konstruktor lampy przewidział w niej zwykłą żarówkę :bravo: a nie ledową :wink: W lampie ledowej wszystko jest inne :wink: Zaczynając od lustra, obudowy, kończąc na innym systemie zmiany świateł mijania-drogowe :nazdrowie:

Mam kolegę który założył lampy od kombajnu, zdanie kolegów jeżdżących, i też jest bardzo zadowolony :chopper: to że się nie da przed nim jechać ma w d..., a co mają powiedzieć ci jadący z naprzeciwka :nazdrowie:

Ale co tam.? Koniec Świata będzie bez światła :wink: chociaż Toooomelo coś kombinuje :nazdrowie:
,,Nie rezygnuj z marzeń, nigdy nie wiesz kiedy okażą się potrzebne,,
ODPOWIEDZ